نسخهٔ فیسلیفت امویام X55 پرو با تغییرات گستردهای در بیرون و داخل با نام تیگو ۴ معرفی شده است. این خودرو با همان پیشرانه قبلی در کنار گیربکس جدید به ایران خواهد آمد.
خودرویی که چند سالی است در ایران با نام امویام X55 عرضه میشود، در اصل چری تیگو ۵x نام دارد. این خودرو در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ راهی بازار چین شد و سپس در سال ۲۰۱۹ فیسلیفتی را تجربه کرد که شامل بازطراحی کامل دماغه میشد. همین نسخه از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ با نام X55 در کشورمان به فروش رسید. سپس تیگو ۵x در سال ۲۰۲۰ بار دیگر زیر تیغ جراحی رفت که این فیسلیفت دوم را از سال ۱۴۰۱ با نام X55 پرو در ایران دیدیم.
حال این کراساوور چینی، برای سومین بار دستخوش فیسلیفت شده و در چین با نام تیگو ۴ رونمایی شده است. البته X55 در بسیاری از بازارها مثل روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی و… با نام تیگو ۴ عرضه میشد اما ظاهراً قرار است نسخهٔ جدید این خودرو در چین هم با همین نام عرضه شود. همچنین گفته شده تیگو ۴ به ایران هم خواهد آمد. اگر از نمای جلو به این شاسیبلند چینی نگاه کنید آن را با تیگو ۷ اشتباه خواهید گرفت زیرا چری از چراغهای جلوی کاملاً مشابه جدیدترین نسخهٔ این شاسیبلند کامپکت یعنی تیگو ۷ پرو مکس استفاده کرده است.
بین این چراغها نیز جلوپنجرهٔ هشتضلعی بسیار بزرگی با الگوی داخلی کرومی را میبینیم که البته بخش عمدهای از آن مسدود بوده و فقط یک قسمت مستطیلی کوچک در میانهٔ جلوپنجره برای عبور هوا در نظر گرفته شده است. از طرفین این جلوپنجره هم تریمهای مشکی براق به دیلایتهای عمودی باریکی کشیده شده است. در قسمت جانبی خودرو همان نمای قبلی را میبینیم اما طراحان چری با تعبیهٔ تریم مشکی روی ستونهای C، طرح سقف شناور را ایجاد کردهاند که نمایی جالبتر از قبل را به نمایش گذاشته است. در عقب تیگو ۴ هم شاهد چراغهای جدیدی هستیم که به شکل سراسری طراحی و با قاب بدون رنگ پوشیده شدهاند.
چری برای داخل تیگو ۴ یا X55 پرو هم داشبورد کاملاً جدیدی طراحی و آن را بسیار به تیگو ۷ پرو مکس نزدیک کرده است؛ بنابراین، در اینجا هم نمایشگرهای پیوسته را با دریچههای تهویهٔ طرح سراسری در زیر آن و همینطور طراحی جدید کنسول میانی را با کنترلهای لمسی سیستم تهویه میبینیم. در بخش پیشرانه تغییری صورت نگرفته و تیگو ۴ از همان موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی استفاده میکند که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما برای انتقال نیروی این موتور، بجای گیربکس CVT قبلی یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه در نظر گرفته شده است.
Mr. gt c
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳این چرا جلو پنجره اش کلا بسته هست و هیچ روزنه ای نداره؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳اگر دقت کنین 70 درصد بخش میانی خالی هست
jaghori
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳فیلمی از شکستن اکسل عقب ایکس ۵۵ در کاشان قم منتشر شده که بعد از جدا شدن اکسل، ماشین واژگون میشود. داستان رو نمیدونم از چه قرار است ولی بررسی این مورد(اگه برادران چینی ناراحت نشن) خیلی مهمه. خوب، اونوقت فیسلفت این ماشین با زیرساخت/ شاسی چنین بی کیفیت چه سودی دارد؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳بله متاسفانه واقعیت داره
اکسل عقب جدا شده و ماشین توی خاکی غلت زده
شکر خدا استفامت اتاق خیلی خوب بوده و سرنشینان آسیبی ندیدن
اما هرچه سریعتر باید مدیران شرکت ایرانی و مهندسان چینی برای این حادثه اظهارنظر کنن
خیلی عجیبه
amir
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳پاسخ مسئولین چینی ایرانی : به ما ربطی نداره از زاویه نامناسب شکسته لاستیک بارز استفاده نمیکرده پس بیمه هم شامل نمیشه
( سلام داداش چطوری سابق )
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳میگن تو چین فراخوان داده بودن بابت این اتفاق ( چند بار اونجا هم شده بود ) ولی تو ایران این فراخوان اطلاع داده نشد .
به نظرتون چند درصد درسته این صحبت جناب اشتری ؟
چون چری تو چین چند باری برای بقیه ماشین هاشون فراخوان صادر کرده و دیدم ، نمیدونم این درست باشه یا نه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳از شما می شنوم راجع به فراخوان، این ماشین تیگو 4 یا X55 در چین بسیار پرفروش هست
اصلا بعید نیست نقص مونتاژ از طرف ایرانی باشه
فندق
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳هنوز نفهمیدم مونتاژ کار ایرانی عمدا با ایراد مونتاژ میکنه بعد یه مدت خراب بشه پول بگیره ازتون؟
( سلام داداش چطوری سابق )
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳جناب اشتری
عکس یک اطلاعیه رسمی پیدا کردم مبنی بر فراخوان مدیران خودرو برای مشکل ایکس۵۵ پرو ، برای تاریخ ۲۷ فروردین هستش .
ظاهرأ که درست هستش.
حالا نمیدونم صاحباشون رو مطلع کردن یا نه
حسین
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳نسخه قبلی چنتا کمبود داشت که کاش اصلاح بشه!
اولی اش این بود که تعلیق عقبش ساده بود و بهتره تعلیق مولتی لینک براش بگذارند .
دومی اش نداشتن شارژر گوشی و درب صندوق برقی بود .
سومی اش هم موتور ۱/۵ لیتری که کاش با موتور ۱/۶ لیتری توربو ۲۰۰ اسبی جایگزین بشه . ( یا یک موتور تنفس طبیعی ۱۶۰ اسبی)
اینکه گیربکسش را عوض کردن خیلی خوبه و لازم بود اما کافی نیست .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳در صندوق عقب برقی برای یک کراس اور کوچک، اصلا توجیه نداره
موتور 1/5 توربو برای این ماشین، قدرت و گشتاور قابل قبول فراهم می کنه و صفرتا صد 10 ثانیه من ازش گرفتم
موتور بزرگ تر با چندصد میلیون اضافه پرداخت نیازی نداره، مشتری که شتاب بیشتر می خواد همین الان می تونه فونیکس FX بخره
شارژر وایرلس هم از سال 1402 به X55 اضافه شده
گیربکس در ایران هنوز CVT هست که البته ایراد خاصی نداره و شتاب خوبی به ماشین می ده، من حس نکردم کند باشه
اگر گیربکس اتوماتیک دنده ای داشته باشه اما بی کیفیت با افزایش مصرف سوخت، فایده برای مشتری نداره
فقط بهانه می ده به شرکت وارد کننده برای گران کردن ماشین
از قیمت 1/5 میلیاردی و اون حادثه اکسل عقب در اتوبان قم که بگذریم، X55 همین جوری ماشین خوبیه
amir
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳x55 خط قرمز مستر اشتریه باهاش شوخی نکنید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳نه دیگه اکسل درومد از چشمم افتاد
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳منم اگه اکسل هایما 7x در بیاد از چشمم میوفته
آرین
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳قیافه آقای اشتری بعد این حادثه نسبت به x55/
هیچی نگو نه نمخوام صداته بشنوم😂
زیزیگولو
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظر من در حال حاضر از بین چینیهای حاضر در ایران تیگو۷ و تیگو۸ و فونیکس FX ظاهر جدابتری نسبت به بقیه دارن
مهدی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳فونیکس اف ایکس از نمای پشت افتضاح دنده عقب بگیره اولین جایی که برخورد میکنه چراغهای عقبه
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳و لاماری
KAIZEN
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳آقای اشتری ولی کلا عشق ماشین چینی هستیا 😉😉
همیشه با یه آب و تابی ازشون حرف میزنی
آدم حس میکنه یه جورایی تعصب داری بهشون 😁😁
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳قطعا بله
هر ماشینی قیمت و کیفیت متناسب داشته باشه من دوست دارم
به ایران و عوارض گمرکی ظالمانهاش نگاه نکنین
ماشینهای چینی با قیمت زیر ۱۵ هزار دلار، برای طبقه زیرمتوسط جهان شامل میلیاردها انسان ساکن آسیا و امریکای جنوبی، نکات مثبت زیاد دارن
ما که در ایران نصف ماشین چینی هم نمیتونیم خودمون بسازیم
𝐀𝐥𝐢
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظرم هیکل قناسی داره
علی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام آقای اشتری خسته نباشید با این حادثه دارندگان x55 همش استرس خواهند داشت بار روانی به جامعه تحمیل میکنه منم چشمم ترسیده
علی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳تیگو ۴. از جلو شبیه تیگو ۷ پرو شده قشنگ تر شده
امیر
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام
آقا یه سوال (شاید عاقلانه نباشه )
ولی بین x55pro چه این که الان تو ایران هست و چه دینی که میخواد بیاد (تیگو ۴)
و آزرا (بین ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ ) کارکرده سالم
کدوم بهتره در کل
اقای میم
۱۷ تیر ۱۴۰۳قطعا آزرا بازار فروش و تامین قطعات بهتری داره ولی کیفیت سواری ماشین صفر چند سال خیالت روراحت میکنه حالا خودت میدونی کدوم روانتخاب کنی.
امید
۴ مرداد ۱۴۰۳عزیز بنظر من قطعا ماشین صفر چینی بهتر از ماشین 20سال کارکرده ژاپنی یا هر جای دیگری هست از هر نظر
الان همین x55پرو واقعا نسبت به چینی های چند سال گذشته و ایرانی های حال حاضر کیفیت مواد و پلاستیک های داخلش خیلی بهتر شده.
مطمنا ماشین 20سال به بالای ژاپنی کل داشبردش ترک ترک شده.
بماند که ماشین 207 از نظر اپشنی هم فوق العاده ضعیف هستند.فقط جو روانی و کلاسش هست که طرف میگه فلان ماشین ژاپنی سوارم که اونم دیگه جا افتاده ما قشر متوسط و ضعیف یجوارایی با خرید این ماشین ها میشیم کهنه سوار پولدار ها.اینش آزار دهنده هست .