ملاقات با نيسان تينا 2011

چهارشنبه 2 شهریور 1390 - 21:01
مطالعه 2 دقیقه
Nissan-Teana
نيسا تينا خودرويي است كه براي نخستين‌بار در سال 2003 و در ژاپن رونمايي شد. نسل اول اين خودرو در فاصله سال‌هاي 2003 تا 2008 به توليد مي‌رسيد اما...

نيسا تينا خودرويي است كه براي نخستين‌بار در سال 2003 و در ژاپن رونمايي شد. نسل اول اين خودرو در فاصله سال‌هاي 2003 تا 2008 به توليد مي‌رسيد اما نسل دوم آن‌ كه نسبت به گذشته كمي كوچك‌تر شده بود، در سال 2009 معرفي شد.

نامگذاري اين خودرو همچون يادگيري زبان ژاپني، در طول زمان فرآيندي پيچيده را طي كرده چرا كه به عنوان مثال، تينا هم‌اكنون در بازارهاي استراليا و يا نيوزيلند با نام نيسان ماكسيما و در بازارهاي آمريكاي شمالي با نام نيسان آلتيما شناخته مي‌شود.

هرچند براي تينا در بازارهاي جهاني سه نوع پيشرانه مختلف درنظر گرفته شده اما نمونه‌هاي وارداتي اين خودرو عموماً از پيشرانه‌اي شش سيلندر 2.5 ليتري (اين مدل با نام 250XV مشهور است) با توانايي توليد 182 اسب‌بخار و گشتاور 228 نيوتن‌متر بهره مي‌برد.

سيستم تعليق اين خودروي 1550 كيلوگرمي نيز بگونه اي است كه تحمل حداكثر وزن 2040 كيلوگرمي را براي آن امكان‌پذير مي‌سازد.

فرمان خودرو كه مجهز به سيستم هوشمند سرعت است؛ متوسط شعاع چرخشي تينا را به 5.7 متر رسانده كه نسبت به طول 4.8 متري آن نسبتا قابل قبول خواهد بود.

سيستم‌هاي كمكي پايداري همچون EBD ، ABS ، TCS و نهايتا سيستم ضدلغزش VDC به صورت استاندارد در اين خودرو ديده مي‌شود.

ايربگ‌هاي سرنيشينان جلو، پرده‌اي‌ و جانبي كه مجموعا به 4عدد رسيده‌اند در مقايسه با ساير رقباي قدرتمند آن واقعا نا اميد كننده ظاهر شده و هيچ حرفي هم براي دفاع كردن از خود نخواهد داشت.

ادوات داخلي هرچند طراحي ساده‌اي دارند اما موقعيت دسترسي به آن‌ها كاملا مناسب است. تريم چوبي درب‌ها و چرم بكار رفته در داشبورد از كيفيت كاملا مناسبي برخوردار است.

نبود دوربين عقب يا حداقل سنسور دنده عقب يكي ديگر از مشكلات اين خودروست. از طرف ديگر وقتي شخصا اقدام به نصب اين‌دو آپشن مي‌كنيد، از سوي نمايندگي احتمالا به باطل‌كردن گارانتي 36 ماهه خودرو خود متهم خواهيد شد.

همانطور كه انتظار مي‌رود، باوجود گيربكس CVT شروع حركت تينا كمي كند است. اما به فاصله چند ثانيه بعد، اين گيربكس ضعف خود را جبران كرده و شتاب خوبي را در دسترس شما قرار خواهد داد و حتي ممكن است به عدد 9.6 ثانيه‌اي نيز براي شتاب آن دست يابيد.

اما اين قضيه براي سرنشينان عقب كمي متفاوت است چرا كه طراحي صندلي‌ها بگونه‌اي نيست كه كاملا بدن را در خود جذب كند. از اين‌رو جابجايي سرنشينان عقب در عبور از پيچ‌ها، بسيار محتمل مي‌شود.

اين ويژگي براي رانندگي تهاجمي جوانان قطعا دردسر ساز است چرا كه فرصت انجام عكس‌العمل‌هاي سريع را كاملا از آن‌ها مي‌گيرد. طوريكه در حين تعويض سريع لاين‌ها بويژه در سرعت‌هاي 110 تا 120 اين امر كاملا خود را نشان خواهد داد.

قيمت تينا در بازار در حدود 63 تا 67 ميليون تومان است كه با داخلي شدن ساخت آن ، شايد تا حدود 54 ميليون تومان نيز كاهش يابد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.