ایستگاه خبر

بهترین خودروهای بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون در ایران

راهنمای خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان

خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در شرایط کنونی سخت شده است اما گزینه‌هایی از محصولات نو و کارکرده در بازار وجود دارد که می‌توان در میان بهترین خودروهای بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون در ایران قرار داد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:


بازار خودرو در حال شکستن رکورد سال‌های گذشته‌ی خود است و طی ماه‌های گذشته با افزایشی درخورتوجه پله‌های ترقی را طی می‌کند. در این میان نیاز به خودروی شخصی باعث می‌شود تا بسیاری از افراد با وجود افزایش قیمت خودرو، هم‌چنان در صف خریداران خودروهای صفر و کارکرده حضور داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به شما برای خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در ایران کمک کنیم.

با هم به بازار خودروهای صفر و دست دوم ۲۰۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومانی نگاهی می‌اندازیم. با وجود اینکه چنین بودجه‌ای اصلاً مقدار کمی به نظر نمی‌رسد، باید فکر خرید خودرویی لوکس در این بازه‌ را از سر بیرون کنید. بهتر است پیش از خرید، با دقت بازار بررسی شود تا گزینه‌ای مناسب خواسته‌ها و در عین حال بادوام پیدا کنید. با راهنمای خرید خودرو صفر و کارکرده پدال همراه‌ باشید.

خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در ایران

می‌دانیم که خرید خودرو در بازار فعلی کار ساده‌ای نیست و یکی از سوالات مهمی که پرسیده می‌شود این است که مثلا با ۲۵۰ میلیون چه ماشینی می‌توانم بخرم؟ یا با بودجه‌ی ۳۰۰ میلیون تومان چه ماشینی بخرم؟ این سؤال بسیاری از افرادی است که به دنبال خرید خودرو در محدوده‌ی قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هستند.

جواب دادن به این سوالات با توجه به افزایش مداوم و تغییرات شدید قیمت محصولات موجود در بازار، کار راحتی نیست. خودروهای ۵۰ میلیون تومانی چند سال پیش بازار ایران، هم‌اکنون در کانال ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان جولان می‌دهند؛ خودروهایی که قبلاً بخش متوسط جامعه به آن‌ها علاقه‌ی بسیاری داشت و می‌توانست آن‌ها را خریداری کند.

با توجه به ثبات نسبی طی دو ماه اخیر، تصمیم گرفتیم تا برای کسانی که قصد خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان را دارند، راهنمای خرید ماشین آماده کنیم. در این بازه‌ی قیمتی، دست مشتریان برای انتخاب خودروی صفر چندان باز نیست، اما باز هم می‌توان موارد قابل قبولی در بین محصولات داخلی پیدا کرد. در ادامه‌، خودروهایی را که در بازار فعلی در بازه‌ی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان ارزش خرید بالاتری دارند، به شما معرفی می‌کنیم.

در این مقاله، عناوین زیر را خواهید خواند:

قیمت خودرو در ایران

با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم؟

خرید خودرو صفر با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون

خرید خودرو کارکرده با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان

با ۲۵۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟

با ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟

خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان؛ بهترین گزینه کدام است؟

قیمت روز خودروهای صفر کیلومتر

خرید خودرو با ۱۰۰ میلیون تومان

خرید خودرو با ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

خرید خودرو با ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان

خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان

خرید خودرو با ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان

خرید خودرو با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان

 

قیمت خودرو در ایران

عواملی چون آشفتگی، ناپایداری و نابسامانی در بازار خودرو همگی دست به دست هم داده‌اند تا خرید و فروش خودرو را به کاری پر ریسک و همراه با فشارهای روانی بسیار زیاد برای خریداران و فروشندگان تبدیل کند. ممکن است برای خرید خودروی مد نظر خود برنامه‌ریزی کرده باشید و بودجه‌ی خود را با توجه به آن خودرو مدیریت کنید، اما پس از مدتی با افزایش فاحش قیمت آن خودرو مواجه شوید.

خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان فروش خودرو

برخی اوقات (به ندرت) قیمت‌ها نزول کرده و در اکثر موارد با افزایش قیمت مواجه می‌شوند. این موضوع باعث گیج شدن خریداران خودرو شده است. سوالاتی از قبیل اینکه چه زمانی و با چه بودجه‌ای، چه خودرویی را می‌توان خریداری کرد، سوالاتی هستند که هر روز توسط خریداران خودرو در ایران پرسیده می‌شوند.

از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم؟

سوالی که شاید ذهن مشتریان زیادی را به خود مشغول کرده باشد، این است که با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان چه خودروهایی را می‌توان خرید؟ گزینه‌های متعددی در این محدوده حضور دارند و ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها می‌تواند متناسب با نیاز دسته‌ای از مشتریان باشد، اما جواب‌گوی نیازهای گروهی دیگر نباشد.

خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در ایران ماشین

اگر شما هم دنبال جواب این سؤال هستید، با پدال همراه شوید تا بهترین خودروهای بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان را به شما معرفی کنیم. پیش از این هم بهترین خودروهای بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان را معرفی کرده‌ بودیم.

 

خرید خودرو صفر از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون

در این بازه پرفروش‌ترین برند همچنان پژو با مدل‌های ۲۰۶ و انواع پارس است. خانواده‌ی دنا هم که دست مشتریان را در این بازه خالی گذاشتند و بالای ۳۰۰ میلیون تومان آگهی می‌شوند. انواع سمند هم در همین بازه خرید و فروش می‌شوند و گران‌ترین مدل سمند، با پیشرانه‌ی EF7 دوگانه‌سوز این بازه را ترک کرده است.

خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان خودرو صفر و کارکرده

در عین حال اگر بودجه‌ای بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در اختیار دارید، برخی خودروهای مونتاژی چینی هم قابل انتخاب هستند. برلیانس H220 و H230 را می‌توانید با کمی جستجو در بازار پیدا کنید.

در ادامه برخی از خودروهای صفر کیلومتری را معرفی خواهیم کرد که می‌توان با بودجه‌ی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان خریداری کرد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (سال ۹۹ و ۱۴۰۰)

پژو 206 بژ

قیمت: حدود ۲۷۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را می‌توان یکی از مهم‌ترین و جوان‌پسندترین محصولات ایران‌خودرو نامید که طی سال‌های متمادی در بازار حضور دارد. این هاچ‌بک چهار سرنشین از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱،۳۶۰ سی‌سی با مصرف سوخت ۶/۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر با توان ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتن‌متر در ۳۴۰۰ دور بر دقیقه و جعبه‌دنده دستی ۵ دنده بهره می‌برد. از جمله سایر امکانات این خودرو می‌توان به فرمان هیدرولیک، سیستم ترمز ضد قفل ABS، ایموبلایزر، کیسه هوای راننده و سرنشین و حسگر پارک عقب اشاره کرد. با توجه به شرایط بازار، می‌توان این خودرو را یکی از گزینه‌های موجود برای خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به حساب آورد.

 

پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V8 (مدل ۹۹ و ۱۴۰۰)

پژو 206 صندوقدار V8

قیمت: حدود ۲۵۰ میلیون تومان

تقریبا همان دلایلی که باعث می‌شد پژو ۲۰۶ برای گروهی از مشتریان مورد علاقه نباشد و به پژو پارس روی بیاورند، سبب شد همین مدل SD پژو ۲۰۶ آن‌ها را وسوسه کند.

طراحی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار در ایران شکل گرفت و هدف این بود همان ظاهر جوان‌پسند پژو ۲۰۶ حفظ شود، اما مشکل کابین و صندوق‌بار کوچک را نداشته باشد. این خودرو طراحی کلاس بالا و جهانی نداشت، اما ایده‌ای درخورتوجه بود. ضمن اینکه سیستم تعلیق آن بازطراحی شد و توانست بهبودهایی نسبت به مدل پایه داشته باشد.

مصرف سوخت خوب پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نسبت به خودروهای ساخت داخل، کیسه هوا، سیستم ضد سرقت و سیستم قطع سوخت در مواقع اضطراری، حسگر اکسیژن و کنترل بخار بنزین و هندلینگ خوب از جمله نقاط قوت این خودرو به شمار می‌روند. البته لرزش در سرعت بسیار بالا، ظاهری نه چندان مطلوب از زاویه‌ی دید عقب، فضای کم سرنشینان عقب و کنترل سخت هنگام رانندگی در شیب زیاد رو به بالا از معایب آن است.

پژو ۲۰۶ اس دی بیشتر به درد آن دسته خانواده‌های کم‌جمعیت می‌خورد که احتیاج به صندوق عقب بزرگ‌تر از مدل هاچ‌بک دارند و همچنین به ظاهر پژو ۴۰۵ یا پژو پارس چندان علاقه‌ای ندارند. این سدان داخلی به پیشرانه‌ی ۱/۶ لیتری TU5 مجهز است و از لحاظ خدمات پس از فروش و قطعات یدکی با هیچ مشکلی رو‌به‌رو نیست.

همچنین عملکرد نرم پیشرانه و عایق‌بندی نسبتا قابل قبول کابین نیز آسایش بیشتری را حین سواری با پژو ۲۰۶ صندوق‌دار برای سرنشینان فراهم می‌آورد. ضمن آن‌که با بودجه‌ی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان می‌توانید پژو ۲۰۶ صندوقدار وی ۸ صفر کیلومتر خریداری کنید و تا مدتی از مزایای گارانتی آن نیز بهره‌مند شوید.

برای بررسی بیشتر پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 می‌توانید به صفحه‌ی این خودرو در سایت پدال مراجعه کنید.

پژو پارس ساده (سال ۹۹ و ۱۴۰۰)

پژو پارس قرمز رنگ

قیمت: حدود ۲۸۵ میلیون تومان

پژو پارس به عنوان یکی از سدان‌های چهار سرنشین ایران‌خودرو از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱،۷۶۱ سی‌سی با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۳ نیوتن‌متر در ۳۰۰۰ دور بر دقیقه بهره می‌برد و مصرف سوخت آن ۹/۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. نیروی پیشرانه توسط جعبه‌دنده دستی ۵ دنده به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و بیشینه سرعت آن به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به فرمان هیدرولیک، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم تقسیم نیروی ترمز EBD، ایموبلایزر، کیسه هوای راننده و سرنشین، حسگر پارک عقب، سیستم تهویه‌ی خودکار و سیستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو به‌جای آژیر دزدگیر اشاره کرد. مجموع این امکانات می‌تواند پژو پارس را در میان گزینه‌های مشتریان برای خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان قرار دهد.

رانا پلاس (سال ۹۹ و ۱۴۰۰)

رانا پلاس ایران خودرو

قیمت: حدود ۲۶۵ میلیون تومان

رانا پلاس در سال ۱۳۹۷ معرفی شد و قرار است اواخر پاییز ۱۳۹۹ به بازار عرضه شود. براساس اطلاعات موجود، می‌توان اطمینان داشت که موتور و جعبه‌دنده این خودرو، تفاوتی با رانا معمولی نداشته باشد. با این اوصاف، رانا پلاس نیز، همراه پیشرانه ۱۵۰۰ سی‌سی TU5 عرضه می‌شود تا قدرت ۱۰۸ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر فراهم کند. بیشترین قدرت این موتور در ۵۶۰۰ دوربردقیقه و نهایت گشتاور پس از ۴۰۰۰ دوربردقیقه تولید می‌شود.

رانا پلاس، مشابه رانا معمولی دارای جعبه‌دنده دستی ۵ سرعته خواهد بود تا احتمالا در زمانی حدود ۱۲/۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. از جمله مهم‌ترین آپشن‌های رانا پلاس می‌توان به فرمان برقی، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، حسگر تصادف از پشت، کامپیوتر سفر با نمایشگر دیجیتالی تک‌رنگ، سقف شیشه‌ای ثابت، چراغ LED روشنایی روز، رینگ آلومینیومی، شیشه برقی، آینه بغل راهنمادار، ترمز ضد قفل (ABS) با سیستم کمکی (EBD) و کروز کنترل اشاره کرد. با توجه به مشخصات فنی و امکانات و آپشن‌های رانا پلاس، می‌توان آن را در میان گزینه‌ها برای خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان قرار داد.

سمند EF7 LX (سال ۹۹ و ۱۴۰۰)

سمند ال ایکس EF7

قیمت: حدود ۲۷۵ میلیون تومان

سدان سمند ال ایکس از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱،۶۴۵ سی‌سی با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن‌متر در ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه بهره می‌برد که دارای میزان مصرف سوخت ۷/۵۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. نیروی پیشرانه توسط جعبه‌دنده دستی ۵ دنده به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و این خودرو از امکاناتی مانند فرمان هیدرولیک تلسکوپی، سیستم ترمز ضد قفل ABS، ایموبلایزر، کیسه هوای راننده و سرنشین و حسگر پارک عقب بهره‌مند شده است.

اگرچه مشابه این امکانات را می‌توان با قیمت پایین‌تر در سایر خودروها پیدا کرد، اما نباید از سواری عالی سمند EF7 LX غافل شد که آن را به یکی از گزینه‌ها برای خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان تبدیل می‌کند.

 

کوییک اتوماتیک پلاس سال (۹۹ و ۱۴۰۰)

کوییک پلاس سایپا قرمز رنگ

قیمت: حدود ۲۷۰ میلیون تومان

هاچ‌بک کوییک اتوماتیک پلاس سال خودرویی ۴ سرنشین است که از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱،۵۰۳ سی‌سی با قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه و جعبه‌دنده خودکار CVT بهره می‌برد و مصرف سوخت آن به ۷/۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. حجم باک این خودرو ۴۱ لیتر است و از جمله امکانات آن می‌توان به فرمان برقی، ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای، سیستم ترمز ضد قفل ABS، کروز کنترل، ورود و خروج بدون کلید، ایموبلایزر، کیسه هوای راننده و سرنشین، چراغ روشنایی در روز و حسگر پارک عقب اشاره کرد.

با توجه به مجموعه‌ی امکانات و تمایل بسیاری که مشتریان به خرید محصولات در کلاس هاچ‌بک دارند، می‌توان کوییک اتوماتیک پلاس را در میان گزینه‌های منتخب برای خرید بهترین خودروهای بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان قرار داد.

پژو پارس LX (مدل ۱۴۰۰)

پژو پارس ال ایکس سفید رنگ

قیمت: حدود ۳۰۰ میلیون تومان

پژو پارس ال ایکس صفر کیلومتر یکی از جذاب‌ترین‌ محصولات در فهرست ماشین تا ۳۰۰ میلیون تومان برای خانواده‌های ایرانی به شمار می‌رود. این خودرو از لحاظ فنی تفاوتی با پژو ۴۰۵ اس ال ایکس ندارد اما پرستیژ ظاهری آن بسیار بالاتر بوده و جایگاه اجتماعی بیشتری برای مالک خود به ارمغان می‌آورد.

امکانات این خودرو کمی بیشتر از پژو ۴۰۵ است، بازار دست دوم آن به‌ شدت پررونق دنبال می‌شود. این خودرو از لحاظ استهلاک نیز به دلیل برخورداری از پیشرانه‌ی ۱۶ سوپاپ ۱،۶۰۰ سی‌سی، در وضعیت بهتری نسبت به پژو پارس ساده با پیشرانه‌ی ۱،۸۰۰ سی‌سی قرار دارد و صدای پیشرانه کمتر درون کابین شنیده می‌شود. با این حال شتاب آن مقداری کمتر از پژو پارس معمولی است.

البته باید خاطرنشان کنیم که اگر فکر می‌کنید جعبه‌دنده خودکار جزو نیازهای اصلی شما است، می‌توانید روی پژو پارس اتوماتیک کارکرده نیز در این محدوده‌ی قیمت خودرو حساب کنید.

در جدول زیر، فهرست انواع مدل‌های صفر کیلومتری را که می‌توان با بودجه‌ی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان خریداری کرد، مشاهده می‌کنید:

مدل قیمت تقریبی (میلیون تومان)
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (سال ۹۸ و ۹۹) ۲۹۵ تا ۳۱۵
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (سال ۹۹ و ۱۴۰۰) ۲۵۵ تا ۲۷۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار (سال ۹۹ و ۱۴۰۰) ۲۹۰ تا ۳۲۵
پژو ۴۰۵ GLX (سال ۹۸ و ۹۹) ۲۴۰ تا ۲۶۵
پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز (سال ۹۸ و ۹۹) ۲۴۰ تا ۲۶۵
پژو پارس ساده (سال ۹۹ و ۱۴۰۰) ۲۷۰ تا ۲۸۵
پژو پارس LX (سال ۱۴۰۰) ۳۰۰
رانا LX (سال ۹۸ و ۹۹) ۲۳۰ تا ۲۴۵
رانا پلاس (سال ۹۹ و ۱۴۰۰- سند آزاد) ۲۵۰ تا ۲۶۵
سمند سورن ELX ۲۶۰ تا ۲۷۰
سمند EF7 LX (سال ۹۹ و ۱۴۰۰) ۲۵۸ تا ۲۷۶
سمند LX ساده (سال ۹۹ و ۱۴۰۰) ۲۳۲ تا ۲۵۲
کوییک اتوماتیک پلاس سال (۹۹ و ۱۴۰۰) ۲۵۵ تا ۲۷۰

 

خرید خودرو کارکرده از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان

برخلاف برندها و محصولات نسبتاً محدود بازه‌ی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون صفر کیلومتر، در بازار خودروی کارکرده انتخاب‌ها بسیار متنوع‌تر هستند؛ تا جایی که برای اکثر سلیقه‌ها، خودروی قابل قبول می‌توان یافت. کراس‌اورهای چینی، خودروهای اتوماتیک و مدل‌های اروپایی قدیمی‌تر از جمله انتخاب‌های موجود در این محدوده‌ی قیمت هستند.

به دلیل اینکه برخی محصولات دوران طلایی خودروسازی ایران چند سالی از تولیدشان می‌گذرد، در این بازه‌ی قیمتی خودنمایی می‌کنند و در بازار خودروی دست دوم با رنو مگان اتوماتیک و دنده‌ای رو‌به‌رو خواهید شد که با مقداری رسیدگی، امنیت و سواری مناسبی برای مشتریان تأمین خواهند کرد. حتی مدل‌های اولیه سیتروئن C5 نیز در این فهرست جای می‌گیرند که اگر علاقه‌ی زیادی به این خودرو داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را در بازار بیابید.

خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان خودرو کارکرده

اگر علاقه به کراس‌اورهای کوچک چینی نیز داشته باشید، با این بودجه توانایی خرید محصولات سال‌های اخیر از جمله ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای و مدل‌های چهار یا پنج سال پیش ام‌‌وی‌ام X33 اتوماتیک را خواهید داشت. در همین حال، لیفان X60 اتوماتیک مدل ۹۵ هم در بازار زیر ۳۰۰ میلیون معامله می‌شود و قیمت لیفان X50 اتوماتیک نیز عموماً در ابتدای بازه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون قرار می‌گیرد.

اگر به رانندگی آفرود علاقه دارید، نسل اول کاپرا در این بازه‌ی قیمتی حضور دارد. ناگفته نماند که نیسان پیکاپ تک کابین در این حدود قیمت قابلیت آفرود خیلی بهتری دارد، اما فضای محدود کابین نقطه ضعفی برای آن به حساب می‌آید و برخی مدل‌ها احتیاج به رسیدگی زیادی دارند، ولی نیسان سالم برای رانندگی در دشت و مسیرهای خارج از جاده بسیار قابل اعتمادتر خواهد بود.

خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان خودرو صفر کیلومتر

در نهایت، رنو تندر مدل سال‌های اخیر را می‌توان انتخابی مطمئن و بی‌حاشیه تلقی کرد که در این بازه‌ی قیمتی در اختیار مشتریان قرار دارد. در ادامه برخی از گزینه‌های موجود در بازار خودروهای کارکرده را با قیمت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان معرفی می‌کنیم.

با ۲۵۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟

روزگار غریبی بر شرایط اقتصادی کشور حکم‌فرمایی می‌کند. در این شرایط، بازار خودرو با میدان دادن برای بازیگردانی دلالان، سهم بزرگی از تلاطم قیمت‌ها را از آن خود کرده است.

حقیقت این است که با توجه به شرایط کنونی بازار، صحبت از ارزش خرید خودروها چندان با منطق جور در نمی‌آید. به همین علت در مقاله «خرید بهترین خودروهای بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در ایران»، سعی داریم از بین گزینه‌های موجود و فارغ از ارزش خرید پایین همه‌ی آن‌ها، تنها با مقایسه‌ی ویژگی‌های هر یک، بهترین خودرو را معرفی کنیم.

خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان خودرو قرمز

البته خبر خوبی نیز وجود دارد و هنوز هم در این بازه‌ی قیمتی می‌توان خودروی صفر خرید. تقریبا تمام خودروهای تولید داخل سایپا کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان و تعداد درخورتوجهی از محصولات ایران‌خودرو بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارند. اما خبر بد اینکه، در این بازه‌ی قیمتی تنها یک یا دو خودروی صفر چینی موجود است و تقریبا هیچ خودروی کارکرده کره‌ای را نمی‌توان خریداری کرد.

در ادامه‌ی راهنمای خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان خواهیم گفت که در این بازه قیمتی چه خودروهایی را می‌توان انتخاب کرد و سوار شد و به‌طور خلاصه، با ۲۵۰ میلیون تومان چه خودرویی می‌شود خرید.

رانا پلاس (مدل ۹۹)

 ایران خودرو رانا پلاس سفید

قیمت: حدود ۲۳۰ میلیون تومان

ایران‌خودرو نسخه‌ی بهبودیافته‌ی رانا پلاس را در سال ۱۳۹۹ تولید کرد. در نسخه‌ی جدید رانا مواردی مانند چراغ‌ها، آینه‌ها و چند نقطه‌ی کوچک دیگر و در فضای داخلی داشبورد، کنسول میانی و صفحه کیلومتر تغییر کرده‌اند.

جعبه‌ دنده‌ی رانا پلاس ۶ دنده شده و می‌توان نوع اتوماتیک هم روی آن نصب کرد. رانا پلاس مصرف سوخت چندان بالایی نسبت به استاندارد محصولات داخلی ندارد و از سیستم قفل مرکزی رادیویی، ضد سرقت، کنترل بخار بنزین و قطع خودکار سوخت، چراغ‌های مه‌شکن همراه با تنظیم نور بهره می‌برد.

به عنوان نقاط منفی هم می‌‌توان به جعبه‌دنده‌ی خشک، عدم عایق‌بندی کلاس بالا در اتاق و در قسمت مکانیکی، دارا نبودن امکانات رفاهی نسبت به مدل‌های هم‌طبقه‌ی خود و شتاب‌گیری نه چندان مطلوب اشاره کرد.

پژو پارس LX (مدل ۹۹)

پژو پارس ال ایکس / Pars LX

قیمت: حدود ۲۴۰ میلیون تومان

شاید روزی اصلا فکر نمی‌کردیم که در پاسخ به سؤال «با ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم»، بخواهیم پژو پارس را معرفی کنیم. پژو پارس زیباترین فیس‌لیفت ارائه شده از پژو ۴۰۵ است که با الهام از مدل موفق پژو ۴۰۶ فرانسه در کشورمان طراحی و تولید شد. ویژگی‌های ظاهری جذاب این خودرو از همان ابتدا مورد توجه مشتریانی که به پژو ۲۰۶ علاقه نداشتند، قرار گرفت. افرادی که به دلیل کوچک بودن، نداشتن صندوق بزرگ و جادار و شاید دوست نداشتن چهره‌ی ظاهری از خرید پژو ۲۰۶ کنار می‌کشیدند.

مدل LX این خودرو که از سال ۱۳۸۶ تولید و عرضه شد، از پیشرانه‌ی چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ TU5 با حجم ۱/۶ لیتر بهره می‌برد. این پیشرانه قادر است ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. زمان سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو، ۱۳/۲ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

از جمله تجهیزات و امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به مواردی از جمله شیشه‌های برقی جلو و عقب، آینه‌های جانبی راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، تنظیم برقی پشتی صندلی، داشبورد تریم بژ، شیشه‌های سولار ضد اشعه UV، حسگر ایمنی دنده عقب، کیسه هوای راننده، سیستم‌های ترمز ABS و EBD، قفل مرکزی با سوئیچ از راه دور رادیویی و چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب اشاره کرد.

از جمله ویژگی‌های مثبت این خودرو که آن را در بین خانواده‌های ایرانی محبوب کرده، فضای جادار کابین آن است. اما با وجود محبوبیت و فروش بالا، پژو پارس LX چندان هم خالی از ایراد نیست. استهلاک و مصرف سوخت بالا، کیفیت ساخت پایین و عملکرد نامطلوب جعبه‌دنده از جمله نقاط ضعف این خودرو به شمار می‌رود.

اگر در کلاس خودروهای سدان به دنبال پاسخی برای پرسش «با ۲۵۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟» هستید و انتظار وجود خودروهای کره‌ای را داشتید، باید بگوییم که در این بازه‌ی قیمتی تنها می‌توانید به دو مدل هیوندای کارکرده دسترسی داشته باشید.

سمند سورن ELX (مدل ۹۹)

سمند سورن ELX

قیمت: حدود ۲۴۰ میلیون تومان

یکی از مشکلاتی که مشتریان با سمند معمولی دارند، اتاق و فضای داخلی آن است که به دل نمی‌نشیند. در طراحی مدل‌های دیگر سمند، این حالت تغییر کرد و سمند سورن ELX هم یکی از آن‌ها به شمار می‌رود. سمند گران‌قیمت‌تری که در این راهنمای خرید خودرو تا ۲۵۰ میلیون تومان وجود دارد، ظاهری خشن‌تر اما مستحکم‌تر دارد. چراغ‌های عقب و جلوی این خودرو بهبود یافته و خلاصه ظاهری زیباتر، این خودرو را به انتخاب خوبی برای مشتریان تبدیل می‌کند.

از جمله نقاط قوت فنی و جانبی سمند سورن ELX نیز می‌توان به کارایی خوب و مناسب ترمزها، سیستم ضد سرقت و قفل مرکزی رادیویی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، فرمان مجهز به کنترلر، بالابر برقی شیشه‌ها و چراغ LED عقب به‌همراه مه‌شکن در جلو و عقب اشاره کرد.

البته متاسفانه معایبی چون مصرف سوخت بالا، عایق‌بندی کلاس پایین درها و درزها، گشتاور پایین در دنده یک و عقب و کمی بیش از اندازه بودن صدای پیشرانه (مخصوصاً در سربالایی‌ها) در سمند سورن ELX وجود دارد که شاید برای مشتریان آزاردهنده باشد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (مدل ۹۹)

پژو ۲۰۶ سفید رنگ

قیمت: حدود ۲۵۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ از خودروهای دوست‌داشتنی بازار است که به نظر می‌رسد محبوبیت ابدی دارد. با گذشت سال‌ها از ورود این خودروی اصالتا فرانسوی و حتی اکنون که دیگر کاملا حال و هوای ساخت ایران به خود گرفته است، هنوز هم طرفداران متعصبی برای خود دارد؛ مخصوصا الان که به عنوان گزینه‌ای معقول در راهنمای خرید خودرو تا ۳۰۰ میلیون تومان انتخاب شده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ صفر این روزها در حدود ۲۹۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری می‌شود. ظاهر بیرونی و فضای داخل کابین این خودرو با وجود تکراری شدن، هنوز هم زیبا است و چندان قدیمی به نظر نمی‌رسد.

پژو ۲۰۶ در تیپ ۵ از پیشرانه‌ی TU5 بهره می‌برد که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو در زمان ۱۱/۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶/۶ لیتر است.

از جمله ویژگی‌های مثبت این خودرو می‌توان به طراحی ظاهری جذاب و جوان‌پسند، کیفیت سواری مطلوب، توانایی فنی بالا، در دسترس بودن قطعات یدکی و شتاب‌گیری بسیار مناسب اشاره کرد. متاسفانه از اوایل سال ۹۰ به دلایل مختلف، کیفیت ساخت محصولات داخلی به‌شدت پایین آمده و همین مسئله اثر نامناسبی روی تمام ویژگی‌های این خودرو گذاشته است.

از جمله نقاط ضعف پژو ۲۰۶ می‌توان به استهلاک بالا و عملکرد نامناسب جعبه‌دنده اشاره کرد. با این تفاوت که پس از ایرانی شدن کامل پژو ۲۰۶، پایین آمدن کیفیت ساخت و قطعات در مدل‌های بالاتر ممکن است نسبت به مدل‌های کارکرده دردسر بیشتری برای خریداران ایجاد کند.

اگر به دنبال خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به صفحه‌ی مشخصات این خودرو در سایت پدال مراجعه کنید.

با ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟

در ادامه نگاهی به خودروهایی که در بازه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان قابل خرید هستند، می‌اندازیم تا شاید بتوانیم پاسخ مناسبی برای «با ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟» پیدا کنیم.

پژو ۴۰۵ SLX (مدل ۹۹)

پژو 405 اس ال ایکس / SLX

قیمت: حدود ۲۶۰ میلیون تومان

پژو ۴۰۵ SLX را باید یکی از کم استهلاک‌ترین و مناسب‌ترین مدل‌های ماشین تا ۳۰۰ میلیون تومان برای مصارف خانوادگی دانست؛ زیرا این سدان جمع‌وجور به پیشرانه‌ی ۱/۶ لیتری ۱۶ سوپاپ TU5 مجهز شده است که نسبت به پیشرانه‌ی XU۷ پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس استهلاک به مراتب پایین‌تری دارد.

قطعات آن نیز به‌ طور گسترده و با قیمت مناسب در بازار یافت می‌شود. مصرف سوخت تقریبا پایین، کابین جادار، صندوق عقب نسبتا بزرگ از جمله سایر مزایای این خودرو به شمار می‌روند.

البته باید بدانید که شتاب اولیه‌ی پژو ۴۰۵ SLX مجهز به پیشرانه‌ی ۱۶ سوپاپ ۱۰۵ اسب بخاری، اندکی کمتر از ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس است؛ اما مطمئنا خانواده‌ها از استهلاک پایین و همچنین سروصدای بسیار کمتر پیشرانه‌ی این خودرو رضایت بیشتری خواهند داشت.

ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک (مدل ۹۸ و ۹۹)

ام وی ام 315 جدید / MVM

قیمت: حدود ۲۶۰ میلیون تومان

تا همین دو سه سال پیش، قیمت خودروهای چینی به گونه‌ای بود که وقتی مثلا کسی سؤال می‌کرد «با ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟» در میان گزینه‌های روی میز، خودروهای لوکس چینی هم دیده می‌شد. اما هم‌اکنون در این بازه‌ی قیمتی، باید به سراغ خودروهای معمولی‌تر چینی رفت.

شاید باور این مسئله سخت باشد، اما ام‌وی‌ام ۳۱۵ یکی از تنها بازماندگان صنعت خودروی چین در رده‌ی قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است که روزهای آخر تولید خود را در ایران می‌گذراند و به‌زودی با نسخه‌ی فول خودکار و آپشنال جایگزین می‌شود. این خودرو که بزرگ‌ترین هاچ‌بک اقتصادی بازار ایران در رده‌ی محصولات مونتاژی به شمار می‌رود، ظاهر زیبا را با جای مناسب ترکیب کرده و انتخاب بهتری در مقایسه با برلیانس H320 است.

جعبه‌دنده‌ی ۵ دنده، ظرفیت باک ۵۰ لیتری، حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر، بالابر برقی هر ۴ شیشه و دوربین دنده عقب از جمله امکانات ام‌وی‌ام ۳۱۵ است. این هاچ‌بک مونتاژی در ایران ظاهری زیبا دارد، اما مواد استفاده شده داخل کابین با کیفیت پایین، طراحی قدیمی فضای داخلی، عدم تنوع رنگ از نکات منفی آن محسوب می‌شود. بنابراین اگر به دنبال هاچ‌بک هستید و نمی‌خواهید ماشین ایرانی سوار شوید، بد نیست خرید ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک را به فهرست خودروهای خود اضافه کنید.

برلیانس H320 دنده‌ای (مدل ۹۷)

برلیانس H320

قیمت: حدود ۲۶۰ میلیون تومان

برلیانس H320 یکی از خودروهایی است که می‌توان در پاسخ به سؤال «با ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم»، معرفی کرد. اگر در این حدود قیمتی اصراری به خرید خودروی صفر ندارید، قطعا برلیانس H320 در هر دو مدل دنده‌ای و خودکار بهترین انتخاب‌ها در میان خودروهای هاچ‌بک و محدوده‌ی قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است. این خودروی چینی که در ایران توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ می‌شود، از نظر طراحی یک سر و گردن بالاتر از محصولات هم‌وطن و ایرانی خود قرار می‌گیرد.

برلیانس H320 در ابتدا با پیشرانه ۱/۵ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن‌متر تولید می‌شد. کیفیت سواری نه چندان بالا و کشش پایین پیشرانه باعث شد، پارس خودرو پیشرانه‌ی ۱/۶ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متر را جایگزین پیشرانه‌ی قبلی کند. هرچند به دلیل ناهماهنگی جعبه‌دنده اتوماتیک با پیشرانه و عملکرد کند آن، این افزایش ناچیز ۱۱ واحدی قدرت پیشرانه چندان فرصتی برای خودنمایی پیدا نکرده و این مورد یکی از نقاط ضعف این خودرو است.

بنابراین از آنجا که در هر دو مدل دنده‌ای و خودکار از یک پیشرانه استفاده می‌شود، اگر به دنبال شتاب بیشتر و سواری مطلوب‌تر هستید و بیشتر استفاده‌ی شما از خودرو در سفرهای بین شهری است، مدل گیربمس دنده‌ای می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

از جمله ویژگی‌های مثبت این خودرو می‌توان به طراحی داخلی خوب، کیفیت مواد و مونتاژ بهتر نسبت به گزینه‌های داخلی هم‌رده، فضای مطلوب کابین برای سرنشینان و همچنین آپشن‌هایی نظیر سانروف برقی، سیستم ضدسرقت ایموبلایزر، غربیلک فرمان چرمی با دکمه‌های کنترلی روی آن، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌ها، آینه‌های جانبی راهنمادار و ترمزهای ABS و EBD اشاره کرد.

قیمت برلیانس H320 خودکار در مدل‌های ۹۴ تا ۹۶ بین ۲۸۰ تا ۳۱۰ میلیون تومان است و با ۲۵۰ میلیون تومان نیز می‌توان H320 دنده‌ای در مدل ۹۷ خریداری کرد. اگرچه برلیانس H320 در این فهرست به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان انتخاب شد، فراموش نکنید که افت قیمت زیاد، خدمات پس از فروش نه چندان مناسب و بازار ضعیف دست دوم هنوز هم همراه جدانشدنی اکثر محصولات چینی است.

 

برلیانس H230 دنده‌ای (مدل ۹۸ و ۹۹)

برلیانس H230

قیمت: حدود ۲۶۰ میلیون تومان

یکی دیگر از گزینه‌های خرید خودرو تا ۳۰۰ میلیون تومان، برلیانس H230 دنده‌ای است؛ هر چند که این مدل هیچ‌وقت به محبوبیت برلیانس H330 نرسید.

فرق چندانی بین این دو خودرو از نظر ظاهری نیست، اما برلیانس H230 باک کوچک‌تر، پیشرانه‌ای با گشتاور ضعیف‌تر و امکانات جانبی کمتر دارد. شاید همین دلایل باعث قیمت کمتر آن نسبت به مدل محبوب‌تر یعنی H330 است. اما برای کسانی که قصد انتخاب آن را دارند، مورد بدی محسوب نمی‌شود.

دنا معمولی (مدل ۹۹)

دنا معمولی ایران خودرو

قیمت: حدود ۲۷۰ میلیون تومان

ایران‌خودرو برای اولین بار در سال ۱۳۹۳ از محصول جدید خود با نام دنا رونمایی کرد. دنا قرار بود جایگزین پژو ۴۰۵، پژو پارس و سمند شود ولی به‌طور هم‌زمان و موازی با آن‌ها به تولید رسید. هم‌اکنون هم دنا یکی از چند ماشین ۳۰۰ میلیونی بازار به شمار می‌رود که در این راهنما جا خوش کرده است.

دنا به عنوان خودرویی مستقل و در ادامهی خودروهای به اصطلاح ملی به مشتریان معرفی و عرضه شد. هر چند با وجود طراحی جذاب‌تر به‌راحتی می‌توان رد سمند را در لایه‌های زیرین آن مشاهده کرد. طراحی تهاجمی و مدرن‌تر این خودرو موجب شد از همان ابتدا با استقبال زیادی رو‌به‌رو شود. این روند طراحی به داخل خودرو هم امتداد یافته است و طراحی داخلی به‌روز و مدرنی را نسبت به سایر محصولات داخلی شاهد هستیم.

از جمله ویژگی‌های این خودرو در مقایسه با محصولات قبلی ایران‌خودرو، امکانات و تجهیزات رفاهی به کار رفته در آن است. برخی از این امکانات شامل کروز کنترل، مانیتور لمسی با قابلیت پخش فایل‌های صوتی و تصویری، آینه‌های جانبی برقی، تاشو، اتوماتیک و راهنمادار، تنظیم صندلی‌های راننده و سرنشین جلو به صورت برقی، تهویه هوای مطبوع اتوماتیک، غربیلک فرمان مجهز به دکمه‌های کنترلی، ستون فرمان جمع‌شونده در هنگام تصادف، حسگر دنده عقب، سیستم‌های ترمز ABS و EBD می‌شود.

پیشرانه‌ی به کار رفته در این خودرو نیز همان مدل ۴ سیلندر EF7 معروف است که با حجم ۱/۷ لیتری توان تولید ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این قدرت تولیدی به وسیله‌ی جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همان‌‌طور که گفته شد دنا پرآپشن‌ترین خودروی تولید ملی است. علاوه بر این طراحی جدید و جذاب بدنه و کابین و همچنین کیفیت ساخت بالای آن نسبت به سایر خودروهای داخلی از مهم‌ترین نقاط قوت این محصول به شمار می‌رود و آن را به گزینه‌ی معقولی برای خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان تبدیل می‌کند.

با وجود این ویژگی‌ها، دو نقص مهم در این خودرو وجود دارد که قابل چشم‌پوشی نیست. کیفیت نه چندان مطلوب جعبه‌دنده و همین‌طور عملکرد ناهماهنگ آن با پیشرانه که پدیدآورنده‌ی نقطه ضعف دوم یعنی شتاب اولیهی ناامیدکننده است.

دنا مدل ۹۹ دنده دستی هم‌اکنون در حدود ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. با قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان کمتر می‌توان خودروهای پارس LX، پژو ۲۰۶ SD V8، سمند LX دوگانه‌سوز و سمند سورن ELX خریداری کرد. بنابراین با توجه به این تفاوت قیمت محدود به نظر می‌رسد دنا می‌تواند انتخاب مناسبی در این محدوده‌ی قیمت باشد.

آریو دنده‌ای (مدل ۹۸)

آریو سایپا / Ario

قیمت: حدود ۲۹۰ میلیون تومان

یکی دیگر از گزینه‌های پیشنهادی برای خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، آریو است. این محصول شرکت سایپا که مشخص نیست تا زمان تصمیم گرفتن برای خرید هم‌چنان زیر ۳۰۰ میلیون تومان مانده باشد، بسیار شبیه به تویوتا «آلیون» به نظر می‌رسد و بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که حتی از روی آن کپی شده است. این محصول ابتدا با نام «زوتی» و «اس۳۰۰» معرفی شد و بعد نام آریو روی آن قرار گرفت.

مصرف سوخت مناسب، راحتی و نرم بودن هنگام رانندگی، پیشرانه‌ی کم‌صدا و کم‌لرزش به‌ اضافه‌ی امکانات جانبی مانند نمایشگر لمسی، آینه‌ها و شیشه‌های برقی، سانروف، حسگر پارک و دوربین دنده عقب از مشخصات آریو است.

از جمله معایب آریو هم می‌توان به طراحی معمولی داخل کابین، شتاب‌گیری پایین و عدم عایق‌بندی مناسب اشاره کرد. شما می‌توانید بررسی بیشتر آریو را در سایت پدال مشاهده کنید.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای (مدل ۹۸)

پژو 207 قرمز رنگ

قیمت: حدود ۳۰۰ میلیون تومان

اگر خانواده‌ی کم‌جمعیتی دارید یا هنوز در سنین جوانی به سر می‌برید، بهتر است پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۹۸ را به عنوان یک هاچ‌بک نسبتا جذاب، شیک و خوش‌پرستیژ، در میان اولویت‌های خود قرار دهید.

بخش فنی این ماشین تا ۳۰۰ میلیون تومان، تفاوتی با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مجهز به پیشرانه‌ی ۱۶ سوپاپ ۱/۶ لیتری TU5 ندارد. بنابراین استهلاک پایین بخش فنی، گستردگی لوازم یدکی، هزینه‌ی تعمیرات پایین از جمله مزایای فنی این هاچ‌بک فرانسوی به شمار می‌روند.

پیشرانه‌ی پژو ۲۰۷ حدود ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و می‌تواند در زمان ۱۱/۶ ثانیه از حال سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. بنابر‌این اگر به خرید یک هاچ‌بک شکیل و نسبتا چابک با قیمت حدود ۳۰۰ میلیون تومان علاقه دارید، پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۹۸ را در نظر داشته باشید. البته باید بدانید که صندلی‌های ردیف عقب پژو ۲۰۷ چندان جادار نیست و افراد بزرگسال نمی‌توانند در این بخش احساس راحتی کامل داشته باشند.

دنا پلاس مدل ۹۸

دنا پلاس

قیمت: حدود ۳۰۰ میلیون تومان

خانواده‌هایی که نیاز به سدان داخلی با طراحی ظاهری جذاب‌تر به همراه کابین نسبتا جادار و صندوق عقب بزرگ دارند، می‌توانند روی دنا پلاس کارکرده مدل ۹۸ حساب کنند. این خودروی داخلی نسبت به دیگر محصولات ایرانی در فهرست ماشین تا ۳۰۰ میلیون تومان، ظاهری جذاب و مهیج‌تر دارد، کابین آن لوکس‌تر به نظر می‌رسد و امکانات رفاهی بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

از جمله آپشن‌های دنا پلاس می‌توان به کروز کنترل، سانروف، صندلی‌های برقی و تهویه خودکار اشاره کرد که در اغلب گزینه‌های حاضر در این محدوده‌ی قیمت خودرو یافت نمی‌شوند.

دنا پلاس به پیشرانه‌ی EF7 تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۵ اسب بخار مجهز شده و شتاب صفر تا صد آن برابر ۱۳/۶ ثانیه است. بنابراین از لحاظ توان فنی نیز کشش و شتاب کافی را جهت مصارف عادی و روزانه در اختیار افراد قرار خواهد داد.

برلیانس H330 مدل ۹۷ دنده‌ای

برلیانس H330

قیمت: حدود ۳۰۰ میلیون تومان

اگر از محصولات سنتی داخلی خسته شده‌اید و بیشتر نیاز دارید تا یک سدان نسبتا جدیدتر با طراحی ظاهری تقریبا به‌روز و جایگاه اجتماعی مناسب‌تر خریداری کنید، می‌توانید برلیانس اچ ۳۳۰ مدل ۹۷ دنده دستی مجهز به پیشرانه ۱۶۵۰ سی‌سی را به عنوان ماشین تا ۳۰۰ میلیون تومان بخرید. این سدان چینی مونتاژ داخل از لحاظ قطعات و لوازم بدنه نسبت به دیگر محصولات داخلی هزینه بیشتری را برای شما به دنبال خواهد آورد، اما در عین حال از مزیت‌هایی مانند طراحی ظاهری زیبا، کابین نسبتا جادار، عملکرد فنی متقاعدکننده، سروصدای کم پیشرانه و آسایش سواری مناسب بهره می‌برد و می‌تواند یکی از گزینه‌های مطلوب در محدوده‌ی حدود ۳۰۰ میلیون تومان باشد.

در جدول زیر، سایر خودروهای کارکرده که می‌توان با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان خریداری کرد، مشاهده می‌کنید:

مدل قیمت تقریبی (میلیون تومان)
ام وی ام X33 دنده ای (۹۰ تا ۹۳) ۲۰۰ تا ۲۵۰
ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک (۹۴ و ۹۵) ۲۴۰ تا ۳۰۰
ام وی ام ۵۵۰ دنده ای (۹۴ تا ۹۶) ۲۰۰ تا ۲۳۵
ام وی ام ۳۱۵ (۹۵ تا ۹۸) ۲۰۰ تا ۲۶۰
بایک سابرینا مونتاژ (۹۵ تا ۹۸) ۲۱۰ تا ۳۰۰
بایک سابرینا (۲۰۱۴) ۲۱۰ تا ۲۴۵
برلیانس ۱.۵ H330 خودکار (۹۵ تا ۹۶) ۲۳۵ تا ۳۰۰
برلیانس ۱.۵ H320 خودکار (۹۵ تا ۹۶) ۲۳۵ تا ۲۹۰
برلیانس ۱.۵ H320 دستی (۹۵ و ۹۶) ۲۰۰ تا ۲۶۰
برلیانس H230 خودکار (۹۴ تا ۹۶) ۲۲۵ تا ۲۶۵
برلیانس H220 خودکار (۹۵ و ۹۶) ۲۱۵ تا ۲۳۵
برلیانس H230 دستی (۹۶ تا ۹۹) ۲۰۰ تا ۲۶۰
برلیانس H220 دستی (۹۶ تا ۹۹) ۲۰۰ تا ۲۶۰
پژو ۲۰۷ خودکار (۸۹ تا ۹۱) ۲۰۰ تا ۲۸۰
پژو ۲۰۷ دستی (۸۹ تا ۹۷) ۲۰۰ تا ۲۵۵
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (۹۴ تا ۹۹) ۲۰۰ تا ۲۸۰
پژو SD ۲۰۶ V8 (۹۴ تا ۹۹) ۲۰۰ تا ۲۷۵
پژو پارس ساده (۹۵ تا ۹۹) ۲۰۰ تا ۲۵۰
پژو پارس اتوماتیک (۹۱ تا ۹۷) ۲۱۰ تا ۲۹۵
پژو پارس LX (۹۴ تا ۹۹) ۲۰۰ تا ۳۰۰
جک ۱.۸ لیتری J5 (۹۳ تا ۹۴) ۲۳۰ تا ۳۰۰
جک ۱.۵ لیتری J5 (۹۳ تا ۹۶) ۲۳۰ تا ۳۰۰
جیلی امگرند RV-7 خودکار (۲۰۱۴) ۲۵۵ تا ۳۰۰
جیلی امگرند ۷ خودکار (۲۰۱۴) ۲۶۰ تا ۳۰۰
جیلی امگرند ۷ دستی (۲۰۱۴) ۲۰۰ تا ۲۵۰
جیلی GC6 (۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸) ۲۲۰ تا ۲۸۰
دانگ فنگ H30 کراس (۹۵ تا ۹۷) ۲۵۵ تا ۳۰۰
دنا پلاس (۹۶) ۲۸۸ تا ۳۱۵
دنا معمولی (۹۴ تا ۹۹) ۲۰۰ تا ۳۰۰
رنو مگان ۲۰۰۰ خودکار (۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸) ۲۵۰ تا ۳۰۰
رنو مگان ۱۶۰۰ دستی (۹۷ تا ۹۰) ۲۵۰ تا ۳۰۰
رنو ساندرو دستی (۹۴) ۲۲۰ تا ۳۰۰
رنو پارس تندر (۹۲ تا ۹۶) ۲۰۰ تا ۳۰۰
رنو تندر E2 ۹۰ (۹۲ تا ۹۶) ۲۰۰ تا ۳۰۰
رنو تندر ۹۰ خودکار (۹۲ تا ۹۵) ۲۳۸ تا ۳۰۰
زوتی آریو ۱.۶ خودکار (۹۴ تا ۹۷) ۲۲۰ تا ۳۰۰
زوتی آریو ۱.۶ دستی (۹۶ تا ۹۸) ۲۴۰ تا ۲۹۰
سمند EF7 LX دوگانه سوز (۹۶ تا ۹۹) ۲۰۰ تا ۲۶۵
سمند EF7 LX بنزینی (۹۶ تا ۹۹) ۲۰۰ تا ۲۴۵
سیتروئن C5 (۲۰۰۶ و ۲۰۰۷) ۲۶۵ تا ۳۰۰
کاپرا دو کابین (۸۹ تا ۹۰) ۲۶۰ تا ۳۰۰
لیفان X60 اتوماتیک (۹۵ و ۹۶) ۲۸۰ تا ۳۰۰
لیفان X60 دستی (۹۲ تا ۹۵) ۲۰۰ تا ۲۵۵
لیفان X50 خودکار (۹۵ تا ۹۷) ۲۰۰ تا ۲۶۵
هیوندای آوانته دستی (۸۵ تا ۸۹) ۲۲۵ تا ۳۰۰
هیوندای ورنا خودکار (۸۸ تا ۹۰) ۲۱۵ تا ۳۰۰

خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان ؛ بهترین گزینه کدام است؟

خودروهایی که در این راهنمای خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان آورده شده‌اند، محصولاتی قابل اعتماد هستند. با این حال همان‌طور که در توضیحات آمده است، برخی از این خودروها ارزش خرید بالاتری دارند و نسبت به قیمت، ارزنده هستند و شاید بهتر باشد که از خرید برخی دیگر از این خودروها صرف‌نظر کرده و به سراغ خودروهایی که در بخش خرید خودرو از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان آورده شده‌اند، بروید. همچنین، اگر در بودجه هم محدودیت ندارید و حتی دوست دارید با صرف مبلغی بیشتر خودروی بهتری سوار شوید، پیشنهاد می‌کنیم نیم‌نگاهی هم به بخش خرید خودرو بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان داشته باشید.

خرید خودرو با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان معامله ماشین

متاسفانه بالا رفتن قیمت خودرو به شکلی شده است که با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان تنها می‌توان به دنبال خودروهایی معمولی و میان‌رده بود. یادتان باشد که در هنگام خرید خودرو، ارزش خرید مهم‌ترین نکته است. اگر خودرویی بتواند با مبلغی پایین‌تر همان کیفیت از رانندگی را در اختیارتان بگذارد، شاید بد نباشد که در انتخابتان تجدید نظر کنید. چون امروز ۱۰۰ میلیون تومان به سختی به دست می‌آید و به‌راحتی هم خرج می‌شود.

در زمان نگارش این مقاله، گزینه‌های کارکرده متعدد دیگری نیز در این محدوده قیمت قابل خریداری هستند که می‌توان به تندر ۹۰ E2 مدل ۹۷ اشاره کرد. این خودرو طراحی ظاهری سطح پایینی دارد و کیفیت مواد کابین آن چنگی به دل نمی‌زند و همچنین صندلی‌های آن در مسافرت‌های طولانی می‌تواند خستگی بیشتری را بر بدن سرنشینان وارد آورد. تندر ۹۰ E2 از لحاظ استهلاک و کیفیت فنی نسبت به اکثر محصولات داخلی در رده‌ی بهتری قرار می‌گیرد و می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که بیشتر به دنبال دوام و کیفیت فنی بالای خودرو هستند.

 

قیمت روز خودروهای صفر کیلومتر

برای اطلاع از قیمت روز خودروهای داخلی و خودروهای خارجی بازار، به مقاله‌ی قیمت روز خودرو در سایت پدال مراجعه کنید.

خرید ماشین از ۱۰۰ میلیون تومان

با توجه به شرایط بازار خودرو در کشور، با بودجه‌ای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان خودروهای محدودی را می‌توان خریداری کرد. چند سال پیش شهروندان می‌توانستند با ۱۰۰ میلیون تومان بر خودروهای خارجی نیز سوار شوند، اما امروزه کمتر خودرویی را با این قیمت می‌توان یافت. به صورت کلی می‌توان برخی خودروهای کارکرده از ایران‌خودرو و سایپا را مثال زد که از جمله می‌توان مدل پایین پراید و پژو ۴۰۵ را نام برد.  برای تصمیم‌گیری بهتر در این زمینه می‌توانید به بخش مشاوره خرید خودرو سایت پدال مراجعه کنید.

 

خرید ماشین از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

در محدوده‌ی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان، می‌توان خودروهای کارکرده از ایران‌خودرو (پژو ۲۰۶ تیپ ۶، پژو پارس، پژو ۴۰۵ و … ) و سایپا (پراید و تیبا) و برخی مدل‌های مزدا (تک کابین دنده‌ای) را معرفی کرد.

 

خرید ماشین از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان

برای اینکه بدانید با بودجه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی، چه خودروهای خوبی می‌توان خریداری کرد، مقاله خرید خودرو با ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان را مطالعه کنید.

 

خرید ماشین از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان

با بودجه‌ی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، خودروهایی کارکرده از برندهای مختلف می‌توان خریداری کرد، که از جمله می‌توان ام‌وی‌ام X22 و X33، لیفان X60 دنده‌ای و هاوال M4 دنده‌ای دیار خودرو را نام برد.

 

خرید ماشین از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان

با بودجه‌ی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی، می‌توان محصولاتی مانند ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک پلاس، برلیانس H230 اتوماتیک، پژو ۲۰۷ دنده‌ای (پانوراما و معمولی) و جک J4 (مدل ۹۸ و ۹۹) را نام برد.

 

خرید ماشین از ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان

با بودجه‌ی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی، می‌توان محصولاتی مانند ام‌وی‌ام X22 خودکار (مدل ۹۸ و ۹۹)، ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای (مدل ۹۹ و ۱۴۰۰)، پژو پارس اتوماتیک، تارا دنده‌ای، و دانگ فنگ H30 کراس را خریداری کرد.

امیدواریم که مقاله «خرید بهترین خودروهای بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در ایران» توانسته باشد به پرسش‌های شما پاسخ دهد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ آیا خودروهای دیگری در این بازه قیمتی هستند که ارزش خرید بالایی داشته باشند؟ نظرات و تجربیات خودتان را با پدال و سایر خوانندگانی که به دنبال خرید خودرو صفر و کارکرده هستند، در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    تشکر آقای اسلامی، تا سال ۹۶ یه وراکروز ۲۰۱۰ ۱۷۰ میلیون بود الان دوبرابر همونو باید بدی یه دنا و پژو!

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. TOM KRISTENSEN

      ۳۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      اصلا کامل نبود!!!!!
      معایب و مزایای خودرو هاهم نصف به نصف اشتباه بود!!!!!
      واقعا از پدال انتظار نمیرفت!!!!!
      (با اجازه)

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۳۰ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        آقای تام مگه اینا نقطه ضعف و قوت هم دارن؟ یکی از یکی آشغال تر منتها یه کارگر ساده با ماهی ۳میلیون حقوق چاره‌ای نداره…

        موافقم 14
        مخالفم 0
        1. TOM KRISTENSEN

          ۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (163 ديدگاه)

          بالاخره اون کارگر هم باید بین بد و بدتر یکیو انتخاب کنه دیگه!!!(یا اینکه مخالفت کنه و به ساز*ان اطل*ع*ت منتقل بشه!!!😐😐😔😔)

          موافقم 2
          مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    بهترین خودرو بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون به نظر من سانتافه و لکسوس nx همین چهار سال پیشه و ما اصحاب کف تو کفشون موندیم و از کفمون رفت که رفت
    حالا باید با پولش بریم شهروند خرید قاقالیلی 😎

    موافقم 22
    مخالفم 1
  3. فرامرز

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    بازار ایران نشان دهنده تفکر عموم ملت هست و عده معدودی که از بازار جهانی آگاه هستن هم نمیتونن این تفکر رو درست کنن. ۳ سال پیش یه آشنامون سمند مدل ۱۳۸۲ با بیشتر از ۵۰۰ هزار کارکرد (طرف تو آژانس کار میکرد) رو گذاشته بود اینترنت واسه فروش. من آگهی رو ندیدم ولی یه نفر زنگ زد آمار ماشین رو بگیره. میپرسید ماشین در حد صفره دیگه؟!!!

    موافقم 13
    مخالفم 1
  4. Mad.z.Max

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    باورم نمیشه
    ۴۰۵ با موتور ۲۰۶ شده ۳۰۰ تومن؟!
    ینی چی؟ واقعا ینی چی؟؟؟
    دیگه وقتی طرح هوندا ۱۲۵ بشه ۳۰ تومن، این گاریا هم میرن واسه همچین قیمتی :|

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. Genius

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    ملت ما چون فرهنگ بیان بی لکنت خواسته ها و مطالبه گری رو اصلا ندارن،همین شرایط بغرنج واقعا برازنده و مناسبشونه.تا سال 97 که کوئیک اتومات فول آپشن نهایتش 36 میلیون میشد ملت میگفتن ای بابا اینکه همون پراید بزک شده است حالا همون ملت پشت کوئیک دنده ای لوآپشن دورنگ سیس رانندگی با نیسان GTR میگیرن!

    موافقم 13
    مخالفم 3
  6. کافر مقدس

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    حیف وقت برای صرف اخبار داخل

    موافقم 15
    مخالفم 1
  7. پارسا

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (282 ديدگاه)

    اینا که مفتشون هم گرونه ( خدایی وقتی دخل و خرجش حسای کنی واقعا گرونه ) اکثریت مردم نمیتونن بخرن
    فکر کنم فقط یمنی ها از ما بدبخت ترن شایدم نه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  8. علی

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    اولش فکر کردم x22 و جک s3 و اینارو میبینم با دیدن 206 تیپ 5 سکتهه رو زدم !!

    انصافا به کجا رفتیم ؟؟

    این رنج قیمتی 200 تا 300 میلیونه !!

    200 تا 300 میلیون!!

    ولی توش یه شاسی بلندم نیست !!

    موافقم 8
    مخالفم 0
  9. علی

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    چینی های تو این لیست مثل 315 و برلیانس h320 خیلی خوب هستند و من به دنا ترجیحشون میدم

    چون دنا واقعا شتاب بدی داره حتی در قویترین نسخه 150 اسبی که شتابش در بهترین حالت 9 هست

    اما من دیدم که h320 تونسته شتاب 9 بدون توربو و دستکاری بزنه هرچند موتور های اونا محدود شدست

    یا 315s ازش شتاب 7 ثانیه ای هم تو یوتیوب دیدم

    شتاب دومیه این ماشینها هم خیلی بهتر از شتاب اولیه شون هست

    خودروهای راحتی هستند اگه یه سدان سایز متوسط نخواید یه هاچ بک نسبتا بزرگ با ایمنی خیلی خوب و امکانات زیاد نسبت به بقیه این لیست انتخاب خیلی خوبی میتونه باشه

    از همه مهمتر ایمنیه

    مثلا 315 تا اونجایی که من توان داشتم گشتم اما هیچ سایتی نبود که تو تصادفاتش از کشته بنویسه در بدترین حالت قطعی دست بود(اگه تو سایتی پیدا کردید عنوانش مال 315 باشه و تو متنش نوشته باشه 315 کشته داده نشون بدید ماهم در جریان باشیم😂)

    اینارو گفتم کسی میخواد بین این لیست ماشین بخره بدونه

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. TOM KRISTENSEN

      ۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      برادر از اول کامنت تا آخرش اشتب بود
      ۱)۳۱۵؟شتاب ۷؟ اگه کسی چنین شتابی بزنه من کلیمو بهش هدیه میدم!!!
      ۲)h320 اتومات در بهترین حالت ۱۳ و دنده دستی در بهترین حالت ۱۲ میزنه(اگه خودشو بکشه)
      ۳)چیزی به نام شتاب دومیه وجود نداره و شتاب اولیه و ثانویه هست که دنا به دلیل توربو بودن در شتاب ثانویه عملکرد بهتری نسبت به اون دو تا داره
      ۴)دنا پلاس توربو دستی در بهترین حالت شتاب ۱۰ و اتومات در بهترین حالت شتاب ۹.۵ داره
      ۵) امکانات جفتشون نصف دنا+ نیست
      ۶) امنیت ۳۱۵ از دنا کمتره
      ۷)امنیت h320 از جفتشون بیشتره(فقط یذره وگرنه همشون با سرعت ۸۰ تا تصادف کنند شمارو به ملکوت اعلا میبرند☺☺😊)

      موافقم 4
      مخالفم 5
  10. صالح

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    راستش با این برنامه که سر بنزین دارن پیاده میکنن کم کم باید الاغ اتومات سوار بشیم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. امیر

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ضمن خسته نباشید و عرض ادب این قیمت هایی که زدید مال چه سالی هست؟ بنده زمان حال رو میگم که پراید مدل ۱۳۹۰ حدود ۲۲۰ میلیون فروش میره !!!!لطفا اگه از این مدل ماشین ها لطفا اگه سراغ دارید در اسرع وقت اطلاع بدین مثلا رانا پلاس ۱۴۰۰ بنده بجای ۲۹۵ میلیون ۳۹۵ میلیون از شما میخرم. ممنونم از تحقیقات و مقاله مفید شما😅😅😅😅

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا