میتسوبیشی

میتسوبیشی XFC کانسپت با طراحی متمایز و فضای داخلی زیاد معرفی شد

میتسوبیشی از کانسپت جدیدی با نام XFC رونمایی کرد. این خودروساز ژاپنی ماه پیش و طی حرکتی جنجالی اقدام به معرفی نسخه ری برند شده از رنو کپچر با نام ASX جدید کرده بود اما حالا با XFC می‌خواهد حرکت متفاوتی را انجام داده باشد. شایان ذکر است در آینده نزدیک نسخه تولیدی XFC برای بازارهای کشورهای آسه آن تولید خواهد شد. این خودروی مفهومی که در پرجمعیت‌ترین شهر ویتنام رونمایی شده از طراحی نرم و روان سود می‌برد و طبق گفته ژاپنی‌ها بهترین همراه برای زندگی هیجان‌انگیز خواهد بود.

جدای از تکنیک‌های بازاریابی ذکر شده، میتسوبیشی XFC کانسپت حاصل تلاش‌های خود کمپانی بوده و درست در نقطه مقابل ASX قرار دارد. این خودرو از چراغ‌های جلوی L شکل با دیلایت های متمایز سود می‌برد. همین طراحی در بخش عقبی نیز تکرار شده است. اشکال چندضلعی نورانی هم در دو سمت جلو و عقب دیده می‌شوند درحالی‌که پروفایل جانبی این خودرو نیز بجای آینه‌های سنتی پذیرای دوربین‌ها شده است.

کابین میتسوبیشی XFC کانسپت همان چیزی را نشان می‌دهد که در خودروهای مدرن امروزی می‌بینیم. در این بخش دو نمایشگر در کنار هم قرار دارند اما خوشبختانه هنوز هم کنترل‌های جداگانه برای سیستم تهویه مطبوع در نظر گرفته شده است. این تنظیمات در پانلی لمسی روی کنسول مرکزی دیده می‌شوند جایی که می‌توان متوجه انتخاب‌گر دنده شناور و دکمه استارت/استاپ شد. فرمان موسوم به دی کات نیز از دکمه‌های لمسی چندضلعی مشابه ماژول سیستم تهویه مطبوع استفاده می‌کند.

در بخش‌هایی از صندلی‌های جلو و عقب دوخت های زرد رنگی را می‌بینیم که در جاهای دیگر کابین نیز بکار رفته‌اند. به نظر می‌رسد میتسوبیشی XFC کانسپت کفی کاملاً تخت دارد و فضای کافی در بخش عقب برای نشستن سه سرنشین تعبیه شده است. این افراد می‌توانند به کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع موجود در پانلی لمسی دسترسی داشته باشند. این برند ژاپنی می‌گوید کراس اوور کوچکش از بیشترین فضای کابین را در کلاس خود دارد و فضای بار قابل‌توجهی را نیز ارائه می‌کند. مشخصات فنی کانسپت XFC هنوز ارائه نشده اما می‌دانیم که خودروی موردبحث اولین محصول میتسوبیشی با حالت سواری خیس خواهد بود تا به این ترتیب بتوان سواری ایمن‌تری حتی در زمین‌های خیس و لغزنده داشت. میتسوبیشی XFC کانسپت از دیگر حالت‌های سواری شامل نرمال، شن و گل‌ولای نیز سود می‌برد.

نسخه تولیدی این خودرو برخی تعدیل‌ها را تجربه خواهد کرد بنابراین انتظاری نداریم چراغ‌های زرق‌وبرق دار و دوربین‌های جانبی را در مدل تولیدی ببینیم. می‌توان گفت همین موضوع درباره دو نمایشگر روی داشبورد نیز صدق خواهد کرد چراکه تصاویر دوربین‌ها را به نمایش می‌گذارند. در نسخه تولیدی میتسوبیشی احتمالاً ورودی‌های هوا را بجای نمایشگرها نصب خواهد کرد. ظاهراً رینگ‌های ۲۰ اینچی این خودروی مفهومی هم برای کراس اووری کوچک بیش از اندازه بزرگ بوده و کنترل‌های لمسی داخل کابین نیز جای خود را به دکمه‌های عادی خواهند داد. میتسوبیشی نسخه تولیدی XFC را برای بازارهای آسه آن تدارک می‌بیند و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ آن را در بازار ببینیم. اگر این خودرو به موفقیت برسد شاهد عرضه آن در سایر بازارهای بین‌المللی نیز خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. rezars pc

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (475 ديدگاه)

    خیلی زیباست کاش دقیقا همینو تولید کنند و یا خیلی نزدیکش باشه

    موافقم 70
    مخالفم 6
    1. miladzm

      ۲۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      میتسوبیشی دقیقا حکم اون کسانی که هر از گاهی یه نخ سیگار میکشن رو واسه من داره : اونا تفریحی سیگار میکشن و این هم تفریحی خودرو تولید میکنع . به هر حال وضع و حالش با یه برند ورشکسته و تعطیل شده هیچ تفاوتی نداره . در آما فروش هم که فک کنم تا تا موتورز هند هم دستش رو از پشت بسته ..

      موافقم 16
      مخالفم 67
      1. RezaRs

        ۲۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (278 ديدگاه)

        خوبه گرنجوری که دیروز واسش خیس کرده بودی چشات سفید شده بود مال همین میتسوبیشیه تا نسل دو بعدشم همون پلتفرمو خرید هیوندای

        موافقم 19
        مخالفم 0
      2. Radmehr

        ۲۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (541 ديدگاه)

        تو کلا حرف دیگه ای جز پکوندن شرکتا نداری؟
        کلی وقتو سرمایه و انرژی سر چیزی به این زیبایی میذارن تو میایی ذارت تجربه و تلاش کلی آدمی که ۱۰۰ برابر تو سواد دارنو منفجر میکنی
        میشه بپرسم اصن ماشین دوس داری؟ چون تاحالا ندیدم تعداد لایکایی که میگیری بیشتر از دیسلایکات باشه

        موافقم 17
        مخالفم 1
      3. علی

        ۲۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (836 ديدگاه)

        آقای فن کره ای ، صنعت خودرو کره بخصوص هیوندای ، مدیون میتسوبیشی هست ، از نظر فنی که دوستان جوابت را میدن ولی من بهت میگم نمک خوردی حداقل نمکدان نشکن!!!

        موافقم 45
        مخالفم 3
        1. عاشق پدال

          ۲۹ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (253 ديدگاه)

          فکر میکنی طرف فن کره اییه؟
          نهایتا یه موتور سی جی ۱۲۵ داره. اینجا داره از عقده هاش میگه.

          موافقم 9
          مخالفم 2
      4. Porsche 911

        ۲۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        وقتی فقط و فقط قصدت از کامنت دادن بی احترامی به علایق و سلایق دیگران باشه نمیدونم چه اتفاقی می افته که مسئولین پدال شمارو مسدود نمیکنن و روز به روز بر شدت بی احترامی ها هم افزوده میشه
        در عوض هر کسی که به این آقا پاسخی بده میره تو لیست انتظار و…

        موافقم 10
        مخالفم 0
      5. محمد احسان رضایی

        ۲۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (17 ديدگاه)

        زیاد جالب نیست فرمونش شبیه محصولات مرسدس هست و چراغ هاش هم شبیه محصولات ولووِ در کل بیشتر شبیه چینی هاست .

        موافقم 2
        مخالفم 10
      6. محسن

        ۲۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        شما مشخصه راجع به برندها اطلاعات درستی نداری توی جدید ترین تستی که گرفتن l200 که مدل خیلی معمولیه توی تمام تست ها از هایلوکس بالاتر بوده میتونی توی یوتیوب هم ببینی.
        میتسوبیشی کارخانه فوق پیشرفته اس و یکی از تولیداتش اتومبیله

        موافقم 12
        مخالفم 2
    2. فورد

      ۲۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (856 ديدگاه)

      چه عجب یه حرکت از میتسوبیشی دیدیم

      موافقم 25
      مخالفم 3
  2. Si

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    اگه همینو تولید بکنه میتونه یه کامبک خیلی خوب بزنه

    موافقم 34
    مخالفم 3
    1. mercedesbenz

      ۲۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      میتسوبیشی خودروسازی نیست که از بازار پسش زده باشه و اشتباهاتش به فرش رسونده باشدش ، میتسوبیشی نمیخواد برگرده ، هیچ تلاشی هم برای برگشتن نمیکنه ، میتسوبیشی بخشایی رو داره که خیلی بیشتر از خودروسازیش بهش سود میرسونن و احتمالا براش به صرفه نیست که برگرده

      موافقم 12
      مخالفم 1
  3. PRPR

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (240 ديدگاه)

    شبیه ماشینای چینی شده

    موافقم 6
    مخالفم 52
  4. Alan.r

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    کالای مرغوب یعنی ماشینی که آتیش بگیره گیربکسش مشکل داشته باشه ایموبیلایزر نداشته باشه و……
    کالای نامرغوب هم یعنی ماشینی که بعد از ۲۰ سال استفاده هنوز مثل روز اولش کار کنه
    (بخشی از نظریه های مهندس شهاب)

    موافقم 4
    مخالفم 0
  5. Alan.r

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    طراحی به شدت زیبایی داره کابینشم بی‌نقص و مدرنه به احتمال زیاد مثل همه ژاپنی های دیگه مشخصات فنی عالی هم خواهد داشت

    موافقم 36
    مخالفم 2
  6. هدف جهانی

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    میتسوبیشی در حال ایجاد نوعی تحول و دگرگونی در طراحی خودروهای خود هست امیدوارم بهتر عمل کند هر چند همیشه به دوام و کارایی مشهور بوده و همیشه طراحی مخصوص به خود و ساده داشته در برخی مدل ها اغراق آمیز بوده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. SLR _ 722

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    اولین ماشینی که خانواده خریدن یک میتسو گالانت سیگما مدل ۱۹۷۷ بود . از اون روز میتسو توی قلب من جایگاه خودشو داره
    این کانسپت هم بغیر از اگزوز های جلو ( !!!! ) اگر تولید بشه توی بازار کراس اور پسند این روز ها جلب توجه می‌کنه

    توی ۱۰ ماشین برتر ذهن من یکیش ‌lancer Evo x Fq 350 هستش .
    کاش میتسو هم دوباره سرپا بشه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. Afg

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    چه کانسپ تهاجمی ساخته این میتسو همینو تولید کنن فروش خوبی خواهد داشت

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. Hadi

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    فقط امیدوارم اسم هایی مثل لنسر و اکلیپس زنده بشن…

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا