معرفی برابوس ۹۰۰ سوپربلک، کوپه بنتلی زیر دستان تیونر مرسدس
برابوس در جدیدترین پروژهٔ خود، این بار فقط یک خودرو را تقویت نکرده، بلکه گذشته و هویت آن را بهکلی پاک کرده است. جدیدترین محصول این شرکت، بر پایهٔ بنتلی کانتیننتال GT و GTC ساخته شده اما هیچ نشانی از برند بریتانیایی روی آن دیده نمیشود؛ در عوض، یک هیولای ۹۰۰ اسب بخاری با نام برابوس ۹۰۰ سوپربلک متولد شده است. با این حرکت، برابوس رسماً بنتلی را به خط اصلی محصولات خود وارد کرده و دیگر مانند گذشته، تیونینگ این برند را به زیرمجموعهٔ خود یعنی استارتک واگذار نمیکند. مدلهای جدید که در دو نسخهٔ کوپه و کابریوله عرضه میشوند، یک تحول کامل را تجربه کردهاند.
اولین چیزی که در برابوس ۹۰۰ سوپربلک توجه را جلب میکند، حذف کامل لوگوها و نشانهای بنتلی است. دیگر خبری از بالهای مشهور بنتلی نیست و جای آن را تریمهای فیبر کربنی و لوگوی B برابوس گرفته است. این تغییر بهتنهایی نشان میدهد که با یک محصول کاملاً متفاوت روبرو هستیم. برابوس یک کیت بدنهٔ کامل از فیبر کربن برای این خودرو طراحی کرده است. این کیت شامل اسپلیتر جلو، ورودیهای هوای جدید، یک اسپویلر ظریف و دیفیوزر عقب تهاجمی است که چهار خروجی اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ را در خود جای داده است. این سیستم اگزوز به دریچههای فعال مجهز شده تا غرش موتور هشت سیلندر را به بهترین شکل به نمایش بگذارد. رینگهای ۲۲ اینچی فورجکاری شده مشکی هم ظاهر ترسناک این خودرو را تکمیل میکنند.
زیر کاپوت، مهندسی آلمانی جادو کرده است. قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی این خودرو که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V۸ توئین توربو و یک موتور الکتریکی تشکیل شده، بهطور کامل بازنگری شده است. برابوس با نصب توربوشارژرهای سفارشی، یک ایرباکس جدید از فیبر کربن و برنامهریزی مجدد ECU، قدرت ترکیبی این مجموعه را با یک جهش خیرهکننده به ۹۰۰ اسب بخار و گشتاور را به ۱۱۰۰ نیوتن متر رسانده است. این ارقام، بنتلی را از یک گرند تورر لوکس به قلمرو سوپراسپرتها پرتاب میکند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هر دو مدل کوپه و کابریوله تنها ۲.۹ ثانیه زمان میبرد. حداکثر سرعت نسخهٔ کوپه بهصورت الکترونیکی روی ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت و در نسخهٔ کابریوله روی ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
فضای داخلی نیز از اصلاحات همیشگی برابوس بینصیب نمانده است. تمام بخشهای کابین و صندوق عقب با چرم اعلای دوختخورده و طرحهای لوزی پوشانده شده و تریمهای فیبر کربنی در داشبورد، رو دریها و رکابها خودنمایی میکنند. برابوس حتی سیستم تعلیق بادی فعال خودرو را با یک ماژول جدید دستکاری کرده تا ارتفاع آن را ۲۰ میلیمتر کاهش دهد و پایداری و ظاهر بهتری به آن ببخشد. البته این سطح از انحصار و قدرت، بهای سنگینی دارد. قیمت پایهٔ برابوس ۹۰۰ کوپه از ۴۸۹,۲۰۰ یورو و نسخهٔ کابریوله از ۵۳۸,۸۰۰ یورو آغاز میشود. برای مقایسه، قیمت یک بنتلی کنتیننتال GT اسپید استاندارد در همین بازار از حدود ۲۹۳ هزار یورو شروع میشود.