نیسان

نیسان ورسا هاچ بک، خودرویی پاک و ارزان

سال ۲۰۰۴ بود که نیسان، خودروی سدان جدید خود را با عنوان نیسان تیدا وارد بازار کرد. خودرویی که با عناوین مختلف در مناطق گوناگون دنیا وارد شبکه فروش شد. نیسان ورسا اسمی بود که این خودرو در بازار ایالات متحده برایش انتخاب شده بود. سال ۲۰۰۹ نیسان ورسا ۱.۶ که آن هم به صورت سدان ساخته شده بود وارد بازار امریکا شد. خودرویی با گیربکس دستیِ پنج سرعته، تایرهای ۱۴ اینچی و چندین آپشن جدید نسبت به خودروهای موجود در بازارِ آن زمان.

2014 nissan versa note
۲۰۱۴ nissan versa note
و امروز نیسان، مدلِ هاچ بک یا مینی ام پی وی این خودرو را که روی کاغذ پتانسیل فراوانی برای به دست گرفتن حلقه بازار، بین خودروهای هاچ بک دارد، معرفی کرد. خودرویی در بالاترین کیفیت مصرف سوخت، یک قیمت بسیار مناسب و چندین آپشن جذاب دیگر که بی شک بازار را به سوی خود جذب خواهد کرد.

2014 nissan versa note
۲۰۱۴ nissan versa note
اما همه داستان را نمی توان از روی کاغذ گفت. برای همین سری به سن دیاگو می زنیم، جایی که قرار است اولین ورسا نوت هاچ بک ۲۰۱۴ مورد بررسی قرار گیرد. اتومبیلی که بر اساس خودروی مفهومی اینویتیشن طراحی و تولید شده و اکنون با نام ورسا نوت به بازار راه یافته است.

2014 nissan versa note
۲۰۱۴ nissan versa note
در نگاه اول، به نظر می رسد بر اساس طراحی و ویژگی های خودرو، قیمت ۱۳۹۹۰ دلار حتی برای حالت پایه و بدون پکیج هایش قیمتی بسیار کم نسبت به انتظار بازار خودرو بوده است و مطمئنا در قسمت های مختلفی از دنیا و مخصوصاً در بازارهای رقابتی به دلیل کمبود بودجه در خط تولیدش، این قیمت اندکی افزایش خواهد یافت.

2014 nissan versa note
۲۰۱۴ nissan versa note
مزایا و معایب طراحی نیسان ورسا هاچ بک ۲۰۱۴
از نظر طراحی خارجی با اینکه برخی از ویژگی های خود را از دیگر خودروهای نیسان به عاریه گرفته (به طور مثال چراغ های جلو از نیسان لیف و چراغ های عقب از خودروهای اسپرت سری Z ) اما باز هم نسبت به مدل سدانِ خود و حتی دیگر خودروهای هاچ بکِ داخلِ بازار از طراحی بهتر و برجسته تری برخوردار است. ولی متأسفانه جای هیچ تعریفی از طراحی داخلی اش وجود ندارد، یک طرح بندی پایه ای به وسیلهٔ مقدار زیادی پلاستیک سخت و دیزاینی قدیمی که تمام ویژگی های اتاقش را از سطح ممتازی که انتظار داشتیم پایین آورده است و حتی استفاده از نوعی ماده سخت برای ساختن دسته های صندلی جلو، بی تردید کاربران آن را شاکی خواهد کرد. اندکی فضا و ارتفاع بیشتر برای صندلی های عقب و مناسبتر شدن آن برای افراد بزرگسال و همچنین افزایش ظرفیتِ بار پذیری این خودرو به میزان ۰.۵۸ متر مکعب که با تا شدن صندلی های عقب حتی بیشتر هم می شود، می تواند تنها امتیازاتِ مثبتِ طراحی داخلی اش باشد. هر چند از قدرت جذب سر و صدای اتاق این خودرو که گروه بررسی را شوکه کرده بود، نمی توان بی تفاوت گذشت.

2014 nissan versa note
۲۰۱۴ nissan versa note
نکات رانندگی
به وضوح می توان گفت:در این کلاس از خودروها تنها عنصرِ صرفه اقتصادی و مصرف سوخت می تواند گوی سبقت را از دیگر رقبا برباید. پس منتظر هیچ سورپرایزی از طرف نیسان ورسا هاچ بک ۲۰۱۴ نباشید.
یک موتور ۱.۶ لیتری با چهار سیلنر و ارائه قدرت قابل قبول ۱۰۹ اسب بخار و گشتاور ۱۰۷ پوند در هر فوت به همراه یک گیربکس دستی پنج سرعته با نوع CVT (با قدرتِ تغییر پذیری مداوم) اطلاعات هایلایت شدهٔ این خودرو هستند.
جالب است بدانید، گیربکس CVT(continuously variable transmission) در اوایل دهه ۵۰ توسط یک هلندی ساخته شد. این نوع گیربکس ها بر خلاف گیربکس های مکانیکیِ معمول با توجه به دور موتور و سرعت اتومبیل، نسبت انتقال را تغییر می دهند.
بدون تردید، برجسته ترین ویژگی نیسان ورسا هاچ بک ۲۰۱۴ مصرف سوخت پایین آن است،۶.۷۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر که نسبت به نسل های پیشینش که در بهترین حالتشان ۶.۹۲ لیتر مصرف در هر ۱۰۰ کیلومتر داشتند، این خودرو را وارد خودروهای محبوب EPA (آزانس حمایت از محیط زیست) خواهد کرد. مصرف پایینی که مهندسان نیسان علت آن را کاهش ۳۰۰ پوندی وزن خودرو به همراه استفاده موثر و دقیق از عناصر آیرودینامیک در طراحی خارجی و همچنین سیستم های کنترل باز و بسته شدن شیشه های اتومبیل در سرعت های مختلف ذکر کرده اند.

انتظار می رود نیسان ورسا هاچ بک ۲۱۰۴ با قیمت مناسب و مصرف پایین سوختش، همراه با یک پکیج، شامل سیستم ضدسرقت، گرمازای صندلی های جلو و فرمان، سیستم شناسایی صدا، قابلیت نوشتن و ارسال پیام های متنی به وسیله صدای راننده، سیستم هدایت از طریق گوگل و چند دوربین با کلاسِ منحصر به فرد برای کمک به راننده در هنگام پارک، خیلی زود به خود را به صدر جدول فروش خودروهای کلاسِ هاچ بک برساند.

ترجمه: علی لیواری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    داخلش خوبه بیرونش بد نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. feri 007

      ۱۳ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      این یه ماشین کم مصرفه و توی شهر ماشین خوبیه… یه جورایی قیافش مردونه نیست… به درد خانم ها میخوره(جون میده باهاش برن توی جوب و بزنن به در و دیوار…. خخخخخخخخخخخ)

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. slr722

      ۱۳ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      می ارزه به 100 تا تویوتا یاریس…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. مصطفی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    واقعا نیسان عالیه ترکیبی از کیفیت- نوآوری و تکنولوژی .
    ملاحضه بفرمایید با یه قیمت مناسب چه امکانات کاربردی و تکنولوژی به روزی داره
    اون وقت خودروساز داخلی euro4 داشتن رو یه ابتکار و تکنولوژی می دونه …
    واقعا شرم اوره …
    باید بسوزیم و بسازیم …
    این حکایت همچنان باقیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسیح

      ۱۳ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      عزیزم شلوغ نکن. ما 34 ساله تحریم هستیم. 8 سال هم جنگ داشتیم. انتظار دیگه ای نباید داشته باشین!! ایرانی ها واقعا […] همش یا ماشین خوب میخوان یا زندگی خوب. اگه یه ذره تحمل میداشتین الان وضعمون این نبود. اگه یه ذره پشت مسئولین بودین این وضعیت مملکت نبود.لیاقت مردمی که به […] خودشون خیانت کنن همینه!!

      موافقم 0
      مخالفم 10
      1. *عرفان*

        ۱۳ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (33 ديدگاه)

        هه….
        دکی جووون (مسیح)؟؟؟
        من یه جووونم تا کی باید صبر کنم که ایشالا مسوولین با بچه های اونور آب صلح کنن که ایشالا 206 بیاد پایین من بتونم بخرم..
        آخه چرا باید پراید 6 ملیونیو .(که باز 6 تومنم واسش زیاده) 14 15 تومن بدن دسته ملت…؟؟!!!
        تحریم تحریم… بابا بیخیال ..
        از ماست که بر ماست .. .
        نزار دهنم وا شه اینجا حاش نی حاجی..

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. hamid x

        ۱۴ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        خدایا میبینی چه ادمی مارو به این حال و روز دچارمون کردند/اقا مسیح پدر من 2سال واس کشورش جنگید تو همین تحریما توی جنگ تو صنایع شفیع زاده خمپاره 120 تولید میکردند بعد جنگم 20 سال توی صنعت این کشور کارگری کردو 4 سال اخرش رو هم هر 5ماه حقوقشو میدادندواخرش یکی از همین مدیرای خدمتگزار سرش کلاه گذاشت با 400تومن حقوق بازنشسته اش کردوبا سنواتش یه پیکان خریده تو اژانس کار میکنه یه شب در میونم کشیک وا میسته/بعد عمری خواستیم یه ال90 بگیریم همین پولمون شد 17 تومن به برکت همین مسئولین تحریم شدیم پولمون هیچ شد . بازم میخوای بگم ؟ پدرم که از عمرش گذشت و به چیزی نرسید ولی …………

        موافقم 2
        مخالفم 0
      3. مسیح

        ۱۴ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        همین دیگه .نمیتونید تحمل کنید چند سال مشکلاتو. یه سال که بهتون فشار اومد کمر خم میکنید….
        الان فقط بحث مقاومت مطرحه. نتونید مقاومت کنید در برابر مشکلات ،همینه که هست.

        موافقم 0
        مخالفم 3
  3. VAHID JINPACHI

    ۱۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    من از طراحی بیرونی این ماشین خیلی خوشم اومده ولی داخلش از این بیشتر برای من انتظار می رفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    به ما چه?
    ال90 که خیلی ارزونتره واسه ما جوونا یه
    رویاست!!
    14000ضربدر
    2500میشه
    35000000
    حالا گمرک هم حداقل قانونی اش 10درصد
    است(شنیدم) و دلار هم باید 3500 حساب کنی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد

    ۱۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قراره داتسون جدید با قیمت حدود 5 هزار دلار 10 روز دیگه رونمایی بشه و در کارخانه هند نیسان ساخته می شه حالا که تحریم جدید اومده به جای این قضیه که کیفیت ماشین های بی کیفیت داخل را کمتر کنند و قضیه بازگشت پیکان کاش با آمدن داتسون به جای واردات ماشین های چینی بی کیفیت این داتسون را وارد کنند که هم ده برابر خودروهای چینی کیفیت دارد و 100 برابر خودروهای ایرانی و قیمتش از چینی ها هم کمتر است وو مثلا در صورت واردات با دلار 3 تومنی حدود کمتر از 20 میلیون تعرفه می خوره که قیمتش چیزی حدود تیبای آشغال می شود که این کجا و آن کجا که البته شاید تا چند ماه دیگر با ورود آقای روحانی قیمت دلار کاهش پیدا کند همچنین طراحی های آنرا می توانید در سایت رسمی داتسون که نیسان اعلام کرد به نشانی http://datsun.com/ مراجعه کنید طراحی اش برای یک خودرو ارزان واقعا فوق العاده است . زمان شمار سایت زمان رونمایی سایت و خودرو ساخته شده را نشان می دهد که می شود 15 جولای و شعار داتسون Dream. Access. Trust یعنی رویا،دسترسی پیداکردن،قابل اعتماد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۱۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    یکی این بنده خدا رو که نفسش از جای گرم بلند میشه و واسه بقیه نسخه میپیچه از برق بکشه ، اعصاب نداریم به اندازه کافی این حرفارو از رئیس جمهور محبوبت شنفتیم !

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. آتش

    ۲۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا یکی این جا نیست که بدونه قیمت این هاچ بک ورسا چقدره؟تو بازار اومده ولی هنوز قیمتش رو تو سایت نزده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مینا

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسی نیس قیمت این هاچ بک و بگه ااااای ملت میشه منو راهنمایی کنید من خوشم اومده از این :P

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رحمان

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بنده یک دستگاه ورسا 2007 هاچ بک با موتور 1.8 اش رو دارم بسیار ماشین با کیفیتی هستش اتفاقا خیلی هم چغر و محکم هم هست فقط یک مشکل همیشگی داریم و اونم تامین قطعات هست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علي

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با نیسان ورسا نوت اس وی رانندگی کردم خودرویی بسیار عالی ازنظرشتاب وسرعت و خیلی کم مصرفه . توجاده اصلا کم نمیاره .بانصف گاز150تا پرمیکنه مثل ب ام و میچسبه به جاده بنظرم طراحی داخلش هم ازنظرراحتی صندلی فرمان وارتفاع سقف وجلوپاوحتی صندوق عقب خوب ومناسبه ی حس ایمنی به راننده میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهرزاد

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مشکی همین ماشین رو دارم .البته منطقه آزاد اروند..خیلی ماشین عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سیما

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      منم این ماشین را دارم
      قطعاتشو از کجا می خرید
      میشه راهنمایی بفرمایید

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا