کوچولوی پژو آمد: 108 مدل 2014 [ویدئو]
نخستین جزییات از کوچکترین عضو خانواده پژو منتشر شد؛ خودرویی که پلتفرم مشترکی با تویوتا آیگو دارد پس می توان پیش بینی کرد که این خودرو همان برادر دوقلوی سیتروئن C1 است . . .
108 را باید یکی از سبکترین خودروها درمیان همکلاسانش دانست چراکه وزن خالص آن تنها به 840 کیلوگرم محدود شده است. یکی از تصمیمات جالبی که پژو برای آینده 108 درنظر گرفته اینست که علاوه بر فروش نسخه های هاچبک 2در و 5در، مدل های کابریولت آنرا هم با نام 108TOP و با سقف سافت تاپ عرضه می کند. البته باید این نکته را یادآوری کرد که پژو مجبور به ارائه 108 کابریو بود چون قبل از او سیتروئن در مدل DS3 Cabrio و همچنین رنو در نسل سوم توئینگو چنین کاری را انجام داده اند.
108 که قرارست به جانشینی مدل های 107 (که تولیدشان از سال 2005 انجام شده) بیاید، با طول 3.47 متر و عرض 1.62 متر در واقع نسخه کنسرو شده پژو 308 است. اما سایر امکاناتی که پژو برای این خودروی دیفرانسیل جلو تدارک دیده عبارتند از:
- انجین 3 سیلندر 1 لیتری e-VTi با قدرت 68 اسب بخار.
- انجین 3 سیلندر 1.2 لیتری PureTech VTi با قدرت 82 اسب بخار.
- گیربکس 5 سرعته دستی استاندارد (اتومات سفارشی).
- رینگ های 14 اینچی با تایرهای 165/65 ؛ رینگ های 15 اینچی با تایرهای 165/60.
- دیسک ترمز 247 میلیمتری جلو و 200 میلیمتری عقب.
- استاپ/استارت پیشرانه، کنترل پایداری، توزیع نیروی ترمز (EBD)، ترمزهای کمکی (BA).
- تهویه اتومات؛ نمایشگر 7 اینچی لمسی.
- تنظیم ارتفاع صندلی راننده؛ ایربگ های 6 تایی.
درحالیکه اولین رونمایی رسمی پژو 108 یکماه دیگر در اتوشوی ژنو 2014 خواهد بود اما فروش نخستین مدل های تولیدی آن از اوایل تیرماه 93 و ابتدا از بازار انگلستان آغاز می شود.
[jwplayer mediaid="64970"]