تولد دوباره فراری ۴۵۸ با کیت CTR و قیمت نجومی!
شرکت تیونینگ وورستاینر (Vorsteiner) از جدیدترین ساخته خود با نام CTR برای فراری ۴۵۸ ایتالیا پردهبرداری کرد. این کیت بدنه که با ظرافت و الهام از مدلهای مدرنتر فراری مانند ۸۱۲ کامپتزیونه طراحی شده، چهرهای کاملاً جدید و درعینحال اصیل به این سوپراسپرت محبوب میبخشد و ثابت میکند که تیونینگ یک فراری میتواند هنرمندانه و تحسینبرانگیز باشد. برنامهٔ CTR که مخفف Classic Tuning Restoration است، تنها به زیبایی ظاهری محدود نمیشود و مزایای آیرودینامیکی واقعی به همراه دارد. به گفتهٔ وورستاینر، کاپوت جدید با ورودی هوای S-Duct (مشابه مدل ۴۵۸ اسپشاله) کاملاً کاربردی است و با هدایت هوا از ورودی سپر به سمت بالا، داونفورس را افزایش میدهد.
گلگیرهای عریضتر و مجهز به خروجی هوا نیز به خنککاری بهتر کمک میکنند و دریچههای پشت چرخها، حرارت ترمزها را خارج میکنند. بااینحال، عرض خودرو بدون تغییر باقی مانده تا هندلینگ و هندسه فرمان فوقالعادهٔ ۴۵۸ دستنخورده باقی بماند. در سایر بخشها، رکابهای جانبی از فیبر کربن ارتفاع بصری خودرو را کاهش میدهند و سپر عقب جدید با دیفیوزر یکپارچه و خروجیهای اگزوز بازطراحیشده، نمای پشتی را تهاجمیتر کرده است. یک بالهٔ کوچک و زیبا روی صندوق عقب و رینگهای منیزیمی فورجکاریشده مدل VMM-102 با اندازهٔ ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب که وزن غیرفنرسوار را کاهش میدهند، این مجموعه را تکمیل میکنند.
برخلاف بسیاری از محصولات وورستاینر، قطعات کیت CTR بهصورت جداگانه فروخته نمیشوند. قیمت این مجموعه کامل از ۶۴٬۹۵۰ دلار برای نسخهٔ فیبر کربن براق شروع میشود و در صورت انتخاب فیبر کربن مات این رقم به ۷۱٬۴۴۵ دلار و برای فیبر کربن فورجکاریشده به ۷۷٬۹۵۰ دلار میرسد. البته این تمام ماجرا نیست؛ هزینهٔ نصب حداقل ۴٬۵۵۰ دلار و قیمت رینگهای نمایش داده شده در تصاویر نیز ۱۷٬۴۸۰ دلار است. علاوه بر این، پکیجهای تودوزی داخلی از ۱۸٬۵۰۰ دلار شروع میشوند و قیمت ارتقاهای فنی مانند سیستم اگزوز، هدرز، ریمپ ECU و سیستم تعلیق تنها در صورت استعلام اعلام میشود. این یعنی با سفارش تمام قطعات و پکیجها، قیمت این کیت میتواند از ۱۲۰ هزار دلار فراتر برود.