نیسان

نیسان پث فایندر راک کریک 2023 با قدرت و توانایی‌های بیشتر معرفی شد

در فوریه سال پیش بود که نیسان از نسل جدید پث فایندر با گیربکس اتوماتیک واقعی که جایگزین نمونه CVT قدیمی شده بود رونمایی کرد. یکی از نویسندگان وب‌سایت موتور ۱ تحت تأثیر توانایی‌ها و ویژگی‌های این شاسی‌بلند جدید قرار گرفت و گفت نیسان سرانجام یک محصول سه ردیفه قابل‌اعتنا را تولید کرده است. این خودروساز ژاپنی هم‌اکنون تعداد اعضای خانواده پث فایندر جدید را با معرفی نسخه آفرود محور راک کریک بیشتر کرده است.

پث فایندر راک کریک ۲۰۲۳ از برخی بهبودها در زمینه آفرود سود می‌برد که شامل مواردی همچون سیستم تعلیق با تنظیمات جدید، افزایش چند سانتی‌متری ارتفاع از سطح زمین، رینگ‌های ۱۸ اینچی و لاستیک‌های کاراتر است. به عنوان بخشی از تجهیزات استاندارد، این شاسی‌بلند همچنین به مانیتور دید محیط هوشمند با حالت آفرود مجهز شده است.

آنچه باعث تمایز ظاهری پث فایندر راک کریک از مدل‌های استاندارد می‌شود نمای جلوی جدید با جلوپنجره V موشن مشکی و نشان راک کریک است. همچنین روف راک میله‌ای با ظرفیت بارگیری ۱۰۰ کیلوگرم هم وجود دارد. وقتی وارد کابین شوید شاهد پوشش چرم و پارچه برای صندلی‌ها و نوشته راک کریک روی پشت‌سری‌ها خواهید بود. دوخت متضاد نارنجی نیز روی صندلی‌ها، فرمان، پانل پشت آمپرها و درب‌ها به کار رفته است.

تجهیزات استاندارد شاسی‌بلند نیسان نیز شامل مواردی همچون مه شکن‌های LED، صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم و… است. این خودرو با ۶ رنگ استاندارد بدنه و ۴ ترکیب رنگ دوتایی کابین در دسترس است.

پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری این خودرو با برخی تغییرات قدرت ۲۹۵ اسب بخاری تولید می‌کند. نسخه استاندارد پث فایندر قدرت ۲۸۴ اسبی دارد. شایان ‌ذکر است گشتاور نیز از ۳۵۱ به ۳۶۶ نیوتون متر رسیده است. یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز نیروی تولیدی را به تمامی چرخ ها می‌فرستد. نیسان پث فایندر راک کریک ۲۰۲۳ در نمایشگاه نیویورک ۲۰۲۲ حضور خواهد داشت و فروش آن نیز قرار است از اواخر تابستان سال جاری میلادی شروع شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ehsan.fa

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1896 ديدگاه)

    آقای اشتری یه مقاله در مورد موتور یک و نیم توربو خودروهای داخل بزارین لطفا ، ببینیم چقدر توانایی و کارایی دارند و چقدر قابل اعتماد هستند من هرچقدر گشتم چیزی پیدا نکردم. دردسر ها و مزایای احتمالیشون باشه خوب میشه

    موافقم 19
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      احسان جان
      اگر منظور شما موتورهای ۱/۵ لیتری ساخت شرکت مِگا‌موتور هست که روی محصولات پلتفرم X200 سایپا نصب میشه ، از روی چیزی که دارم میبینم میگویم که مزایا و معایب عجیبی دارند چون بچه‌های شرکت ما هم تیبا دارند هم کوئیک که شامل مدل‌های مختلفی هستند هم قدیمی هم جدید ولی موضوعی که هست اینه که فقط جهت رفت‌و‌آمد شهری استفاده میکنند و اتفاقاً راضی هم هستند چون توقع خاصی ندارند از این خودروها و مشخصات فنی آن !
      چیزی که دیدم ، موتور ۱/۵ لیتری این خودروها شانسی در میاد ، مثلاً یکی از صفر میخره و روغن کم میکنه و مشکلات مختلف دیگر ، و اینکه یکی صفر میخره و تا حالا که ۱۰۰هزارتا رفته هیچ مشکلی نداشته و این بستگی به شانس خریدار داره😂 !

      اما مزایا :
      قطعاتش گیر میاد و قیمت مناسبی دارند و البته به این راحتی‌ها خراب نمیشوند و مثل پژوها گرما دوست نیست جوش نمیاره و نگرانی کمتری دارند و مصرف سوخت مناسبی دارند حتی نسبت به پژوها و خدماتش ارزان تمام میشود !

      اما معایت :
      صدای تراکتور میدهند و صدای گاو میدهد و صدای چِلِپ چِلِپ میدهد و صدای … !

      کلاً توقعی از آن نمیرود و مهم این هست که به درد رفت‌و‌آمد شهری میخورد برای کارمند و کارگر که ارزانترین خودرو را متاسفانه امروز باید بخرند بالای ۲۰۰ میلیون در نمونه‌های صفر کیلومتر و این هست خودروی ملی برای همه !

      موافقم 25
      مخالفم 1
      1. ehsan.fa

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1896 ديدگاه)

        ممنون نوید جان من منظورم یک و نیم چینی هاست وگرنه موتور داخلی که همه جا تعمیرگاهش اینا هست آدم میتونه بپرسه

        موافقم 2
        مخالفم 1
  2. رضا

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طبق‌ معمول میبینیم و حسرت میبریم .

    موافقم 11
    مخالفم 0
  3. زیزیگولو

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4914 ديدگاه)

    نیسان پت فایندر یکی از بهترینو شناخته شده ترینو محبوب ترینای کمپانی نیسان تو حدود تاریخ ۶۵ ساله خودش تو آمریکا هستش و حالا با ورود نسل جدیدش میشه گفت  نیسان پت فایندر تو سال ۲۰۲۲ دوباره متولد میشه …….. یه SUV هفت نفره که داره وارد بازار میشه و البته با قابلیت ماجراجویی بیشتر

    موافقم 14
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    سه خط اول نوشتار مقاله را بخوانید که حتی خود مخترع CVT که نیسان باشه هم فهمیده عجب آشغالی ساخته و حالا دارد خودروهایش را از زیر چتر این گیریبکس گاماس گاماس بیرون میکشد اما خیلی‌ها هنوز یابو آب میدهند و حتی سینه‌چاک هم دارند این گیربکس‌های مضخرف !!!!!

    موافقم 13
    مخالفم 7
    1. Amard

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (771 ديدگاه)

      دلیل ساخت گیربکس cvt کاهش مصرف سوخت و اینکه فشار کمتری به موتور بیاد کلا برای خودرو اقتصادی گیربکس خوبی

      موافقم 12
      مخالفم 2
    2. datsun

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      نوید جان Cvt تو مواردی بد هم نیست همه افراد صرفا ماشین رو برای لذت رانندگی نمیخان cvt مصرف سوخت رو پایین میاره و واقعا فشاری رو موتور نمیاره و عمر موتور هم بالاتر میره ولی قبول نیسان تو استفاده این گیربکس زیاده روی میکرد

      موافقم 18
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        جناب داتسون
        با احترام به کامنت شما ، مخالف هستم از این باب که هزینه‌ی استهلاکی این گیربکس به سبب نگهداری حساسش بالاست و تلافی فشار کمتر به موتور را جای دیگر در می‌آورد !

        موافقم 4
        مخالفم 5
  5. Jdm باز

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    خوب شد اون cvt بی فایده رو دور انداخت

    موافقم 9
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی اگر روی زاویه ورود و خروجش بیشتر کار میکردن بهتر میشد
    زاویه خروج نسبتا خوبه
    زاویه ورودش تو عکس جالب نیس
    ولی نمای جلو قشنگه تو همین حالت
    ارتفاع جلو باید افزایش پیدا کنه
    البته اگه تو سواری ماشین تاثیر نزاره

    موافقم 2
    مخالفم 4
  7. یوسف

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (939 ديدگاه)

    یه لحظه از نمای پشت فکر کردم دیسکاوری هست….

    موافقم 0
    مخالفم 4
  8. datsun

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3503 ديدگاه)

    یه توضیح در مورد این گیربکس ۹ سرعته جدید نیسان بدم این گیربکس ساخت جاتکو شرکت گیربکس سازی زیر مجموعه نیسانه با تکنولوژی شرکت zf

    موافقم 10
    مخالفم 0
  9. M.rAMK

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    از چراغ های جلوی این ماشین خوشم نمیاد

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا