انتظار میرفت تا مدلهای بازار اروپا در کارخانه ساندرلند نیسان مونتاژ شوند اما مشکلات مرتبط با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا و احتمال برگزیت بدون توافق باعث شد تا این شرکت ژاپنی در تصمیم خود تجدید نظر کند.
به نوشته Nikkei Asia برگزیت بدون توافق باعث ایجاد تعرفه 10 درصدی در صادرات خودرو از انگلستان خواهد شد درحالیکه این تعرفه برای محصولات تولید ژاپن 7.5 درصد کمتر است و حتی همین رقم نیز قرار است از سال 2026 بهطور کامل لغو شده و به صفر برسد.
تولید نیسان آریا برای بازار اروپا و ایالاتمتحده در کارخانه این شرکت در استان توچیگی در شمال توکیو انجام خواهد شد. البته محصولات بازار چین قرار است در همان کشور تولید شوند.
نیسان آریا که مدتی پیش رونمایی شده، کراس اووری الکتریکی با ویژگیهایی جذاب است. چهار پیکرهبندی برای پیشرانه این خودرو در نظر گرفته شده که نخستین آن یک مدل دیفرانسیل عقب با باتری 65 کیلووات ساعتی و موتوری با قدرت 215 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتنمتر است. دومین مدل، با همین پیکرهبندی اما با باتریهای 90 کیلووات ساعتی است که برد بیشتری را برایان به ارمغان میآورد.
دو نسخه چهار چرخ محرکه نیز در دسترس خواهد بود. اولی با باتری 65 کیلووات ساعتی با قدرت موتور 335 اسب بخار و گشتاور 560 نیوتنمتر و دومی با باتری 90 کیلووات ساعتی و قدرت 389 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتنمتر.
پیشبینی میشود نیسان آریا بتواند موفقیت خوبی در بازار به دست آورد مشروط بر اینکه در قیمتگذاری در برابر رقبایی چون فولکس ID.4 و تسلا مدل Y دارای مزیت چشمگیری باشد.