پژو

نسل جدید پژو 3008 موفقیت در کلاس کراس‌اورهای کامپکت را ادامه می‌دهد

پژو با تولید دومین نسل ۳۰۰۸ به موفقیت تجاری چشم‌گیر رسید. این خودرو جزو محبوب‌ترین گزینه‌های کلاس شلوغ و رقابتی شاسی بلندهای کامپکت بازار اروپا محسوب می‌شود. پس از به‌روزرسانی نسل دوم ۳۰۰۸ در سال ۲۰۲۰، فرانسوی‌ها در حال کار روی نسل جدید این خودرو هستند و ما نیز در این نوشته مفصل می‌خواهیم تمامی اطلاعات موجود از سومین نسل ۳۰۰۸ را در اختیار شما بگذاریم. در ادامه برخی رندرهای دیجیتالی از این خودرو نیز منتشر می‌شوند. نسل فعلی این خودرو در سال ۲۰۱۶ و با شکل شاسی‌بلند معرفی شد که نسبت به استایل مینی ون یک نسل قبل‌تر تغییر مهم و قابل‌توجهی را نشان می‌داد. بدنه جذاب این خودرو جذاب بود و با فیس لیفت ۲۰۲۰ نیز جذاب‌تر شد. در این فیس لیفت نمای جلوی ۳۰۰۸ شبیه دیگر محصولات مدرن‌تر پژو شده بود. البته نسخه به‌روزتر این خودرو تغییر خیلی زیادی نداشت و از نشان جدید بکار رفته در ۳۰۸ استفاده نکرد. پژو در حال برنامه‌ریزی برای جایگزینی نسل فعلی این خودرو با نسل جدید در سال ۲۰۲۳ است و برای نسل جدید از بدنه‌ای کاملاً بازنگری شده و پلتفرمی ارتقا یافته استفاده می‌کند.

بر اساس رندرهایی که منتشر شده‌اند، ۳۰۰۸ جدید احتمالاً از سه LED عمودی در سپر جلو استفاده خواهد کرد تا بیش ‌از پیش بر هویت پنجه شیر پژو تأکید کند. ورودی‌های تزئینی روی سپر جلوی نسل فعلی نیز می‌تواند جای خود را به تریم تیره بدهد تا ظاهر منسجم‌تری ایجاد شود. جلوپنجره نیز تقریباً مشابه نمونه بکار رفته در ۳۰۸ خواهد بود و لوگوی جدید نیز روی آن خودنمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود پروفایل جانبی این خودرو عضلانی‌تر از قبل باشد و از خطوط نرم‌تر و پوشش پلاستیکی نازک‌تر برای ایجاد ظاهری لوکس‌تر سود برده شود. خط سقف ۳۰۰۸ جدید نیز احتمالاً دینامیک‌تر خواهد شد تا تمایز بیشتری بین این خودرو ۵۰۰۸ جعبه‌ای‌تر ایجاد شود. انتظار داریم در بخش عقب چراغ‌های LED نازک‌تر و گیراتر بکار روند و از کروم بیشتری روی سپر به ویژه در تریم های اسپرت تر GT-Line استفاده شود. رینگ‌های جدید به همراه رنگ‌های متمایز بدنه نیز بر جذابیت این خودرو خواهند افزود. احتمالاً تریم مشکی سقف و ستون‌های نسل فعلی در ۳۰۰۸ جدید نیز دیده خواهند شد. شاسی بلندهای کنونی از نظر ابعاد رشد کرده‌اند و انتظار می‌رود همین موضوع درباره ۳۰۰۸ جدید نیز صادق باشد و این خودرو فاصله بین ۲۰۰۸ با طول ۴۳۰۰ میلی‌متری را بیشتر کند. شایان‌ذکر است نسل فعلی ۳۰۰۸ طول ۴۴۴۷ میلی‌متری دارد. این امر منجر به بهبود تناسبات کلی و افزایش فضای کابین و بار خواهد شد.

داشبورد i-Cockpit کنونی این شاسی‌بلند اگرچه همچنان زیبا به نظر می‌رسد اما نسل جدید ۳۰۰۸ بهتر هم خواهد شد. نمایشگر لمسی بزرگ‌تر، پشت آمپرهای سه‌بعدی جدید، دکمه‌های مشابه هواپیماها و متریال لوکس‌تر در کابین باعث خواهند شد این خودرو از نسل فعلی فاصله بگیرد و رقیب محصولات لوکس‌تری همچون بی ام و X1 باشد. همچنین تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتری نیز در این خودرو نصب خواهد شد. پژو می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ تمامی محصولات خود را هیبریدی و الکتریکی کند و تا سال ۲۰۳۰ نیز به برندی تمام الکتریکی در اروپا بدل شود. به این ترتیب هنوز زمان لازم برای ارائه یک نسل درون‌سوز دیگر از ۳۰۰۸ وجود دارد هرچند گزینه‌های الکتریکی شده زیادی عرضه خواهند شد و قطعاً نسخه الکتریکی آن نیز در دسترس خواهد بود. از این نظر دو سناریو را می‌توان برای ۳۰۰۸ جدید متصور بود: یک سناریو استفاده از نسخه به‌روز شده پلتفرم EMP2 است و سناریو دیگری نیز به‌کارگیری پلتفرم مدرن‌تر STLA مدیوم برای خودروهای کامپکت و میان سایز خواهد بود. پلتفرم EMP2 با خودروهای الکتریکی نیز سازگار بوده و در اوپل آسترا الکتریکی نیز بکار خواهد رفت اما معماری STLA مدیوم از نظر قدرت و شعاع حرکتی توانایی‌های بهتری دارد.

نسل جدید ۳۰۰۸ منحصراً با پیشرانه‌های بنزینی/هیبریدی عرضه خواهد شد و خبری از گزینه‌های دیزلی نخواهد بود. انتظار می‌رود نسخه پایه این خودروی فرانسوی از پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری پیورتک به روز شده با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی استفاده کند. نسخه‌های پلاگین هیبریدی نیز با یک یا دو پیشرانه الکتریکی عرضه خواهند شد تا شعاع حرکتی بیشتری در حالت الکتریکی داشته باشند. احتمالاً نسخه پلاگین هیبریدی ۳۰۰۸ از قوای محرکه مشترکی با پژو ۴۰۰۸ استفاده خواهد کرد. ۴۰۰۸ اخیراً در خلال تست‌ها و با بدنه کراس اووری پوزه‌کوتاه و کم ارتفاع رؤیت شده است. رسانه‌های فرانسوی می‌گویند اولین پروتوتایپ های استتار شده ۳۰۰۸ جدید تا پایان سال جاری میلادی دیده خواهند شد. انتظار می‌رود طی ماه‌های آتی اطلاعات بیشتری از این خودروی محبوب منتشر شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. JDM lover

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    برای بازار ایران میتونه خوب باشه

    موافقم 22
    مخالفم 10
    1. TML BN

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      حداقل بهتر از این چینی هاست من خودم اصلا پژو تحسین نمیکنم چون بقول جرمی بعد از سال ۲۰۰۰ اون خودرو های افسانه ای همشون تموم شد ولی الان پژو ۵ سال دوباره یکم افتاده رو غلتک

      موافقم 39
      مخالفم 10
      1. اسامه عبدالخانی

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دقیقا حرفای سلطان جرمی درستن

        موافقم 18
        مخالفم 15
      2. ممد ژانگولر

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3455 ديدگاه)

        داداش TML همین کارارو کردین پژو از ایران رفت

        برند به این خوبی چشه مگه هنوز که هنوز ۲۰۶ میدرخشه و طراحی کهنه نمیشه

        موافقم 19
        مخالفم 23
        1. TML BN

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1055 ديدگاه)

          ممد ۲۰۶ تقریبا آخرین محصول خوب خوب گفتم قبل از ۲۰۰۰ البته فکر کنم ۲۰۶ بعد ۲۰۰۰ در هر صورت

          موافقم 17
          مخالفم 3
        2. TML BN

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1055 ديدگاه)

          و بعدشم اگر واقعا پژو بعد از سال ۲۰۰۰ خوب درخشیده پس چرا ۳ بار دولت فرانسه ار برشکستگی نجاتش داده
          و پژو به خاطر دلایل دیگه از ایران رفت

          موافقم 11
          مخالفم 5
      3. اوسا

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        پژو غیر از موتور سه سیلندر ۱.۲ و چهار سیلندر ۱.۶ چیزی نداره

        کاش بیان از ایران خودرو موتورهای به روز خریداری کنند تنوع محصولشون زیاد بشه

        موافقم 2
        مخالفم 3
      4. علیرضا

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (116 ديدگاه)

        پژو خیلی وقته به بازی برگشته در تمام آمار های جهانی حضور داره ودرمسابقات هم موفق بوده قبل ۲۰۰۶ پژو ماشین های سدان عالی مثل ۵۰۵ gti و ۴۰۵ mi16 و ۴۰۶ تولید می‌کرد الان هم با ۵۰۸ psa عالی عمل کرده

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      برای بازار ایران هر خودرویی از برندهای بین‌المللی مطرح ، میتونه خوب باشه !

      اما این طراحی‌ای که میبینم برای این خودرو دلچسب نیست و بیشتر به درد بازار چین میخوره !

      موافقم 19
      مخالفم 12
  2. مهدی

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    تو کلاس خودروهای شهری اقتصادی از نظرم قویترین خودروساز اروپایی هست

    موافقم 33
    مخالفم 5
  3. meysam

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    بیش از حد المانهای مشکی در جلو استفاده شده

    موافقم 5
    مخالفم 11
  4. Erfan

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (535 ديدگاه)

    اگه بیاد اول باید اون آرم جدیدش رو کند و همون شیر قدیمی خودمون رو بزنیم😂

    موافقم 7
    مخالفم 3
  5. ابوالفضل

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مگه قیمتش زیر25 رهزر دلاره که بیاد توایران دلتون خوشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      بصورت SKD وارد میشه. 100هزار دلار هم باشه مشکلی نداره. طرف پژو هست. رفیق ایرن خودرو.

      موافقم 3
      مخالفم 3
  6. ناشناس

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پژو ۴۰۵ و پارس و ۲۰۶ و ۲۰۷ فرانسه نمیسازه چین میسازه تازه این خودرو اصل فرانسه است

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا