بررسی نیسان ورسا نوت S مدل ۲۰۱۴

یک‌شنبه 15 دی 1392 - 07:30
مطالعه 9 دقیقه
2014 Nissan Versa Note SV
در برخورد اول با نیسان ورسا نوت، اولین سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا یک کمپانی مانند نیسان وارد عرصه خودروهای ارزان‌قیمت شده است؟ برای برندی...

در برخورد اول با نیسان ورسا نوت، اولین سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا یک کمپانی مانند نیسان وارد عرصه خودروهای ارزان‌قیمت شده است؟ برای برندی که تاکسی‌های شهر نیویورک را می‌سازد، مدل‌های GT-R با قدرت ۵۴۵ اسب‌بخار و لیف الکتریکی نیز هر کدام یک بحران ایجاد کرده‌اند. با این حال، هر کدام از این مدل‌ها، حداقل برای مقصودی خاص، طراحی شده‌اند. در مقابل، ورسا، یک خودروی با قیمت پایین و ۱۴ هزار دلاری است که می‌توان از امکاناتی که در آن وجود ندارد، یک لیست بلند بالا تهیه کرد؛ امّا این معرفی نیسا ورسا نوت است و باید هم از تصاویر این مدل استفاده کرد و هم ویژگی‌های آن را توضیح داد، جایی که طراحی جدید بدنه پنج در نیسان، یکی از نکات قابل توجه در ورسا نوت است.

مانند ورسا سدان، ورسا نوت نیز از یک موتور ۱/۶ لیتری inline-four بهره می‌برد که ۱۰۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تنها سیستم گیربکس ارائه شده در تریم S، یک سیستم پنج دنده دستی است. با وجود عنوان S، قیمت این مدل پایه، می‌تواند باعث شگفتی شود. البته این قیمت، باعث می‌شود که چند سالی نیز به عقب برگردیم. از دو دهه پیش، قفل درها به صورت اتوماتیک و حتی با یک سیستم مرکزی کنترل می‌شده است، امّا در ورسا نوت کنونی از این خبرها نیست. البته شیشه‌ها هم به صورت دستی بالا و پایین می‌روند. ولی حداقل سیستم تنظیم دمای داخل کابین، استاندارد است.

مشخصه اصلی ورسا نوت، روشی زیرکانه برای پنهان کردن کمربندها در صندلی‌های عقب است؛ جایی که یک جای خالی در تریم پلاستیک برای قفل کمربند در نظر گرفته شده است. البته در هر صورت، تریم پلاستیک، حالت خوشایندی نیست. امکانات پایین ورسا نوت، ممکن است با شرایط خوب رانندگی به فراموشی سپرده شود. سیستم تعلیق نرم و کنترل فرمان که باید برای نگه داشتن خودرو در مسیر، دقت زیادی به خرج داد، هیجان مناسبی در سواری با ورسا نوت پدید آورده است. همچنین، سیستم گیربکس دستی نیز به این شرایط رانندگی، افزوده است.

امّا بعضی موارد را نمی‌توان ناگفته گذاشت. خودروی تست شده، یکی از کندترین خودروهایی بود که بررسی شده بود، صدای زیادی تولید می‌کرد و کنترل آن در پیچ‌ها بسیار مشکل بود. البته یک خودروی بسیار خوب برای افراد کم‌بضاعت خواهد بود البته در این وضعیت، خرید مدل‌هایی مانند هوندا فیت و دیگر خودروهای دست‌دوم می‌تواند به عنوان گزینه‌های دیگر، مطرح شود. با این حال، اگر واقعاً به این مدل علاقه‌مند باشید و در همین حال، بخواهید از آپشن‌هایی برای امکانات بهتر در آن استفاده کنید، نیسان مواردی را برای مشتریان در نظر گرفته است. تریم S پلاس با صرف ۱۲۵۰ دلار دیگر، سیستم گیربکس CVT را در اختیار شما قرار خواهد داد. تریم SV قیمت نیسان ورسا نوت ۲۰۱۴ را به ۱۶ هزار و ۸۰۰ دلار می‌رساند. در این تریم، امکانات لوکسی نظیر سیستم کنترل قفل درها و شیشه‌ها در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین با تریم SL Tech با صرف مبلغی در مجموع نزدیک به ۲۰ هزار دلار، یک ورسا نوت خواهید داشت که از سیستم‌هایی پیشرفته مانند مونیتورینگ پیرامونی و سیستم ارسال پیام هندزفری استفاده می‌کند. خودرویی که در این بررسی استفاده شد، مدل پایه ورسا نوت ۲۰۱۴ بوده که ۱۴۸۰۰ دلار قیمت داشت.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، پنج در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۱۴۸۰۰ دلار(قیمت پایه: ۱۴۸۰۰ دلار)
  • نوع موتور:  DOHC 16-valve inline-4 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی پورت انژکتور.
  • گنجایش: 1598 سی‌سی.
  • قدرت: 109 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۱۴۵/۰۷ نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه.
  • گیربکس: پنج دنده دستی.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۶0 متر.
  • طول ماشین: ۴/۱۴ متر.
  • عرض: ۱/۶۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۵۴ متر.
  • وزن کلی: ۱۰۹۵ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۳۰/۴ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۸ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: گیربکس دستی:۱۷/۱ ثانیه با سرعت ۱۳۰/۳ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۱۸۳/۴ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۵/۱۷ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.76 g.

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۸/۷۱ لیتر در شهر و ۶/۵۳ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۴ لیتر در صد کیلومتر.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.