مینی

مینی کلاسیک تیون شده، یک خودروی لوکس و پرفورمنس!

تیونینگ و ارتقای نسخه‌های کلاسیک مینی می‌تواند یک کار جنجالی باشد. برای تولید یک مینی سریع به قدرت زیادی نیاز نیست و خب با اندکی تغییر در این خودرو می‌توان محصولی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش تولید کرد؛ اما اگر قدرت زیاد، سیستم تعلیق گیرا و برخی تغییرات دیگر در نظر گرفته شوند حاصل کار یک مینی کلاسیک فوق‌العاده خواهد بود. این ویدئو که تماشا خواهید کرد نشان دهنده چنین خودرویی است.

این مینی کوپر ۱۹۷۰ محصول شرکت گیلدرد ریسینگ کالیفرنیاست که سازنده برخی از جذاب‌ترین مینی‌های کلاسیک در دنیا محسوب می‌شود. این مینی کمی جالب‌تر است زیرا لوکس‌تر از اکثر محصولات گیلدرد است. در واقع مینی کوپری که در ویدئو دیده می‌شود ۱۰۰ هزار دلار می‌ارزد و مجریان برنامه هم آن را تست کرده‌اند تا ببینند آیا واقعاً سواری‌ای در حد و اندازه یک خودروی ۱۰۰ هزار دلاری ارائه می‌کند یا خیر.

بجای مینی کوپر TST قبلی شرکت که ۵۰۰ اسب بخار قدرت داشت، این مدل از پیشرانه ۴ سیلندر ۱۵۰ اسب بخاری هوندا در جلو و گیربکس ۵ سرعته هوندا استفاده کرده است و نیرو را به چرخ های جلو می‌فرستد. به همین خاطر با خودروی سنتی‌تری روبرو هستیم اما هنوز هم هیجان زیادی وجود دارد زیرا وزن خودرو پایین است. از جمله ویژگی‌های لوکس این مینی هم می‌توان به سانروف برقی مینی R53، نمایشگر لمسی به همراه اپل کارپلی و حتی ورود بدون کلید اشاره کرد.

اما آیا اضافه شدن چنین تجهیزاتی به مینی کلاسیک باعث خواهد شد محصولی ۱۰۰ هزار دلاری شود؟ پاسخ به این سؤال سخت است زیرا اگرچه خودروی موردبحث از معیارهای لازم برخوردار است اما موقعیت راننده در حالتی نسبتاً عجیب قرار دارد و راندن خودرو کمی سخت جلوه می‌کند. البته باید گفت قدرت پیشرانه برای چنین خودرویی زیاد بوده و سیستم تعلیق هم بسیار خوب عمل می‌کند. با تمامی این تفاسیر، قطعاً مینی کلاسیک از نظر ارگونومی مشکلات جدی دارد.

ولی به نظر می‌رسد تجربه سواری مینی کلاسیک چیزی است که با وجود تمامی این تغییرات گم نشده است و همین باعث هیجان‌انگیز شدن خودرو می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. بردیا

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    کوچولی جذابی که هنوز تو خیابونای تهران میبینیمش لبخند میاد رو لبمون

    موافقم 24
    مخالفم 1
  2. Humer

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (299 ديدگاه)

    کاشکی انجین تویوتا یاریس یعنی ۱.۶ لیتری با تیون که می توانست به ۵۰۰ اسب برسد رو یش می گذاشتند

    موافقم 22
    مخالفم 3
  3. پدرام

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (797 ديدگاه)

    ارزش ماشین های کلاسیک به فابریک بودن پیشرانه است و در صورت نیازمندی به توان بیشتر حداقل کار ممکن می تونه نصب پیشرانه از نسل های جدید خودش باشه نه اینکه موتور از یه برند دیگری بیاد

    موافقم 16
    مخالفم 3
  4. reza342

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (190 ديدگاه)

    فوقش 20هزارتا. 100 تا هندیه :)

    موافقم 10
    مخالفم 2
  5. زیزیگولو

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (5495 ديدگاه)

    حال و هوای اون قدیم ندیما … سرعت زندگیا خیلی پایین بود … ولی با همه این اوصاف میشد سر فرصت به خاسته های دلت برسی

    موافقم 14
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا