MV آگوستا بروتاله 1000RR آسن با 208 اسب بخار قدرت رونمایی شد
تنها خودروسازان نیستند که خودروهای سفارشی الهام گرفته از موتور اسپرت را میسازند چراکه سازندگان موتورسیکلت نیز دست به چنین کارهایی میزنند. MV آگوستا بروتاله 1000RR آسن مثال بارز این موضوع است و برای کاهش وزن خود از روشهای زیادی بهره برده است. نام این موتورسیکلت از پیست مسابقه آسن هلند گرفته شده و وزن آن به خاطر استفاده از قطعات فیبر کربنی حدود 6 کیلوگرم کمتر از نسخه استاندارد 1000RR است.
پوشش محافظ داشبورد، پانلهای باک سوخت، پوشش چراغ جلو، اسپویلر جلو و حتی رینگهای 17 اینچی موتورسیکلت موردبحث جزو بخشهایی هستند که از فیبر کربن ساخته میشوند و از جمله تجهیزات استاندارد آن میتوان به پشت آمپرهای 5.5 اینچی TFT، کروز کنترل، ارتباط بلوتوث، صندلیهایی با پوشش آلکانترا و سیستم ناوبری اشاره کرد. نیروبخش MV آگوستا بروتاله 1000RR آسن پیشرانه 4 سیلندر 1 لیتری است که از میللنگ سبکتر، یاتاقانهای تیتانیومی و پیستونهای کاراتر سود میبرد. این نیروگاه آهنین در دور 13 هزار 208 اسب بخار قدرت تولید میکند و حداکثر گشتاور در دور 11 هزار نیز به 117 نیوتون متر میرسد. اگر با دیدن این ارقام فکر میکنید قدرت موتورسیکلت یاد شده دو برابر یک پژو پارس است باید در نظر داشته باشید که وزن آن تنها به 181 کیلوگرم میرسد و بنابراین باید انتظار شتاب گیری وحشیانهای را کشید.
MV آگوستا میگوید بروتاله 1000RR آسن در عرض 3.1 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد و برای کنترل موتورسیکلت از سیستم لانچ کنترل و لیفت جلو استفاده شده است. همچنین برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت به 8.3 ثانیه زمان نیاز دارید و حداکثر سرعت موتورسیکلت یاد شده نیز به 300 کیلومتر در ساعت میرسد. نیروی توقف این دو چرخ پرقدرت توسط کالیپرهای چهار پیستونه برمبو در جلو و دو پیستونه در عقب تأمین میشود. درصورتیکه قدرت یاد شده انتظارات خریداران را برآورده نسازد امکان سفارش کیت مسابقهای دیگری میسر خواهد بود. این کیت شامل سیستم اگزوز تیتانیومی، پوشش صندلی فیبر کربنی، درپوش باک سوخت مسابقهای، اهرمهای ترمز و کلاچ ویژه و نهایتاً قدرت 212 اسب بخار پیشرانه در دور 13600 خواهد بود. تنها 300 دستگاه از MV آگوستا بروتاله 1000RR آسن تولید خواهد شد هرچند قیمت آن فعلاً مشخص نشده است.