رانندگی با نیسان ساکورا، هاچ‌بک کوچک برقی با قیمت 15 هزار دلار

شنبه 4 آذر 1402 - 14:30
مطالعه 5 دقیقه
Nissan-Sakura-1
نیسان ساکورا یک کی کار الکتریکی با تنها 63 اسب بخار قدرت و شعاع حرکتی 180 کیلومتر است که برای شهرهای شلوغ گزینهٔ بسیار مناسبی محسوب می‌شود.
تبلیغات

وقتی صحبت از خودروی الکتریکی ساخت نیسان می‌شود، به یاد هاچ‌بک لیف می‌افتیم که سال 2010 معرفی شد و یکی از پیشگامان بازار الکتریکی بود. شاید هم کراس‌اوور آریا به ذهن متبادر شود که چهرهٔ جدید خودروهای الکتریکی نیسان است. در ژاپن ما ساکورا پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی نیسان محسوب می‌شود و حدود نیمی از فروش مدل‌های برقی این شرکت را به خود اختصاص داده است. حال فرصت رانندگی کوتاهی با این هاچ‌بک کوچک را در توکیو پیدا کرده‌ایم.

ساکورا که به‌طور مشترک توسط نیسان و میتسوبیشی توسعه پیدا کرده است، با قیمتی در حدود 15,400 دلار عرضه می‌شود تا گزینهٔ ارزان‌قیمتی برای بسیاری از خریداران ژاپنی باشد که تواند خرید لیف یا آریا را ندارند. این ماشین که در کلاس کی کار قرار دارد، فقط در ژاپن عرضه می‌شود یعنی کشوری که در استفاده از خودروهای الکتریکی از بازارهای غربی عقب افتاده و بازیگران بزرگ آن مثل تویوتا و هوندا هنوز بیشتر به خودروهای هیبریدی متکی هستند.

ساکورا در داخل به یک صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی به همراه یک نمایشگر لمسی 9 اینچی روی داشبورد با سیستم ناوبری و اپل کارپلی مجهز است. تریم مسی‌رنگ داخلی فضای جذابی را ایجاد کرده و با تودوزی پارچه‌ای خاکستری تیره در تضاد است. با وجود ابعاد بیرونی کوچک، فضای سر و پا در داخل ساکورا بسیار چشمگیر است و حتی افراد بلندقد هم با محدودیت فضا مواجه نخواهند بود. البته صندلی‌ها تقریباً به‌طور کامل کابین را پر کرده و فضای کمی برای صندوق بار باقی گذاشته‌اند ولی صندلی‌های عقب هم تا می‌شود و هم می‌توان آن را به سمت جلو کشید تا فضای بار دو برابر شود. زیر کف صندوق هم فضایی برای کابل شارژ تعبیه شده است.

نیسان همچنین امکانات زیادی مثل گرم‌کن فرمان و سیستم کمک‌رانندهٔ ProPilot را هم برای این هاچ‌بک کوچک در نظر گرفته است. ساکورا همچنین از سیستم پارک خودکار هم بهره می‌برد که با کنترل فرمان، پدال گاز، ترمز و ترمزدستی، در شهرهای شلوغ ژاپن که هر سانتی‌متر فضا اهمیت دارد بسیار مفید خواهد بود. هرچند برد تنها 180 کیلومتری ساکورا خیلی کم به نظر می‌رسد اما این هاچ‌بک کوچک برای خریدارانی که به دنبال خودرویی شهری برای ترددهای کوتاه در شهرهایی با مترو و حمل‌ونقل عمومی گسترده هستند عالی خواهد بود. با شارژ استاندارد، شارژ باطری‌های ساکورا حدود هشت ساعت طول می‌کشد اما با شارژ سریع برای این کار تنها 40 دقیقه زمان نیاز است.

هرچند ساکورا خودروی کوچکی است اما به دلیل مرکز ثقل پایین، بیش‌ازحد سبک یا ناپایدار احساس نمی‌شود. همچنین کی کار نیسان با شعاع چرخش فوق‌العاده کوچک 4.5 متر، برای خیابان‌های تنگ و شلوغ ژاپن بسیار چابک خواهد بود. هنگام رانندگی، به‌سرعت فراموش خواهید کرد که چقدر این ماشین کوچک است زیرا خیابان‌های ژاپن پر از دوچرخه‌سواران، اسکوترها و کی کارها است. به همین دلیل، در این کشور خودروهای الکتریکی بزرگ‌تر مثل تسلا چندان محبوب نیستند.

در این ماشین سه حالت رانندگی مختلف شامل استاندارد، اقتصادی و اسپرت وجود دارد و گشتاور فوری باعث می‌شود ساکورا فراتر از اندازه‌اش احساس قدرت داشته باشد. در اینجا قابلیت رانندگی با یک پدال وجود ندارد و وقتی پای خود را از روی پدال گاز بردارید، سرعت خودرو کم می‌شود اما به‌طور کامل متوقف نخواهد شد. این کی کار کوچک با رینگ‌های 14 اینچی در بزرگراه‌های آمریکای شمالی توسط پیکاپ‌های بزرگ کاملاً بلعیده خواهد شد اما در ژاپن حتی در بزرگراه که رانندگی همه کاملاً منظم و یکنواخت است خیلی خوب جواب می‌دهد.

کپی لینک

مشخصات فنی

Nissan Sakura

پیشرانه

الکتریکی تک موتوره

قدرت

63 اسب بخار

گشتاور

195 نیوتن متر

گیربکس

تک سرعته

وزن

1090 کیلوگرم

فاصلهٔ محوری

2,494 میلی‌متر

طول

3,396 میلی‌متر

عرض

1,476 میلی‌متر

ارتفاع

1,656 میلی‌متر

برد

180 کیلومتر

قیمت

15,395 تا 19,400 دلار

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.