پارس خودرورنوسایپا

مقایسه سهند S با تندر 90 ؛ مشخصات، قیمت و هر آنچه باید بدانید

در جدیدترین مقاله راهنمای خرید پدال به مقایسه سهند S با تندر ۹۰ کارکرده می‌پردازیم.


شرکت سایپا بیش از یک دهه پیش از اولین خودروی خود با نام تیبا رونمایی کرد. این خودرو که از همان ابتدا نیز با انتقادات زیادی در بخش طراحی و فنی روبرو بود به مرور زمان تکامل یافت و نوادگان زیادی از آن راهی بازار شدند. تیبا در واقع ترکیبی از پراید و ریو به شمار می‌رفت و علیرغم کاستی‌های فراوانش به گزینه‌ای محبوب برای افراد کم‌درآمد تبدیل شده بود. با کنار گذاشته شدن تیبا فضا برای عرضه نسخه‌های تغییر یافته از آن همچون ساینا و کوییک باز شد و حالا نوبت به حضور دیگر مدل‌های ارتقا یافته از آن همچون سهند و اطلس رسیده است.

در همین زمینه بخوانید:

تندر ۹۰ هم به عنوان یکی از کم استهلاک ترین و باکیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل به شمار می‌رود هرچند تولید آن چند سالی است متوقف شده و البته نسخه‌های کارکرده آن همچنان طرفداران زیادی دارند. البته قرار است در آینده نزدیک نسخه ایرانیزه شده تندر ۹۰ با نام کادیلا تولید شود که در پدال به‌طور مفصل آن را معرفی کرده‌ایم. از آنجایی که تحویل سهند S به خریداران طی روزهای آتی شروع خواهد شد، شاید برخی افراد در دوراهی خرید این خودرو یا انتخاب تندر ۹۰ کارکرده قرار بگیرند و به همین خاطر می‌خواهیم مقایسه سهند S با تندر ۹۰ کارکرده را داشته باشیم و به نقاط قوت و ضعف هریک اشاره نماییم.

همچنین بخوانید:

مقایسه سهند S با تندر ۹۰ کارکرده

طراحی ظاهری

سهند S نسخه پایه این خودروست که در برخی تجهیزات نسبت به مدل فول G تفاوت دارد. این خودرو همان‌طور که گفته شد بر پایه ساینا شکل گرفته و خود ساینا هم فیس لیفتی از تیبا به شمار می‌رود. طراحان سایپا اقدام به بازنگری در بخش جلو و عقب خودرو کرده‌اند تا آن را محصولی متفاوت جلوه دهند هرچند با نگاه به نمای جانبی می‌توانید شباهت کامل آن با ساینا و تیبا را متوجه شوید. با این وجود در نمای جلو چراغ‌های کشیده به طرفین و جلوپنجره چندضلعی بکار رفته‌اند و نمای بهتری نسبت به تیبا و ساینا ایجاد کرده‌اند هرچند سپر می‌توانست طراحی بهتری داشته باشد. در بخش عقب نیز چراغ‌های کشیده و ساده‌ای بکار رفته‌اند و سپر نیز در اوج سادگی طراحی شده است. با اینکه طراحی سهند S در مقایسه با ساینا و تیبا پیشرفت داشته اما در برابر خودروهای اقتصادی روز دنیا هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

در مقابل باید گفت تندر ۹۰ خودرویی متعلق به دو دهه پیش است و از آنجایی که برای بازارهای کمتر توسعه یافته و کم‌درآمد طراحی شده بنابراین نباید انتظار چندانی از آن را داشت. طراحی تندر ۹۰ در نهایت سادگی صورت گرفته و در بخش جلو چراغ‌ها و سپر ساده‌ای را می‌بینیم که البته هماهنگی مناسبی با یکدیگر دارند. در نمای جانبی آنچه بیش از همه جلب‌توجه می‌کند پنجره‌های بزرگ و ارتفاع نسبتاً زیاد خودروست. نهایتاً به نمای عقب می‌رسیم که چراغ‌های عمودی آن چنگی به دل نمی‌زنند و سپر نیز طراحی ساده‌ای دارد. طراحی تندر ۹۰ به عنوان خودرویی اقتصادی پذیرفتنی است و با اینکه به دو دهه قبل تعلق دارد اما در مقایسه با خودرویی همچون سهند S قابل‌قبول به نظر می‌رسد. در مجموع باید گفت طراحی هر دو خودرو از محصولات روز دنیا فرسنگ‌ها فاصله دارد اما شاید سهند S به ویژه در نمای جلو کمی زیباتر جلوه کند.

طراحی داخلی

سهند S در بخش داخلی یک دگرگونی کامل را نسبت به ساینا تجربه کرده است. طراحان سایپا از داشبورد جدیدی برای این خودرو استفاده کرده‌اند و آنچه بیش از همه جلب‌توجه می‌کند پشت آمپرهای جدید و ورودی‌های هوای متفاوت است. البته غربیلک فرمان دی کات به ساینا تعلق دارد. با این وجود نباید انتظار چندانی از کیفیت متریال بکار رفته داشته باشید. فضای کابین نیز نسبت به ساینا تغییر خاصی ندارد.

طراحی کابین تندر ۹۰ در نهایت سادگی و کارایی صورت گرفته و اثری از زیبایی و ظرافت در آن دیده نمی‌شود. در جای‌جای کابین پلاستیک خشک بکار رفته و داشبورد نیز مشابه خودروهای چندین دهه قبل به نظر می‌رسد. با اینکه کیفیت متریال بکار رفته در کابین تندر ۹۰ هم جای تعریفی ندارد اما تجربه چند سال گذشته نشان می‌دهد در صورت نگهداری اصولی این خودرو سروصدای کمتری در کابین وجود خواهد داشت. در حقیقت تمام تمرکز رنو و داچیا ارائه خودرویی اقتصادی و بی‌دردسر برای خریداران بوده است. از نظر طراحی داخلی می‌توان سهند S را برتر دانست اما در بحث متریال بکار رفته و کیفیت ساخت تندر ۹۰ خودروی بهتری خواهد بود.

تجهیزات و امکانات

سهند S به عنوان مدل پایه این خودرو دارای تجهیزات و امکاناتی همچون غربیلک فرمان D شکل، سیستم پایش باد تایرها، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، دو ایربگ، تریم داخلی دورنگ، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، سنسور دنده‌عقب، دی‌لایت، کنترل کشش و کنترل پایداری، ترمز کمکی و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی است و تجهیزات مدل فول همچون نمایشگر لمسی، سانروف، رینگ آلیاژی، دوربین دید عقب و صندلی چرمی در آن عرضه نمی‌شود.

تندر ۹۰ هم در سه تیپ E0، E1 و E2 عرضه شده که E2 فول ترین آن‌ها محسوب می‌شود هرچند حتی در این تیپ نیز امکانات زیادی وجود ندارد. شاخص‌ترین تجهیزات و امکانات تندر ۹۰ شامل مواردی همچون چراغ داخل صندوق‌عقب، بلندگوی درب‌های جلو، جای لیوان صندلی جلو، گرم‌کن شیشه عقب، بلندگوی طاقچه عقب، ریموت کنترل سوییچ، نمایشگر اطلاعات سفر (اطلاعات مسافت و مصرف سوخت)، چراغ داخل داشبورد، آفتاب‌گیر سمت مسافر با آیینه، کف‌پوش، آیینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی و دارای گرم‌کن، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی و… هستند. همان‌طور که دیده می‌شود تندر ۹۰ تجهیزات بسیار کمی دارد و از این نظر به پای سهند S نمی‌رسد.

قوای محرکه

مقایسه سهند S با تندر ۹۰ کارکرده به بخش قوای محرکه می‌رسد و اینجا می‌توان بزرگ‌ترین مزیت تندر ۹۰ را دید. سهند از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ساینا استفاده می‌کند هرچند به لطف برخی تغییرات ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتون متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی راهی چرخ‌های جلو می‌شود. تجربه‌های پیشین در خودروهایی همچون کوییک و ساینا نشان داده این پیشرانه برای ترددهای شهری کافی خواهد بود اما با بالا رفتن دور موتور سروصدای زیادی ایجاد می‌کند. در صورت ترددهای جاده‌ای با ظرفیت کامل نباید انتظار سرعت و شتاب چندانی را از خودرو داشته باشید.

همچنین بخوانید:

اما نقطه قوت تندر ۹۰ به قوای محرکه آن مربوط می‌شود. این خودرو در طول چند سال گذشته کیفیت خود را کاملاً اثبات نموده است. تندر ۹۰ از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند و گیربکس ۵ سرعته دستی نیز نیرو را به چرخ‌های جلو می‌رساند. پیشرانه و گیربکس تندر ۹۰ کاملاً هماهنگ با یکدیگر عمل کرده و با اینکه صدای پیشرانه در دورهای بالا به کابین نفوذ می‌کند اما از نظر شتاب گیری و مصرف سوخت عملکرد بسیار خوبی در مقایسه با خودروهای داخلی دارد. در جدول زیر می‌توانیم مشخصات فنی هر دو خودرو را مشاهده کنیم.

سهند S تندر ۹۰
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۹۰/۱۳۷ ۱۰۵/۱۴۰
تعداد سوپاپ ۸ ۱۶
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی ۵ دنده دستی
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۳ ۱۰.۲
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۷۰ ۱۷۵
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) ۷ ۷
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴۲۱۵/۱۶۷۷/۱۴۸۵ ۴۲۵۰/۱۷۴۰/۱۵۲۵
فاصله بین دو محور چرخ‌های عقب و جلو (میلی‌متر) ۲۴۱۰ ۲۶۳۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۱۰۰ ۱۱۱۵
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۴۱ ۵۰
حجم فضای صندوق‌عقب (لیتر) ۳۷۰ ۵۱۰

سواری و هندلینگ

سهند S نسخه‌ای ارتقا یافته از ساینا و تیبا به حساب می‌آید و بنابراین انتظار می‌رود تجربه سواری مشابه آن‌ها را داشته باشد. شتاب گیری این خودرو کاملاً پاسخگوی نیازهای شهری خواهد بود هرچند قبلاً در ساینا S مشکلاتی همچون تعلل عجیب پیشرانه در پاسخ به پدال گاز و سروصدای بالای آن را شاهد بوده‌ایم. البته زمانی که در جاده و با ظرفیت کامل تردد کنید پیشرانه کاملاً وا مانده و امکان شتاب گیری و سبقت وجود نخواهد داشت. سیستم تعلیق خودرو نیز از عهده دست‌اندازهای کوچک برمی‌آید اما چاله‌های بزرگ سواری را کاملاً آشفته می‌کنند. انتظار می‌رود هندلینگ سهند نیز با توجه به وجود سیستم کنترل پایداری بهبود یافته باشد اما نباید به فکر عبور سریع از پیچ‌ها با این خودرو بود.

در مقابل تندر ۹۰ با پیشرانه و گیربکس هماهنگ خود سرعت و شتاب مناسبی دارد و سیستم تعلیق آن نیز اکثر ناهمواری را دفع می‌کند هرچند بزرگ‌ترین مشکل این خودرو را می‌توان عدم پایداری در سرعت‌های بالا و به ویژه در عبور از پیچ‌ها دانست که نبود سیستم کنترل پایداری و کشش یکی از دلایل اصلی این موضوع هستند. به غیر از این موارد تندر ۹۰ در اکثر موارد رضایت‌بخش عمل می‌کند. از نظر فضای کابین و بار نیز برتری کامل با تندر ۹۰ است.

قیمت

در حال حاضر سهند S فعلاً راهی بازار نشده اما قبلاً پیش‌فروش آن آغاز شده است. با توجه به قیمت ۳۴۰ میلیون تومانی ساینا S در کارخانه و ۴۴۲ میلیون تومانی در بازار، انتظار می‌رود قیمت سهند S نیز حدود ۳۷۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان باشد و قیمت آن در بازار به حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان برسد؛ اما همان‌طور که گفته شد تندر ۹۰ صفرکیلومتر دیگر در بازار حضور ندارد و برای خرید مدل‌های کارکرده آن بسته به سال ساخت، وضعیت بدنه و فنی، کارکرد و… باید مبلغ ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان را برای آن در نظر بگیرید. اگر بودجه‌ای در حدود ۵۰۰ میلیون تومان داشته باشید، امکان انتخاب تندر ۹۰ کارکرده با مدل‌های ۹۰ تا ۹۳ وجود خواهد داشت. جهت اطلاع از قیمت روز خودرو می‌توانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه نمایید.

قضاوت نهایی

با کمال تأسف و درحالی‌که خودروسازان معتبر دنیا به فکر تولید محصولاتی مدرن و ایمن هستند، شاهد معرفی محصولاتی همچون سهند هستیم که فرسنگ‌ها با استانداردهای جهانی فاصله‌ دارند. تأسف‌بارتر آنکه همین خودروهای قدیمی نیز از دسترس افراد زیادی خارج هستند. با این تفاسیر، باید گفت سهند S به عنوان نسخه‌ای ارتقا یافته از ساینا S می‌تواند نظر افرادی را که از خودروهای قبلی سایپا خسته شده‌اند به خود جلب کند. درصورتی‌که علاقه‌ای به خرید خودروی کارکرده ندارید و می‌خواهید یک خودروی شهری با ظاهر نسبتاً بهتر را انتخاب نمایید سهند S گزینه مناسبی خواهد بود هرچند شاید برخی افراد انتخاب ساینا S را به آن ترجیح دهند مخصوصاً اینکه از نظر فنی تفاوتی بین دو خودرو وجود ندارد.

اما اگر به دنبال خودرویی قوی‌تر، ایمن‌تر، جادارتر و باکیفیت‌تر هستید یافتن نسخه‌های کارکرده و مناسب تندر ۹۰ گزینه‌ای بهتر خواهد بود هرچند که نباید انتظار وجود تجهیزات چندانی را داشته باشید. این خودرو از کیفیت مطلوبی به ویژه در بخش قوای محرکه برخوردار است و اگر بتوانید مدل‌های تمیز و کم کارکرد آن را پیدا کنید بی‌شک نظرتان را جلب خواهد کرد.

کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اگه از ال ممد استفاده اصولی بکنی غیر از روغن و مصرفی ها چیز دیگه ای نمی‌خواد خیلی ماشین بی آزاری هست اگه مصرف کننده یه خورده بیشتر بتونه هزینه بکنه و رنو سیمبل بخره هم کیفیت بالاتری داره هم موتور و گیربکس بهبود یافته تری نسبت به ال ممد ها داره

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. froG-driVer

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (516 ديدگاه)

      فقط همون جدول مقایسه همه چیز رو بازگو میکنه

      موافقم 19
      مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5926 ديدگاه)

    آقااااااااااااا …… ایرانخودرو و سایپا رو تعطیل کنین و اگرم نگران بیکاری کارگرای این دو فرغون ساز هستین ((که به ظاهر میگین)) بذارینشون تو شرکتای واردات خودرو و خدمات پس از فروش وارداتیا چون دیگه واقعاً محصولات ایران خودرو و سایپا الکی گرون و کاملاً بی ارزش هستن

    موافقم 14
    مخالفم 3
  3. Carbonado Aventador

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4493 ديدگاه)

    خدایی مقایسه ی ال ۹۰ با هر خودروی داخلی دیگه ای توهین به ارزش های این ماشینه..

    از سال ۹۱ دارم هر بلایی که بگید سرش اوردم (حتی چپش کردم)
    ولی هنوز که هنوزه جز خرج لوازم مصرفی هیچ هزینه ی اضافی برام نداشته!!

    موافقم 22
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش شما چپش نکردی ال 90 خودش استاده چپ کردنه وبراحتی چپ میکنه، بخاطر قیافشم بهش میگن فرغون البته سهند هم آش دهن سوزی نیست😂

      موافقم 6
      مخالفم 8
  4. Barsheen

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من 12 ساله ال90 دارم! 14000کار کرده بوده که من گرفتمش، تا الان 322000کیلومتر باهاش رفتم، بجز مصرفی ها تا الان مشکل تعمیر نداشته، فقط سیستم استارتش رو یکبار به کل عوض کردم. اگر لاستیک هانکوک 205 زیر ال 90 باشه هندلینگش خیلی بهتر میشه. این ماشین هیچ تجهیزات جانبی نداره اما بسیار رفیق خوبیه اگر قلق رفاقتش دستت بیاد خیلی دمش گرمه. در مقایسه با سهند، اگر دوتا سهند صفر بدن شاید من حاضر به معاوضه بشم! اون دوتا رو هم میفروشم یه ال 90 مدل بالاتر می گیرم!

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. RIO

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (254 ديدگاه)

      لاستیک ۲۰۵ کومهو هم عالیه برای ال ۹۰

      موافقم 17
      مخالفم 1
    2. تاری

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اسمش اول رنو لوکان نود هستش اتومات من دارم با قدرتی که دارد هیچ ماشینی به پایش نمی رسه خرجش روغن خوب تسمه تایم تسمه دینام روغن گیربکس توربین لاستیک خوب لنت خوب سواری عالی در حد اندازه شد اگر یک اتاق ایتالیا ئی الفا رو مائو روش سوار می کردند محشر بود لا مذهب ولی این اتاق هم شخصیت خود را دارد قیاس مع الفارغ است

      موافقم 9
      مخالفم 1
  5. i love japan

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ال 90 خیلی بهتره خیلیییییییییی
    کیفیت ودوامش خیلی بالاست
    شتاب وسرعتش هم که خوبه
    گزینه بسیار عالی هستش

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. شمال

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (118 ديدگاه)

      وقتی به آشغالی مثل L90 میگی عالی !!!! دیگه هیچ حرفی باقی نمیمونه !!!

      موافقم 6
      مخالفم 18
      1. پرهام

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        از این بهتر میتونی پیدا کنی ؟😂

        موافقم 3
        مخالفم 0
  6. Hadi

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (344 ديدگاه)

    آقای احمدزاده چجوری دلتون آمد این دو را با هم مقایسه کنید
    ایمنی: داچیا لوگان *3 و سهند *0
    کلاس ماشین: لوگان کلاس C و سهند کلاس B
    شتاب 0 تا 100: لوگان 10.2sو سهند 13s
    فضای صندوق : لوگان 510L و سهند 370L
    از لحاظ استهلاک و کیفیت هم لوگان با 300 هزار کیلومتر اگه درست استفاده شده باشه بهتر از سهند صفر کیلومتره
    لوگان تنها ماشین مونتاژی نسبتا ارزانی هست که تمام گزینه های خوب رو داره
    در مورد هندلینگش هم اگه کسی شوماخر بازی در نیاره لوگان به راحتی چپ نمیکنه

    موافقم 17
    مخالفم 2
  7. علی جردن

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1607 ديدگاه)

    نمیفهمم خودروهای دنده دستی چرا تولید میشن
    سهند قرار بود مدل اتوماتیک هم داشته باشه چرا فقط وعده الکی میدید….. مدل اتوماتیکو هم بدید بیرون عصر دنده دستی ها نیست که

    موافقم 6
    مخالفم 10
    1. HKS

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      حالا خوبه تا همین پارسال رانا پلاس داشتی

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. علی جردن

        ۱۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1607 ديدگاه)

        فقط فقط به همون خاطر فروختم چون مدل اتوماتیک نداشت

        موافقم 2
        مخالفم 6
        1. ۱۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4704 ديدگاه)

          علی جردن
          راستی می‌دونستی یه نسخه اتومات از رانا پلاس میخواد بیاد دنده اتوماته؟
          البته دندش عین در نوشابه هست میچرخونی می‌ره D یکم دیگه بچرخونی می‌ره P یا R
          خیلی باحاله ها !
          ولی حیف در نوشابه اونجا گذاشتن

          موافقم 6
          مخالفم 3
        2. علی جردن

          ۱۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1607 ديدگاه)

          فقط یک نمونه اتوماتیک ساختن و گذاشتن توی موزه ایران خودرو بگن صدسال بعد به اسم رانا ایکس پلاس اتومات عرضه کنن😂😁😂

          موافقم 5
          مخالفم 2
  8. Avan

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (358 ديدگاه)

    یکی نبود به این بی خردها بگه خودروهای فوق اقتصادی مثل سهند(تیبا) نیازی به تجهیزات تجملی مثل سانروف که هزینه مشتری را زیاد می‌کند ، ندارد!

    موافقم 15
    مخالفم 0
  9. همایون علی نژاد

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من کارشناس قالبسازی هستم
    از ۸۷ ال ۹۰ داشته ام
    اون موقع به خودم گفتم مربا خریدم عسل در اومد.
    ۵۷۰ هزار کیلومتر رانندگی کردم اولی ۳ سال ۱۷۵ هزار کیلومتر
    ایرانخودرویی بود دومی پارس خودرویی مدل ۹۱ مشکلات کوچکی داره ولی گزینه بی دردسر تو قیمت وهم رده هاش هست.
    ۱۲ سال تو مسیر اشتهارد کرج رانندگی کردم
    بعد از ۴۰۰هزار کیلومتر کار کرد سیبک طبق عوض کردم هنوز کمک فنر ها فابریکند.
    الان گزینه بی درسر رو یه رنو یا نیسان دیگه می بینم ولی سه برابر این ماشین باید هزینه کنم
    مثلا درب داشبورد کج هست !
    دلیلش فشار فنر کلید فشار ی روشنایی داشبورده که ضعیفتر بشه درست میشه
    یا صدای داخل کابین که با لاستیک چینی
    بلک لاین یا چائو چنگ به حداقل میرسه.

    در کل عرض کنم این نوشتار مقایسه درستی نبود.
    نمیدونم چرا گشتاور موتور ال ۹۰ سال ۸۷ ، ۱۵۲ بود الان شده ۱۴۰ نیوتون متر ؟

    در اخر برای خر ید خودرو به نیازتون نگاه کنید.

    موافقم 14
    مخالفم 0
  10. فواد رضوی

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تولید همچین لگن های صفر کیلومتری با این ارقام قیمت نجومی واقعا توهینی عظیم به مردمه!!
    اصلأ مقایسه تندر با هر داخلی کسر شأن حساب میشه برای این ماشین

    سال 86 یه تندر90 E2+LP فول خریدم یازده میلیون تومان!! بعد از هفده سال فقط دوبار گردگیر پلوس پاره کرده همین و بس . اون هم در جاده ناهموار
    اوایل که این ماشین رو خریدم یکم تو دلم نبود و خانواده هم حتی بهم میگفتن اما بعد چند سال خودشو به بهترین شکل ثابت کرد و حتی همون شخص که از ماشین من ایراد گرفته بود سال 96 یک تندر اتومات خرید!
    اگه از ماشین خوب ، خوب نگهداری بشه بدون شک بهترین ماشین عمرتون خواهد بود و تندر همون ماشین هست.
    اگه دودل هستید ، من به عنوان کسی که هفده سال تندر داشته و داره ، بهتون میگم هیچ ماشین داخلی به پای تندر نخواهد رسید
    من از ماشین به خوبی نگهداری کردم و حدود ۱۶۰ هزار تا هم کارکرد داشته از 86 و غیر پلوسا خرج فنی دیگه ای نداشته

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. داریوش روایی

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من کاملاً با شما موافقم
      خودم هم یک تندر ۹۰ مدل ۸۸ دارم با ۵۵۰ هزار کارکرد!
      کارم هم طوری هست که دائم تو جاده کرج رفت و آمد دارم
      این ماشین برخلاف هیکل قناسش از کیفیت بالایی برخورداره
      تنها خرج فنی که سر این ماشین داشتم رادیاتور کولر بود که سوراخ شده بود و تعویض کردم
      وقتی ماشین بنده که ۵۵۰ هزار کارکرد داره خرج بسیار کمی روی دستم گذاشته ، ماشین شما عملا کارکردی ندارم نسبت به مدلش ، و البته پلوس های تندر هم کلا در معرض آسیب هستند

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. مومنی

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    تیبا رو با خودرویی که زمانی در ۳۸ کشور که یکیش ایتالیا بود و بطور همزمان تولید میشد مقایسه میکنید؟
    این مقالات رو برای اینکه ما فکر کنیم ماشین ایرانی با خارجی قابل رقابت و مقایسه است مینویسید؟
    یجور امید به زندگیه این مقالات.
    مقایسه اسب و الاغ فقط چون هردوشون چهارتا پا دارن.
    واقعا الان فکر کنیم سهند یه خودروی جدیده؟
    محصولات سایپا و ایران‌خودرو دقیقا تکه های یک پیتزا هستند که همه چیزشون یکیه . فقط رو یه تیکش سس کچاپ زدن ، روی تیکه دیگه مایونز زدن و رو یکی دیگه آویشن ریختن و رو یه تیکه دیگه هیچی نزدن . ماشین ایرانی یعنی همین . همشون از بی کیفیت ترین مواد اولیه با پایین ترین استاندارد های جهانی تولید میشن.
    یه سری خودروسازها از پوست گاوهای خاصی برای تولید چرم صندلی و جیر سقف استفاده میکنند . ولی ایران با ذوب کردن دمپایی و آفتابه و توپ تریم داخلی و فرمان درست می‌کنه.
    نویسنده عزیز بهتر نیست برای موضوعات بهتری وقت و عمرت رو مصرف کنی؟

    موافقم 11
    مخالفم 0
  12. رضا

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خداییش مقایسه ال نود با سهند اصلا درست نیست ال نود کجا سهند کجا سهند را با پراید مقایسه کنید ال نود پرشتاب در سربالایی بدون خرج اضافی دارین گرگ را با گربه مقایسه میکنید

    موافقم 14
    مخالفم 1
  13. امیر مسعود

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سهند خودروی بسیار زیبایی هست

    موافقم 7
    مخالفم 9
  14. بابک

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    آخه این دو تا خودرو چه مورد مشترکی با هم دارند که با هم مقایسه می کنید و مقاله می نویسید درباره شان…
    نه سایز خودروها
    نه توان موتور و عملکرد و بازدهی فنی شان
    نه تکنولوژی و….
    ال ۹۰ باید باید با دنا و تارا مقایسه شود
    سهند باید با ساینا و ۲۰۶ تیپ ۲ یا ۲۰۶ صندوق دار با موتور ۱۳۰۰…V20…مقایسه شوند

    موافقم 6
    مخالفم 3
  15. رضا

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه مردم ثروتمندی داریم که ماشین های اقتصادی مون از چهارصد پانصد میلیون شروع میشه،تمام دنیا بعد ده سال ماشین می‌ره اسقاط ما باید همون ماشین رو بعد از پانزده سال کار 500درصد بیشتر بخریم!!!!

    موافقم 5
    مخالفم 0
  16. طاها

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال نود کم خرج ترین ماشین هست و خیلی هم عالیه هم از نظر شتاب هم از نظر جا و هم از نظر مصرف سوخت
    ما یه ال نود مدل ۸۷ داریم
    بزرگ ترین خرجش عوض کردن تسمه تایم بود که چون کهنه شده بود اونم با ۲ میلیون..
    😍

    موافقم 6
    مخالفم 1
  17. علیرضا کندزی

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۱۷سال دارم ،توی ماشین ایرانی حرف ندارد.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  18. احسان

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از سال 94 ال 90 دارم تا الان
    وجدانا رو دست این ماشین نیست
    هیچ خرج موتوری و گیربکسی نکردم.فقط مصرفی و تمام.
    پولتون رو با ساینا و سهند و این چرت و پرتا آتیش نزنید.
    405 و پارس هم که دیگه معلومه وضعیتشون.
    ی کلام،ال90 سالم پیدا کردی تو خریدش شک نکن.باور نداری،از جلوی مکانیکی های شهرتون رد شو ببین چند تا ال90 اونجاس…
    عزت زیاد

    موافقم 4
    مخالفم 1
  19. سبدنبی حسینی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بنده درسال ۹۶ حودروی ال ۹۰ اتومات خرید م تا امروز بجز هزینه بنزین و تعویض روغن خوشبختانه هیچ هزینه ای برایم ایجاد نکرده حتی تسمه تایم و شمع تاکنون هم عوض نکردم وخیلی از ش هم کار کشیدم حتی علاء رغم داشتن گارانتی یک بار هم ازش استفاده نکردم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  20. سیدحسین حسینی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خواهش ال نود رو کنار هیچ اشغالی اونم ایرانی نیارید ‌ه هم بمن هم به سالار توهین میشه رو دست نداره توی ای انیها حتی به چینی ها هم باج نمیده فوق العاده کم مصرفه تنها ضعفش توی پیچها است که نباید توی هیچ پیچی بزنی روی ترمز دلیل دارم بخاطر اینکه هر ماشینی که میخواد باشه هر ۴تا چرخش یک جور ترمز نمیگیره واین تنها دلیله ‌ه ا ن چرخی ‌ه ترمز ضعیف تری میگیره ماشین بخ همون سمت میل به چپ شدن داره توی پیچها بایستی گاز رو ول کنی تا ماشین با د ر خودش بره هر ماشینی ممکنه توی پیچها چپ کنه

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا