نسخهٔ فیسلیفت امجی ۵ با طراحی جذابتر، آپشنهای بیشتر و پیشرانههای ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و توربو با قیمت فوقالعادهٔ ۸ تا ۱۰ هزار دلار در چین عرضه میشود.
امجی 5 مدل ۲۰۲۶ بهطور رسمی در چهار تیپ مختلف و بازه قیمتی ۵۹,۹۰۰ تا ۶۹,۹۰۰ یوان معادل ۸,۳۶۰ تا ۹,۷۶۰ دلار وارد بازار چین شد. این مدل که بهعنوان یک نسخه فیسلیفت معرفی شده، عمدتاً در بخش آپشنها و تجهیزات ارتقا یافته است. امجی ۵ مدل ۲۰۲۶ طراحی فستبک مدل قبلی را حفظ کرده و دو رنگ جدید نارنجی و خاکستری به گزینههای قرمز و سفید اضافه شده است. نمای جلوی خودرو با جلوپنجره بزرگ چندضلعی آبشاری و چراغهای باریک، همراه با کاپوتی با خطوط برجسته، ظاهری خشن و مدرن دارد.
در عقب، یک باله دم اردکی یکپارچه و دو خروجی اگزوز در پایین، بر اسپرت بودن خودرو تأکید میکنند. ابعاد این مدل جدید تغییری نسبت به قبل نداشته و همچنان طول ۴,۷۱۵ میلیمتر، عرض ۱,۸۴۲ میلیمتر، ارتفاع ۱,۴۷۳ میلیمتر و فاصله محوری ۲,۶۸۰ میلیمتر دارد. بدنه خودرو با استفاده از ۶۵ درصد فولاد با مقاومت بالا ساخته شده و شش ایربگ در سراسر کابین تعبیه شده است.
امجی ۵ مدل ۲۰۲۶ با دو پیشرانه عرضه میشود. موتور پایه یک نمونه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۸ نیوتن متر گشتاور است که به یک گیربکس CVT متصل میشود. این پیشرانه مصرف سوخت ترکیبی ۶.۳۸ لیتر در صد کیلومتر دارد و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. موتور دوم ۱.۵ لیتری توربو با ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور است و با گیربکس دوکلاچه هفت سرعته همراه خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه ۶.۴۵ لیتر در صد کیلومتر بوده، حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۶.۹ ثانیه است. ظرفیت مخزن سوخت برای هر دو پیشرانه ۵۰ لیتر است.
داخل کابین، ترکیب رنگی جدید نارنجی مشکی اضافه شده، اما چیدمان کلی مشابه مدل قبلی است. این چیدمان شامل فرمان سهپره D شکل، صفحه آمپر ۱۲.۳ اینچی و صفحهنمایش مرکزی شناور ۱۲.۳ اینچی (یا ۱۰.۲۵ اینچی برای تیپ پایه) میشود. دکمههای فیزیکی زیر صفحهنمایش مرکزی حفظ شدهاند. صندلیها ترکیبی از چرم و پارچه هستند. در تیپهای بالا، سیستم صوتی به هشت بلندگوی باکیفیت ارتقا یافته و نورپردازی داخلی ۲۵۶ رنگ اضافه شده که میتواند رنگ و روشنایی را بر اساس ریتم موسیقی و نور محیط تنظیم کند. از دیگر آپشنها میتوان به بهروزرسانی از راه دور، دستیار صوتی هوشمند و قابلیتهای کمکرانندگی سطح دو اشاره کرد.
امجی ۵ همان خودرویی است که در کشورمان با نام امجی GT توسط فردا موتور عرضه میشود و با وجود قیمت زیر ۱۰ هزار دلار در مجهزترین نسخه، در بازار ایران شاهد قیمتی ۲.۶ میلیارد تومانی هستیم.
Arash2009
۱۰ تیر ۱۴۰۴طراحی خیلی خوبی داره مخصوصا داشبوردش
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/07/MG-5-2026-6.jpg
ولی آخه چینی های محترم ، یکمی تنوع در بخش پیشرانه هم بد نیست
پدر این ۱.۵ توربو شارژ رو در آوردن انقد رو این و اون نصبش کردن
Bagher
۱۰ تیر ۱۴۰۴این 1.5 بودن به خاطر مالیاته
محمد
۱۰ تیر ۱۴۰۴یه دفعه ای ماشین رایگان تولید کنن خیال همه رو راحت کنن
yektachafi
۱۰ تیر ۱۴۰۴عجب قیمت خوبی داره
محسن
۱۰ تیر ۱۴۰۴هم قیمت پارس و تارا ولی بجاش کلی امکانات و تکنولوژی های بروز!
یه موتور ۱۵۰۰ سی سی ۱۲۷ اسب بخار ازش گرفتن اون وقت هنوز دارن ۱۸۰۰ ۱۶۰۰ هایی که به زور ۱۰۰ اسب خروجی میدن درست میکنن
مهربد
۱۰ تیر ۱۴۰۴تا به امروز هر مدلی از مدل های ام جی دیدم، در سیستم صوتی، یکی دو پله از هم رده های خود در کلاس خودرویی اشان، بالاترند. واقعا کیفیت صوتی بی نظیر دارند.
از گذاشتن ساب ووفر برای مدل ارزان و کوچک ام جی 3 گرفته تا سیستم آرکامیس در شاسی بلند جی اس..
Aref
۱۰ تیر ۱۴۰۴اصلاحات انجام شده برای دریافت پنج ستاره ایمنی است که پیش از این به دلیل قدیمی بودن جند مورد و نبود چند کنترل و حسگر، در موسسه انکپ استرالیا ناکام بود.
Souls_Master
۱۰ تیر ۱۴۰۴کاش بجای انواع زباله های ایران خودرو و سایپا میشد این mg رو خرید
SINA
۱۰ تیر ۱۴۰۴بابا چجوری ماشین زیر یک میلیاردی رو ۲.۶ میلیارد تومن میکنیدددد
۱۰ تیر ۱۴۰۴بعد همین ماشین که ۸۰۰ میلیون هم نیست و حدود ۷۰۰ ۶۰۰ هست از ارزون ترین سدان ساخت ایران هست خودرو ارزون تره یا تقریبا هم قیمتشه 😱😱😱😱
بعد این ام جی تو ایران عزیز و سر بلند بالای سه میلیارد و لوکسه 😱🤬
مهردادکمال
۱۰ تیر ۱۴۰۴با این پول تو ایران اطلس میشه خرید
خدا باعث و بانی این وضعیت مردم نابود کنه
shetab-car
۱۰ تیر ۱۴۰۴جلو پنجره عمودی این شکلی به این ماشین نمیاد فیس قبلی بهتر بود
OM.01
۱۰ تیر ۱۴۰۴باورکردنی نیست که این خودرو تو چین 60 الی 70 هزار یوان قیمت داره (8400 الی 9800 دلار)با نرخ فعلی قیمت دلار تو ایران با قیمت حدود 25 هزار دلار عرضه میشه توسط فردا موتور! مشخص نیست چقدر گمرکی چقدر سود…
به عنوان یک ماشین ده هزار دلار خوبه
هرچند کسب 0 ستاره ایمنی از ANCAP استرالیا چیز جالبی نیست و عجیبه چون بقیه خودروهای mg تونستن از همون تست استرالیا 5ستاره بگیرن
علیرغم اینکه شاسی و بدنه ماشین مقاوت خوبی داشته سیستم های ایمنی بد عمل کردن و نتیجه بدی چند سال پیش تو تست داشت اما از خودروهای وطنی ایمن تر هست
حق همه مردم اینکه خودروهای نرمال معمولی اینجور ماشینا باشه نه پراید تیبا کویک و…
حمید
۱۱ تیر ۱۴۰۴قیمت این ماشین جالبه هست ۱۰ هزار دلار با دلار ۱۰۰ هزار تومنی میشه یک میلیارد پر پر شه اگر قیمت دلار ۱۰۰ هزار تومن حساب کنی بعدش قیمتش تو ایران ۲.۵ میلیارد یعنی ۲۵ هزار دلار باور کردنی نیست چه بخور بخوری می کنن اینها بعدش هم منت هم روی سر مردم میزارن