مدیران خودرو در مراسمی از مدل جدید ام وی ام X33 Cross رونمایی کرد. خودرویی که روی پلتفرم X22 بنا شده؛ اما طراحی مد روز و ویژگیهای مدرن آن باعث شده تا نام دیگری برای آن در نظر گرفته شود.
ایکس ۳۳ کراس، درواقع همان خودروی ام وی ام X22 است و برای درک این موضوع زمان زیادی نیاز ندارید. بدنه با حداقل تغییرات مخصوصاً در نمای کناری همراه است. بااینحال آن چه این خودرو را چشمگیر کرده، نمای جذاب روبروی آن است. جایی که جلوپنجرهای بزرگ با الگوی ذوزنقههای کوچک، نمای خندانی ایجاد کرده است. چراغهای دی لایت که الگوی آنها کوانتومی نام گرفته هم تا خود جلوپنجره امتداد یافتهاند. چراغهای اصلی همانند X22 پرو درون سپر قرار گرفتهاند. این الگو شباهت بسیاری به فونیکس FX و هیوندای توسان جدید دارد.
در نمای جانبی در ابتدا گلگیرهای پلاستیکی با الگوی خاص و شکافی در بالای آنها که در برخی مدلها با شبرنگ و چراغ راهنما جایگزین میشوند، جلبتوجه میکنند. یک نوار کرومی هم در زیر پنجرهها کشیده شده که در انتها به شکل عریضتری در ستون C جلوهگر میشود. قسمتهایی از زیر سپر و رکاب و زیر روف رک به رنگ قرمز درآمدهاند. ارتفاع چراغهای عقب اندکی کمتر شده و البته بهصورت بههمپیوسته طراحی شدهاند. اسپویلر سقفی عقب و سپرهای عقب نیز دچار بازطراحی شدهاند و دستگیره درب صندوق هم حذف شده است.
در همین ارتباط بخوانید: ام وی ام X33 کراس محصول جدید مدیران خودرو + بررسی اختصاصی پدال
درمجموع باید طراحی X33 Cross را بیشتر به زبان طراحی محصولات فونیکس شبیه دانست. شاید اگر این محصول با نام فونیکس X22 معرفی میشد، منطقیتر بود. علاوه بر این اضافه شدن عبارت کراس برای خودرویی که در اسم خود حرف X دارد هم تأکیدی بیش از حد بر ویژگیهای کراساوور یک خودرو تلقی میشود. چیزی که در مورد این کراس هاچ بک اغراقآمیز است. بههرحال، سیاستهای بازاریابی و فروش این محصول باعث شده تا آن را جایگزین X33 ببینیم که در کلاسی کاملاً متفاوت قرار داشت.
اما ورود به کابین با شگفتی همراه خواهد بود. در اینجا فضایی بسیار فراتر از این کلاس مهیا شده است. طراحی رودریها و بالای داشبورد با الگوی پوست اژدها، نیمه پایینی سفیدرنگ رودریها، فرمان، داشبورد و کابین، باعث ایجاد حسی لوکس و البته بزرگتر به نظر رسیدن فضا شده است. استفاده از متریال بهمراتب بهتر نسبت به X22 هم مشهود است. نمایشگرهای سرعتسنج و اطلاعات و سرگرمی باوجوداینکه در یک راستا نیستند؛ اما بههمپیوسته اند و فرمان دی کات دو رنگ هم جذاب است. دکمه استارت هم طراحی مستطیلی شکلی دارد. در زیر مانیتور مرکزی هم یک نوار فست کی پیانویی قرار گرفته که عملگرهای پرکاربرد را سریعتر از مانیتور در دسترس قرار میدهد.
مدیران خودرو، ایکس ۳۳ کراس را با شعار کراس لایف معرفی کرده است. این به معنی سبک جدید از زندگی شهری همراه با هیجان و تفریح است. بعلاوه یک دستیار اختصاصی به نام کراس من هم معرفی شد که قرار است در آینده در محصولات مدیران خودرو به کار گفته شود.
برای ام وی ام X33 کراس، دو نوع پیشرانه در نظر گرفته شده است. نخست نمونه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی که با یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکند و دوم موتور یکلیتری سه سیلندر توربوشارژر ۱۰۲ اسب بخاری و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور که با یک گیربکس CVT با ۹ مرحله تعویض مجازی خواهد بود. شتاب مدل اتوماتیک حدود ۱۲ ثانیه است. وزن سبک و پیشرانههای کوچک باعث مصرف سوخت اقتصادی ایکس ۳۳ کراس خواهند شد.
ام وی ام X33 کراس در بازار فعلی ایران در میان دو برادر خود یعنی X22 و X55 قرار میگیرد و بنابراین قیمت آن هم در همین دامنه خواهد بود.
بااینحال، ام وی ام X33 کراس، یک محصول کامپکت بسیار جذاب و زیبا به نظر میرسد که میتواند طیف جوانتر خریداران و مخصوصاً بانوان را هدف قرار دهد. در مراسم رونمایی این خودرو، مدیران خودرو، جوایز مسابقه طراحی لباس خود را هم به تیمهای طراحی اهدا کرد. در این مسابقه، تیمهای طراحی، لباسهایی برای بانوان طراحی کردهاند که بر اساس الگوهای طراحی X33 کراس و فلسفه طراحی آن شکل گرفتهاند. این نشان از اهمیت مصرفکنندگان خانم برای مدیران خودرو دارد. جوایز این طراحان نیز توسط تعدادی از بازیگران زن و مدیران شرکت به آنها اهدا شد.
فقط چین
۲۶ تیر ۱۴۰۲بسیار زیباست ولی برای X33crossانتظار موتور ۱.۵توربو یا ۱.۶ توربو میرفت ۱لیتری انتخاب موتور جالبی نبود
Vr6
۲۶ تیر ۱۴۰۲دوستان قد چینی هارو نگاه کنید 😂😂😂
Navid A J
۲۷ تیر ۱۴۰۲ما یاد بگیریم مسخره نکنیم بقیه رو طوری میشه؟ به جاش نگاه کن که همین چینیها از لگن و آشغال سازی، به اینجا رسیدن و ما از ماشین سازی، به آشغال سازی رسیدیم.
ALI A
۲۶ تیر ۱۴۰۲پدال جان . بنویس ریپورتاژ آگهی . تا ما با این توصیف های خنده دار بیشتر از این تعجب نکنیم…
Sina
۲۶ تیر ۱۴۰۲اتفاقا مهمترین و بهترین ویژگی که این خودرو داره و اونو از همه چینی های بازار متمایز میکنه و یک گزینه مناسب واسه خریده همین موتور تنفس طبیعی و گیربکس دستیشه
فقط ای کاش حجم موتورش بیشتر بود همون ۲ لیتری قدیمو میگذاشتن
A1
۲۶ تیر ۱۴۰۲اون چینی ها هم فروشی اند؟
mohammad77
۲۶ تیر ۱۴۰۲فعلا اونا دارن میخرن و میبرن
saeed
۲۶ تیر ۱۴۰۲(نگاهی به سبک جدید زندگی)
فکر کنم منظورتون سبک زندگی توی ایران بوده ، پول لندکروز ۲۰۱۴ ۲۰۱۵ رو بدی بهت x33 بدن
فقط چین
۲۶ تیر ۱۴۰۲لندکروز۲۰۱۴/۲۰۱۵ در کشور های خلیج فارس ۲ میلیارده این ۲ میلیارده؟
new reventon
۲۶ تیر ۱۴۰۲لکسوس ۲۰۱۰ دبی ۹۰ هزار درهم یعنی ۲۰ هزار دلار
بی ام و سری ۶ ۶۵۰ ۹۰ هزار درهم
پورشه پانامرا ۲۰۱۱ ۹۰ هزار درهم
یعنی ۱ میلیارد
البته همشون زباله ان ها چون ۱۳،۱۴ سال کار هستن
و تکنولوژی قدیمی
ولی متاسفانه از فقیر تا پولدار ایران سرشون تو سطل زبالس تو متاسفانه
سوار یه پورشه ۲۰۲۳ بشین میفهمین تکنولوژی جدید چیه، قدیمی چیه
کرگدن باواریا
۲۶ تیر ۱۴۰۲“ولی متاسفانه از فقیر تا پولدار ایران سرشون تو سطل زبالس تو متاسفانه”
“فقیر تا پولدار”.
دمت گرم ، دمت گرم ، همه سرشون تو زبالس !
هم اونی که ۴ میلیارد میده سانتافه ۷ سال پیش و تیگو ۸ درجه سه میخره ( لیاقت داشت باید با اون پول آئودی ولوو سوار میشد)
هم اونی که ده سال صف قرعه کشی تیبا دو عه
هممون از دم سرمون تو سطل زبالس ؛ حتی اونی که پول دوتا رولزرویس رو داده لندکروز ترکیده خریده😏 اونم اونم سرش اندازه کلش تو زبالس.
گل کاشتی با کامنتت 🤌🙌
mojtaba mashadi
۲۶ تیر ۱۴۰۲منظورم lexus LX هسته
M
۲۶ تیر ۱۴۰۲امارات با ۱.۵ میلیارد راحت ۲۰۱۴ vxr میتونی بخری ، اینجا هم این فرغون رو راحت ۱ تا ۱.۱ میلیارد تو بازار آزاد میندازن به ملت
امیر
۲۶ تیر ۱۴۰۲این دیگه چه سمیه !! 🤣🤣😂😂 کامل معلومه برای حداکثر یکسال استفاده ساخته شده و بعد از اون باید ردش کنی بره ( همه اسباب بازی های چینی اینطوری هستن ) شما یه سر به نمایندگی تعمیرات مدیران خودرو یا بقیه چینی ها بزن ، متوجه حرف من میشین 😂🙌🙌
M/D
۲۶ تیر ۱۴۰۲من فعلا از جک s3 بیشتر از یه ولوو کار کشیدم هنوزم که هنوزه عملکردش عالیه.
اونی که یه ماشین چینی رو خوب نگهداری کنه براش عالی کار می کنه بر عکس لگن های ملی که خوب هم ازش نگهداری کنی تهش خیلی زود خراب میشه.
Genius
۲۶ تیر ۱۴۰۲ناموسا این تیتر چی میگه؟!!!!رپورتاژ آگهی هم حدی داره مرزی داره این تیتر فضایی مرزهای رپورتاژ آگهی رو میلیونها سال نوری جابجا کرد!
همین ایکس ۳۳ اسپرت فعلی هیکل مردونه تری داره این فقط یه فیس لیفت روی ایکس۲۲ عه
یوسف
۲۶ تیر ۱۴۰۲ماشین فقط یه جفت چراغ جلو و یه جلوپنجره نیست، این یه X22 بزک شده س، جا پای صندلی عقبش در حد ۲۰۶ هستش.
M/D
۲۶ تیر ۱۴۰۲این که خوبه تو برو پشت شوی ترکس و لادا ایکس ری بشین میگی صد رحمت به پشت کوییک و ۲۰۶.
اصلا فضا ندارن خصوصا ایکس ری.
( سلام داداش چطوری سابق )
۲۶ تیر ۱۴۰۲در اینکه همون ایکس۲۲ هست که شکی نیست
ولی فضای عقب اش از ۲۰۶ و دنا بیشتره
کاربر۶۷
۲۶ تیر ۱۴۰۲موتور توربو مناسب بنزین کشور نیست
( سلام داداش چطوری سابق )
۲۶ تیر ۱۴۰۲ماشین تا حدی خوشگل هست ولی ناهماهنگی داره ، موتورش ۱۱۲ اسب بخار قدرت داره که عملکرد معمولی ( برا داخل شهر کافی ) داره ، بعد اینکه زنجیر تایم هست خوبه ، امکانات رفاهی و ایمنی خوبی داره ، در کل ماشین بدی نیست ولی اسمش براش مناسب نیست
و البته قیمتش ۵۰ برابر قیمت جهانیش میدن:)
محسن
۲۶ تیر ۱۴۰۲تیتر رو اصلاح کنید: نگاه تمسخر آمیز به زندگی یک ایرانی بدبخت
*ALI*
۲۶ تیر ۱۴۰۲چقدر قیافش با اون چراغاش قشنگ شده امید وارم چیز های دیگش با کیفیت و خوب باشه
shetab-car
۲۷ تیر ۱۴۰۲من نمی فهمم ربطش به x33 چیه این ماشین نهایت باید x22 پرومکس باشه
اصلا x33 بزرگتره و همین فرم جعبه ای اش بود که باحالش کرده بود الان این چیه