کادیلاکولوو

دوئل کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ و ولوو S60 پولستار

مرحلهٔ مقدماتی، گروه سوم، سدان‌های کامپکت پرفورمنس، دوئل چهارم

نتایج دوئل قبلی بین آئودی RS5 اسپرت‌بک و لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس

مجموع آراء: ۱۰۶۱

آراء آئودی: ۶۵۴

آراء لکسس: ۴۰۷

پیروز دوئل: آئودی RS5 اسپرت‌بک با کسب ۶۱ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

آلفارومئو جولیا کوادریفولیو

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن

مرسدس C63 S AMG

جگوار XE SV Project 8

مرسدس C63 S AMG

آئودی RS5 اسپرت‌بک

لکسس IS500 F Sport

آئودی RS5 اسپرت‌بک

ولوو S60 پولستار

کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

؟

 کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۲۱

پلت‌فرم: آلفا جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر

چکیده: CT4-V بلک‌وینگ یک شاهکار در بین خودروهای مخصوص لذت رانندگی است و درعین‌حال برای استفاده‌های روزانه و خانوادگی هم به‌اندازهٔ کافی راحت است. این ماشین ارزش و جذابیت بالایی نسبت به قیمت دارد و آموخته‌های فراوان بخش V کادیلاک در زمینهٔ شاسی در طول نزدیک به ۲۰ سال را در پکیجی کامپکت ارائه می‌کند. تنها ایرادی که به این بلک‌وینگ وارد است، طراحی و متریال داخلی پایین‌تر از حد انتظار آن است که به‌اندازهٔ رقبا لوکس نیست.

ولوو S60 پولستار

تاریخ معرفی: جولای ۲۰۱۸

پلت‌فرم: SPA ولوو

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

چکیده: ولوو سدان اسپرت جذابی تولید کرده که البته قیمت نسبتاً گرانی دارد. علاوه بر این، هیجان یا پرفورمنس قوای محرکهٔ خودرو نیز برای این مبلغ کافی نیست. هرچند قوای محرکهٔ هیبریدی پیچیدهٔ ولوو از لحاظ صرفه‌جویی در مصرف سوخت عالی است اما تجربهٔ رانندگی با خودرویی که باید واقعاً خاص و اسپرت باشد را ارائه نمی‌کند. البته این قوای محرکه توانسته چیزی که باید از خودروهای پرفورمنس الکتریکی آینده انتظار داشته باشیم را نشان دهد ولی بااین‌حال خریدارانی که خواهان سدان اسپرت جذاب‌تری هستند بهتر است سراغ ب‌ام‌و M340i بروند که با قیمت ۵۵ هزار دلاری، ارزان‌تر هم هست.

مقایسهٔ مشخصات فنی

ولوو S60 پولستار

کادیلاک CT4-V

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 ۳.۶ لیتری V6
تنفس توئین شارژر هیبریدی توئین توربو
قدرت ۴۱۵ اسب بخار ۴۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۷۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۳ ثانیه ۳.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۸ ثانیه ۱۲.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۳۰۴ کیلومتر/ساعت
شتاب جانبی ۰.۸۴ جی ۱.۰۱ جی
توقف از ۱۱۰ ۵۳.۳ متر ۴۶.۶ متر
مصرف سوخت ۸.۵ لیتر ترکیبی ۱۳.۰ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۶۴ لیتر
وزن ۲۰۲۳ کیلوگرم ۱۷۴۶ کیلوگرم
طول ۴,۷۶۰ میلی‌متر ۴,۷۶۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۷۲ میلی‌متر ۲,۷۷۶ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۴۰۰ لیتر ۳۱۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت ۶۵,۸۴۵ دلار ۶۳,۱۶۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام سدان کامپکت پرفورمنس را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    اگر قرار بود یکیشونو به عنوان یه سدان معمولی انتخاب کنم ولوو رو بخاطر ایمنی خیلی بالا ، کابین و طراحی خیلی قشنگ انتخاب میکردم ولی حالا که قراره یه سدان اسپرت انتخاب کنم انخابم کادیلاکه

    موافقم 22
    مخالفم 14
    1. ممد ژانگولر

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3435 ديدگاه)

      تو این کا‌دیلاکهای جدید فقط کادیلاک اسکالاید با خود ماشین پرزیدنت تمام بقیش ی کبریت 😎
      جای کادیلاکی که رقیب بنز s باشه و کشیده و با ابهت خیلی خالیه

      موافقم 16
      مخالفم 3
    2. Reza Waffen SS

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5320 ديدگاه)

      کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

      موافقم 8
      مخالفم 2
  2. OMID

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    مشکل ولوو اینه که سیستمش دیفرانسیل جلو محور هست و موتور بنزینی فقط به دیفرانسیل جلو متصل هست در نتیجه بیشتر قدرت به چرخ های جلو منتقل میشه
    محور عقب ماشین فقط موتور برقی داره که قدرتش کمتره به همین خاطر ماشین خیلی از اوقات به خصوص زمان لانچ مشابه ماشینای دیفرانسیل جلو رفتار می‌کنه
    البته در عوض طراحی داخلی و بیرونیش بهتره به نظرم
    در کل به کادیلاک رای دادم

    موافقم 11
    مخالفم 4
  3. مازیار

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2320 ديدگاه)

    ولوو بسیار شیک و باوقار هست خصوصا از نمای پشت که اصلا قابل قیاس نیستن ، اما این کافی نیست

    موافقم 7
    مخالفم 8
  4. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (186 ديدگاه)

    کادیلاک خیلی بهتر به عنوان یک سدان اسپرت عمل میکنه

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. Mad.z.Max

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      دقیقا!
      اصلا اینجا کادیلاک با اختلاف سره
      خیلی عشقن این ct4 و ct5 بلک وینگ، نسخه های بلکوینگ V که دیگه دلبری میکنن اصلا، رویایی هستن…

      موافقم 6
      مخالفم 4
  5. King918

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به به برو بچه های پدال سلام و عرض ادب . آقا این جانشین ۹۱۸ نیومد چقدر دیگه صبر کنیم 😕

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Karl Benz

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      شاید چند سال بعد بیاد .

      موافقم 1
      مخالفم 2
    2. محمد امین

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      تنها راهش ، صبوری هست ، توکّل…
      بعدش هم ، شاید این جمعه بیاید

      موافقم 3
      مخالفم 2
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      بیاد مگه میاد اینجا؟ نهایت عکسش دستت برسه!

      موافقم 3
      مخالفم 2
  6. مهدی موتور

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1194 ديدگاه)

    چه مصرف زیادی

    موافقم 3
    مخالفم 8
    1. مانی

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2485 ديدگاه)

      مجله ماشین یه مطلب در مورد CLS63 ۲۰۱۱ چاپ کرده بود
      با قدرت ۵۱۰ اسبی مصرفش ۹.۵ لیتر بود و مجلات دیگه هم گفته بودن ۱۰
      حالا این ماشین بعد ۱۰ سال چنین مصرف عجیبی‌ داره خیلی‌ حرفه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    رای ندادم ، چون اگر بحث پرفورمنس و هیجان باشه قطعا کادیلاک
    اگر بحث ایمنی ، راحتی ، باشه قطعا ولوو
    ولی پدال جان قربون شکل ماهت بهتر نبود کادیلاک با ماشین هیجانی تری مثل
    لکسس رقابت می کرد ؟

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      دوئل قبلی لکسوس بود…

      موافقم 3
      مخالفم 0
  8. Karl Benz

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    کادیلاک

    موافقم 9
    مخالفم 2
  9. GT

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    انتخاب من کادیلاک هست، ولی چون میدونستم ولوو شانسی نداره و البته خیلی دوستش دارم بهش رأی دادم.

    موافقم 5
    مخالفم 4
  10. ARMAN

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    بدون شک بلک وینگ

    موافقم 6
    مخالفم 1
  11. MehdiTurbo

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1899 ديدگاه)

    به نظرم کادیلاک برای جوانا و سنای پایین مناسب ولوو برای ادمای جا افتاده تر
    و از اونجایی که من یک جوان ایرانیم که از پشت موبایل کادیلاک میبینم بهش رای میدم اونایی که سوارش میشند کیفش ببرند مبارکشون باشه.

    موافقم 13
    مخالفم 1
  12. Sina10

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    قطعا CT4-V بلک وینگ با کیلومتر ها فاصله
    به نظرم CT4-V بلک وینگ از CT5-V بلک وینگم هم بهتره
    واقعا ارزونه ، سریعه ، زیبا و کاربردی ، نگم بهترین سدان کامپکت پرفورمنس ، از ۳ تای برتره ولی نمره ۱۰ از ۱۰ یکم غیرمنطقیه واقعا ، کابین این ماشین با قیمت ۶۰ هزار دلار ، اصلا خوب نیست و حداقل این مورد میتونه کمی نمره از امتیازش کم کنه
    این نمره ۱۰ از ۱۰ رو به CT5-V هم کارانددرایور داده بود که با وجود برخی مشکلات غیر منطقیه ، من اگه بخوام به CT4-V با توجه به مشخصاتش و نقد هایی که ازش خوندم رای بدم ، ۹.۵ از ۱۰ و به CT5-V ، بین ۹ تا ۹‌.۵ از ۱۰
    کادیلاک شاهکار کرده که دو تا ماشینش اینقدر محبوب و عالی شدن ، من توی این نسل کادیلاک CT4-V بلک وینگ رو به راحتی به M3 ترجیح میدم اما کافی بودM3 کمی ارزون تر باشه و قیافه جلوش با سری ۳ عادی یکی میشد و M3 میشد بهترین سدان کامپکت بازار

    اگه از CT4-V کسی خوشش نیومد با قیمت حدود ۱۰ هزار دلار کمتر M340i هم هست که اونم حرف نداره و اندازه همین کادیلاک عالیه ، قطعا به سریعی کادیلاک نیست ولی ارزون تره ، خیلی لوکس تره و قیافه اش هم برخلاف M3 ، خیلی زیبا و جذابه و کاملا متناسب هست

    موافقم 9
    مخالفم 2
  13. Kf

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (504 ديدگاه)

    اصلا به هم نمیان این یکی تمرکزش روی پرفورمنسه اون هم تو دنیای دیگه ای
    پدال یه لحظه شبیه Carwow شد
    وقتی پیر شدم به ولوو رای میدم 😐

    موافقم 7
    مخالفم 2
  14. با مهربونی جهان زیباتره

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1099 ديدگاه)

    ولو صددرصد ساخت سوئد هست؟
    بخاطر اینکه سهامش مال جیلی هست میپرسم

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. new RAMIN

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      (ولوو صددرصد ساخت سوئد هست؟بخاطر اینکه سهامش مال جیلی هست میپرسم)
      خیر بیشتر محصولات ولوو تو چین منتاژ میشه.البته نگران کیفیت نباش مثل اینکه نمونه مونتاژ چینی با کیفیت تر از نسخه سوئدی هست
      https://www.pedal.ir/%d9%88%d9%84%d9%88%d9%88/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%da%86%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%be%d8%a7/
      البته یه عده نمیخوان این موضوع قبول کنن. حتی اگه خود مسئولان اون کمپانی بگن باز یه عده میان میگن ، نه زمین کجه!

      .

      انتخاب من CT4 بلک وینگ چون گارانتی پیشرانه بالاس، دیفرانسیل عقب و شتاب خوب و قیمت ارزونتر… همینا کافیه تا کادیلاک رو انتخاب کرد…

      موافقم 8
      مخالفم 6
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        این همه تو پدال بودی چهار کلمه یاد نگرفتی!؟ هرچی میشه میگه نمیخوان قبول کنن یه عده میگن زمین کجه! بابا نابغه!🤣

        موافقم 5
        مخالفم 2
  15. AMG GT R

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    کادیلاک بهتره
    کیفیت ساخت بالا
    برفورمنس عالی
    قیمت خوب
    پرستیژ بالا
    موتور معرکه
    جوان پسند تر هست

    موافقم 5
    مخالفم 1
  16. RezaRs

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    دلیلی نمیبینم به عنوان سدان اسپورت s60 رو انتخاب کنم تو یه دنیای دیگه سیر میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. ali+a

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (775 ديدگاه)

    طراحی بیرونی ولوو . طراحی داخلی کادیلاک. پرفورمنس و قیمت کادیلاک..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. ارشیا

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    عاشق ولوو هستم ولی انصافا مهندسای ولوو چه فکری کردن این قیمتو گذاشتن روش.
    هر چند اگه تو بخش یدانای اسپرت نبودیم بهش رای میدادم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. R@m!n

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    به شخصه انتخابم تو کل این سگمنت کادیلاک

    قیمت
    پرفورمنس
    طراحی
    برند
    کیفیت ساخت

    همه در بالاترین سطحن

    موافقم 3
    مخالفم 2
  20. مهدی

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    من هیچی رو نخوندم فقط اومدم پایین رای دادم
    کادیلاک

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. MC20

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1553 ديدگاه)

      کادیلاک تلاش بین از 90 تا 100 هستش اما ولوو خیلی عقب تره . . . با ارفاق و اغماض اگه به 80 برسه . . . ولوو فقط قابل احترامه که این هم البته در قیاس با کادیلاک اصلا کمکی بهش نمیکنه . . . فرق بین شاگرد تیزهوشان ، با شاگرد اول یک مدرسه نمونه دولتی هست . . . راستی یادش به خیر ، یه زمانی مدارس نمونه دولتی هم بودند و چه قدر هم طرفدار داشتند . . .

      موافقم 5
      مخالفم 1
  21. Erfan

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هر چی رو میخونم میبینم کادیلاک بهتره ولی آخرش نتونستم به ولوو رای ندم، واقعا ماشین جذابیه 😅

    موافقم 4
    مخالفم 2
  22. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    انتخابم کادیلاکه، از اونجایی که این رده از دوئل برای ماشینای اسپرته کادیلاک خیلی بهتره، فنی، سرعت،شتاب جانبی حداکثر سرعت و شتابش عالیه، کیفیت و برند هم کادیلاکه دیگه نهایت اشرافیت….

    موافقم 4
    مخالفم 2
  23. Swedish arrogant tiger

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    قطعا s60 ،گرچه میدونم شانسی نداره ولی در عین حال تعجب می‌کنم از اختلاف آرا.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. Roham

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (719 ديدگاه)

    دوئل منطق و احساس!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا