مرسدس بنز

وداع باشکوه منهارت با مرسدس-ای ام جی C63 هشت سیلندر

نسل جدید مرسدس-ای ام جی C63 با حرف و حدیث‌های فراوان معرفی شد و دیگر خبری از پیشرانه ۸ سیلندر M177 در آن نیست. این خودروساز آلمانی در بطن محصول اسپرت خود یک پیشرانه ۴ سیلندر توربو و واحدی الکتریکی را قرار داده است اما منهارت با ارائه محصول جدید خود یعنی CR 700 لست ادیشن وداعی باشکوه با نسل پیشین C63 و پیشرانه ۸ سیلندر آن دارد. این خودرو بر پایه C63 S هشت سیلندر شکل می‌گیرد و به لطف بهبودهای منهارت پرفورمنس بسیار بهتری را ارائه می‌کند. خودروی موردبحث با کیت پرفورمنس توربو منهارت در دسترس است که باعث بهبود توربوها و اینترکولرها می‌شود، دو قطعه‌ای که نقشی کلیدی در ارتقای پرفورمنس C63 دارند.

این تیونر خوش‌نام علاوه بر تغییرات یاد شده برنامه‌ریزی دوباره ECU را نیز در دستور کار قرار داده و این سدان ۵۱۰ اسب بخاری حالا خروجی ۷۱۲ اسبی را ارائه می‌کند. گشتاور نیز از ۷۰۰ به ۹۲۰ نیوتون متر رسیده است. مرسدس-ای ام جی C63 منهارت در عرض ۵.۵ ثانیه از ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که چندین ثانیه بهتر از نسخه استاندارد خواهد بود. این خودرو به اگزوز اسپرت نیز مجهز شده هرچند نمونه‌های صادراتی را می‌توان بدون مبدل‌های کاتالیتیک نیز سفارش داد. منهارت در بخش گیربکس نیز دست برده و در کنار آن از فنرهای پیچشی H&R که در قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند استفاده کرده است.

رینگ‌های استاندارد ۲۲ اینچی نیز با طرح‌های گوناگون قابل انتخاب هستند. رینگ‌هایی که دیده می‌شود طرح مشکی مات و طلایی را دارند. به این موارد باید جلوپنجره مشکی براق را نیز اضافه کنیم. مرسدس-ای ام جی C63 منهارت وداعی باشکوه با این خودرو خواهد بود و فکر می‌کنیم افراد زیادی از تصمیم مرسدس در نصب پیشرانه ۴ سیلندر روی این خودرو خوشحال نیستند. البته C63 2024 خودروی پرقدرتی بوده و خروجی ۶۷۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۱۹ نیوتون متری دارد. این سوپر سدان در عرض ۳.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد که حدود نیم ثانیه سریع‌تر از نسل پیشین است. اگرچه C63 جدید قدرت بیشتر خود را به رخ همه می‌کشد اما شاید در زمینه صدای تولیدی نتواند با پیشرانه ۸ سیلندر نسل قبل رقابت کند. خود منهارت CR 700 لست ادیشن نیز خودروی خوش‌صدایی خواهد بود و انتظار داریم منهارت روی نسل جدید این خودرو نیز کار کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Si

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    لعنتی چقدر خوبه

    موافقم 64
    مخالفم 4
    1. سجادی

      ۲۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (233 ديدگاه)

      بخصوص اینکه آمپر و صفحه یکی نیستن منظورم همون مستطیل…

      موافقم 15
      مخالفم 0
  2. ARMAN سابق

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    من هر وقت اینو می بینم واقعا ناراحت میشم که چطور بنز دلش اومد اینو با یه جارو برقی عوض کنه.
    عجب هیولایی بود
    عجب صدایی داشت
    از بنزایی بود که من یه جور دیگه بهش نگا میکردم
    ولی الان…..

    موافقم 10
    مخالفم 3
  3. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    سلطان

    موافقم 10
    مخالفم 2
  4. Royal Driver UK 70

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    سلطان فقط تویی! این ماشین معرکه بود، حیف شد این وی۸ جاشو به یک ۴ سیلندر با موتورای الکتریکی داد…..

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. ‍،¿

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.اول متلب رو بخون بعد نظر بده نوشته موتور ۸ همون وی۸ رو برمیدارند .بجاش یک موتور ۴ سیلندر می‌زارن .سلطان هم تو جنگل .

      موافقم 0
      مخالفم 1
  5. HesamS500

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    جذاب لعنتی

    موافقم 9
    مخالفم 0
  6. PURIYA

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    منم باید ماشینمو بدم به منهارت تیون کنه میگم دوستان کسی میدونه هزینه تیون کردن چقد در میاد؟

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. Payfast

      ۲۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (807 ديدگاه)

      از خود ماشین بیشتر درمیاد

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۳۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (713 ديدگاه)

        بریدم از خنده 😂😂

        موافقم 3
        مخالفم 1
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    موتورش جا سوزن انداختن نداره ! میشه لحاف دوشک پهن کرد روی موتور تا صبح خوابید !
    جداً مهندسی ساخت موتور چنین خودروهایی جدا از بحث مهندسی ، هنر هم به حساب میاد !
    چقدر باید دقیق و کامل محاسبه بشه تا چنین موتور غولی را در زیر کاپوت چنین خودروی کوچکی جا کنند !

    این هنر نزد آلمانی‌ها هست و بَس !
    مهد مهندسی جهان یعنی آلمان !
    پدر خودروسازی جهان اول آلمان بعداً بقیه !

    جداً من نمیدونم این ننه‌های نژاد آلمانی چی‌چی سر بچه‌هاشون میخورن که اینقدر ژن خوب انتقال میدن به نسل بعدی‌هاشون !
    تو ایران میگن کُندُر بخورید بچه باهوش در میاد ، یا مثلاً هلو بخورید بچه قشنگ میشه !

    والا ما هنوز یه پکیج کامل از ژن ایرانی ندیدیم ، یا طرف خیلی خیلی خوشگله اما عقلش کمِ ، یا طرف خیلی خیلی تیز‌هوشِ سر از نُخبه‌ها در میاره اما نگاهش که میکنیم یاد انسان‌های نخستین و میمون میوفتیم ( جَو ندید جَو ندید ، من خودم یکی از خوشگل‌ترین میمون‌های باهوش ایرانی هستم ، پس شلوغش نکنید ، واسه ما هم تَرکه بلند نکنید ) !

    موافقم 17
    مخالفم 2
  8. Alan.r

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    نگاه کردن بهش هم لذت بخشه
    ظاهرش فوق‌العاده زیبا و اسپرته کابینشم همینطور با اون موتور V8 هم که دیگه شده هیولا

    موافقم 13
    مخالفم 1
  9. AMD

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    خداحافظ برای ابد ……

    موافقم 25
    مخالفم 1
  10. Hitman

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (389 ديدگاه)

    تو دیگه داری کجا میری
    ما داشتیم باهات حال میکردیم:(((

    موافقم 1
    مخالفم 2
  11. VIPER

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    هعی دنیا بودن موتور های ۸سیلند اصلا قابل تصور نیست لعنت به ماشینای برقی

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. مدافع حریم امنیت

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    اون خط زرد خیلی نامتقارنه ، واقعا از بنز بعیده ، همچین طراحی ای !!!! ، بتز همیشه نماد سادگی و استقامت بوده ، ولی متاسفانه این مدلشو استثنائا خوب نساخته . چرخ هاشم خیلی بزرگه ، حتما سواری خشکی داره و مناسب خانواده نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 15
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      داداش متن رو بخون بعد بیا پایین نظر بده

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Payfast

        ۳۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (807 ديدگاه)

        خیلی وقته زیاد کسی متن نمیخونه اکثرا عکس و کامنت مطالعه میکنن (خودمم جزٸشونم)

        موافقم 1
        مخالفم 1
  13. مدافع حریم امنیت

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    منهارت مدیر عامل بنز بود !؟ ، یا مالک و سرطراح ، یا همچین چیزی ؟؟ ، کسی اطلاع داره ، لطفا ، جواب بده . با تشکر .

    موافقم 0
    مخالفم 7
  14. Comodor

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    صفر تا صد ۵.۵ ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 8
  15. Afg

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    واقعا حیفه همچین پیشرانه هایی حذف بشن
    دیدن فیلم ترسناک بدون صدا ادمو نمیترسونه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. مدافع حریم امنیت

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    نمیدونم چرا جدیدا ، بنز فقط ماشینای کوچیک میسازه ، کلا باید بزرگ باشه تا من خوشم بیاد ، خیلی دوست دارم ، بزرگ و با عظمت ، مثل محصولات بی ام و و مازراتی

    موافقم 0
    مخالفم 7
  17. جلال

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کاش دستمون میرسید بخریم. تو دوران بچه‌گیم مدلهای قدیمی بنز و بی ام‌ و رو تجربه کردم و بزرگ شدم باهاشون مرحوم پدرم فقط به آلمانی علاقه داشت ولی مدلهای جدید رو اصلا ننشستم. حتما حس فوق‌العاده‌ای داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا