پورشه

پورشه کیمن GT4 و پتانسیل‌های بالا برای رقابت

کیمن به‌تدریج از جایگاه خود به‌عنوان ارزان‌ترین محصول پورشه به سمت بالای جدول و رقابت با ۹۱۱ نامدار حرکت می‌کند. در آخرین حرکت با این مهره، پورشه مدل GT4 آن را با ویژگی‌های تحسین‌برانگیز و قیمتی نسبتاً رقابتی در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده است.

Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4
پورشه کیمن GT4 که در کنار ۹۱۱ GT3 RS به نمایش گذاشته شد، خودروی ارزانی نیست. این خودرو در آلمان ۸۵۷۷۹ یورو و در آمریکا ۸۴۶۰۰ دلار به فروش خواهد رسید. این قیمت برای یک کیمن، بالا به نظر می‌رسد اما در عوض تازه معادل قیمت پایه یک ۹۱۱ شده است و حتی ۵۰ هزار دلار از GT3 ارزان‌تر است.

Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4
قلب این خودرو یک پیشرانه شش سیلندر ۳.۸ لیتری تخت برگرفته از مدل ۹۱۱ کاررا S می‌باشد که اکنون ۳۸۵ اسب بخار نیرو و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو ۴۵ اسب بخار بیشتر از نیروی تولیدی کیمن GTS است. انتقال این نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعته دستی، تنها به چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد.

Porsche Cayman GT4 dashboard
Porsche Cayman GT4 dashboard
Porsche Cayman GT4 interior
Porsche Cayman GT4 interior
این نسخه از کیمن قادر است صفر تا صد را در ۴.۴ ثانیه بپیماید و در ۱۴.۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بیشینه سرعت آن نیز ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4
برای توقف این خودرو از سیستم ترمز پورشه ۹۱۱ استفاده شده است. البته می‌توان ترمزهای کربن سرامیکی را نیز برای آن سفارش داد. همچنین پکیج اسپرت کرونو و صندلی‌های با پوسته فیبر کربنی را نیز می‌توان انتخاب نمود.

شکاف‌های کناری بدنه و ورودی‌های هوا نیز بزرگ‌تر شده‌اند و گیرایی بیشتری در ظاهر آن ایجاد نموده‌اند. اسپویلر ثابت عقب و چرخهای آلیاژی ویژه نیز دیگر تغییرات ظاهری آن می‌باشند. کاهش ۳۰ میلی‌متری ارتفاع نیز عملکرد بهتری در پیست به همراه می‌آورد. به‌گونه‌ای که رکورد این خودرو در پیست نوربرگ رینگ به ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه می‌رسد.

Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4
پورشه همچنین مدل GT4 RS را نیز در برنامه دارد که می‌تواند سبک وزن‌تر و قوی‌تر از این مدل باشد و البته پورشه منتظر بازخورد نظر مشتریان در این ارتباط است.

جواد عقیلی

داستان از اونجا شروع شد که پدال گاز رو فشار دادم.

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. احسان(احسان سابق)

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2874 ديدگاه)

    خوراکم ساعت وسط داشبرد ماشین های پورشه هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. جی تی ار

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (459 ديدگاه)

      نمی دانم اشکال از من است یانه اما تازگی طراحی پورشه خصوصا داخلش خیلی دلمو زده. داخلشو که وافعا بتید عوض کنه,اما درمورد ظاهرش,درسته که اصالت زیادی داره اما به نظرم اصالت در طراحی و زیباییوبه روز بودن طراحی باهم فرق دارند و هردوی آنها باید درکنار هم باشد;مثل طراحی های بی ام و یا لندرور…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Mostafa&S

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      حرف نداره…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. saleh.cars.motorcycles

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    خیلی زییباتر از کایمن های گذشته شده مخصوصا با گذاشتن اسپویلر وتغییراتی که روی سپر جلو انجام دادن
    مرسی پدال

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. CHALLEGER

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    واقعا عالیه…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. شایان

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    خیلی قشنگ شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Zora

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (481 ديدگاه)

    عالیه
    مخصوصا رکوردش تو پیست
    تو یکی از برنامه های تاپ گیر جیمز می با پاگانی Huayra خیلی سروصدا راه انداخته بود
    رکورد خوبی هم تو پیست زد و ….
    بعدش استیگ اومد با پورش کیمن تقریبا ۳ ثانیه زودتر همون پیستو دور زد !!!!!!!!!
    خیلی تعجب کردم اصلا چطور میشه با کیمن یه پاگانی (اونم هائویرا) رو شکست داد ؟؟؟!!!
    ولی استیگ این کارو کرد !!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نخود آش

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (294 ديدگاه)

      zora جان ریچارد هموند سوار هوآیرا بود.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. عرفان

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    پدال جان تغییر قالبت فکر کاملا نابجایی بود
    خیلی سایتا که مثل شما تو اوج بودن با تغییر قالب سایتشون همه ی بازدید کننده ها شون رو از دست دادن.
    امیدوارم این اتفاق برات نیافته ولی مثل اینکه داره میفته
    مخصوصا اینکه قالب جدیدت پر از باگه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. h112

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    من که سوار نشدم…ولی به کیفیتش ایمان دارم…..و هم چنینی تکنولوژیه بالاش….
    در کل رنگ آبیش قشنگ تر بود…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. m.elecworld

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بابا پدال خونه تکونی کزده
    .
    .
    .
    .
    .
    .الکی مثلا عیده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. سبحان

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اینکه پورشه اندکی از اون ظاهر قورباغه ای کنده و رفته سمت شمایل ۹۱۸، خیلی بهتره به نظرم. کلا علاقه ی چندانی به طراحی پورشه ندارم. سلیقه س دیگه. اما این جدیدا واقعا زیبا تر دارن میشن هی و هی!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. سعید

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    زیبا و قدرتمند،همین!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا