معرفی شورلت سیلورادو ینکو S/C، پیکاپ اسپرت با ۱۰۰۰ اسب بخار!
در دورانی که فورد با مدلهای لوبو و رم با یک کانسپت جذاب، دوباره آتش رقابت در دنیای وانتهای خیابانی را شعلهور کردهاند، به نظر میرسید شورلت از این قافله عقب مانده است اما اکنون، شرکت تیونینگ SVR با رونمایی از شورلت ینکو سیلورادو S/C مدل ۲۰۲۶، پاسخی کوبنده و حتی ترسناک به رقبا داده است. این یک هیولای ۱۰۰۰ اسب بخاری است که به گیربکس شش سرعته دستی مجهز شده تا لذت رانندگی خالص را به دنیای پیکاپها بازگرداند. قلب تپندهٔ این غول آمریکایی، یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 دستساز است که با قطعات داخلی فورجکاریشده (شامل پیستونها و شاتونهای فولادی)، سرسیلندرهای تقویتشده و یک سوپرشارژر قدرتمند، به توان خیرهکنندهٔ ۱۰۰۰ اسب بخار دست پیدا میکند.
برخلاف مدلهای رقیب که تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه میشوند، ینکو سیلورادو باافتخار به یک گیربکس شش سرعته دستی و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب مجهز شده که آن را به گزینهای بیرقیب برای رانندگان حرفهای و علاقهمندان به رانندگی سنتی تبدیل میکند. مهندسان SVE برای مهار این نیروی عظیم، سیستم تعلیق را بهطور کامل بازنگری کردهاند. ارتفاع خودرو در جلو ۵ سانتیمتر و در عقب ۱۳ سانتیمتر کاهش یافته و از کمکفنرهای پرفورمنس فاکس و آنتیرول بارهای سنگین برای چسبندگی حداکثری به آسفالت استفاده شده است. وظیفهٔ متوقف کردن این هیولا نیز بر عهدهٔ ترمزهای قدرتمند شش پیستونه برمبو با دیسکهای ۱۶.۱ اینچی است که پشت رینگهای ۲۲ اینچی فورجکاریشده و لاستیکهای اسپرت نیتو پنهان شدهاند.
ظاهر ینکو سیلورادو نیز بهاندازهٔ باطنش پرخاشگر است. نوارهای مسابقهای جانبی، کاپوت برجسته و نشانهای متعدد Yenko در سراسر بدنه، هویت عضلانی آن را فریاد میزنند. این وانت در رنگهای کلاسیکی مانند مشکی براق، نارنجی هاگر، نقرهای و آبی عرضه میشود و امکان سفارش رنگهای سفارشی نیز وجود دارد. شرکت SVE هنوز قیمت رسمی این مدل را اعلام نکرده است اما با توجه به پروژههای قبلی ینکو، انتظار میرود قیمت آن در محدودهٔ ششرقمی (صدها هزار دلار) باشد. تولید این وانت بهشدت محدود خواهد بود و هر دستگاه با گارانتی سهساله یا ۵۸ هزار کیلومتری به فروش میرسد.