ام وی ام MVM

رونمایی از ام وی ام X33 کراس، نگاهی به سبک جدید زندگی

مدیران خودرو در مراسمی از مدل جدید ام وی ام X33 Cross رونمایی کرد. خودرویی که روی پلتفرم X22 بنا شده؛ اما طراحی مد روز و ویژگی‌های مدرن آن باعث شده تا نام دیگری برای آن در نظر گرفته شود.

ایکس ۳۳ کراس، درواقع همان خودروی ام وی ام X22 است و برای درک این موضوع زمان زیادی نیاز ندارید. بدنه با حداقل تغییرات مخصوصاً در نمای کناری همراه است. بااین‌حال آن چه این خودرو را چشمگیر کرده، نمای جذاب روبروی آن است. جایی که جلوپنجره‌ای بزرگ با الگوی ذوزنقه‌های کوچک، نمای خندانی ایجاد کرده است. چراغ‌های دی لایت که الگوی آنها کوانتومی نام گرفته هم تا خود جلوپنجره امتداد یافته‌اند. چراغ‌های اصلی همانند X22 پرو درون سپر قرار گرفته‌اند. این الگو شباهت بسیاری به فونیکس FX و هیوندای توسان جدید دارد.

در نمای جانبی در ابتدا گلگیرهای پلاستیکی با الگوی خاص و شکافی در بالای آنها که در برخی مدل‌ها با شبرنگ و چراغ راهنما جایگزین می‌شوند، جلب‌توجه می‌کنند. یک نوار کرومی هم در زیر پنجره‌ها کشیده شده که در انتها به شکل عریض‌تری در ستون C جلوه‌گر می‌شود. قسمت‌هایی از زیر سپر و رکاب و زیر روف رک به رنگ قرمز درآمده‌اند. ارتفاع چراغ‌های عقب اندکی کمتر شده و البته به‌صورت به‌هم‌پیوسته طراحی شده‌اند. اسپویلر سقفی عقب و سپرهای عقب نیز دچار بازطراحی شده‌اند و دستگیره درب صندوق هم حذف شده است.

در همین ارتباط بخوانید: ام وی ام X33 کراس محصول جدید مدیران خودرو + بررسی اختصاصی پدال

درمجموع باید طراحی X33 Cross را بیشتر به زبان طراحی محصولات فونیکس شبیه دانست. شاید اگر این محصول با نام فونیکس X22 معرفی می‌شد، منطقی‌تر بود. علاوه بر این اضافه شدن عبارت کراس برای خودرویی که در اسم خود حرف X دارد هم تأکیدی بیش از حد بر ویژگی‌های کراس‌اوور یک خودرو تلقی می‌شود. چیزی که در مورد این کراس هاچ بک اغراق‌آمیز است. به‌هرحال، سیاست‌های بازاریابی و فروش این محصول باعث شده تا آن را جایگزین X33 ببینیم که در کلاسی کاملاً متفاوت قرار داشت.

اما ورود به کابین با شگفتی همراه خواهد بود. در اینجا فضایی بسیار فراتر از این کلاس مهیا شده است. طراحی رودری‌ها و بالای داشبورد با الگوی پوست اژدها، نیمه پایینی سفیدرنگ رودری‌ها، فرمان، داشبورد و کابین، باعث ایجاد حسی لوکس و البته بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا شده است. استفاده از متریال به‌مراتب بهتر نسبت به X22 هم مشهود است. نمایشگرهای سرعت‌سنج و اطلاعات و سرگرمی باوجوداینکه در یک راستا نیستند؛ اما به‌هم‌پیوسته اند و فرمان دی کات دو رنگ هم جذاب است. دکمه استارت هم طراحی مستطیلی شکلی دارد. در زیر مانیتور مرکزی هم یک نوار فست کی پیانویی قرار گرفته که عملگرهای پرکاربرد را سریع‌تر از مانیتور در دسترس قرار می‌دهد.

مدیران خودرو، ایکس ۳۳ کراس را با شعار کراس لایف معرفی کرده است. این به معنی سبک جدید از زندگی شهری همراه با هیجان و تفریح است. بعلاوه یک دستیار اختصاصی به نام کراس من هم معرفی شد که قرار است در آینده در محصولات مدیران خودرو به کار گفته شود.

برای ام وی ام X33 کراس، دو نوع پیشرانه در نظر گرفته شده است. نخست نمونه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی که با یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و دوم موتور یک‌لیتری سه سیلندر توربوشارژر ۱۰۲ اسب بخاری و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور که با یک گیربکس CVT با ۹ مرحله تعویض مجازی خواهد بود. شتاب مدل اتوماتیک حدود ۱۲ ثانیه است. وزن سبک و پیشرانه‌های کوچک باعث مصرف سوخت اقتصادی ایکس ۳۳ کراس خواهند شد.

ام وی ام X33 کراس در بازار فعلی ایران در میان دو برادر خود یعنی X22 و X55 قرار می‌گیرد و بنابراین قیمت آن هم در همین دامنه خواهد بود.

بااین‌حال، ام وی ام X33 کراس، یک محصول کامپکت بسیار جذاب و زیبا به نظر می‌رسد که می‌تواند طیف جوان‌تر خریداران و مخصوصاً بانوان را هدف قرار دهد. در مراسم رونمایی این خودرو، مدیران خودرو، جوایز مسابقه طراحی لباس خود را هم به تیم‌های طراحی اهدا کرد. در این مسابقه، تیم‌های طراحی، لباس‌هایی برای بانوان طراحی کرده‌اند که بر اساس الگوهای طراحی X33 کراس و فلسفه طراحی آن شکل گرفته‌اند. این نشان از اهمیت مصرف‌کنندگان خانم برای مدیران خودرو دارد. جوایز این طراحان نیز توسط تعدادی از بازیگران زن و مدیران شرکت به آنها اهدا شد.

 

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. فقط چین

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    بسیار زیباست ولی برای X33crossانتظار موتور 1.5توربو یا 1.6 توربو میرفت 1لیتری انتخاب موتور جالبی نبود

    موافقم 37
    مخالفم 20
    1. Vr6

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (62 ديدگاه)

      دوستان قد چینی هارو نگاه کنید 😂😂😂

      موافقم 13
      مخالفم 44
      1. Navid A J

        ۲۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        ما یاد بگیریم مسخره نکنیم بقیه رو طوری میشه؟ به جاش نگاه کن که همین چینیها از لگن و آشغال سازی، به اینجا رسیدن و ما از ماشین سازی، به آشغال سازی رسیدیم.

        موافقم 19
        مخالفم 1
    2. ALI A

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      پدال جان . بنویس ریپورتاژ آگهی . تا ما با این توصیف های خنده دار بیشتر از این تعجب نکنیم…

      موافقم 34
      مخالفم 3
    3. Sina

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (811 ديدگاه)

      اتفاقا مهمترین و بهترین ویژگی که این خودرو داره و اونو از همه چینی های بازار متمایز میکنه و یک گزینه مناسب واسه خریده همین موتور تنفس طبیعی و گیربکس دستیشه
      فقط ای کاش حجم موتورش بیشتر بود همون ۲ لیتری قدیمو میگذاشتن

      موافقم 8
      مخالفم 20
  2. A1

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (226 ديدگاه)

    اون چینی ها هم فروشی اند؟

    موافقم 29
    مخالفم 5
    1. mohammad77

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (32 ديدگاه)

      فعلا اونا دارن میخرن و میبرن

      موافقم 32
      مخالفم 1
  3. saeed

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    (نگاهی به سبک جدید زندگی)
    فکر کنم منظورتون سبک زندگی توی ایران بوده ، پول لندکروز 2014 2015 رو بدی بهت x33 بدن

    موافقم 60
    مخالفم 3
    1. فقط چین

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (106 ديدگاه)

      لندکروز2014/2015 در کشور های خلیج فارس 2 میلیارده این 2 میلیارده؟

      موافقم 12
      مخالفم 41
      1. new reventon

        ۲۶ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (395 ديدگاه)

        لکسوس 2010 دبی 90 هزار درهم یعنی 20 هزار دلار
        بی ام و سری 6 650 90 هزار درهم
        پورشه پانامرا 2011 90 هزار درهم
        یعنی 1 میلیارد
        البته همشون زباله ان ها چون 13،14 سال کار هستن
        و تکنولوژی قدیمی
        ولی متاسفانه از فقیر تا پولدار ایران سرشون تو سطل زبالس تو متاسفانه
        سوار یه پورشه 2023 بشین میفهمین تکنولوژی جدید چیه، قدیمی چیه

        موافقم 39
        مخالفم 5
        1. کرگدن باواریا

          ۲۶ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (587 ديدگاه)

          “ولی متاسفانه از فقیر تا پولدار ایران سرشون تو سطل زبالس تو متاسفانه”

          “فقیر تا پولدار”.

          دمت گرم ، دمت گرم ، همه سرشون تو زبالس !

          هم اونی که ۴ میلیارد میده سانتافه ۷ سال پیش و تیگو ۸ درجه سه میخره ( لیاقت داشت باید با اون پول آئودی ولوو سوار میشد)
          هم اونی که ده سال صف قرعه کشی تیبا دو عه

          هممون از دم سرمون تو سطل زبالس ؛ حتی اونی که پول دوتا رولزرویس رو داده لندکروز ترکیده خریده😏 اونم اونم سرش اندازه کلش تو زبالس.

          گل کاشتی با کامنتت 🤌🙌

          موافقم 28
          مخالفم 1
      2. mojtaba mashadi

        ۲۶ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (395 ديدگاه)

        منظورم lexus LX هسته

        موافقم 11
        مخالفم 1
      3. M

        ۲۶ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (160 ديدگاه)

        امارات با ۱.۵ میلیارد راحت ۲۰۱۴ vxr میتونی بخری ، اینجا هم این فرغون رو راحت ۱ تا ۱.۱ میلیارد تو بازار آزاد میندازن به ملت

        موافقم 26
        مخالفم 1
  4. امیر

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    این دیگه چه سمیه !! 🤣🤣😂😂 کامل معلومه برای حداکثر یکسال استفاده ساخته شده و بعد از اون باید ردش کنی بره ( همه اسباب بازی های چینی اینطوری هستن ) شما یه سر به نمایندگی تعمیرات مدیران خودرو یا بقیه چینی ها بزن ، متوجه حرف من میشین 😂🙌🙌

    موافقم 28
    مخالفم 11
    1. M/D

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (207 ديدگاه)

      من فعلا از جک s3 بیشتر از یه ولوو کار کشیدم هنوزم که هنوزه عملکردش عالیه.
      اونی که یه ماشین چینی رو خوب نگهداری کنه براش عالی کار می کنه بر عکس لگن های ملی که خوب هم ازش نگهداری کنی تهش خیلی زود خراب میشه.

      موافقم 4
      مخالفم 14
  5. Genius

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1239 ديدگاه)

    ناموسا این تیتر چی میگه؟!!!!رپورتاژ آگهی هم حدی داره مرزی داره این تیتر فضایی مرزهای رپورتاژ آگهی رو میلیونها سال نوری جابجا کرد!
    همین ایکس 33 اسپرت فعلی هیکل مردونه تری داره این فقط یه فیس لیفت روی ایکس22 عه

    موافقم 45
    مخالفم 2
  6. یوسف

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (744 ديدگاه)

    ماشین فقط یه جفت چراغ جلو و یه جلوپنجره نیست، این یه X22 بزک شده س، جا پای صندلی عقبش در حد 206 هستش.

    موافقم 35
    مخالفم 0
    1. M/D

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (207 ديدگاه)

      این که خوبه تو برو پشت شوی ترکس و لادا ایکس ری بشین میگی صد رحمت به پشت کوییک و ۲۰۶.
      اصلا فضا ندارن خصوصا ایکس ری.

      موافقم 4
      مخالفم 3
    2. ( سلام داداش چطوری سابق )

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (84 ديدگاه)

      در اینکه همون ایکس۲۲ هست که شکی نیست
      ولی فضای عقب اش از ۲۰۶ و دنا بیشتره

      موافقم 7
      مخالفم 0
  7. کاربر۶۷

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    موتور توربو مناسب بنزین کشور نیست

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (84 ديدگاه)

    ماشین تا حدی خوشگل هست ولی ناهماهنگی داره ، موتورش ۱۱۲ اسب بخار قدرت داره که عملکرد معمولی ( برا داخل شهر کافی ) داره ، بعد اینکه زنجیر تایم هست خوبه ، امکانات رفاهی و ایمنی خوبی داره ، در کل ماشین بدی نیست ولی اسمش براش مناسب نیست

    و البته قیمتش ۵۰ برابر قیمت جهانیش میدن:)

    موافقم 12
    مخالفم 0
  9. محسن

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (190 ديدگاه)

    تیتر رو اصلاح کنید: نگاه تمسخر آمیز به زندگی یک ایرانی بدبخت

    موافقم 11
    مخالفم 0
  10. *ALI*

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    چقدر قیافش با اون چراغاش قشنگ شده امید وارم چیز های دیگش با کیفیت و خوب باشه

    موافقم 2
    مخالفم 12
  11. shetab-car

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    من نمی فهمم ربطش به x33 چیه این ماشین نهایت باید x22 پرومکس باشه
    اصلا x33 بزرگتره و همین فرم جعبه ای اش بود که باحالش کرده بود الان این چیه

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا