وداع باشکوه منهارت با مرسدس-ای ام جی C63 هشت سیلندر
نسل جدید مرسدس-ای ام جی C63 با حرف و حدیثهای فراوان معرفی شد و دیگر خبری از پیشرانه 8 سیلندر M177 در آن نیست. این خودروساز آلمانی در بطن محصول اسپرت خود یک پیشرانه 4 سیلندر توربو و واحدی الکتریکی را قرار داده است اما منهارت با ارائه محصول جدید خود یعنی CR 700 لست ادیشن وداعی باشکوه با نسل پیشین C63 و پیشرانه 8 سیلندر آن دارد. این خودرو بر پایه C63 S هشت سیلندر شکل میگیرد و به لطف بهبودهای منهارت پرفورمنس بسیار بهتری را ارائه میکند. خودروی موردبحث با کیت پرفورمنس توربو منهارت در دسترس است که باعث بهبود توربوها و اینترکولرها میشود، دو قطعهای که نقشی کلیدی در ارتقای پرفورمنس C63 دارند.
این تیونر خوشنام علاوه بر تغییرات یاد شده برنامهریزی دوباره ECU را نیز در دستور کار قرار داده و این سدان 510 اسب بخاری حالا خروجی 712 اسبی را ارائه میکند. گشتاور نیز از 700 به 920 نیوتون متر رسیده است. مرسدس-ای ام جی C63 منهارت در عرض 5.5 ثانیه از 100 به 200 کیلومتر در ساعت میرسد که چندین ثانیه بهتر از نسخه استاندارد خواهد بود. این خودرو به اگزوز اسپرت نیز مجهز شده هرچند نمونههای صادراتی را میتوان بدون مبدلهای کاتالیتیک نیز سفارش داد. منهارت در بخش گیربکس نیز دست برده و در کنار آن از فنرهای پیچشی H&R که در قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند استفاده کرده است.
رینگهای استاندارد 22 اینچی نیز با طرحهای گوناگون قابل انتخاب هستند. رینگهایی که دیده میشود طرح مشکی مات و طلایی را دارند. به این موارد باید جلوپنجره مشکی براق را نیز اضافه کنیم. مرسدس-ای ام جی C63 منهارت وداعی باشکوه با این خودرو خواهد بود و فکر میکنیم افراد زیادی از تصمیم مرسدس در نصب پیشرانه 4 سیلندر روی این خودرو خوشحال نیستند. البته C63 2024 خودروی پرقدرتی بوده و خروجی 671 اسب بخاری و گشتاور 1019 نیوتون متری دارد. این سوپر سدان در عرض 3.3 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت میرسد که حدود نیم ثانیه سریعتر از نسل پیشین است. اگرچه C63 جدید قدرت بیشتر خود را به رخ همه میکشد اما شاید در زمینه صدای تولیدی نتواند با پیشرانه 8 سیلندر نسل قبل رقابت کند. خود منهارت CR 700 لست ادیشن نیز خودروی خوشصدایی خواهد بود و انتظار داریم منهارت روی نسل جدید این خودرو نیز کار کند.