موتورسیکلتهای کروزر آمریکایی در جهان مشهور هستند اما این بار میخواهیم ۱۰ موتورسیکلت کروزر ژاپنی را که بهتر عمل کردهاند خدمت شما معرفی کنیم.
برندهای موتورسیکلتسازی آمریکایی در زمینه تولید موتورسیکلتهای کروز بسیار مطرح هستند. وقتی به یک موتورسیکلت پرحجم و بزرگ که مخصوص تردد در فواصل بیشتر باشد فکر کنید نامهای آمریکایی به ذهن خطور میکنند. کلاس محصولات کروزر بسیار رقابتی است و مشتریان وفادار زیادی هم وجود دارند که پولهای زیادی خرج میکنند. شرکتها نیز از حاشیه سود زیاد تولید و عرضه این محصولات و البته وسایل جانبی آنها لذت میبرند. جای تعجبی ندارد که همه برندها خواهان استفاده از چنین فرصتی بودهاند و ژاپنیها نیز از این قضیه مستثنا نیستند. البته که آنها میدانند کپی کردن از آمریکاییها چاره کار نیست و به همین خاطر محصولاتی تولید کردهاند که در برخی موارد بسیار خوب عمل کردهاند. در این مقاله میخواهیم ۱۰ موتورسیکلت کروزر ژاپنی را خدمت شما معرفی کنیم که بهتر از رقبای آمریکایی هستند.
همچنین بخوانید:
هوندا ربل ۱۱۰۰ DCT
ربل بهطور خاص بین موتورسیکلتهای دیگر جلبتوجه نمیکند. ما با محصولی ارزانقیمت و قابلاطمینان روبرو هستیم اما موضوع مهم این است که ربل تنها کروزر بازار با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه محسوب میشود. گیربکس این موتورسیکلت برای کاربریهای خاص کروزرها بهینه شده و با اینکه چندین سال از عرضه ربل ۱۱۰۰ DCT میگذرد اما هنوز رقیبی برای آن تولید نشده است. پیشرانه ۲ سیلندر ۱۰۸۴ سیسی موتورسیکلت موردبحث حدود ۸۶ اسب بخار قدرت تولید میکند.
سوزوکی بولیوارد M109R
بیش از دو دهه قبل بود که سوزوکی تصمیم گرفت تا با بولیوارد M109R وارد کلاس کروزرها شود. این موتورسیکلت بزرگترین کروزر تاریخ سوزوکی بود و از ظاهری خاص و تریم کروم سود میبرد. البته موتور بولیوارد برخلاف ظاهرش کاملاً آبخنک بود و شایعاتی هم درباره محدود شدن الکترونیکی گشتاور تولیدی آن برای هماهنگی با گیربکس ۶ سرعته منتشر شده بود. سوزوکی مجبور بود در آن دوران با روش آزمونوخطا پیش برود اما امروز M109R تقریباً بیست سال سن دارد هرچند به جز سیستم تزریق سوخت، خبری از سیستمهای الکترونیکی در آن نیست. البته موتورسیکلت موردبحث جزو سریعترین کروزرهای ژاپنی بوده و ارزش خود را نیز به خوبی حفظ کرده است. بولیوارد از پیشرانه ۲ سیلندر ۱۷۸۶ سیسی با ۱۲۳ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
کاوازاکی ولکان VN 2000
در اواخر دهه ۹۰ همه میدانستند که عبارت “هرچه بزرگتر بهتر” چقدر درست است بنابراین همه شرکتها مشغول تولید موتورسیکلتهای کروزر با قلبهای تپنده حجیم بودند. هوندا و سوزوکی محصولی ۱۸۰۰ سیسی تولید کرده بودند و یاماها هم موتورسیکلت ۱۷۰ سیسی خودش را داشت. نوبت به کاوازاکی رسید تا موتورسیکلتی دو سیلندر با حجیمترین موتور دنیا را تولید کند که نتیجه آن ولکان VN 2000 بود. متأسفانه این رکورد به مدت کوتاهی دوام آورد چراکه موتورسیکلت راکت ۳ بعداً رکورد حجیمترین موتور ۲ سیلندر روی موتورسیکلتها را به خود اختصاص داد. نیروگاه کوچک کاوازاکی از نوع ۲۰۵۳ سیسی با ۱۰۳ اسب بخار قدرت بوده است.
هوندا والکری رون
گلد وینگ را همه میشناسند اما هوندا موتورسیکلت کروزر ناب با نام والکری را نیز تولید کرده است. رون نسخهای سفارشی از والکری بود که با قیمت باورنکردنی ۲۷ هزار دلار عرضه شد. احتمالاً هزینه تولید این موتورسیکلت بیشتر بوده زیرا تقریباً تمامی قطعات آن سفارشی بودهاند. والکری رون از کیفیت و قابلیت اطمینان بالای هوندا سود میبرد و هیچ موتورسیکلتی در دنیا شبیه آن نبود. پیشرانه ۱۸۳۲ سیسی این موتورسیکلت ۱۱۸ اسب بخار قدرت دارد.
هوندا X4
اولین سالهای قرن ۲۱ را میتوان بهترین سالها برای طرفداران کروزرهای هوندا دانست. در آن دوران محصولاتی همچون شادو، مگنا، گلد وینگ و… تولید میشدند و یکی از شاخصترین آنها نیز X4 با قلب آهنین ۴ سیلندر بود. این پیشرانه در CB1300 نیز نصب شد و بنابراین از نظر قابلیت اطمینان و پرفورمنس حرفی برای گفتن باقی نمیگذاشت. X4 به دنبال رقابت با یاماها V مکس بود اما هرگز در بازار آمریکا عرضه نشد. در واقع X4 به تعداد محدود در بازار ژاپن ارائه شد. X4 موتورسیکلتی ۱۲۸۴ سیسی با ۱۰۰ اسب بخار قدرت بوده است.
یاماها V مکس
اولین نسل این موتورسیکلت آمار و ارقام احساسبرانگیزی داشت. پیشرانه ۴ سیلندر ۱۱۹۸ سیسی موتورسیکلت یاماها ۱۴۵ اسب بخار قدرت تولید میکرد و سیستم بوست V نیز باعث میشود سوپاپهای پروانهای باز شوند تا هوای بیشتری در دورهای بالا راهی پیشرانه شود. دومین نسل V مکس در سال ۲۰۰۹ و با پیشرانه بزرگتر، استایل گیراتر و قدرت ۲۰۰ اسب بخار عرضه شد. تا به امروز هیچ کروزر دیگری نتوانسته چنین قدرتی را ارائه کند.
هوندا شادو
در لیست ۱۰ موتورسیکلت کروزر ژاپنی که بهتر از رقبای آمریکایی هستند هوندا حضور محسوسی دارد. محصولات شادو یک پله بالاتر از مدلهای ربل قرار میگیرند و همیشه از پیشرانه دو سیلندر V شکل استفاده کردهاند. نسخه فعلی شادو به پیشرانه آبخنک مجهز بوده و استایلی آمریکایی دارد. اعضای خانواده شادو از پیشرانههایی با حجم ۱۲۵ تا ۱۰۹۹ سیسی استفاده میکنند. نسخه ۷۴۵ سیسی شادو ۴۵ اسب بخار قدرت دارد.
هوندا مگنا
V مکس شاید مشهورترین کروزر ۴ سیلندر ژاپنی باشد اما هوندا مگنا سالها قبل از آن توسعه یافته است. این برند از پیشرانه ۴ سیلندر ۹۰ درجه آبخنک به همراه شفت درایو برای مگنا استفاده کرده و حجم پیشرانه آن نیز از ۵۰۰ تا ۱۰۹۸ سیسی بوده است. این مدل خاص جزو سریعترینهای دوران خود بود و از استایلی منحصربهفرد سود میبرد.
یاماها ویراگو
موتورسیکلت کروزر ژاپنی ویراگو خانوادهای از کروزرهای ۲ سیلندر ساخت یاماها بود که به مدت بیش از ۲۵ سال عرضه شدند. اهمیت ویراگو در آن است که باعث شد یاماها محصولات دیگری همچون V استار و رود استار را توسعه دهد. ویراگو اولین کروزر یاماها با سیستم تعلیق عقب مونوشاک بود، چیزی که حتی امروز نیز در کروزرهای آمریکایی به ندرت دیده میشود. همانند تمامی محصولات یاماها، ویراگو عملکرد بسیار خوبی داشت.
سوزوکی GS1100L
سوزوکی در دهه ۸۰ میلادی سری محصولات GS را عرضه میکرد. GS اولین موتورسیکلت چهار زمانه سوزوکی بود و حاصل تکامل سری محصولات GSX به شمار میرفت. سوزوکی تصمیم گرفت در این خانواده از پیشرانههای آبخنک استفاده کند. مدل ۱۱۰۰ پرچمدار این خانواده بوده و GS1100L و GS1100GL نسخههای کروزر از خانواده GS محسوب میشوند. با اینکه هوندا و یاماها پیشرانههای ۴ سیلندر خورجینی را عرضه کردند اما سوزوکی آرایش ۴ سیلندر خطی را در نظر گرفت. پیشرانه ۱۰۷۴ سیسی این موتورسیکلت ۹۲ اسب بخار قدرت تولید کرده است.
Siyavash
۱۲ آبان ۱۴۰۳بین اینا فقط هوندا ربل و سوزوکی بولیوارد…
علی Shelby
۱۲ آبان ۱۴۰۳انتخاب من
سوزوکی بولیوارد
هوندا والکری رن
یاماها وی مکس
هوندا شادو هم برای زیباییش
جالبه کل موتور های این لیست به جزء شادو قدرتشون از پراید بیشتره
🙁🙁🙁🙁🙁🙁🙁🙁🙁🙁🙁🙁🙁🙁🙁🙁😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
.
۱۲ آبان ۱۴۰۳البته این یکی با نسخه اصلی پراید قدرتشون یکی هستش.
علی Shelby
۱۲ آبان ۱۴۰۳درسته و جای تأسف داره
net
۱۳ آبان ۱۴۰۳موتور هوندا cg 125 صدای بلند و بدی داره و صداش رو اعصاب مردم هست
amirkhanzadeh
۱۲ آبان ۱۴۰۳داستان تولید هوندا والکری هم جالبه
ممد ژانگولر
۱۲ آبان ۱۴۰۳همه این موتورای بالا ی طرف هوندا CB1300 خودمون ی طرف . رودستش نداریم .لاکردار یبار پشتش بشینی پیاده نمیشی .
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱۲ آبان ۱۴۰۳ممنون شاهین جان
مطلب داغی بود❤️🙏🙏
شاهین
۱۲ آبان ۱۴۰۳ارادت دارم
علی
۱۲ آبان ۱۴۰۳روح و روانم جلا داده شد..
Kiarash
۱۲ آبان ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/11/suzuki-gs1100l.jpeg
این موتور رو واقعا دیوانشم و جزو موتور های مورد علاقم هست 🤤🇯🇵
A
۱۲ آبان ۱۴۰۳نمیدونم چندبار نویسنده حین نوشتنش خندهش گرفته
𝐀𝐥𝐢
۱۲ آبان ۱۴۰۳کاوازاکی ولکان چقدر زیباست
Amirsh
۱۲ آبان ۱۴۰۳من تشنج کردم با دیدن این مطلب
علیزاده
۱۲ آبان ۱۴۰۳ملت ایران چه گناهی کردن که نباید موتور بیشتر از ۳۰۰ سیسی و ماشین بالای ۲۵۰۰ سیسی سوار بشن ؟
سروش فرخ نژاد
۱۲ آبان ۱۴۰۳چون میخوایم رو پای خودمون وایسیم !
دیا
۱۲ آبان ۱۴۰۳یه نگاهی به فرهنگ موتور سوار شدن تو مملکت بنداز . اگه میشد کلا موتور سواری رو باید ممنوع اعلام میکردن. ببخشید اینو برای یه قشر خاص میگم که کلا ادم حالش از موتور سیکلت بهم میخوره.
توفیق اجباری
۱۳ آبان ۱۴۰۳میدونی چرااا؟ چون ما وابسته نیستیممم
Taha Ayoobi
۱۲ آبان ۱۴۰۳من تا حلا تو فازش نبودم ولی سفر با موتور سیکلت هم دنیای خودشو داره ها
Morteza
۱۲ آبان ۱۴۰۳مسافرت با موتورسیکلت ،انهم با موتور کروزر در جادههای غرب وحشی واوووو چه لذت و صفایی دارد.
علی منصوری
۱۲ آبان ۱۴۰۳من فقط از دور تشویق میکنم، فوبیا دارم نسبت ب موتور ، علتش تصادفی بود ک تو سن کم کردم، راکب بودم تازه …..ولی موتور سوار جلو چشام ی پاش قطع شد و چنتا از دندهام و پام و دست خودمم شکست و خورد شد…
A
۱۲ آبان ۱۴۰۳وقتی میگم کروزر خود به خود کلمه تریومف میاد تو ذهنم
شما چطور؟
hosen
۱۲ آبان ۱۴۰۳بین این همه خوبان کدومو انتخاب کنیم
ولی کاوازاکی ولکان چقدر زیبا و باابهته
KAIZEN
۱۲ آبان ۱۴۰۳هوندا والکری رون 😍😍
نیازی به سوار شدن نیست
بزاری گوشه خونه صبح که از خواب پا میشی نگاش کنی
محمد
۱۳ آبان ۱۴۰۳فقط سوزوکی👍
محمد
۱۳ آبان ۱۴۰۳هیچی کاوازاکی نمیشه
علی منصوری
۱۴ آبان ۱۴۰۳اینقدر چشمنواز و زیبان ک خونت ب جوش میاره، انتخابم همیشه موتورهای کروز و یا کاستوم شده بوده، ولی بین اینا انتخابم
با احترام ب شادو
تقدیر از سوزوکی بولیوارد
هوندا ربل ، بخاطر متمایز و خاص بودنش
حسین دهمرد
۱۵ آبان ۱۴۰۳کروزر باید آرامش داشته باشه . هرکدوم صداش کمتر رو اعصاب باشه بهتره. کسی که هیجان بخواد میره سراغ اسپورت
شاید ما عشق موتور و ماشین داشته باشیم اما گوش آدم بعد از دو سه ساعت رانندگی با موتور دیگه تنظیماتش تغییر میکنه.
اگه حجم موتور کم باشه مجبوری پرگاز بری تا راه بره. اگه حجمش زیاد باشه هم وزنش زیاد میشه هم خرجش.
هوندا ربل بنظر این ویژگی ها رو داشته باشه احتمالا قیمتش هم از بقیه کمتر باشه
قدرت طهماسبی
۱۶ آبان ۱۴۰۳چرا در ایران بالای 250 سی سی مجاز نیست ، هر کسی بخواد سرقت یا ترور انجام دهد با هر وسیله ای انجام می دهد همچنان که انسانهای بزرگ و سالم در هر شرایطی تخلف و تقلب نمی کنند ، این قانون باید اصلاح شود تا جوانان بصورت قانونی و درست از موتور سیکلت های پر قدرت استفاده کنند و با جی پی اس ، رصد موتورهای پرقدرت ساده و آسان می شود.
nima.jdm
۱۷ آبان ۱۴۰۳ژاپن اوشاخلاری🇯🇵
بهرام
۱۲ آذر ۱۴۰۳متأسفانه اشکال همه شون اینه که کپی هارلی و تریومف هستن.
من هوندا گلدوینگ رو بیشتر می پسندم. سبک و اصالت منحصر بفرد خودش رو داره