پورشه

رینگ‌های فیبرکربنی پورشه با بهایی نجومی!

به تازگی پورشه رینگ‌های خلاقانه‌ای را معرفی کرده از جنس فیبر کربن بافته شده هستند. این رینگ‌ها منحصراً برای سری انحصاری ۹۱۱ توربو S تدارک دیده شده‌اند و بنا به گفته خودروساز آلمانی ۲۰ درصد سبک‌تر و ۲۰ درصد قوی‌تر از رینگ‌های آلیاژی معمولی هستند.


این رینگ‌ها که تماماً از پلیمر فیبر کربن تقویت شده ساخته شده‌اند به‌طور فوق‌العاده‌ای برای جذب نیروهای جانبی و طولی بهینه شده‌اند. همچنین جرم چرخشی کمتر به این معنی است که عملکرد شتاب گیری و ترمز خودرو بهبود یافته و این امر باعث افزایش لذت رانندگی می‌شود.


فرایند ساخت این رینگ‌ها پیچیده بوده و دربردارنده برش و سر هم کردن بیش از ۲۰۰ قطعه جداگانه است. پورشه از بزرگ‌ترین دستگاه بافت فیبر کربن با قطر حدود ۹ متر فیبر کربن استفاده می‌کند. زمانی که رینگ مونتاژ شد به رزین آغشته شده و در فشار و دمای بالا آماده می‌شود. یک فرایند خنک‌کنندگی طولانی کامل کننده فرایند مونتاژ رینگ بوده و در نهایت روی آن لاک زده می‌شود.

این اسپورت ساز آلمانی ادعا می‌کند اولین کمپانی است که از این فرایند بسیار پیچیده برای تولید انبوه استفاده می‌کند. این روش مزیت‌های کلیدی نسبت به فرایندهای مرسوم ساختار فیبر کربن دارد. این تکنولوژی باعث می‌شود ساختار ماده کربنی به‌طور قابل‌توجهی چگال تر و جمع و جورتر باشد و درعین‌حال وقت کمتری صرف ساخت رینگ شود. هر رینگ از ۱۸ کیلومتر فیبر کربن ساخته شده است.

فرایند رنگ‌آمیزی پورشه ۹۱۱ توربو S سری انحصاری نیز بسیار منحصربه‌فرد است. رینگ‌ها در ابتدا با رنگ طلایی متمایز مزین می‌شوند و سپس به‌طور کامل رنگ مشکی را به خود می‌گیرند. سپس برنامه‌ی اختصاصی در نظر گرفته با استفاده از لیزر لایه مشکی‌رنگ را می‌سوزاند تا رنگ طلایی قابل‌مشاهده شود.

این رینگ‌ها به‌صورت آپشن عرضه شده و بهای ۱۵۲۳۲ یورویی در آلمان خواهند داشت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بیمه بازار

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3026 ديدگاه)

    امان از دست پورشه با این آپشن‌های گرونش. اون از رنگش که هم قیمت یه ماشین رده بالا بود، اینم از رینگش. . ‌. ماستنگ شلبی GT350 R هم رینگ فیبرکربنی داره اما فکر نمی‌کنم حتی نصف اینم قیمتش باشه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. M

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (130 ديدگاه)

      فکر میکنم اونا ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دلاره ، البته ظاهرا تکنولوژی ساختش با پورشه فرق داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. DEADPOOL

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (164 ديدگاه)

        حاجی من خرابو پریشانو بیچاره ی این پروفایلت شدم منم یکی ازش دارم قاب کردم تو دیوار?

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Amir

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11589 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز کسی مجبور نیست حتما این رینگ ها رو سفارش بده

      برعکس ، واسه بعضی ها اصلا مهم نیست و هر چقدر بگی حاضرن برای سفارشی کردن ماشینشون خرج کنن. ۱۵هزار یورو هم خرج تعطیلات آخر هفتشونه.

      مشتری های پورشه با مشتری های فورد از نظر درآمد فرق میکنن.

      این رینگ ها فقط برای ۹۱۱ توربواس هستند ،
      ۹۱۱ توربو اس یک سوپراسپرته که ۴ برابر شلبی GT350R قیمت داره ، قیمت رینگ هاش اگر ۲ برابر شلبی باشه هیچ جای تعجب نیست .

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. فرشاد

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3026 ديدگاه)

        ضمن نمیگم کسی مجبوره بخره، میگم توجیهی نداره چیزی که تو یه ماشین به مراتب ارزونتر هم موجوده، اینجا با این قیمت فروش بره. خریدارای پورشه به اندازه کافی پولدار هستن اما دلیل نمیشه که خودروساز همچین قیمت‌های بی‌ربطی روی آپشن‌هاش بذاره.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Amir

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11589 ديدگاه)

          .
          ۹۱۱ توربو اس : ۲۲۰/۰۰۰
          شلبی جی تی ۳۵۰ آر : ۵۵/۰۰۰ دلار

          رینگ فیبرکربن ۹۱۱ توربو اس : ۱۵/۰۰۰ دلار
          رینگ فیبرکربن شلبی جی تی ۳۵۰آر : ۷/۵۰۰ دلار

          قیمتش به هیچ عنوان بی‌ربط نیست.
          هر گردی گردو نیست و رینگ های ۹۱۱ یقیناً با رینگ های جی تی ۳۵۰ از همه نظر فرق میکنن.

          قیمت ۹۱۱ چهاربرابر جی تی ۳۵۰ هست ، رینگ هاش اگر ۴ برابر هم باشه اشکالی نداره. کسی که حاضر شده پول ۴ تا شلبی رو بده واسه پورشه با کمال رضایت پول ۲ تا رینگ شلبی رو هم برای ۱ رینگ پورشه خواهد داد.

          یک غذا در منوی رستوران بالاشهر و رستوران پایین‌شهر هست ، آیا کیفیتش هیچ فرقی نمیکنه؟ قیمتش چطور ؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Amir

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11589 ديدگاه)

        .
        در ضمن این رینگ های فیبرکربن مثل رینگ های معمولی فیبرکربن نیست.

        کیفیت ساخت این رینگ ها منحصر به فرده.

        این اسپورت ساز آلمانی ادعا می‌کند اولین کمپانی است که از این فرایند بسیار پیچیده برای تولید انبوه استفاده می‌کند. این روش مزیت‌های کلیدی نسبت به فرایندهای مرسوم ساختار فیبر کربن دارد. این تکنولوژی باعث می‌شود ساختار ماده کربنی به‌طور قابل‌توجهی چگال تر و جمع و جورتر باشد و درعین‌حال وقت کمتری صرف ساخت رینگ شود. هر رینگ از ۱۸ کیلومتر فیبر کربن ساخته شده است.فرایند ساخت این رینگ‌ها پیچیده بوده و دربردارنده برش و سر هم کردن بیش از ۲۰۰ قطعه جداگانه است. پورشه از بزرگ‌ترین دستگاه بافت فیبر کربن با قطر حدود ۹ متر فیبر کربن استفاده می‌کند. زمانی که رینگ مونتاژ شد به رزین آغشته شده و در فشار و دمای بالا آماده می‌شود. یک فرایند خنک‌کنندگی طولانی کامل کننده فرایند مونتاژ رینگ بوده و در نهایت روی آن لاک زده می‌شود.فرایند رنگ‌آمیزی پورشه ۹۱۱ توربو S سری انحصاری نیز بسیار منحصربه‌فرد است. رینگ‌ها در ابتدا با رنگ طلایی متمایز مزین می‌شوند و سپس به‌طور کامل رنگ مشکی را به خود می‌گیرند. سپس برنامه‌ی اختصاصی در نظر گرفته با استفاده از لیزر لایه مشکی‌رنگ را می‌سوزاند تا رنگ طلایی قابل‌مشاهده شود.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. فرشاد

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (3026 ديدگاه)

          عزیز شما یعنی نمیدو‌نی سازنده پیاز داغ قضیه رو زیاد کرده تا سرپوش بذاره رو زیاده‌خواهیش از مشتری؟؟!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Amir

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11589 ديدگاه)

          .
          فرشاد جان :

          پیازداغ چیه دیگه چیه دوست عزیز؟ نمیشه پشت کامپیوتر نشست و اینطوری راجع به حرف بقیه قضاوت کرد و گفت همه دروغ میگن ، از پشت کامپیوتر شما چطور این رینگ ها رو تست کردی و فهمیدی این رینگ ها معمولی هستن و پورشه داره دروغ میگه ؟ اینقدر حرفه ای هستی یعنی ؟

          با صداقت ۱۰۰درصدی هیچ وقت نمیتونی در این بازار موفق بشی و هیچ بقالی هم نمیگه ماست من ترشه ، اینو قبول دارم ، اما پورشه صداقت نسبی خودش رو بارها در رده بندی های کیفیت و قابلیت اعتماد ثابت کرده ، پورشه کسی نیست که بلوف بزنه.

          من که خیلی قبولش دارم.

          آپشن هایی که برای روی مدل های محدود و خاص مثل سری ۹۱۱ پورشه اعمال میشه اکثرا به خواست مشتریان هست . مطمئنا مشتریان مهم پورشه خواهان رینگ های فیبرکربنی با کیفیت بالا بودن و شرکت به درخواست اونا عمل کرده

          خودت بهتر میدونی سوپراسپرت هایی مثل ۹۱۱ ، ۴۸۸ ، اوراکان و لافراری و … بیشتر اسباب بازین و وسیله ی تفریح تا وسیله ی حمل و نقل. کسی که ۲۲۰/۰۰۰ دلار واسه اسباب بازیش میده دغدغه ی لذت و خاص بودن داره و اونقدری پولدار هست که ۱۵۰۰۰ دلار اصلا به چشمش نیاد.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. فرشاد

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (3026 ديدگاه)

          امیر خان، به نظرت چون این مبالغ برای خریدارای پورشه چیزی نیست، پورشه حق داره صرفا به خاطر تفاوت در ساخت (هنوز تفاوت در کیفیت ثابت نشده)، جنسش رو دولا پهنا بفروشه؟ پورشه دستش درد نکنه که رینگ فیبرکربنی اضافه کرد، دستش درد نکنه که رنگ خاص اضافه کرد، اما قیمت منطقی و منصفانشون اینایی نیست که می‌بینیم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. Amir

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11589 ديدگاه)

          .
          فرشاد جان اگر این رینگ ها ارزش این پول رو نداشته باشن کسی نمیخره.

          شما در لیست آپشن های ۴۸۸ و اوراکان و آر۸ هم که نگاه کنی به هیچ عنوان هیچ کدام ارزون نیستن.

          اثبات کیفیت این رینگ ها هم کار من و شما نیست.
          پورشه هم رینگ بی کیفیت نمیزنه و هرگز اونقدر دیوانه نیست که اعتبار خودش رو با که چنگ و دندان و خرج میلیارد ها دلار در لمانز و … به دست آورده واسه ۱۵هزاردلار ناقابل از بین ببره.

          چند وقت پیش خبرش بود پورشه ۴۰۰ میلیون دلار خرج کرده تا روش های جلب رضایت و احترام به مشتری رو به کارمندان نمایندگیش در فلوریدا آموزش بده.

          همین که ماشین های اسپورت و سوپراسپرت پورشه ( خرابی و استهلاک ماشین اسپورتی مثل ۷۱۸ کیمن اصلا با لکسوس ES قابل مقایسه نیست ) از نظر قابلیت اعتماد و رضایت مشتری با لکسوس رقابت شانه به شانه دارن نشون میده پورشه چقدر برای اعتبار خودش و رضایت مشتری تلاش می‌کنه.

          این جمله رو از خودت نقل میکنم ، کامنت امروزت در صفحه ی موتور های هوندا
          ((( تو کار و کاسبی هیچی بدتر از بی اعتبار شدن نیست، حتی اگر سال‌های سال تجربه داشته باشی، پات بلغزه، همه ازت فرار می‌کنن و حتی شرکای سابقت هم با بی‌میلی دستت رو میگیرن، گاهیم بدتر کمک می‌کنن با سر بخوری زمین )))

          فرض کن قیمت واقعی هر دست این رینگ ها ۱۰/۰۰۰دلار باشه نه ۱۵/۰۰۰ دلار. واقعا فکر میکنی شرکتی با سابقه ی پورشه اینقدر احـمقه که واسه ۵/۰۰۰ دلار آبروی خودش رو به خطر بندازه؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. Amir

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11589 ديدگاه)

          .
          البته بگم فرشاد جان مخالفت گاه و بی گاه من با شما حمل بر بی ادبی نشه.
          جزو کاربرانی هستی که نسبت بهتون ارادت ویژه دارم
          وقتایی که کامنت نمیذاری نبودنت در سایت قشنگ حس میشه.

          اکثرا وقتی وقتی کسی رو قبول دارم و دانستن نظرش برام مهمه بیشتر باهاش بحث میکنم.

          بحث کردن با کسی که متعصبه و با یک خودروساز دشمنی داره و … هیچ وقت فایده نداره و منم هرگز هپچین کسی رو برای بحث کردن انتخاب نمیکنم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    3. peyman

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      پورشه با این اپشن های گرونش فک کنم مدیریتش تغییر کرده و چندتا از مدیرهای انقلابی و با بصیرت ایرانی رو استخدام کرده تا اقتصادشون کمی رونق بگیره!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. KING 918 (محمدرضا)

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      فرشاد عزیز اتفاقا بر عکس اکثر ابر خودرو ساز ها پورشه همیشه قیمت های معقول تری داره و همیشه عالی کارش و انجام داده میتونی قیمت ۹۱۸ رو با باقی هایپرکار ها مقایسه کنی ….
      اینم یکی از اپشن های پورشه ست که به صورت سفارشی دست مشتری های خاصش میده که قیمت بالایی نداره…………..
      رفیق چیز خاص همیشه مشتری خاصشو داره
      شما الان مدل های کلاسیک فراری رو نگاه کن ۱۰۰ میلیون دلار هم فروش میرن یعنی یه فراری ۵۰ سال پیش از ۳۰ تا شیرون قیمتش بیشتره اون وقت شما گیر دادی به این رینگ
      والا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    5. Stuttgart

      ۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (54 ديدگاه)

      والا نوش جون هرکی پولشو داره،حالشو ببره دیگه…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. شاهین پسر

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1124 ديدگاه)

    حالا مگه بقیه سوپر اسپرت سازا از رینگ آلمینیومی شرکتی ایرانخودرو استفاده میکنن رو محصولاتشون؟!!!
    الان دیگه اکثرشون فیبرکربنی هستن ولی هیچ کدوم انقدر بها ندادن بهش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. Omid622

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (743 ديدگاه)

    با این قیمت یه ماشین تر و تمیز مث مزدا ۳ میشه خرید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا