پورشهمازراتی

نبرد مازراتی MC20 و پورشه 911 توربو S، از مودنا تا اشتوتگارت

معرفی یک سوپرکار موتور وسط جدید همیشه اتفاق مهمی است؛ بنابراین، وقتی مازراتی از MC20 پرده‌برداری کرد، بسیار مشتاق بودیم که آن را در برابر رقبایی مثل پورشه ۹۱۱ توربو S قرار دهیم. البته شاید بگویید ۹۱۱ خودرویی موتور وسط نیست ولی این موضوع از نظر ما اهمیتی ندارد زیرا هردو ماشین برای جذب خریداران مشابهی رقابت می‌کنند و مهم نیست که یکی پیشرانهٔ خود را پشت چرخ‌های عقب نصب کرده و دیگری جلوی چرخ‌های عقب. از این تفاوت که بگذریم، MC20 و توربو S هردو از پیشرانه‌های شش سیلندر توئین توربو با بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و گیربکس‌های هشت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده می‌کنند و قیمت پایهٔ آن‌ها به هم نزدیک است.

علاوه بر این، اگر بخواهیم سوپرکار جدید مازراتی را محک بزنیم، چه رقیبی بهتر از ۹۱۱ توربو که نزدیک به نیم قرن پادشاه پرفورمنس‌های خیره‌کننده بوده است. MC20 رقیب شایسته‌ای برای پورشه به نظر می‌رسد. با بیرون راندن فراری از امپراطوری استلانتیس، حالا مازراتی به نگین تاج این پادشاهی تبدیل شده و قصد دارد ایفای این نقش را آغاز کند. برای این منظور، MC20 به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 جدید و خاص مازراتی با نام نتونو مجهز شده است که ۶۳۰ اسب بخار قدرت دارد. اصالت ایتالیایی این خودرو در جزءجزء آن از شاسی کربنی که با کمک دالارا توسعه پیدا کرده تا صندلی‌های ساخت سابلت و حتی سیستم صوتی Sonus Faber دیده می‌شود.

از سوی دیگر، ۹۱۱ توربو در پنجمین نسل از حیات بی‌وقفهٔ خود قرار دارد که با کد ۹۹۲ شناخته می‌شود. توربو S آزمایشی ما به پکیج سبک‌وزن مجهز است که چند ویژگی شامل شیشه‌های سبک‌وزن آلومینوسیلیکات، حذف صندلی‌های عقب و صندلی‌های فیبر کربنی ثابت را از GT3 قرض گرفته است. به لطف این قطعات، وزن خودرو کاهشی ۴۰ کیلوگرمی داشته موجب می‌شود پیشرانهٔ شش سیلندر تخت ۶۵۰ اسب بخاری احساس بسیار وحشیانه‌تری داشته باشد و این دقیقاً همان چیزی است که توربو S نیاز داشت.

برای اینکه بفهمیم آیا MC20 توانایی رقابت با ۹۱۱ توربو S (و درنتیجه کل سوپرکارها) را دارد یا نه، چند روز را با دو خودرو در شمال لس‌آنجلس سپری کردیم. در این سفر، خودروها را در پیچ‌های تند، شیب‌های طولانی و مسیرهای متروکه بررسی و سپس نتیجه‌گیری کردیم.

مقام دوم: مازراتی MC20

نقاط قوت: ظاهر خیره‌کننده، کابین به‌طور شگفت‌انگیزی راحت، ۲۱۰ اسب بخار قدرت به ازای هر لیتر از حجم موتور

نقاط ضعف: اعداد پرفورمنس در حد قیمت نیستند، پیشرانهٔ V6 صدای چندان جذابی ندارد

چکیده: MC20 برای مازراتی گام بزرگی رو به جلو محسوب می‌شود که با کمی قدرت بیشتر و وزن کمتر حتی بهتر خواهد شد

ما می‌خواستیم در این رقابت MC20 پیروز شود. این خودروی جذاب‌تری است که بیشتر کنجکاوی و توجه افراد را جلب می‌کند و برای پیروزی شانس بالایی داشت. حتی نظر مردمان لس‌آنجلس که همگی تاکنون بوگاتی و پاگانی دیده‌اند هم به این خودرو جلب می‌شود. بسیاری از خودروها ادعا می‌کنند که تجربهٔ خودروهای مسابقه‌ای را ارائه می‌دهند اما در MC20 همه‌چیز از درهایی که به سمت بالا باز می‌شوند تا نمایی که از صندلی راننده دیده می‌شود و یک برف‌پاک‌کنی که شیشهٔ جلو را تمیز می‌کند، واقعاً حس نشستن پشت یک خودروی لمانز را به راننده می‌دهد. آینهٔ عقب نیز تصویری که دوربین پشت خودرو می‌گیرد را نشان می‌دهد که ویژگی بسیار خوب و مفیدی است زیرا در چنین خودرویی آینهٔ واقعی نمی‌تواند نمای عقب را نشان دهد.

فشردن پدال گاز غرش مهیبی را در نیمهٔ عقبی خودرو ایجاد می‌کند زیرا پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 مازراتی به ازای هر لیتر حجم خود ۲۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه از فرایند احتراق جدیدی استفاده می‌کند که از فرمول یک گرفته شده و شامل یک محفظهٔ پیش احتراق با شمع مجزا می‌شود. هنگامی‌که پدال گاز ثابت باشد، صدایی شبیه انفجار از پیشرانه به گوش می‌رسد اما با بیشتر فشردن پدال، آن غرغر خشمگین جای خود را به صدای تیز و بازدم‌های عصبانی از توربوشارژر می‌دهد که شاید برای همه خوشایند نباشد. MC20 با لانچ کنترل ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۱۱ ثانیه طی می‌کند. اگر این اعداد چیزی نیستند که از یک سوپرکار ۶۳۰ اسب بخاری با شاسی فیبر کربنی انتظار دارید، وزن و کشش در آغاز حرکت مقصر هستند.

هرچند مازراتی وزن این خودرو را زیر ۱۵۰۰ کیلوگرم اعلام کرده ولی وزن‌کشی ما عدد ۱۷۰۴ کیلوگرم را نشان داد که ۹۰ کیلوگرم از پورشه ۹۱۱ توربو S چهارچرخ محرک با پکیج سبک‌وزن بیشتر است. وقتی لانچ کنترل را غیرفعال کردیم، MC20 و ۹۱۱ در آزمایش‌های شتاب رولینگ ما از سرعت ۸ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت، ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت و ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت فقط یک‌دهم ثانیه باهم اختلاف داشتند؛ بنابراین فکر کنید اگر MC20 به اندازهٔ ادعای مازراتی سبک بود چطور می‌توانست عمل کند. در قسمت‌های ناهموار مسیر، خوشحال بودیم که سیستم تعلیق را می‌توان مستقل از پیشرانه تنظیم کرد. به‌عنوان‌مثال، با انتخاب حالت رانندگی اسپرت، می‌توان از واکنش سریع پدال گاز و صدای بلند اگزوز بهره‌مند شد اما همچنان می‌توان نرم‌ترین تنظیمات تعلیق را هم انتخاب کرد که برای جاده‌های دنیای واقعی عالی خواهد بود.

دیسک‌های کربن سرامیکی و کالیپرهای برمبو اما تا زمانی که پدال ترمز به پایان محدودهٔ خود نزدیک شود واقعاً کار نمی‌کنند. این موضوع در رانندگی‌های آرام مشکلی نخواهد داشت اما زمانی که قصد ورود به یک پیچ تند را داشته باشید اعتمادبه‌نفس راننده را می‌گیرد. البته سیستم ترمز MC20 از نوع ترمز با سیم است و بنابراین اگر برنامه‌ریزی آن با دقت انجام شود می‌تواند احساس بهتری پیدا کند. کابین این مازراتی را به خاطر صندلی‌های راحت و عدم وام‌گیری آشکار از دیگر محصولات استلانتیس تحسین می‌کنیم. صندوق‌های بار در جلو و عقب امکان سفرهای جاده‌ای را با MC20 فراهم می‌کنند هرچند که صندوق جلو فضایی تقریباً به اندازهٔ جعبه‌داشبورد دارد. به‌طورکلی، MC20 جذابیت بالایی دارد. این ماشین هم برای رانندگی‌های آرام و روزانه مناسب و هم می‌تواند با بیرون دادن شعله‌های آتش، راننده را در صندلی فروببرد. ما جاه‌طلبی مازراتی در این خودرو را دوست داریم ولی برای غلبه بر ۹۱۱ توربو S باید به تلاش خود ادامه دهد.

مقام اول: پورشه ۹۱۱ توربو S

نقاط قوت: تقریباً همهٔ خودروها را در گردوغبار خود می‌گذارد، کاربردی است، شبیه دیگر ۹۱۱ها است

نقاط ضعف: با وجود قیمت ۲۲۰ هزار دلاری، شبیه دیگر ۹۱۱ها است

چکیده: توربو S درک شما از سرعت را تغییر می‌دهد

همه‌چیز اعداد نیست ولی ۹۱۱ توربو S فوق‌العاده‌ترین اعدادی که تاکنون دیده‌ایم را ثبت می‌کند. این ماشین در ۰.۸ ثانیه به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت و در ۲.۱ ثانیه به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه طی می‌کند و با ثبت چسبندگی جانبی ۱.۱۴ جی، MC20 را کاملاً مغلوب می‌کند. در توربو S یک لحظه ایستاده‌اید و ۱۲ ثانیه بعد به سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. شاید این اعداد دروغ به نظر برسند اما باور کنید واقعی هستند. در روز سوم آزمایش ما، راننده‌ای که روز را پشت فرمان ۹۱۱ شروع کرده بود، پس از رانندگی با مازراتی گفت آیا MC20 مشکلی دارد؟ چون به اندازهٔ دیروز سریع نیست. دبیر فنی پاسخ داد هیچ ایرادی وجود ندارد فقط تو به توربو S عادت کرده‌ای.

حق با او بود. توربو S در سیارهٔ خودش زندگی می‌کند. سیاره‌ای با قوانین و جاذبهٔ متفاوت. در مسیری مثل جادهٔ Route 33، بلافاصله می‌توان به ۹۵ درصد از پرفورمنس این خودرو دست پیدا کرد که این در اکثر مواقع شما را به سریع‌ترین خودروی جاده در هرجایی تبدیل خواهد کرد. پورشه همچنین در مقایسه با مازراتی، دید رو به جلوی بهتری دارد و ستون‌های A باریک آن که تقریباً هم‌راستا با گلگیرهای جلو قرار دارند به راننده اطلاع می‌دهند که چرخ‌های جلو را دقیقاً کجا قرار می‌دهد. در این ماشین امکان تعویض دستی دنده‌ها هم وجود دارد اما گیربکس دوکلاچه به بهترین نحو دنده‌های ایده‌آل را انتخاب می‌کند و اجازه می‌دهد تا جایی که جرأت دارید گاز دهید.

۹۱۱ از دو ویژگی مثبت دیگر هم برخوردار است. یکی فاصلهٔ محوری کوتاه که موجب چابکی خودرو می‌شود و دیگری سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب که پایداری را به دنبال دارد. در حالت رانندگی اسپرت پلاس، یک اسپویلر از عقب خودرو بیرون می‌آید اما امکان جمع کردن آن وجود خواهد داشت و برای عبور از روی موانعی مثل سرعت‌گیرها نیز می‌توان ارتفاع دماغهٔ آن را افزایش داد. صندلی‌های فیبر کربنی خودرو با پشتی ثابت حتی برای ساعت‌ها رانندگی هم راحت هستند و با حذف صندلی‌های عقب نیز فضای زیادی برای قرار دادن وسایل فراهم شده است. همچنین در دنیای سوپراسپرت‌ها، توربو S قیمت مناسبی هم دارد به‌گونه‌ای که نمونهٔ آزمایشی ما با قیمت ۲۲۳,۲۳۰ دلار، ۳۶,۸۱۵ دلار از MC20 ارزان‌تر است.

مشکل اصلی توربو S اما این است که ظاهر نسبتاً سادهٔ آن با پرفورمنس خیره‌کننده و قیمت آن مطابقت ندارد. در این خودرو درها مثل هوندا آکورد به شکل معمولی باز می‌شوند و هیچ قطعهٔ آئرودینامیکی خاصی به سبک GT3 در آن دیده نمی‌شود. این شبیه بیش از یک میلیون ۹۱۱ قبلی است. به همین دلیل، در پمپ‌بنزین یا ترافیک، توجه هیچ‌کس به توربو S جلب نمی‌شود. البته همین موضوع هم می‌توان برای خیلی‌ها جذاب باشد. این خودرویی برای رفتن به مهمانی‌های مجلل و برانگیختن تحسین حضار نیست. این خودرویی است که باید پشت آن نشست، به سمت جاده‌های خلوت رفت و از سرعت و هندلینگ آن لذت برد. اگر می‌خواهید جاذبهٔ متفاوتی را تجربه کنید، نیازی به خرید بلیط سفر به فضا نیست، فقط کافی است یک توربو S بخرید.

مقایسه مشخصات فنی

مازراتی MC20

۹۱۱ توربو S

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۶۳۰ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۷۳۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۲ ثانیه ۲.۱ ثانیه
شتاب صفر تا ۱۶۰ ۶.۵ ثانیه ۵.۱ ثانیه
شتاب صفر تا ۲۴۰ ۱۵.۴ ثانیه ۱۲.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۰ ثانیه ۹.۹ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۴۵.۴ متر ۴۲.۳ ثانیه
شتاب جانبی ۱.۰۸ جی ۱.۱۴ جی
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلی‌متر ۲,۴۵۱ میلی‌متر
طول ۴,۶۶۸ میلی‌متر ۴,۵۳۶ میلی‌متر
عرض ۱,۹۶۶ میلی‌متر ۱,۹۰۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۲۱ میلی‌متر ۱,۲۹۳ میلی‌متر
وزن ۱۷۰۴ کیلوگرم ۱,۶۱۳ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۱۴۰ لیتر ۱۳۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
مصرف سوخت ۱۳.۰ لیتر ترکیبی ۱۳.۸ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۲۱۵,۹۹۵ دلار ۲۱۵,۱۹۰ دلار
قیمت تست‌شده ۲۶۰,۰۴۵ دلار ۲۲۳,۲۳۰ دلار
امتیاز کلی ۱۹۲ ۲۱۰

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. Raptor

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    مگه الکیه که مازراتی به این راحتی برسه به پورشه با این همه تجربه تو این کلاس

    موافقم 83
    مخالفم 14
    1. ممد ژانگولر

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3537 ديدگاه)

      یکی سیگار برگ منو روشن کنه 🚬

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. Muty

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1846 ديدگاه)

        با این اوضاع باید به همون سیگار بهمن کوچیک (… موشی) کفایت کرد

        موافقم 9
        مخالفم 2
    2. shirko

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      هم تو دنیا هم تو ایران مازراتی یه برند با پرستیژ تر از پورشه هستش .

      موافقم 22
      مخالفم 81
      1. امیررضا

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (267 ديدگاه)

        نظر شما قابل احترام ولی ایران رو که بیخیال، اونطوری هم که می‌فرمایید کل دنیا با پرستیژ تر نه اینطور نیست. شاید خاص باشه ولی با پرستیژ تر نمیشه. بخاطر لوانته آره اومده سرزبون و فروش داشته اما پرستیژ و اصالت پورشه ماورای مازراتیه.
        البته نظر بنده اینه

        موافقم 40
        مخالفم 10
      2. مهردادکمال

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1825 ديدگاه)

        مازراتی نسخه رام شده فراری هست و پورشه رقیب ارزانتر فراری تو بهترین حالت مساوی هستند و بنظرم نمیشه گفت پرستیژ خیلی بیشتری داشته باشه هر چند تو طراحی بی نظیره مخصوصا مازراتی mc12

        موافقم 13
        مخالفم 10
  2. GMA

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    نقص مازراتی مهمه ولی نقص پورشه زیاد به چشم نمیاد، قبل از دیدن نتیجه بدون تردید میشد حدس زد پورشه برتری داره.

    موافقم 42
    مخالفم 5
    1. سعeد

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (54 ديدگاه)

      گستاخی مازراتی زمانی پنهان بود که تنها به انتشار عکس در سایت خود بسنده می کرد اما متعاقب ورود لابی گرانه اش به خیابان ها، میزان آشغال بودنش از بالا به پایین نمایان گردید و خوشبختانه این بی استعدادی در ساخت خودروهای با ارزش با تاریخچه مازراتی کاملا در تعامل است .
      زبانم در بیان و وصف میزان آشغال بودن این مازراتی قاصر است حتی اگر شاعران نامدار مانند حافظ و سعدی بزرگ جای من بودند، حس و حالی مشابه با من را می‌ داشتند.

      موافقم 17
      مخالفم 50
      1. Humer

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (299 ديدگاه)

        نه بابا 😂

        موافقم 11
        مخالفم 1
      2. پارسا

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (282 ديدگاه)

        حافظ و سعدی : نخوندم

        موافقم 2
        مخالفم 0
  3. محمد امین

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    مزراتی هنوز کار داره تا بتونه توی این کلاس رقابتی بشه … البته باید بگم این ماشین قدم رو به جلوی بزرگی بود ، ولی توربو اس خودرو جا افتاده تر و راحت تری هست و به نظرم حس بهتری از کیفیت رو داره ، و حسابی ۴۰۰ متر رو سریع میره ، در پیست ۹۱۱ توربو اس معمولأ در حدود ۹۱۱ gt3 هست و از رقباش کند تره ، ولی مطمنم نسبت به این مزراتی سریع تره ، یا حداقل برابر هست
    ار نظر طراحی هم خب هر دو ماشین زیبا هستن ، طراحی جلو ۹۱۱ خیلی بهتره ، و جا افتاده تره ، اما عقب mc20 خیلی زیبا تر طراحی شده و حس ماشین های هایپر کار رو داره ، اما پورشه در طراحی عقب نسل ۹۹۲ به سمت زبان طراحی جدید بازار رفته با چراغ های پیوسته و یه در پوش موتور که از نظر من خوب نیست و هیچ ارتباطی به طراحی ۹۱۱ نداره

    موافقم 25
    مخالفم 4
    1. OMID

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      توربو اس اسپورت تورره توی پیست با f8 و 720 مقایسه نمیشه به مک‌لارن gt و 812 و DBS نزدیک تره که گمون نکنم تو پیست از اونا کندتر باشه

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. محمد امین

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        میگن اسپورت تور هست ، و لی به نظرم رقیب f8 و 720 محسوب میشه ، و gt2rs رقیب فراری ۴۸۸ پیستا و 765 محسوب میشه
        اخه اگر بگیم رقیب ۸۱۲ و dbs هست کلا تیپ این ماشین ها فرق دارن اساسی … خودتون قطعا بهتر میدونید

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. OMID

          ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          پورشه واسه سوپر اسپورت های رده میانی فراری و مک‌لارن رقیب نداره رقیب اونا میشد gt2 که وجود نداره و بله درسته gt2rs با پیستا و 765 نزدیک تره
          فرق هم که دارن از کابین و کاربردی بودن همین مدل هم مشخصه

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. Clean energy (صیانت!)

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    قیافه ام سی بیست یکم بهتره
    ولی تو داخل کاملا بازنده است
    توی قدرت هم هیچ…
    اگه مسیر مستقیم بخوای اینو بر میداری، اگه پیست بخوای جی تی سه
    واقعا پورشه عجیب جور سریع لوکس و راحته…
    پورشه محشره…

    موافقم 30
    مخالفم 5
  5. Amoo HamiD

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    سلام …

    یه مشکل در مورد اعداد اعلامی کارانددرایو …
    خود پورشه توی سایتش میگه 2.7 ثانیه هست صفر تا صد (دیگه قطعا صفر تا 96 نمیشه 2.1 که!!!!)
    در ضمن در سایت accelerationtimes نیز صفر تا 60 مایل برای توربو اس نوشته شده 2.5 ثانیه و صفر تا صد هم 2.7 ثانیه …

    جالب تر از اون اطلاعات مربوط به مازراتیه …
    توی سایت فستست لپ تایم صفر تا 60 مایل رو زده 2.9 ثانیه تایم صفر تا صد کیلومتر رو زده 2.8 ثانیه (چیجوری واقعااااااااااا مگه میشه اصلا تغییرات مزخرف در چه حد!!!)
    اما توی سایت accelerationtimes صفر تا 60 مایل برای مازراتی زده 2.7 ثانیه و تایم صفر تا صد کیلومتر هم زده 2.9 که منطقی بنظر میرسه … خود سایت مازراتی هم میگه صفر تا 100 کمتر از 2.9 خواهد داشت …
    اعداد اعلامی کاراند درایو کاملا غیر منطقی و به نظر جانبدارانه برای پورشه هست (صفر تا صد مازراتی آخه 3.2 مگه میشه اگه اینطوری باشه به درد نگاه کردن هم نمیخوره با این قیمت چه برسه به خرید!!!!)

    به هر حال بین این 2 انتخابم با این وضع پورشه هست و باید بگم ام سی 20 هنوز جای کار داره و با این وضعیت حریف آرتورا و از اون بالاتر فراری 296 جی تی بی نخواهد شد …
    اما بعنوان شروعی مجدد خوبه …
    حیف که فرصت در حال اتمام و خودرو های الکتریکی بیخ گوش همه هستن!!!

    موافقم 17
    مخالفم 6
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      دو خطر پایانی بر غمِ غمخانه ام افزود…هیهات…هیهات…

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. ماکسیمیلیان

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (646 ديدگاه)

        الله اکبر از کیبورد گوگل ، دو خط پایانی متاسفانه به اشتباه دو خطر پایانی نگارش شد.

        موافقم 5
        مخالفم 1
  6. آرم@ن

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (183 ديدگاه)

    ندید گفتم پورشه برندس

    موافقم 14
    مخالفم 3
  7. Moon

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (176 ديدگاه)

    مازراتی هیچ جای دنیا تاکید می کنم هیچ جای دنیا بین لوکس سازها ادم حساب نمیشه به خاطر دو چیز 1- کیفیت ساخت به شدت مضخرفش 2-مهندسی قدیمیش که جدیدا یه تکونی داده به خودش ولی هنوز کافی نیست جدیدا هم ماشین های بدترکیب هم کم نمیزنه ( فیس لیفت کواتروپورته و مخصوصا گیبلی ((لوانته واقعا خوبه قبلا پشتش شبیه توسان بود)) و MC20 و گریکاله و گرنتوریسمو و گرنکبریو جدید هم قطعا تعریفی ندارن از تصاویر استتار شده معلومه که یه MC20 گرند تور هست ) در هر صورت استلانتیس هم توانایی زنده کردن مازراتی رو نداره حتی خدا هم نمی تونه کاری کنه استیل اذین که جای خود داره فقط من دلم برای الفارومئو میسوزه که پاسوز این قاشق چنگال ورشکسته شده ، از قدیم همینجوری بود این مازراتی حتی یه جایی خوندم که قبلا دولت ایران به مازراتی کمک کرده تا سرپا بمونه ولی بازم فایده نداشته

    موافقم 15
    مخالفم 21
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      ((حتی خدا هم نمیتواند کاری کند))
      یک بی حرمتی به پروردگار جـهـان است.

      موافقم 17
      مخالفم 11
  8. ماکسیمیلیان

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    سلام و درود!
    مازراتی mc20 دلربا تر اما چه کنیم که مهندسی آلمانی شخصیت کاملاً متفاوتی به پورشه ۹۱۱ توربو S بخشیده است.
    انتخاب بسیار دشواریست بنابر‌این ترجیحم هر دو خودروست🙂.
    یا علی🌷

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      در هر صورت ، هر دو خودرو با جلب توجه چشم نوازی میکنند.
      سـطـح کـار مازراتـی برای برگشت عـالـی نـیـسـت اما مـنـاسـب اسـت.
      پا نوشت : اگر ب ام و هر دو شرکت مازراتی و مک‌لارن را خریداری کند ، “امید ها” برای رقابتِ شگفت انگیز دیگری جان دوباره ای می‌گیرند.
      یا علی🌷

      موافقم 11
      مخالفم 4
  9. Jdm باز

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    911 توربو اس سال ها تجربه و مهندسی پشتش هست و مازراتی هنوز نیاز داره یکم تجربه بیشتری تو ساخت سوپر اسپرت ها پیدا کنه
    در کل ۹۱۱ توربو اس واقعا فوق العاده هست و قیمتش هم کمتر از mc20 هست نتیجه هم کاملا عادلانه بود

    ولی مازراتی یه قدم بزرگی ورداشته و اگه یکم بیشتر رو همین mc20 کار کنه و تا جای ممکن قیمتو رقابتی کنه اونوقت به رقیب بسیار قدری خواهد شد

    موافقم 14
    مخالفم 1
  10. کامران

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (65 ديدگاه)

    شاسی فیبرکربن وزن ۱۷۰۰ !!!
    Poor Engineering

    موافقم 9
    مخالفم 3
  11. سعeد

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    چطور ممکنه انقد ضعیف باشه مازراتی خراب کرده بدم خراب کرده حیف پول که صرف این موتوره اشغال شد

    موافقم 4
    مخالفم 11
  12. Sina10

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    پورشه واقعا شاهکار کرده
    یه ماشین همه چی تمام
    تو خط مستقیم کمتر ماشینی میتونه باهاش رقابت کنه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  13. R@m!n

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    چیزی که باعث میشه MC20 نتونه به رقباش برسه موتور جدیدش یعنی نتونو هست. موتوری که ادعای رقابت با موتور F163 فراری و M630 مک لارن رو داشت در عمل نشون داده که تقریبا یک نسل عقبه. اگر این ماشین سال 2017 زمانی که V6 های 90 درجه مثل موتور اکوبوست فورد و… به اوجشون رسیده بودن معرفی می شد، قطعا محصول بسیار شاخصی می شد.

    یه خلاصه ای از این موتور و چرا نمی تونه با V6 های مدرن رقابت کنه:

    این موتور 3.0 لیتر حجم داره و همونطور که گفته شده ساختار 90 درجه داره و دارای سیستم روغن کاری خشک کن با کمک پمپ های کشنده و مخزن روغن خارجی هست.
    این موتور کوچیک 60 سانتی متر طول، 100 سانتی متر عرض، با ارتفاع 65 سانتی متر و 220 کیلوگرم وزن داره که واقعا قابل تحسینه. نتونو ۶۳۰ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه و ۷۲۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنه که از ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ دور در دقیقه در دسترسه و دور موتوری برابر با 8000 داره و با وجود استفاده از القای اجباری، نسبت تراکم بالای 11:1 دارد. نسبت تراکم موتور فراری 9.4:1 هست.
    نتونو از موتورهای فراری F154 V8 و آلفارومئو 690T الهام گرفته. زاویه 90 درجه و چیدمان عقب از F154 به همراه طول حرکت و محدودیت دور بدست اومده و دستور شلیک به صورت 1-6-3-4-2-5 که با دستور شلیک 690T آلفارومئو V6 یکی هست.

    نتونو سیستم احتراق نوآورانه ای داره که از فرمول 1 گرفته شده، این سیستم از تزریق مستقیم و پورت، شمع های جرقه دوقلو و یک محفظه پیش احتراق نصب شده بین الکترود مرکزی شمع و محفظه احتراق سنتی استفاده می کنه. این سیستم به شمع دوم اجازه می ده تا به عنوان یک تکیه گاه عمل کنه و از احتراق ثابت در زمانی که موتور در سطحی کار می کند که نیازی به پیش محفظه برای ضربه زدن ندارد، اطمینان حاصل کنه.

    این موتور واقعا موتور بدی نیست بلکه خیلی هم خوبه اما خب تکنولوژی های استفاده شده که از موتور F154 و آلفا قرض گرفته دیگه توانایی رقابت با جدیدترین رقبای خودش یعنی مک لارن، فراری، پورشه و… نداره. طراحی موتور به شکلی هست که حداکثر فشار در بیشتر مواقع در دسترس نیست و بخاطر نبود ساختار hot-v و مرکز ثقل کمتر نسبت به فراری و مک لارن اون درگیری و سرعت انتقال لازمه رو نداره. اگر اشتباه نکنم گیربکس هم مدل ZF هست که تو تمام محصولات مازراتی مشترکه و ساختار این گیربکس بیشتر به سمته تعویض های نرم تمایل داره و در صورت فشار بهش تعویض ها خشن و با مقداری تاخیر همراه میشه که باز هم دربرابر گیربکس DCT F1 فراری و بدون درز دوگانه مک لارن ضعیف تر عمل می کنه.

    در کل این ماشین 5 سال دیر معرفی شد.

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. محمد امین

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      اره دقیقا ، این موتور روی کاغذ موتور خوبی هست و خیلی رقابتی هست و در عمل هم خوب کار میکنه ، اما نسبت به رقبا الآن ضعیف تر عمل میکنه .. البته من نظرم این هست که نسبت به موتور m630 مکلارن عملکرد بهتری داره ، یا نهایتا در یک سطح هست …ولی خب باید تست هاش رو پس بده
      مثلا یکی از نکات این موتور که باعث شده مزراتی به سمت سیستم احتراق و جرقه زنی فرمول یک بره ، ناتوانی در ایجاد کوبش مناسب در پیستون ها هست ، و با بالا بردن نسبت تراکم سعی کرده این مشکل رو برطرف کنه و همین باعث ایجاد مسائل جدید شده ، کاری که فراری در f154 انجام داده ، ایجاد برآمدگی و فرورفتگی های خاصی در پیستون هست که در نگاه اول جالب به نظر نمیاد ، اما در عمل این حفره ها و برآمدگی جریان هایی رو در مخلوط سوخت و هوا به وجود میارن که باعث میشه در زمان جرقه شمع ، احتراق انجام شده با سرعت بیشتری در مخلوط حرکت کنه و زاویه احتراق در ایده آل ترین حالت ممکن باشه ، یکی از نکاتی که باعث شد موتور f154 چندین سال جایزه بهترین بگیره همین موضوع هست ، و این کاری هست که مزرلتی نتونسته انجام بده

      موافقم 4
      مخالفم 0
  14. ارین صاحب جمعی

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    اگه مازراتی اول میشد سرمو میکوبیدم تو دیوار اصلن ایتالیا از لحاظ مهندسی خیلی از آلمان عقب تره

    موافقم 5
    مخالفم 19
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      فراری
      سلام

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. ارین صاحب جمعی

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        پورشه سلام ایودی سلام بی ام و سلام بنز سلام زیمنس سلام

        موافقم 2
        مخالفم 8
        1. Clean energy (صیانت!)

          ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          شلاق زدن پورشه و بنز سریع ترین ماشیناشون توسط فراری اس اف ۹۰ استراداله
          سلام

          موافقم 6
          مخالفم 2
  15. GMA

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    بنظرتون اگه کمپانی هایی مثل کونیگ زگ، پاگانی و GMA سوپرکار هایی در این سطح قیمتی میساختن چی از آب در میومد؟!

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. 2311

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      شاید باورت نشه ولی قیمت واقعی کنیگزگ و پاگانی ها در همین حده و میبینیم که عملکردشون از همین سوپرکار ها هم ضعیف تره

      موافقم 1
      مخالفم 7
  16. مهدی

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    ۹۱۱ که نیاز به تعریف نداره اما سکوی اول این کلاس واسه یه ماشین دیگست

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. viper2

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      و اونم چیزی نیست جز (با افتخار) شورلت کوروت

      موافقم 3
      مخالفم 25
      1. 2311

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        کوروت اصلا تو کلاس سوپرکارهای لوکس نیستش
        بنظر من پادشاه این کلاس F8 عه

        موافقم 6
        مخالفم 6
      2. 2311

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        خیر، نبرد پادشاهی بین هوراکان و F8 هست کوروت توی کلاس سوپرکار های ارزون تره رقیب کیمن های GT و لوتوس امیرا و 911 کررا اس/جی تی اس و شلبی جی تی 500

        موافقم 6
        مخالفم 1
  17. ARMAN

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    مثل روز روشن بود که 911 بهتره

    موافقم 4
    مخالفم 4
  18. رامتین

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    911 بیشک جز 3 خودروی برتر تاریخ خودروسازی است.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  19. aminbikar

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    پورشه باید دستی تکون بده اون چراغ های دایره ای رو حذف کنه

    موافقم 2
    مخالفم 19
  20. امیررضا

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (267 ديدگاه)

    خیلی زیاااااااااد فاصله هست بین این دوتا ماشین. این نسل پورشه ۹۱۱ توربو اس واقعاً معرکس طوری که هیچ جوره نمیتونم بهش ایرادی بگیرم. بی‌نقص و عالی.
    از اون طرف هم ام‌سی بیست میتونه به مازراتی کمک بزرگی بکنه تا فروش خوبی داشته باشه و سودآور باشه اما واقع‌بین باشیم، هیچ جوره نمیخوره به این مدل پورشه.

    موافقم 6
    مخالفم 3
  21. بهنام

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    مثل اینکه خیلیا منتظر بودن مزراتی برنده نشه تا اونو با خاک مساوی کنن . دوستان بررسی کننده ها گفتن انقد این ماشین خوب بوده که دوست داشتیم تا بعنوان برنده اعلام کنیم ولی رقیبش واقعا یه معیاره و سرشاخ شدن باهاش بسیار سخته ولی اینطوری نیست که پورشه نقصی نداشته باشه .تنها عیب بزرگ مزراتی وزن زیادش بوده همین و اگر مزراتی بتونه نسخه های سبکتری ازش بسازه واقعا ماشین بسیار خوبی میشه .
    من که این برند رو دوست دارم و مطمئنم با مدل های جدیدش دلربایی خواهد کرد .

    موافقم 8
    مخالفم 1
  22. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    کوروت نسخه پایه با انجین پوشراد 500 اسبی مازراتی رو پاره میکنه.حیف از این همه سرمایه که تو مازراتی تلف شد.با سرمایه انجین آشغال مازراتی میشد یه وی8 جدید برا داج درست کرد تا پشت هم رکورد فروش و تایم بزنه.مازراتی هم تا دیر نشده باید از انجین 6خطی جدید جیپ و داج استفاده کنه.

    موافقم 1
    مخالفم 17
  23. amir

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    توی مقایسه اکورا nsx با مکلارن شخصی اومده بود اکورا رو مسخره کرده بود و هوندا رو برند ضعیفی دونسته بود و همین مازراتی رو ازش تعریف کرده بود حالا اینم جوابش چون هوندا داره تو فرمول یک موتور میسازه ولی مازراتی تو یه شیش سیلندر مونده و خود مک لارن هم موتورش روخودش تولید نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    باز دوباره حال اساسی دادین به آلمان فن ها !!!! پدال کلا طرفدار آلمانه ! مازراتی ماشین خاصه برای افراد خاص! پورشه برای آدمهای تازه به دوران رسیده!!! که فکر میکنن نژادشون با آلمانها یکیه!!

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا