تکنولوژی ایمنی پیشرفته نیسان ماکسیما و آلتیما، این سدانهای کاردرست!
برخلاف چندین خودروساز مشهور همچون فورد، نیسان برنامهای برای حذف سدان های خود ندارد. نیسان ماکسیما و آلتیما چندین سال است که در بازار حضور دارند و مشتریان وفادار زیادی نیز پیدا کردهاند. البته برخی شایعات درباره احتمال حذف ماکسیما از بازار منتشر شده اما باید منتظر ماند و دید که آینده چه برای این سدان ژاپنی تدارک خواهد دید.
نیسان به تازگی اعلام کرده ماکسیما 2020 و آلتیما 2019 توانستهاند رتبه "عالی" از IIHS را برای سیستمهای پیشگیری از تصادف جلوی خود به دست آورند. این خودروساز ژاپنی سیستمهایی همچون ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده را در سدان هایش عرضه میکند که معمولاً چنین سیستمهایی در خودروهای لوکس دیده میشوند.
راب وارن مدیر بازاریابی نیسان آمریکای شمالی گفته است: "کابین خودروهای ما به اندازه ظاهر آنها مهم است. سیستم AEB با تشخیص عابران پیاده بهصورت استاندارد در 10 خودروی مدل سال 2020 نیسان نصب شده و ما در حال کار روی محصولات دیگر برای گسترش این تکنولوژی هستیم." فرایند بررسی و ارزیابی IIHS شامل سه تست با دو سرعت متفاوت میباشد.
در واقع ماکسیما تنها خودروی تست شده بوده که توانسته بهطور کامل در هر 6 تست انجام شده از برخورد با مانع پیشگیری کند. یکی از مدیران ارشد IIHS میگوید:
خودروسازان معمولاً این سیستمهای پیشرفته را در خودروهای لوکس و گرانقیمت عرضه کرده یا به عنوان آپشنی با قیمت بالا در نظر بگیرند بنابراین عملکرد عالی سیستمهای استاندارد در خودروی رده میانی ماکسیما کاملاً ارزشمند است.
اما سیستم بکار رفته در ماکسیما از رادار و تکنولوژی مبتنی بر دوربین استفاده میکند که میتواند خودروها و عابران پیاده را تشخیص داده و ردیابی کند. اگر عابری تشخیص داده شود، راننده معمولاً با هشدارهای بصری و صوتی و همچنین ترمز خودکار روبرو خواهد شد. هدف نهایی این است که حداقل میزان شدت حادثه کاهش یابد هرچند بهتر از آن پیشگیری کامل از برخورد خواهد بود.
قیمت پایهی نیسان ماکسیما و آلتیما به ترتیب برابر با 34250 و 24100 دلار میباشد.