چری X55 جدید با فیس لیفت تیگو 4 معرفی شد

یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403 - 03:24
مطالعه 7 دقیقه
chery-tiggo-4 new (4)
نسخهٔ فیس‌لیفت ام‌وی‌ام X55 پرو با تغییرات گسترده‌ای در بیرون و داخل با نام تیگو 4 معرفی شده است. این خودرو با همان پیشرانه قبلی در کنار گیربکس...
تبلیغات

نسخهٔ فیس‌لیفت ام‌وی‌ام X55 پرو با تغییرات گسترده‌ای در بیرون و داخل با نام تیگو 4 معرفی شده است. این خودرو با همان پیشرانه قبلی در کنار گیربکس جدید به ایران خواهد آمد.

خودرویی که چند سالی است در ایران با نام ام‌وی‌ام X55 عرضه می‌شود، در اصل چری تیگو 5x نام دارد. این خودرو در نیمه دوم سال 2017 راهی بازار چین شد و سپس در سال 2019 فیس‌لیفتی را تجربه کرد که شامل بازطراحی کامل دماغه می‌شد. همین نسخه از سال 1398 تا 1400 با نام X55 در کشورمان به فروش رسید. سپس تیگو 5x در سال 2020 بار دیگر زیر تیغ جراحی رفت که این فیس‌لیفت دوم را از سال 1401 با نام X55 پرو در ایران دیدیم.

حال این کراس‌اوور چینی، برای سومین بار دستخوش فیس‌لیفت شده و در چین با نام تیگو 4 رونمایی شده است. البته X55 در بسیاری از بازارها مثل روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی و... با نام تیگو 4 عرضه می‌شد اما ظاهراً قرار است نسخهٔ جدید این خودرو در چین هم با همین نام عرضه شود. همچنین گفته شده تیگو 4 به ایران هم خواهد آمد. اگر از نمای جلو به این شاسی‌بلند چینی نگاه کنید آن را با تیگو 7 اشتباه خواهید گرفت زیرا چری از چراغ‌های جلوی کاملاً مشابه جدیدترین نسخهٔ این شاسی‌بلند کامپکت یعنی تیگو 7 پرو مکس استفاده کرده است.

بین این چراغ‌ها نیز جلوپنجرهٔ هشت‌ضلعی بسیار بزرگی با الگوی داخلی کرومی را می‌بینیم که البته بخش عمده‌ای از آن مسدود بوده و فقط یک قسمت مستطیلی کوچک در میانهٔ جلوپنجره برای عبور هوا در نظر گرفته شده است. از طرفین این جلوپنجره هم تریم‌های مشکی براق به دی‌لایت‌های عمودی باریکی کشیده شده است. در قسمت جانبی خودرو همان نمای قبلی را می‌بینیم اما طراحان چری با تعبیهٔ تریم مشکی روی ستون‌های C، طرح سقف شناور را ایجاد کرده‌اند که نمایی جالب‌تر از قبل را به نمایش گذاشته است. در عقب تیگو 4 هم شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم که به شکل سراسری طراحی و با قاب بدون رنگ پوشیده شده‌اند.

چری برای داخل تیگو 4 یا X55 پرو هم داشبورد کاملاً جدیدی طراحی و آن را بسیار به تیگو 7 پرو مکس نزدیک کرده است؛ بنابراین، در اینجا هم نمایشگرهای پیوسته را با دریچه‌های تهویهٔ طرح سراسری در زیر آن و همین‌طور طراحی جدید کنسول میانی را با کنترل‌های لمسی سیستم تهویه می‌بینیم. در بخش پیشرانه تغییری صورت نگرفته و تیگو 4 از همان موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی استفاده می‌کند که 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور دارد اما برای انتقال نیروی این موتور، بجای گیربکس CVT قبلی یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه در نظر گرفته شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.