رانندگی با نیسان مگنایت؛ کراس اور مدرن با قیمت ۷ هزار دلار!

دوشنبه 20 مرداد 1404 - 20:00
مطالعه 6 دقیقه
نیسان مگنیت
نیسان مگنایت هرچند پیشرانه‌های ضعیفی دارد اما با قیمت بسیار ارزان و امکانات مناسب، گزینه‌ای جذاب برای بازارهای درحال‌توسعه محسوب می‌شود.
تبلیغات

برند نیسان، باوجود چالش‌های ساختاری و شراکت‌های استراتژیک خود با رنو، در مسیر توسعه محصولات خود، سرمایه‌گذاری‌های موفقی را نیز تجربه کرده است که پتانسیل بازگشت سرمایه قابل‌توجهی را نوید می‌دهند. یکی از این محصولات، نیسان مگنایت است که با تمرکز بر بازارهای درحال‌توسعه، به‌ویژه در آسیا، طراحی و عرضه شده است. مگنایت اساساً یک کراس‌اور کوچک سگمنت B است که برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان در کشورهای درحال‌توسعه طراحی شده است.

مگنایت بر پایه پلتفرم CMF-A+ بنا شده است که نسخه توسعه‌یافته پلتفرم CMF-A رنو کویید محسوب می‌شود. این پلتفرم، امکان افزایش ابعاد خودرو را فراهم کرده است. لازم به ذکر است که در ابتدا، مگنایت برای عرضه تحت برند داتسون در نظر گرفته شده بود ولی به دلیل چالش‌های مربوط به اعتبار برند داتسون، عملکرد ضعیف در تست‌های تصادف و شبکه نمایندگی محدود، این برند مجدداً حذف و مگنایت با برند اصلی نیسان عرضه شد.

مگنایت از زمان آغاز عرضه در سال ۲۰۲۰، چندین به‌روزرسانی را تجربه کرده است. آخرین فیس‌لیفت آن در اواخر سال ۲۰۲۴ با بهبودهای ظاهری و ارتقاء کابین همراه بود. این خودرو به بیش از ۶۵ کشور صادر و در نسخه‌های فرمان راست و چپ تولید می‌شود. در بازار هند، مگنیت در سگمنت کراس‌اورهای زیر چهار متر با رقبایی نظیر سوزوکی فرانکس، هیوندای اکستر و تاتا پانچ رقابت می‌کند. رنو کیگر نیز به‌عنوان محصولی با پلتفرم مشترک در این سگمنت حضور دارد. فیس‌لیفت اخیر مگنیمگنایت جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر با الهام از مدل‌های لوکس‌تر نیسان و چراغ‌های جلو Bi-LED و چراغ‌های مه شکن مجزا را به همراه داشته که در این رده قیمتی، امکانات قابل‌توجهی محسوب می‌شوند. ریل‌های سقفی این خودرو نیز قابلیت تحمل وزن تا ۵۰ کیلوگرم را دارند.

کپی لینک

داخل

کابین مگنایت در تریم‌های رنگی متنوعی عرضه می‌شود. تیپ‌های بالاتر با روکش چرم و صندلی‌هایی با طراحی متمایز، حس لوکس‌تری را القا می‌کنند. استفاده از موادی که گرما را بهتر منعکس می‌کنند در مناطق با آب‌وهوای گرم، کاربردی است. صفحه آمپر دیجیتالی، اطلاعات متنوعی ازجمله فشار تایرها را نمایش می‌دهد. صفحه‌نمایش مرکزی سیستم اطلاعات-سرگرمی، با وجود قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، از نظر عملکرد لمسی و کیفیت تصویر، در حد استانداردهای روز نیست و با تأخیر به ورودی‌ها پاسخ می‌دهد. دوربین ۳۶۰ درجه نیز کیفیت تصویر مطلوبی ارائه نمی‌دهد.

فضای صندلی عقب، به طرز شگفت‌آوری کافی است و امکانات رفاهی نظیر دسته صندلی تاشو با جا لیوانی، دریچه‌های تهویه مطبوع عقب و خروجی شارژ USB را برای سرنشینان فراهم می‌کند. حجم صندوق بار در حالت عادی ۳۳۳ لیتر است که با تا شدن صندلی‌های عقب تا ۹۶۰ لیتر افزایش می‌یابد. وجود چرخ زاپاس اندازه اصلی در صندوق عقب نیز نکته‌ای قابل‌توجه در مقایسه با بسیاری از خودروهای هم‌رده است.

نیسان مگنیت داخل
نیسان مگنیت داخل
نیسان مگنیت داخل
نیسان مگنیت داخل
کپی لینک

رانندگی

نیسان مگنایت، سواری نرم و راحتی را ارائه می‌دهد و سیستم تعلیق آن، ناهمواری‌های جاده را به‌خوبی جذب می‌کند. بااین‌حال، لاستیک‌های مورداستفاده، ممکن است زودتر از حد انتظار، چسبندگی خود را از دست بدهند. صدای جاده در سرعت‌های بالا قابل‌شنیدن است و صدای موتور سه سیلندر در دورهای بالا به کابین نفوذ می‌کند. موقعیت راننده، دید خوبی به اطراف فراهم می‌کند و ابعاد خودرو به‌راحتی قابل تخمین است که استفاده از سنسورهای پارک عقب و دوربین ۳۶۰ درجه را در مواردی غیرضروری می‌سازد.

از نظر ایمنی، آخرین مدل مگنایت موفق به کسب پنج ستاره از گلوبال انکپ شده است که بهبود قابل‌توجهی نسبت به مدل اولیه با دو ستاره محسوب می‌شود. این خودرو به شش ایربگ، سیستم کنترل کشش و پایداری الکترونیکی مجهز است. نیسان مگنایت با دو پیشرانهٔ بنزینی ۱ لیتری سه سیلندر عرضه می‌شود که یکی تنفس طبیعی با ۷۲ اسب بخار و دیگری توربوشارژ با ۱۰۰ اسب بخار است. انتخاب موتور و گیربکس تأثیر بسزایی بر تجربه رانندگی دارد.

نسخه تنفس طبیعی با گیربکس اتوماتیک AMT، عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌دهد. تأخیر در تعویض دنده‌ها و ضعف در شتاب‌گیری، از معایب این ترکیب است. نسخه توربوشارژ با گیربکس CVT، تجربه رانندگی بسیار بهتری را ارائه می‌دهد. افزایش قدرت موتور، همراه با نرمی گیربکس CVT، شتاب‌گیری مناسب‌تری را فراهم می‌کند و خودرو را برای رانندگی در بزرگراه‌ها و سبقت‌گیری‌های ایمن، آماده می‌سازد.

کپی لینک

جمع‌بندی

نیسان مگنایت، به‌عنوان یک محصول استراتژیک برای بازارهای نوظهور، با هدف ارائه حمل‌ونقلی مقرون‌به‌صرفه و با امکانات مدرن، طراحی شده است. بهبودهای ایمنی قابل‌توجه در نسل‌های جدید، این خودرو را به گزینه‌ای جذاب برای مشتریان این بازارها تبدیل کرده است. مگنایت، لزوماً خودرویی برای علاقه‌مندان سرسخت خودرو نخواهد بود اما نیازهای گروه هدف خود را به‌خوبی برآورده می‌کند و با توجه به برند نیسان، می‌تواند انتخابی متمایز در میان رقبا باشد.

نقاط قوت

·         امکانات مناسب

·         کابین جادار

·         قیمت ارزان

 نقاط ضعف

·         پیشرانهٔ تنفس طبیعی ضعیف

·         گیربکس AMT گیج

·         عناصر ارزان‌قیمت در بیرون و داخل

کپی لینک

مشخصات فنی

Nissan Maginte 2025

پیشرانه

1.0 لیتری 3 سیلندر

قدرت

72 اسب بخار

گشتاور

96 نیوتن متر

گیربکس

5 سرعته AMT

وزن

1109 کیلوگرم

طول

3,994 میلی‌متر

عرض

1,758 میلی‌متر

ارتفاع

1,572 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,500 میلی‌متر

قیمت پایه

7 هزار دلار

 منبع: CarScoops

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.