پورشه

معرفی پورشه تایکان کراس توریسمو، استیشنی با چاشنی کراس‌اوور!

سرانجام پورشه رسماً عضو کراس‌اوور مانند خانوادهٔ تایکان یعنی کراس توریسمو را رونمایی کرده است. مزیتی که این نسخه در برابر تسلا مدل S و آئودی E-Tron GT به همراه دارد، افزودن کارایی یک کراس‌اوور به تایکان است. به لطف طراحی متفاوت بدنهٔ کراس توریسمو، فضای سر سرنشینان عقب حالا ۴۷ میلی‌متر افزایش یافته است. علاوه بر این، صندوق بار هم بزرگ‌تر شده و با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان ظرفیت آن‌را به ۱۲۱۲ لیتر افزایش داد درحالی‌که در صندوق جلو هم ۸۲ لیتر فضای بار وجود دارد. البته این خودرو هنوز هم نمی‌تواند کارایی یک آئودی A6 آوانت را داشته باشد اما بسیار کاربردی‌تر از تایکان سدان است.

کارایی بیشتر تایکان کراس توریسمو اما صرفاً در فضای بار بیشتر خلاصه نمی‌شود زیرا این نسخه با ۲۰ میلی‌متر فاصله بیشتر از زمین نسبت به تایکان سدان که در حالت رانندگی شن‌وماسه ۱۰ میلی‌متر دیگر هم به آن اضافه می‌شود، در مسیرهای ناهموار هم توانمندتر خواهد بود. حتی اگر این هم کافی نباشد، پکیج آفرود دیزاین می‌تواند ۲۰ میلی‌متر دیگر هم ارتفاع را افزایش دهد.

کراس توریسمو علاوه بر نسخهٔ استاندارد که ۴ نام دارد، در نسخه‌های دیگر ۴S، توربو و توربو S هم ارائه می‌شود که مشخصات آن‌ها کاملاً با نسخهٔ سدان یکسان است. همهٔ این نسخه‌ها به دو موتور الکتریکی و چهارچرخ محرک مجهز هستند و در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت تنها یک‌دهم ثانیه کُندتر از همتای سدان خود خواهند بود. نسخهٔ پایه برای انجام این کار به ۴.۸ ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که توربو S این کار را ظرف تنها ۲.۶ ثانیه انجام می‌دهد.

پورشه همراه با تایکان کراس توریسمو، دوچرخه‌های الکتریکی جدید ساخت خود را هم ارائه کرده که با استفاده از جا دوچرخه‌ای‌های سفارشی، به‌راحتی می‌توان آن‌ها را با کراس توریسمو حمل کرد. دوچرخهٔ الکتریکی پورشه که در دو نسخهٔ مختلف بنام‌های eBike اسپرت و eBike کراس معرفی شده‌اند، در بریتانیا به ترتیب با قیمت ۹۵۰۰ پوند و ۷۵۰۰ پوند ارائه می‌شوند. قیمت این دوچرخه‌ها برای بازار آمریکا فعلاً اعلام نشده است.

قیمت تایکان کراس توریسمو هم کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا قیمت نسخهٔ پایهٔ آن در ایالات‌متحده از ۹۰,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود که ۱۲ هزار دلار از تایکان سدان پایه گران‌تر است. البته پورشه می‌گوید کراس توریسمو از تجهیزات بیشتری برخوردار است و با این حساب تنها ۱۵۳۰ دلار از نسخهٔ سدان گران‌تر است. سامانهٔ چهارچرخ محرک که در تایکان سدان پایه ارائه نمی‌شود و باطری‌های بزرگ‌تر ۹۳.۴ کیلووات ساعتی پرفورمنس پلاس که با پرداخت هزینهٔ اضافی برای تایکان سدان پایه قابل سفارش است، ازجملهٔ این تجهیزات هستند. دیگر تجهیزات استاندارد در تایکان کراس توریسموی پایه هم شامل سیستم تعلیق بادی و سقف پانورامیک می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Porsche

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    خیلی خوبه بعد از کلی انتظار معرفی شد ???????

    موافقم 37
    مخالفم 5
  2. Mahdi911turbos

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    در عین سادگی فوق العاده زیباست

    موافقم 30
    مخالفم 4
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      آره دقیقا زیادی پر زرق و برق نیست ولی زیباست
      پورشه خیلی خوب میتونه سدان های کوپه را به استیشن های اسپرت و جذاب تبدیل کنه?

      موافقم 27
      مخالفم 1
  3. کافر مقدس

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    این فریم یک تیکه مشکی پلاستیکی سپر و گلگیر هم جدیدا مد شده که قابلیت زشت کردن هر نمای جانبی ای رو در هر ماشینی داره

    موافقم 13
    مخالفم 35
  4. SRT

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (605 ديدگاه)

    خوب ب نظر میاد
    ولی من همچنان RS6 رو بیشتر دوس دارم

    موافقم 25
    مخالفم 7
  5. Farzad

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    چه رینگ های خوشگلی .
    طراحی داشبورد فوق العاده ، بنز چرا یکم طراحی رو از پورشه یاد نمیگیره !

    موافقم 30
    مخالفم 3
    1. REZA

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (132 ديدگاه)

      خیلی دوستش داشتم. به امید هر ایرانی یه پورشه.چرا میخندی

      موافقم 19
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (237 ديدگاه)

        نمیخوام آرزوها و افکار مثبت دوستان رو له کنم اما این واقعا منطقی نیس که هر ایرانی یه پورشه مگه اینکه ایرانیا همگی بشن جز ثروتمندای جهان
        بهتره بگیم به امید حقوق بشر هر ایرانی
        حالا پورشه سوار نشدیم نشدیم ولی حداقل از دست این لگنای داخلی خلاص شیم و چیزی داشته باشیم که یه انسان عادی توی قرن ۲۱ داره ، مثلا یه سدان ۲۵ ۳۰ هزار دلاری
        گرچه فکر میکنم بعضی دوستان به اینم بخندن که خب البته منطقیه چون بعید میدونم اینجور چیزی هم دست یافتنی باشه

        موافقم 14
        مخالفم 1
    2. Hadi

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      خیلی خوب و کاربردی شده ولی مدل سدان خیلی بهتر و اسپرت تره ?
      این بیشتر به درد خانواده میخوره و پکیج آفرودش خیلی خوبه…
      بنظرم پورشه باید تایکان رو از نظر فنی بروز کنه و قدرت و بردش رو بیشتر کنه…

      موافقم 7
      مخالفم 0
  6. REZA

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (132 ديدگاه)

    واقعآ دوست داشتنی و زیبا خیلی خوب شده این مدل توی عکس اینقدر جذابه وای که از نزدیک ببینیش چه حسی به ادم دست میده اگر بخری و بشینی پشت فرمونش نگم برات

    موافقم 5
    مخالفم 0
  7. علی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    هر چه از جلو و پشت زیباست از کنار زشته

    البته این که من استیشن دوست ندارم هم بی تاثیر نیست

    موافقم 5
    مخالفم 9
  8. علی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    این مدل خیلی خوب وعالیه . اما من سدان روبیشتر دوست دارم .taycan turbobs

    موافقم 7
    مخالفم 0
  9. کوشا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    ۱-تشکر از پدال که ساعت ۷ صبح روز جمعه هم مقاله می ذاره تو سایت!!!
    ۲-یه سری از دوستان تو این سایت اعتقاد دارن پورشه زشته و مثل قورباغه هست و طراحیاش هم قدیمی هست. می خوام نظرشون رو درباره ی این ماشین بدونم. اگه اشتباه نکنم به طراحی هایی که نگاهی به گذشته ی برند دارن طراحی رترو می گن که اصالت برند رو به یاد مخاطب میاره. نمیدونم چرا این دلسوزی رو در مورد مثلا فورد نمی کنن که با طراحی مدل هایی مثل پوما و کوگا و فیستا دارن ریشه به تیشه ی اصالتشون می زنن. یا مثلا در مورد کادیلاک که سدان های قدیمیشون عملا یه تابلوی نقاشی هنری متحرک بودن و الآن رسیدن اینجا؟
    ۳- شرکت پورشه خوب بلده چطور پول مشریاشو از جیبشون در بیاره! اگه به مقاله دقت کنین چند تا نمونه ی جالب از این کار هست! مثلا علاوه بر اینکه قیمت این مدل از تایکان عادی بیشتره شما می تونین یه پکیج آفرود دیزاین سفارش بدین که تنها خاصیتش اینه که بیست میلی متر ارتفاع ماشین بیشتر میشه اونم تو یه ماشین که تعلیقش بادیه! یا مثلا می تونین دوچرخشون رو هم با ماشین بگیرین باید ۹۰۰۰ هزار پوند پول خرج کنید… تازه باید یه نگهدارنده ی دوچرخه هم ازشون بگیرین! ۹۰۰۰ پوند پول کمی نیست!

    موافقم 7
    مخالفم 2
  10. حسین دهمرد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    استیشنه؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. سرزمین آفتاب

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    خب قطعا بازار خاص خودشو داره اما اگه بخوام برقی بگیرم همون تایکان سدان میگیرم
    البته این برای ما ایرانی ها خوبه چون دیگه کَفِش
    نمیگیره

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (237 ديدگاه)

      اگر بنا به نگرفتن کف باشه که خریدن اس یو وی یا حتی کراس اور منطقی تر از استیشن هست
      اینا برا اروپا و فرهنگ اروپا ساخته شده
      جاهای دیگه دنیا فروش چندانی نداره

      موافقم 5
      مخالفم 0
  12. مهدی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    اگه کمپانی های دیگه بخوان کلاس خودرو ها مثلا سدان رو به استیشن تبدیل کنن خیلی بد درست میکنن اما پورشه خیلی خوب این کار رو انجام میده بعد یه نکته ی عجیب این هست که توی عکش دوم رینگ های ماشین شبیه رینگ های لامبورگینی هست

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. مهدی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (550 ديدگاه)

    این مدل بیشتر ( شوتینگ ) به نظر میرسه تا استیشن با چاشنی کراس اور

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا