طراحیمیتسوبیشی

طراحی کراس اور کامپکت و جدید میتسوبیشی رونمایی شد

میتسوبیشی قبل از معرفی رسمی کراس اور کامپکت و جدید خود در نمایشگاه خودروی اندونزی مشتاق است طراحی ظاهری آن را به نمایش بگذارد.

هنوز نام این محصول جدید مشخص نیست اما به‌طور رسمی تائید می‌شود که کراس اور جمع‌وجور ژاپنی‌ها نسخه‌ای تعدیل شده از کانسپت XFC سال قبل خواهد بود. استایل این خودرو در اکثر بخش‌ها مشابه کانسپت یاد شده خواهد بود اما در نسخه تولیدی شاهد دستگیره‌های درب عادی، آینه‌های جانبی سنتی بجای دوربین و چراغ‌های ساده‌تر هستیم.

میتسوبیشی همچنین می‌گوید شاسی‌بلند کامپکت خود را با پیشرانه ۱.۵ لیتری، گیربکس CVT و طراحی دیفرانسیل جلو عرضه خواهد کرد. این خودرو با رینگ‌های ۱۸ اینچی در دسترس خواهد بود و ارتفاع آن از سطح زمین به ۲۲۲ میلی‌متر خواهد رسید که بیشترین میزان بین رقبای کلاس خود است. از نظر ابعاد باید گفت طول/عرض/ارتفاع محصول موردبحث به ترتیب به ۴۳۹۰/۱۸۱۰/۱۶۶۰ میلی‌متر می‌رسد و به این ترتیب قدبلند جدید میتسوبیشی از هر نظری بزرگ‌تر از میتسوبیشی ASX (نسخه ریبج شده از رنو کپچر) بازار اروپاست.

کانسپت میتسوبیشی XFC

این خودروی جدید تلاش‌های میتسوبیشی جهت تمرکز روی منطقه آسه آن یا کشورهای جنوب شرق آسیا را نشان می‌دهد. البته احتمال دارد شاهد عرضه شاسی‌بلند موردبحث در بازارهای دیگر نیز باشیم هرچند چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است. میتسوبیشی فعلاً آماده انتشار تصاویر کابین خودرو نیست اما می‌دانیم که در این بخش سیستم صوتی سفارشی یاماها وجود خواهد داشت. قبلاً با انتشار تیزری پیش‌نمایش کابین انجام شده است. در داخل خودرو دو نمایشگر کنار یکدیگر وجود دارند، چیزی که در اکثر خودروهای مدرن دیده می‌شود. کراس اور کامپکت میتسوبیشی پس از معرفی در روزهای آینده وارد خط تولید در اندونزی خواهد شد و طی ماه‌های آینده به دست مشتریان خواهد رسید. در نمایشگاه خودروی اندونزی ۲۰۲۳ علاوه بر این خودرو مدل برقی و kei جدید با نام eK X EV نیز برای اولین بار در خارج از ژاپن به نمایش درخواهد آمد.

تصاویر کابین کانسپت میتسوبیشی XFC

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    استایل و تناسبات که در این کانسپت عالی شده و اگه واقعا با کمترین تغییر تولید بشه می‌تونه یکی از زیباترین ها در کلاس خودش بشه. گرچه میتسوبیشی این اواخر سابقه ی خوبی از تبدیل کانسپت به نمونه ی تولیدی نداره . امیدوارم این شرکت دوست داشتنی برگرده به دوران خوش دهه ی نود خودش .

    موافقم 41
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (9858 ديدگاه)

      آ….هااااا.
      این شد اون چیزی که باید میشد از میتسوبیشی 👌👏.

      موافقم 8
      مخالفم 0
    2. همایون

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (539 ديدگاه)

      کاش دوباره همچین اتفاقی بیفته ولی واسه اینکار نیازه با محصولات جدید و اختصاصی دوباره اعتبار برند برگرده مثلا بهتر نبود نسل جدید asx این میشد نه اون نسخه ریبچ رنو کپچر که آبروی میتسوبیشی رو برده؟یا حالا که همه جا شاسی بلند با طراحی رترو مد شده نسل جدید پاجرو رو میفرستادن بازار؟وجدانن اصلا درک نمیکنم چطور تو دورانی که شاسی بلندها دارن تو فروش آقایی میکنن میتسوبیشی یه محصول با اعتبار مثل پاجرو رو کنار گذاشته

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. یوسف

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (737 ديدگاه)

    اگر همین جوری تولید بشه، خودروی جذابیه و پتانسیل بالایی برای موفقیت تو بازارهای دیگه به غیر از جنوب شرقی آسیا داره.

    موافقم 32
    مخالفم 2
  3. مردیم از خوشی

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1368 ديدگاه)

    ظاهرش کپی از بقیه است ولی خوبه ، امیدوارم باعث بهتر شدن شرایط میتسوبیشی بشه

    موافقم 7
    مخالفم 20
  4. مجتبی .

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1095 ديدگاه)

    ظاهرا طراحی ها داره به سمت جعبه ای تر شدن میره. ماشین خوبیه و اگه نسخه هیبرید هم بده برای استفاده روزمره کفار خوبه.

    موافقم 19
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (122 ديدگاه)

    چرا همه ماشینا دارن یک شکل میشن؟ مخصوصا کراس‌اوورها

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. Car love

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (462 ديدگاه)

    لاماریه جلوش

    موافقم 1
    مخالفم 31
    1. TRD PRO

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اولا اگه این جلوش لاماریه ، جلو هیوندا کنا چیه :))

      دوماً طراحیش خیلی بهتر از اونیه که عقبش شبیه مینی بوس بود :))

      موافقم 27
      مخالفم 0
  7. Ben

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (202 ديدگاه)

    So beautiful

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. Kato

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (439 ديدگاه)

    اووووووووووووووووووف ففففف

    موافقم 7
    مخالفم 3
  9. محمد

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (549 ديدگاه)

    ۱.۵ لیتر!
    حداقل باید ۳ لیتر باشه حجم موتور،الکی داشتیم‌ به این مونتاژ کارا ایراد می‌گرفتیم که چرا همش ۱.۵ لیتر وارد و مونتاژ می کنند.

    موافقم 7
    مخالفم 13
    1. TRD PRO

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بنز که یه زمان ۶.۲ لیتری v8 میزاشت رو ماشیناش الان داره ۴ سیلندر ۲ لیتری میزاره رو ماشینی که ۱۰۰ هزار دلار پولشه .
      ۱ – همه ی خودروسازیا دارن به سمت موتور های کوچیک تر و الکتریکی یا هیبرید شدن میرن و مجبورن قوانین سخت آلایندگی رو رعایت کنن .
      ۲ – فرق هست بین خودروی اقتصادی ، میان رده و گران قیمت . موتور حجیم رو این خودرو گذاشتن ، هزینه رو هم بالاتر میبره و شرکت رو از اهداف مالی خودش دور کنه . میتسو هم از لحاظ مالی وضعیت ایده آل نداره .
      از طرفی این میزان قدرت برای یه ماشین شهری کافیه و شاید در تریم های بالاتر قدرت بیشتر رو هم اضافه کنن
      ۳ – تکنولوژی ساخت موتور ، مصرف سوخت و فناوری اون هم مهمه . دلیل نیست همیشه موتور کم حجم تر ضعیف باشه .
      کرولا gr با موتور ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو ۳۰۰ اسب قدرت داره .
      البته که قدرت بالا گرفتن از موتور کوچیک تر ، نیاز به دانش و مهندسی و طراحی خاص خودشو داره وگرنه استهلاک و مصرف سوخت به شدت میره بالا .
      ۴ – چینیا همون موتور ۱/۵ توربو رو مدیون میتسو هستن وگرنه تکنولوژی همون رو هم نداشتن .

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (549 ديدگاه)

        والا نمیدونم حتماً شما بیشتر میدونید.
        ولی من به ماشین توربو علاقه ندارم.
        بخاطر همین تارا رو به شاهین ترجیح میدم.
        ممنون به دلیل کامنت تأثیر گذارتون🥰

        موافقم 3
        مخالفم 1
    2. مردیم از خوشی

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1368 ديدگاه)

      3 لیتر ؟
      باز یه 🧃 که هیچی از صنعت خودرو سرش نمیشه آمده برا ماست مالی کردن

      موافقم 3
      مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا