مینی کلاسیک تیون شده، یک خودروی لوکس و پرفورمنس!
تیونینگ و ارتقای نسخههای کلاسیک مینی میتواند یک کار جنجالی باشد. برای تولید یک مینی سریع به قدرت زیادی نیاز نیست و خب با اندکی تغییر در این خودرو میتوان محصولی هیجانانگیز و لذتبخش تولید کرد؛ اما اگر قدرت زیاد، سیستم تعلیق گیرا و برخی تغییرات دیگر در نظر گرفته شوند حاصل کار یک مینی کلاسیک فوقالعاده خواهد بود. این ویدئو که تماشا خواهید کرد نشان دهنده چنین خودرویی است.
این مینی کوپر 1970 محصول شرکت گیلدرد ریسینگ کالیفرنیاست که سازنده برخی از جذابترین مینیهای کلاسیک در دنیا محسوب میشود. این مینی کمی جالبتر است زیرا لوکستر از اکثر محصولات گیلدرد است. در واقع مینی کوپری که در ویدئو دیده میشود 100 هزار دلار میارزد و مجریان برنامه هم آن را تست کردهاند تا ببینند آیا واقعاً سواریای در حد و اندازه یک خودروی 100 هزار دلاری ارائه میکند یا خیر.
بجای مینی کوپر TST قبلی شرکت که 500 اسب بخار قدرت داشت، این مدل از پیشرانه 4 سیلندر 150 اسب بخاری هوندا در جلو و گیربکس 5 سرعته هوندا استفاده کرده است و نیرو را به چرخ های جلو میفرستد. به همین خاطر با خودروی سنتیتری روبرو هستیم اما هنوز هم هیجان زیادی وجود دارد زیرا وزن خودرو پایین است. از جمله ویژگیهای لوکس این مینی هم میتوان به سانروف برقی مینی R53، نمایشگر لمسی به همراه اپل کارپلی و حتی ورود بدون کلید اشاره کرد.
اما آیا اضافه شدن چنین تجهیزاتی به مینی کلاسیک باعث خواهد شد محصولی 100 هزار دلاری شود؟ پاسخ به این سؤال سخت است زیرا اگرچه خودروی موردبحث از معیارهای لازم برخوردار است اما موقعیت راننده در حالتی نسبتاً عجیب قرار دارد و راندن خودرو کمی سخت جلوه میکند. البته باید گفت قدرت پیشرانه برای چنین خودرویی زیاد بوده و سیستم تعلیق هم بسیار خوب عمل میکند. با تمامی این تفاسیر، قطعاً مینی کلاسیک از نظر ارگونومی مشکلات جدی دارد.
ولی به نظر میرسد تجربه سواری مینی کلاسیک چیزی است که با وجود تمامی این تغییرات گم نشده است و همین باعث هیجانانگیز شدن خودرو میشود.