رانندگی با نسل جدید ام جی HS، همتای اروپایی رووی eRX5 وارداتی

یک‌شنبه 14 مرداد 1403 - 08:30
مطالعه 9 دقیقه
New MG HS 2024 001_afqjtv
نسل دوم ام‌جی HS اساساً همان رووی eRX5 وارداتی پارس‌خودرو برای بازار اروپا است که کیفیت و تجهیزات مناسبی را با قیمت بسیار پایین‌تر از رقبا ارائه...
تبلیغات

نسل دوم ام‌جی HS اساساً همان رووی eRX5 وارداتی پارس‌خودرو برای بازار اروپا است که کیفیت و تجهیزات مناسبی را با قیمت بسیار پایین‌تر از رقبا ارائه می‌کند.

ام‌جی در سال 2024 با عرضهٔ نسل جدید MG 3 و مدل اسپرت سایبراستر، بسیار فعال بوده است. در همین حال، هرچند نسل دوم کراس‌اوور HS نمی‌تواند به‌اندازهٔ یک رودستر الکتریکی با درهای قیچی توجهات را جلب کند اما برای ام‌جی خودروی مهم‌تری است. نسل قبلی این کراس‌اوور، پرفروش‌ترین محصول ام‌جی در بریتانیا بود و تا اینجای سال در بین 10 خودروی پرفروش بازار این کشور قرار داشته است. این خودرو با قیمتی به‌مراتب ارزان‌تر از رقبای سگمنت محبوب کراس‌اوورهای کامپکت، برای خریدارانی که به قیمت توجه زیادی دارند جذاب بود و همین موضوع در مورد نسل جدید HS هم صدق می‌کند.

همچنین بخوانید: رووی eRX5 پارس خودرو، مشخصات و قیمت شاسی بلند پلاگین هیبرید

قیمت این ماشین از 24,995 پوند آغاز می‌شود که تنها 945 پوند بیشتر از نسل قبلی است و بنابراین، HS جدید حدود 5 هزار پوند از ارزان‌ترین مدل‌های نیسان قشقایی و کیا اسپرتیج و حدود 7 هزار پوند از قیمت پایهٔ فورد کوگا و هیوندای توسان ارزان‌تر است. این یعنی خودروهایی که از لحاظ قیمت به HS نزدیک‌اند، کراس‌اوورهای کوچک‌تری مثل فورد پوما هستند درحالی‌که کراس‌اوور ام‌جی خودرویی بزرگ‌تر و خانوادگی‌تر است. نسل دوم HS اما اساساً همان رووی eRX5 وارداتی پارس‌خودرو است که با تغییراتی جزئی در طراحی و با برند ام‌جی در بازارهای خارج از چین مثل اروپا عرضه می‌شود.

مثل قبل، HS با لیست سخاوتمندانه‌ای از امکانات عرضه می‌شود و تیپ پایه از مواردی مثل نمایشگرهای دوگانه 12.3 اینچی، اپل کارپلی، اندروید اتو، سیستم ورود بدون کلید، دوربین دنده‌عقب و مجموعهٔ کمک‌رانندهٔ MG Pilot با ترمز اضطراری فعال، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، سیستم تشخیص نقاط کور و هشدار توجه راننده بهره می‌برد. در تیپ بالاتر تروفی که فقط 2,500 پوند گران‌تر است نیز پد شارژر بی‌سیم، دوربین 360 درجه، سیستم تهویه دو منطقه‌ای، در صندوق برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو و... ارائه می‌شود.

نسل جدید HS در بیرون با چراغ‌های سراسری عقب، چراغ‌های تیز جلو و جلوپنجرهٔ بزرگی مشابه MG 3، شیک‌تر و لوکس‌تر از قبل به نظر می‌رسد. بزرگ‌ترین تفاوت ظاهری این خودرو با رووی eRX5 نیز در همین جلوپنجره است و دو خودرو در دیگر قسمت‌ها باهم یکسان هستند. کابین HS هم کاملاً جدیدی و البته یکسان با رووی است که قطعاً مدرن به نظر می‌رسد. در اینجا ما تحت تأثیر متریال و کیفیت ساخت قرار گرفتیم خصوصاً با توجه به قیمت خودرو. در داخل بیشتر سطوح با متریال نرم پوشیده شده است و فقط روی پانل درها یا قسمت‌های پایینی کنسول مرکزی پلاستیک‌های خشک و ارزان دیده می‌شوند.

نمایشگر لمسی بزرگ اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی کیفیتی مشابه دیگر محصولات ام‌جی دارند و بنابراین، وضوح و سرعت آن‌ها پایین‌تر از متوسط این کلاس است. فاصلهٔ محوری این خودرو 45 میلی‌متر و عرض آن 14 میلی‌متر نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین، حتی با وجود بزرگ‌سالان 180 سانتی‌متری در جلو، همچنان فضای پای زیادی برای افرادی با قد مشابه در صندلی‌های عقب وجود خواهد داشت. در همین حال، فضای صندوق بار هم از 463 لیتر به عدد بسیار رقابتی 507 لیتر افزایش پیدا کرده که البته هرچند از قشقایی بیشتر است اما هنوز فاصلهٔ زیادی با 600 لیتر اسپرتیج دارد.

نسل جدید ام‌جی HS هم‌اکنون در اروپا در نسخه‌های بنزینی و پلاگین‌هیبریدی قابل سفارش است درحالی‌که پارس‌خودرو فقط نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی رووی eRX5 را به ایران آورده است. نسخهٔ بنزینی کراس‌اوور ام‌جی به یک پیشرانهٔ 1.5 چهار سیلندر توربو مجهز است که 167 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به‌صورت استاندارد به یک گیربکس شش سرعته دستی متصل می‌شود اما خودروی آزمایشی ما به گیربکس سفارشی هفت سرعته دوکلاچه مجهز بود. شتاب صفرتاصد این خودرو 9.6 ثانیه اعلام شده ولی هر بار که گاز را تخته می‌کردیم، خودرو هرگز بلافاصله پاسخ نمی‌داد و شتاب گیری با حدود یک ثانیه تأخیر آغاز می‌شد.

همین مشکل را با ترمزها هم داشتیم زیرا تا نیمی از بازهٔ حرکتی پدال، هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و برای کاهش سرعت باید فشار بسیار شدیدی به پدال وارد کرد. فرمان در حالت رانندگی معمولی بسیار سنگین است و بنابراین حالت راحت را ترجیح دادیم هرچند که فرمان هنوز هم کند و بسیار مبهم بود. به‌طورکلی، عملکرد HS بنزینی در جاده‌های پرپیچ‌وخم جالب نیست اما در بزرگراه، کابین خودرو مکان نسبتاً ساکتی خواهد بود و سواری هرچند کمی سفت است اما ناراحت‌کننده احساس نمی‌شود و تا قبل از رسیدن به مسیرهای ناهموار، به خودرو حس ثبات می‌دهد.

بزرگ‌ترین مشکل هنگام رانندگی با HS اما صدای بوق هشدار مداوم و بی‌معنی سیستم‌های ایمنی مختلف است. این مشکل کاملاً باعث حواس‌پرتی راننده می‌شود و خاموش کردن سیستم‌ها که مستلزم گشتن بین منوهای نمایشگر لمسی است هم به همان اندازه آزاردهنده خواهد بود؛ بنابراین، ما از رانندگی با HS بنزینی راضی نبودیم ولی رانندگی مختصری با نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم داشتیم و بلافاصله متوجه شدیم که انتخاب بسیار بهتری است. تحویل نیروی فوری موتور الکتریکی 206 اسب بخاری باعث بهبود شتاب می‌شود و ازآنجایی‌که سیستم پلاگین‌هیبریدی ام‌جی از باطری بزرگ 24.7 کیلووات ساعتی بهره می‌برد، به لطف برد تمام الکتریکی 120 کیلومتری، احساس رانندگی با خودرویی تمام الکتریکی را داشتیم. همچنین اضافه شدن سیستم احیای انرژی ترمزها نیز مشکل پدال ترمز را حل می‌کند. قیمت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی HS در بریتانیا از 31,495 پوند آغاز می‌شود که بازهم نشان‌دهندهٔ ارزش بالایی است.

کپی لینک

جمع‌بندی

اصلی‌ترین نقطهٔ قوت نسل جدید ام‌جی HS مثل قبل، قیمت پایین است اما فقط این نیست و این کراس‌اوور کیفیت داخلی چشمگیر، کابین بسیار جادار و تکنولوژی‌های فراوانی را هم ارائه می‌کند. بااین‌وجود، قطعاً بهتر است خریداران بجای نسخهٔ بنزینی، سراغ نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی بروند.

کپی لینک

مشخصات فنی

MG HS 2024

پیشرانه

1.5 لیتری 4 سیلندر توربو

قدرت

167 اسب بخار

گشتاور

275 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه

محور محرک

جلو

شتاب صفرتاصد

9.6 ثانیه

حداکثر سرعت

195 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

7.6 لیتر ترکیبی

طول

4,655 میلی‌متر

عرض

1,890 میلی‌متر

ارتفاع

1,664 میلی‌متر

قیمت پایه

28,995 پوند

امتیاز

3.5 از 5.0

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.