نیسان نخستین مرکز نمونه اولیه باتری حالت جامد خود را راه‌اندازی کرد

سه‌شنبه 23 فروردین 1401 - 04:04
مطالعه 4 دقیقه
nissan-shows-prototype-production-plant-for-all-solid-state-batteries (7)-1024
خودروسازی نیسان درماه نوامبر سال 2021 اعلام کرده که به ساخت باتری حالت جامد خواهد پرداخت. این شرکت ژاپنی که می‌خواهد تا سال 2028 از این فناوری در...
تبلیغات

خودروسازی نیسان درماه نوامبر سال 2021 اعلام کرده که به ساخت باتری حالت جامد خواهد پرداخت. این شرکت ژاپنی که می‌خواهد تا سال 2028 از این فناوری در محصولات خود استفاده کند، حال موفق شده تا یک مرکز تولید را به‌عنوان نمونه اولیه راه‌اندازی کند.

این مرکز که خود نقش یک نمونه اولیه از مرکز اصلی و نهایی را دارد در مرکز تحقیقات نیسان در «کاناگاوا» واقع شده است. نیسان می‌خواهد تا سال 2024 یک خط تولید در مرکز خود در «یوکوهاما» راه‌اندازی کند. برای تحقق این امر، این خودروساز پیش از بهره‌گیری از تکنیک‌های خود، مواد، طراحی و روند تولید محصول را در مرکز نمونه اولیه موردبررسی قرار خواهد. تولید این باتری‌های حالت جامد بخشی از برنامه آینده نیسان موسوم‌به «نیسان جاه‌طلب 2030» است.

براساس اعلامیه این شرکت، باتری‌های حالت جامد می‌توانند درحالی‌که حجم یکسانی با باتری‌های عادی دارند، مقدار نیروی بیشتری را در خود جای دهند. باتری حالت جامد درحقیقت تا دو برابر چگال‌تر از باتری‌های متداول کنونی است. این باتری‌ها درکنار بهره‌وری از گنجایش بالاتر، زمان بازشارژ کمتری نیز دارند و به‌خاطر استفاده از مواد ارزان‌قیمت در تولیدشان، هزینه کمتری برای خریدار خواهند داشت. نیسان معتقد است که تا سال مالی 2028، قیمت باتری‌های حالت جامد تا 75 دلار بر کیلووات ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

خودروساز ژاپنی باور دارد که این باتری‌ها مهاجرت مردم به خودروهای برقی را سرعت می‌بخشند و در گستره وسیعی از کلاس‌های خودرویی قابل استفاده هستند؛ حتی وانت‌های سنگین. «کونیو ناکاگورو»، معاون بخش توسعه‌وتحقیقات نیسان، درباره این دیدگاه می‌گوید:

نیسان در حوزه توسعه و فعالیت‌های مختلف تحقیقاتی در زمینه باتری‌های حالت جامد و برقی‌سازی سردمدار بوده است؛ از تحقیق در حوزه مواد موردنیاز برای ساخت باتری سطح مولکولی تا توسعه ایمن خودروهای برقی با عملکرد بالا.هدف ما شامل استفاده از خودروهای برقی به‌عنوان ذخیره و نیروگاه باتری در حوزه توسعه شهری است.

نیسان تنها خودروسازی نیست که به دنبال ساخت باتری‌های حالت جامد افتاده است تا با استفاده از آن، خودروهای برقی‌اش را بهبود بخشد. تویوتا نیز درحال توسعه فناوری خود بوده و پروه هیوندای نیز با مرکز نیرو واقع در ماساچوست آمریکا همراه شده است تا باتری خود را تولید کند. در سوی دیگر، خودروسازانی نیز چون آئودی وجود دارند که تنها به دنبال ساخت خودروهایی بر پایه این باتری هستند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.