رقابت به سبک فورد: مدیرعامل غول آمریکایی، شیفته رقیب چینی شد

چهارشنبه 12 آذر 1404 - 16:00
مطالعه 2 دقیقه
جیم فارلی، مدیرعامل فورد
مدیرعامل فورد با تحسین بی‌سابقه از شیائومی SU7، آن را «اپلِ چین» خواند و زنگ خطر را برای صنعت خودروی غرب به صدا درآورد.
تبلیغات

مدیرعامل فورد، جیم فارلی، در اقدامی غیرمعمول برای درک بهتر رقبا، از خودروهای برقی چینی برای رفت‌وآمدهای روزانه خود استفاده می‌کند. او به‌طور ویژه تحت تأثیر شیائومی SU7 قرار گرفته و تجربه دیجیتال آن را با محصولات اپل مقایسه کرده است.

فارلی در مصاحبه‌ای با رسانه آرژانتینی «لا ناسیون» گفت:

من بسیار تحت تأثیر شیائومی قرار گرفتم. جای تعجب نیست که آن‌ها اینقدر موفق هستند. آن‌ها اپلِ چین هستند.

او در ادامه افزود: «شما با تلفن همراه خود وارد خودرو می‌شوید و نیازی به جفت‌سازی ندارید، زیرا به‌طور خودکار شما را شناسایی می‌کند. این خودرو تشخیص چهره و دستیار هوش مصنوعی دارد و می‌تواند با لمس یک دکمه در سه ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حسی شبیه به یک پورشه تایکان دارد.»

این رویکرد پس از سفر فارلی به چین در سال گذشته آغاز شد. او به تیم مدیریتی خود دستور داد تا پنج مورد از بهترین خودروهای برقی چین را انتخاب کنند. این خودروها به شیکاگو منتقل شدند و سپس تا مقر اصلی فورد در دیربورن، میشیگان، رانده شدند. از آن زمان، فارلی و تیمش از این خودروها برای درک بهتر رقبا استفاده می‌کنند.

فارلی تأکید کرد:

فورد، ژاپن را از دست داد، کره جنوبی را از دست داد، پس ما نمی‌توانیم چین را از دست بدهیم. پیام من به تیمم واضح است: اگر مدیرعامل به رقابت از سوی چین احترام می‌گذارد، همه در شرکت نیز باید همین کار را انجام دهند.

مدیرعامل فورد پیش از این نیز اعتراف کرده بود که خودروسازان چینی از نظر فناوری بسیار جلوتر هستند. او فاش کرد زمانی که فورد، داگ فیلد (مهندس ارشد سابق تسلا مدل ۳ و فعال در پروژه خودروی اپل) را به‌عنوان مدیر ارشد خودروهای برقی، دیجیتال و طراحی استخدام کرد، آن‌ها متوجه شدند که فورد در زمینه‌های کلیدی فناوری ۲۵ سال از رقبا عقب است. فارلی به نقل از فیلد گفت: «داگ به من گفت، جیم، سیستم عرضه قطعات، معماری IT و ابزارهای طراحی CAD شما ۲۵ سال قدیمی هستند. شما نمی‌توانید با BYD رقابت کنید. شما به تخصص واقعی نیاز دارید.»

این رویکرد عملی، نگرانی روزافزون خودروسازان غربی را در مورد پیشرفت سریع فناوری و پتانسیل بالای خودروسازان چینی برای تسخیر بازار نشان می‌دهد، حتی در شرایطی که این خودروها هنوز به‌طور گسترده وارد بازار آمریکا نشده‌اند. نظر شما درباره این رویکرد مدیرعامل فورد و پیشرفت خودروسازان چینی چیست؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: lanacion

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.