مرسدس بنز

برابوس XLP 800 ادونچر، پیکاپ لوکس 750 هزار یورویی بر پایه G کلاس!

برابوس XLP 800 ادونچر، یک پیکاپ لوکس و پرقدرت بر پایه مرسدس G63 است که با بدنه عریض، کابین مجلل و موتور ۸۰۰ اسب بخاری، برای ثروتمندان ماجراجو طراحی شده است.

برابوس XLP 800 ادونچر بر پایه جدیدترین نسخه مرسدس G63 ساخته شده و ادامه‌دهنده مسیر مدل قبلی خود است که چند سال پیش معرفی شد. نخستین چیزی که در این خودرو جلب‌توجه می‌کند، تبدیل G63 به یک پیکاپ است. برخلاف فضای بسته بار در مدل‌های قبلی، XLP 800 ادونچر دارای یک محفظه بار روباز است. کیت بدنه عریض برابوس نیز در این مدل دیده می‌شود و با بچه گلگیرها، افزودن کاپوت جدید، سپرهای اختصاصی، اتصالات سقف، جلوپنجره بازطراحی‌شده و چند جزئیات دیگر، ظاهری قدرتمند خلق کرده است.

این پیکاپ لوکس به چراغ‌های اضافی مجهز شده که شب را به روز تبدیل می‌کنند. XLP 800 ادونچر روی رینگ‌های ۲۲ اینچی با لاستیک‌های ۳۲۵/۵۵ مناسب آفرود قرار گرفته و از محورهای پورتال، سیستم تعلیق اختصاصی و ویژگی‌های دیگر بهره می‌برد که توانایی آن را برای عبور از مسیرهای چالش‌برانگیز تقویت می‌کند. لوگوهای برابوس در بدنه، به همراه ارتفاع بلندتر، به جذابیت این خودرو افزوده‌اند.

پله‌های جانبی برقی و مجهز نورپردازی، ورود و خروج را آسان‌تر کرده‌اند. درهای عقب تا ۹۰ درجه باز می‌شوند و کابین کاملاً با چرم آبی‌رنگ بازطراحی شده که با بدنه مشکی در تضاد است. دوخت ویژه روی بخش مرکزی صندلی‌ها و قسمت‌های داخلی درها دیده می‌شود. علاوه بر این، نشان‌های برجسته «۷۷» (به‌افتخار سال تأسیس برابوس در ۱۹۷۷) روی بخش‌های مختلف حک شده‌اند. استفاده از آلکانترا و تریم فیبر کربن با روکش براق، ماهیت لوکس این مرسدس G63 اصلاح‌شده را برجسته می‌کند. پین‌های قفل در از آلومینیوم ساخته شده‌اند و یک مجموعه نشانگر سقفی، سرعت، زمان و تاریخ را به سرنشینان عقب نمایش می‌دهد.

برابوس، موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس را نیز ارتقا داده است. این پیشرانه اکنون ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کند. این پیکاپ چهارچرخ محرک در ۴.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن به دلیل لاستیک‌های آفرود به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. چنین ویژگی‌هایی اما ارزان به دست نمی‌آید و XLP 800 ادونچر ۷۵۰ هزار یورو قیمت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. PURIYA

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (719 ديدگاه)

    بابا g کلاس حرمت داره
    پیکاپ اگه کسی بخواد بره ماجراجویی پیکاپای آمریکایی هستن همشونم خوبن
    پیکاپ یعنی وانت زیر ۷۰ ۸۰ تا
    ماشین لاکچری ای مثل این بدرد کوه و کمر میخوره به نظر شما حیف نیست؟ کی با این می خواد بار ببره که وانتش کردن

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. Nismo

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      باهات موافقم یه بار سنگین بهش بزنی فنرهاش خورد میشن و یه راست باید بره تعمیرگاه، هرچی نباشه آمریکایی و ژاپنی نیس
      ولی باهاش میتونی بری شکار، شکار آهو تو اندرزگو

      موافقم 6
      مخالفم 11
      1. NAVID@@98

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1299 ديدگاه)

        طرز گفتنت اشتباهه نیسمو اشتباهه طرز گفتنت مشخصه
        یا می‌خواهی هیت بدی و یا از دیدن این ماشین حسودیت میشه
        چون درستش اینه که در درجه اول خود همین جی کلاس نسخه نظامی داره که عین همینه ولی با ستاپ جان سخت و نظامی برای ارتش های جهان که بیشترین مقاومت و دوام و کلا بهترین عملکرد رو داره و فقط آمریکایی ها مگر رقیبش باشند که اینم دلیلش مشخصه چون
        هرچیز اول و ۱ هستن اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن
        اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن
        چون خود همین مرسدس بنز حتی تراک ها و کامیون های سنگین جان سخت و بسیار قدرتمندی داره و بوژی کش ها که سنگین ترین بارها رو میزنند آخ هم نمیگن و فقط آمریکایی ها مگر رقیبش باشند یا اروپایی های دیگه چون اصلا اسیایی ها پشمشونم نی اند ولی خود همین جی کلاس نسخه نظامی ش الان در بیشتر کشورهای جهان بعنوان خودروی نظامی سازمانی رسمی انتخاب شده و در بعضی کشور ها هم چون اسیایی هایی مثل سری ۷۰ در دسترسشون بوده خواستن ازش استفاده کنند ولی چون دیدن جی کلاس از هر لحاظ خیلی بهتره و خوبه رای گیری کردن که بزاریم تو مقایسه و اگه برنده شد جی کلاس رو انتخاب میکنیم که بطور شگفت انگیز هرکاری کردن و هر مقایسه ای کردن دیدن که جی کلاس در مقایسه مستقیم از هر لحاظ خیلی بهتر بود و خیلی بهتر عمل کرد درنتیجه بعنوان خودروی سازمانی ارتش استرالیا و خیلی از کشورهای جهان هم انتخاب شد
        اینم مستند و قابل استاد گفتم نه اینکه بیای از رو من اسکی بری حرفای خودمو به شکل دلخواهت به اشتباه تغییر بدی وبه خودم تحویل بدی نه میتونید سرچ کنید مرسدس بنز جی کلاس نظامی W464 که جدیدترین نسلش هست خودروی سازمانی در بیش از ۱۰۰ کشور جهان جی کلاس نسخه نظامی هستش که همینه ولی بسیار مقاوم که این اروپایی مگر آمریکایی ها فقط مگر رقیبش باشند
        و اونایی که بطور غیر رسمی اند و یا تو داعش و یا بعضی سازمان ها و… خودروهای دیگه هم میبینید اصلا قابل استناد نیستند چون قابل مقایسه نیستند و اصلا به گرد پای مرسدس بنز جی کلاس نظامی یا اروپایی یا آمریکایی های رقیبش که خودروهای رسمی ارتش کشور ها هستن نمیرسند

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. Nismo

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          واکنش اون تویوتاهایی که دوشکا و مهمات و بقیه تجهیزات با 3 4 تن وزن اضافه میذارن و آخ نمیگه
          همینکارو با چس کلاس بکنی پاره میشه😂😂😂
          اگه تویوتاهای تروریست ها قابل استناد نیست پس جی کلس نظامی هم قابل استناد نیست

      2. NAVID@@98

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1299 ديدگاه)

        اینم لینک هایی در انواع کتگوری های مرسدس بنز جی کلاس ورژن نظامی ارتش ها و نیروهای مسلح و امنیتی جهان به سبب ماژولار بودنش ورژن های متنوعی داره که کنار هاموی آمریکایی رقیبش هست
        https://www.motorbiscuit.com/wp-content/uploads/2023/03/Mercedes-Benz-G-Wagen-W461-Pickup.png

        https://static1.topspeedimages.com/wordpress/wp-content/uploads/jpg/202110/2022-military-spec-merced-2.jpg

        https://static1.topspeedimages.com/wordpress/wp-content/uploads/jpg/202110/2022-military-spec-merced-3.jpg

        https://defense-update.com/wp-content/uploads/2012/03/mercedes_benz_LAPV7.jpg

        https://www.edrmagazine.eu/wp-content/uploads/2021/10/Mercedes-LVAP464_03.jpg

        https://www.joint-forces.com/wp-content/uploads/2024/04/04a-2023DSEI-1-113.jpg

        به مردم عادی هم نمیفروشند چون خودروی رسمی نظامی و نیروهای امنیتی و مخصوص ارتش ها هست توسط کمپانی مادر برای همین کار بطور ماژولار و تخصصی طراحی و مهندسی و توسعه داده شده

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Nismo

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          باشه عمو جون انقدر حرص نخور حالا😂😂😂

    2. مازیار

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      داداش با این بار نمیبرن اون محفظه بار هم فرمالیته‌ست فوقش وسایل کمپینگ توش بزارن برن تو طبیعت که همینم بندرت پیش میاد که ماشین از آسفالت خارج بشه

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. Nismo

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        همون بدرد یه دور دور تو اندرزگو و فخر فروشی میخوره نه بیشتر

  2. Iman 007

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (150 ديدگاه)

    هزار برابر قشنگ تر از منصوری

    موافقم 5
    مخالفم 9
  3. Mr wrong

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (523 ديدگاه)

    ریختن سر جی کلاس دارن عقده هاشونو با این طرح ها پیاده میکنن
    هرچیزی سرجای خودش قشنگه
    مث اینه رم تی ار ایکس بیاری اس یو وی لوکسش کنی

    موافقم 5
    مخالفم 2
  4. froG-driVer

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    نگا استیل گنگو!!!!
    (چرا توش بنفشه؟؟!!)

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. همایون

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1083 ديدگاه)

    به نظرم تو خودروهایی که هم منصوری هم برابوس تیونینگشون کردن کارهای برابوس جذابتره حتی وقتی افراط هم میکنه و به سیم آخر میزنه مثل برابوس ۹۰۰کرالر بازم خودرو زشت نشده و تو ذوق نمیزنه ولی اخیرا یه ویدیو دیدم که مالک ماشین میگفت کیفیت و طراحی داخلی خودروهای منصوری بهتر از برابوس هستش شاید تا حدودی هم درست میگه چون اصلا استفاده از رنگهای عجیب واسه چرم و تودوزی رو منصوری مد کرد و بعد برابوس وارد این مسیر شد چون خودروهای قبلی برابوس درسته کیفیت چرم و دوخت ارتقا پیدا میکرد ولی خبری از رنگ جیغ نبود و اکثرا مشکی با دوخت قرمز یا سفید بودند ولی هنوزم بهترین برابوس واسه من همون cls راکت هستش که رکورد سرعت سدانهارو تو زمان خودش شکست و بعدش پلیس آلمان واسه بزرگراه‌هاش یدونه از اون خودرو رو خریداری کرد

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا