پژو

اولین تصاویر رسمی از دومین نسل پژو 308

نمایشگاه خودروی فرانکفورت احتمالاً محل رونمایی از جدیدترین مدل پژو ۳۰۸ خواهد بود. خودروی محبوبی که پیش از تبدیل شدن به ۳۰۹ تغییرات زیادی را به خود خواهد دید.

New Peugeot 308
New Peugeot 308

۳۰۸ جدید چیزی فراتر از فیس لیفت اعلام شده و آن را نسل دوم این خودرو نیز می دانند. خودرویی که شباهت بسیاری به کلاس A جدید بنز پیدا کرده و شاید انتخابی برای آنان باشد که پول خرید کلاس A را ندارند! پژو ۳۰۸ بعنوان یک خودروی هاچ بک داغ بروی پلتفرم ماژولار جدید EMP2 پژو ساخته می شود که شامل ۱۱۶ ابداع و تکنولوژی انحصاری جدید است. با طولی به اندازه ۴.۲۵ متر و ارتفاع ۱.۴۶ متر و صندوق باری با حجم ۴۷۰ لیتر، نسبت به سلف خود تا ۱۴۰ کیلوگرم، وزن کمتری را هم ارائه می کند.

بیش از طراحی بیرونی بدنه، طراحی داخلی، چشم نواز، زیبا و مدرن شده است. ارگونومی بهبود یافته همراه با شکل اسپرت فرمان و کنسول ساده و در عین حال پیشرفته مجهز به صفحه نمایش لمسی بزرگ ۹.۷ اینچی یکپارچه با داشبورد، نشانگرهای جدید، دریچه های تهویه متفاوت، دسته دنده و سایر اقلام و تجهیزات باز طراحی شده از نکات توجه بر انگیز این اتومبیل فرانسوی اصیل می باشند.

هنوز جزئیات و مشخصات این ماشین اعلام نشده و اطلاعات و تصاویر با کیفیت تری نیز منتشر نشده اند. اما گفته می شود موتور سه سیلندر ۱.۲ لیتری به خانواده ۱.۶ لیتری THP بنزینی و HDi دیزلی اضافه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. PEUGEOT

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خودروی قشنگیه هم بیرونش و هم داخلش ولی نمیتونم بگم در حد عالیه
    و از نظر موتور هم ضعیفه . خدا میدونه که پژو زمان ساخت این ماشین چی فکر می کرده که یه همچین موتوری براش انتخاب کرده .
    ولی فکر کنم به خاطر مصرفش یه همچین موتوری ساخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      شیک شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. میثم

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تو کشورای دیگه پژو اینطوری هست و وارد میکنن حالا کشور ما گیر داده به این پژو های عهد بوق 405.206و پارس متاسفففففففففففففففففففففففففففففم برای این مسوولان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    معلوم نیست از این موتور 3 سیلندری چقدر قدرت بیرون میکشن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amin

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    طراحی رادیکال…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. kayhan

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    نمی دونم چرا هر کی از راه می رسه اول به موتور این ماشینای با کیفیت اروپایی گیر میده!
    اولا همه کشورا که مثل ما رو نفت نشستن که همین طوری زرت و زرت بنزین بریزن تو باک ماشینشون دود کنن بفرستن هوا! نه پولشو دارن نه حتی امکانشو! ولی اگه یکی هم پول اینکارو داشته باشه احتمالا پول اینکه بنز یا بی ام و بخره هم داره!
    دوما مگه قدرت ماشین به حجم موتورشه؟ مگه همین آلفارومئو جولیتا نیست که با موتور 1300 سی سی 170 اسب بخار تولید می کنه؟
    سوما فرهنگ حفاظت از محیط زیست تو اروپا جا افتاده نه مثل کشور ما که حتی وقتی میریم جنگل زباله هایی رو خودمون تولید کردیم رو حاضر نیستیم جمع کنیم!
    چهارما شما تمام اون 116 ابداع رو ول کردین چسبیدین به موتور این ماشین؟
    پنجما تو اروپا بر خلاف ایران به ماشین به عنوان وسیله تفریح نگاه نمی کنن که مثلا شتابش بالا باشه بلکه وسیله زندگیه. اگه کسی هم بخواد از ماشین سواری لذت ببره قبل از اینکه مهم باشه موتور ماشینش چند سیلندره باید به ایمنیش توجه کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sean

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (87 ديدگاه)

      می خواستم همین حرف ها رو بزنم.

      کاملا موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سارا

      ۵ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      شما چند سال اروپا بودی که اینجوری نظر میدی ؟
      اونجا هم اتفاقآ خیلی مدل ماشین و مشخصاتش مهم هست وگرنه این کارخونه ها و این همه مدل ماشین وجود نداشت …
      اگه توی ایران هم برای رانندگی خطرناک و ریختن زباله بیرون از ماشین و سرعت غیر مجاز جریمه سنگین میزاشتن (توی بعضی از کشور ها حتی از قیمت خودرو هم بیشتر میشه مبلغش) اینجوری نبود اما وقتی قانون بازدارنده نباشه اینجوریه …
      شما هم اینو بدون توی ایران تا اونجایی که من دیدم ماشین تفریح نیست ! همه از روی بی میلی این ماشین های داخلی رو میخرن نه از روی تفریح! اما در کشور های اروپایی ماشین سواری هم برای بعضی ها تفریح هست … حتی بعضی ها چند برابر پول خودرو رو خرج خودش میکنن تا یه چیز ایدآل داشته باشن …
      یه جوری شما نوشتی انگار اروپایی ها همه مرتاز و تارک دنیا هستن ! و مادر زاد به قانون احترام میزارن ! خیر اینطور نیست تا وقتی قانون بازدارنده نباشه کسی بهش احترام نمیزاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علی دادا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    یه سوال:اگر پژو 405 و پراید تولید نشده بودند؟ الان صنعت خودروسازی(!) ما در چه حالی بود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مروت

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (57 ديدگاه)

      احتمالا هنوز پیکان تولید می کردیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. توحید خان

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز به پیگان توهین نکن
        اگه نقشه های که برا پیکان داشتن می ذاشتن عملی بشه الان پیکان با بنز و بی ام و رقابت می کرد.
        ی چیزی رو ک نمی دونی حرف نزن :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. امیر

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    شرکت پژو اصلا و به هیچ وجه قادر به ساخت یک ماشین جاده ای خوب نیست، بلکه فقط در ساخت اتومبیل های شهری و هاچبک خوب عمل می کند. همیشه از لحاظ زیبایی، ایمنی، استوار بودن، فرمان پذیری و … ( بازم بگم! ) مورد نقد بسیاری از مجله های ماشین و منتقدان اتومبیل بوده. مثل Auto car و ignition و مهم تر از همه Top Gear !

    اینطور بگم که بسیاری از این مجله ها و برنامه های بررسی خودرو از واژه هایی مثل Rubbish و worst car in the world برای توصیف ماشین های پژو به کار می برند که واقعا هم حق دارند.

    گوشتو بیار یه چیزی بگم: میتسو یه چیز دیگه است.!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. kayhan

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (83 ديدگاه)

      با حرفتون کامل مخالفم. البته از هر کمپانی باید در سطح خودش انتظار داشت نه مثلا از پژو انتظار داشته باشیم ماشینی در حد آئودی یا پورشه درست کنه. پژو تخصصش ماشینایی هست که تقریبا هر قشری از جامعه بتونن سوارش شن و البته بازار هدفش هم اروپا و به طور خاص تر فرانسه است. همونطور که ماشینای آسیایی در اروپا انگشت شمارند، باید انتظار داشت ماشینایی در سطح پژو در بازارهای آسیایی محبوب نباشند. در مورد زیبایی باید بگم که زیبایی معیار شخصی داره و ما ایرانی ها هم عادت کردیم ماشینای کره ای ببینیم و برای همین به نظرمون ماشینای اروپایی زیبا نیستن که البته به نظر من اصلا اینطور نیست. در مورد ایمنی و پایداری و سایر موارد، شما رو به نتایج تست های تصادف EuroNCAP رجوع میدم که به ندرت ماشین پژویی 5 ستاره نشده تو تست ها! البته من نمیگم که پژو یا سایر کارخونه های هم سطح قابل قیاس با بزرگان خودروسازی هستند اما نباید فراموش کرد خودروهای پژو بعضا انقلابی در زمینه خودروسازی بودن. مانند 206 که پس از سالها هنوز هم در بسیاری از کشورها ماشین رو بورسیه یا 405 که در زمان خودش انقلابی در طراحی بدنه اتوموبیل بود به خاطر ضریب درگش. تکنولوژی های به کار رفته در خودروهای اروپایی صد برابر تکنولوژی به کاررفته در خوردوهای آمریکایی یا آسیایی هست و مثلا بر خلاف کارخونه های آمریکایی در شرف ورشکستگی قرار نداره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پرهام

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (1126 ديدگاه)

        شما عادت داری ماشین کره ای ببینی! اینجایی که ما هستیم 20 ساله به غیر از فرانسوی نمی بینیم!!! می تونم بپرسم شما کدوم نقطه از ایران هستید که فقط کره ای می بینید؟ چون منم می خوام بیام همونجا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. امیر

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    سلام آقای Kayhan

    دوست عزیز چرا کاملاً مخالفی؟ خوب دقت کنید بنده چی گفتم!!!

    1) زیبایی کاملاً شخصیه ولی باید عوام پسند باشه تا مورد پسند همه باشه، دقیقاً حرف خودتون که گفتید هدف پژو، سوار شدن مردم به ماشینهایی هستش که همه ی اقشار بتونن سوار شن.

    2) واقعاً پژو درمورد ماشینهای جاده ای حرفی برای گفتن نداره، انکارناپذیره. میتونید تحقیق کنید.

    3) توی طراحی هم که دیگه شورشو درآورده، همه ی ماشیناش شکل هم هستند. دقت کنید که این شباهت رو مثلاً با شباهت جلوپنجره های BMW در سالهای متمادی قاطی نکنید. به اون میگن اصالت.

    4) مقایسه ی شــرکتی مثل پـــژو با آئودی یا پورشه کاملاً قیاس اشتباهی یه. چون اهدافشون کاملاً با هم فرق دارند.

    5) در مورد 206 باید بگم که هنوز که هنوزه خیلی ماشین محبوبی در اروپا محسوب میشه، ولــــی … یه ماشین کلاس C و شهری هستش نه یه ماشین جاده ای! این که میبینیم بحث Modifying و Tuning این ماشین یعنی 206 خیلی داغه به خاطر همین محبوبیت و تعدد این ماشینه که تو ایران هم این مسئله وجود داره و نصب موتور های Rally 2.0 و گیربکس های مختلف ریس متداوله!

    در ضمن بازم گوشتو بیار یه چیزی بگم: مـــــیـــتــسو یه چـــیــز دیـــگســـت! با این مقایسه کن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمید

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    چه خوب.پس پژو که می گن اینه آخه من همیشه فکرمیکردم اینایی که تو خیابونای ایران می بینم مثل 206-405 وپارس پژو هستن.هه هه هه……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. عرفان

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    جلوش کادنزا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا