تجربه رانندگی با پورشه تایکان کراس توریسمو

سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 14:30
مطالعه 7 دقیقه
1-porsche-taycan-cross-turismo-2021-lhd-hero-front
پورشه با معرفی خانواده تایکان به عرصه الکتریکی‌ها پا گذاشته تا رقیبی قدر برای تسلا مدل S وارد میدان شود. حالا پورشه تصمیم گرفته که این خانواده را...
تبلیغات

پورشه با معرفی خانواده تایکان به عرصه الکتریکی‌ها پا گذاشته تا رقیبی قدر برای تسلا مدل S وارد میدان شود. حالا پورشه تصمیم گرفته که این خانواده را با مدلی استیشن و آفرودی گسترش دهد و نسخه کراس توریسمو را معرفی کرده است.

این مدل که در حال حاضر برای فروش پا به نمایشگاه‌ها گذاشته کمی قیمت بیشتری نسبت به ب‌ام‌و M3 کامپیتیشن جدید است.

برای اینکه این نسخه، مدلی خانوادگی و کاربردی‌تر باشد از امکاناتی مانند ریل سقف و باربند برای حمل دوچرخه هم سود می‌برد که یکی از دلایل تفاوت آن با نسخه معمولی است.

اولین تجربه ما با رانندگی آن در پوشش توربو اس است که قیمت ۱۴۰۰۰۰ پوندی آن به دلیل بالاترین نسخه موجود آن است. به‌طور کامل کراس توریسمو یک ابرخودرو با قدرت ۷۶۰ اسب بخاری و مرکز ثقل پایین به همراه کابین لوکس و آپشن‌های جذاب است که پرچم‌داری این مدل را نشان می‌دهد.

برای رانندگی شما ۵ حالت را دارید که یکی از آنها حالت جاده‌های ناهموار است که اتاق بهبود یافته آن می‌تواند از هر مسیری به‌خوبی عبور کند.

فضای بار کراس توریسمو نیز ۱۱۷۱ لیتر است که خوب به نظر می‌رسد حتی اگر صندلی‌ها راست باشند شما ۸۰ درصد از فضای رقیب آن یعنی M3 تورینگ را خواهید داشت.

تایرهای این مدل از نوع پیرلی و اندازه چرخ‌ها ۲۱ اینچی هستند که به‌خوبی جاده را پوشش می‌دهند.

اما وزن آن نیز به خودی خود مهم است. وزن این مدل حدود ۲۳۲۰ کیلوگرم است که از برادر بزرگتر خود پانامرا کراس توریسمو با موتور V8 توئین توربو ۱۸۵ کیلوگرم سنگین‌تر است.

یاتری‌های مورد استفاده در آن از نوع ۹۳.۴ کیلووات ساعت است که میزان پیمایش ادعایی 418 تا 495 کیلومتری را برای آن فراهم می‌سازد.

سیستم شارژ آن هم از نوع ۸۰۰ ولت است که یعنی تنها در عرض ۲۰ دقیقه باتری از شارژ ۵٪‌ به ۸۰٪ می‌رسد.

در رانندگی با تایکان شما همیشه حس راندن یک موجود بزرگ را دارید و این تنها نقص کراس توریسمو است اما آن هم آن‌قدر به‌خوبی پوشش داده شده که تنها یک آگاهی کوچک به‌حساب می‌آید در عوض شما از سیستم تعلیق تعجب می‌کنید زیرا تعلیق جلو مانند عقب به‌خوبی از پس تمامی جاده‌های هموار و ناهموار برمی‌آید و فرمان آن به شگفتی کنترلی عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این خودرو از مسیرهای بسیار فنی هم عبور می‌کند طوری که دوست دارید حرکت آن بر روی جاده را هر زمان حس کنید.

مدل توربو اس، طیف وسیعی از تجهیزات پورشه مانند میله‌های ضد غلتش فعال، گشتاور برداری و فرمان‌پذیری عقب که ترکیبی از راحتی و کنترل بدون دردسر است را فراهم می‌سازد.

درحالی‌که پورشه ۹۱۱ به شما آزادی می‌دهد این خودرو چسبندگی خود را بهتر از همیشه کنترل و کشش آن مانند همیشه عالی و در حالت اسپرت چسبندگی آن بیشتر از همیشه احساس می‌شود که به دلیل فاصله خوب آن از زمین که ۲۰ میلی‌متر از تایکان معمولی هم بلندتر است.

راندن این سنگین‌وزن مانند برادر بزرگتر خود یعنی پانامرا احساس رانندگی لذت بخشی را القا می‌کند که در واقعیت مانند تایکان معمولی است و شما می‌توانید از زیبایی جاده و سفر لذت ببرید به شرطی که از قبل شارژ آن را تأمین کرده باشید.

درنتیجه این خودرو به‌اندازه آئودی RS6 آوانت جادار و یا به‌اندازه مرسدس GT4 door کاربردی نیست و قطعاً از ۷ صندلی و یا شتاب مدل X تسلا در نمونه پلاد بهره‌مند نیست.

آنچه می‌تواند انجام دهد انتقال آرامش و داشتن توانایی‌های فوق‌العاده است که آن را به خودرویی خاص تبدیل کرده به‌طوری‌که انگار سه نمونه خودرو را در آن جای‌گذاری کرده باشید. اما بدانید مدل توربو اس فوق‌العاده عالی و سریع است به‌طوری‌که هیچ‌وقت به سراغ مدل‌های دیگر و ارزان‌تر نخواهید رفت.

ترجمه: محمد دهقان

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.