پورشهتجربه و آزمایش

اولین رانندگی با پورشه کاین 2024؛ گران اما جذاب و منحصربه‌فرد

پورشه کاین فیس‌لیفت مدل ۲۰۲۴ هرچند گران‌تر از قبل شده اما حالا از تجهیزات استاندارد بیشتری بهره می‌برد و حس و حال رانندگی خاص یک پورشه را ارائه می‌کند.

همهٔ محصولات پورشه ترکیبی از مهندسی دقیق و پویایی رانندگی اسپرت هستند و این حتی در مورد محصولات خانوادگی این شرکت مثل کاین که به‌تازگی فیس‌لیفت شده هم صدق می‌کند. هرچند این خودرو هنوز همان نسل سوم کاین محسوب می‌شود اما به لطف کابین جدید، پیشرانه‌های ارتقاءیافته و ظاهر اصلاح شده، چیزی بیش از یک فیس‌لیفت به نظر می‌رسد. البته این بهبودها هزینه دارد ولی فهمیدن اینکه چرا ثروتمندان معمولاً راهی نمایندگی‌های پورشه می‌شوند سخت نخواهد بود.

تغییرات بیرونی کاین مدل ۲۰۲۴ مثل اغلب پورشه‌ها جزئی است. بااین‌حال، قسمت جلویی خودرو اصلاح شده و ورودی‌های هوای درون سپر از نو طراحی شده‌اند. در عقب هم چراغ‌های سراسری LED هم نمایی سه‌بعدی پیدا کرده و جا پلاک از روی درب صندوق به سپر منتقل شده است.

در داخل خودرو شاهد سبک طراحی مدرن‌تر اما آشنا هستیم. طراحی اینجا با صفحه آمپر دیجیتالی منحنی ۱۲.۶ اینچی از تایکان الهام گرفته است. همچنین مثل سدان الکتریکی مذکور، حالا یک سوئیچ در سمت راست فرمان انتخاب دنده را انجام می‌دهد تا فضایی روی کنسول مرکزی برای قرار دادن گوشی هوشمند با شارژر بی‌سیم باز شود. در میانهٔ داشبورد یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی جای گرفته درحالی‌که برای سرنشین جلو هم یک صفحه‌نمایش ۱۰.۹ اینچی قابل سفارش خواهد بود.

خودروی آزمایشی ما کاین S کوپه بود که در فیس‌لیفت اخیر پیشرانهٔ V6 قبلی آن با یک نمونهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور جایگزین شده است. این نسخه حالا ۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به قبل دارد. با فشردن دکمهٔ استارت، این موتور با غرغری بم و پرخاشگرانه از خواب بیدار می‌شود که از یک پورشه انتظار نمی‌رود. البته بخشی از این موضوع به خاطر سیستم اگزوز اسپرت ۳,۲۲۰ دلاری در نمونهٔ آزمایشی ما بود اما بدون شک موتور V8 جدید غرش بلندتر و هیجان‌انگیزتری نسبت به نمونهٔ V6 قبلی دارد.

تمام کاین‌های فیس‌لیفت به‌صورت استاندارد از سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه بهره می‌برند که کمک‌فنرهای تطبیقی را با فنرهای فولادی ارائه می‌کند درحالی‌که تعلیق بادی هم با قیمت ۲,۳۹۰ دلار قابل سفارش خواهد بود. خودروی آزمایشی ما به تعلیق بادی مجهز بود که به گفتهٔ پورشه، در حالت رانندگی کامفورت سواری نرم‌تر و در حالت اسپرت هندلینگ بهتری را فراهم می‌کنند. این فنرهای بادی روی آسفالت خراب به‌طور قابل‌تحسینی عالی عمل می‌کردند و هنگام رانندگی در بزرگراه هم رفتاری یکنواخت و منظم به خودرو می‌بخشند.

مسیر آزمایش ما که ترکیب چالش‌برانگیزی از پیچ‌های تند و کفی‌های سرعت بالای طولانی به همراه سربالایی و سرپایینی بود چالش چندانی برای کاین S با موتور V8 ایجاد نکرد و خودرو با پدال گازی که در تهاجمی‌ترین حالت تنظیم شده بود، پیچ‌ها را بدون هیچ مشکلی پشت سر می‌گذاشت. کاین S در آزمایش شتاب هم ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید. در حالت اسپرت پلاس، گیربکس کاملاً آمادهٔ تعویض دنده خواهد بود و گویی ذهن راننده را می‌خواند اما این بدان معنا نیست که استفاده از پدال‌های تعویض دنده جالب نخواهد بود.

آسفالت خراب و جادهٔ پرپیچ‌وخمی که در آن رانندگی کردیم مکانی عالی برای آزمایش کاین S کوپه بود. این خودرو در حالت اسپرت پلاس سواری خشکی دارد اما نه آن‌قدر که آزاردهنده باشد. خودروی ما همچنین به سیستم کنترل پویایی شاسی پورشه با قیمت ۳,۵۹۰ دلار هم مجهز بود که از آنتی‌رول بارهای فعال برای مقابله با بادی‌رول استفاده می‌کند. پورشه مدت‌ها پیش فهمید چگونه احساس فرمان برقی را طبیعی جلوه دهد و از همین فرمول در کاین هم استفاده کرده است تا به‌راحتی بتوان به چرخ‌های جلو اعتماد کرد و پیچ‌ها را پشت سر گذاشت. در طول آزمایش همچنین از فرمان پذیری کاین هم لذت بردیم و این همان تعادلی است که باعث می‌شود رانندگی با هر پورشه‌ای احساس خاصی داشته باشد.

کاین اما به همان اندازه‌ای که جذاب است، یک نقطه‌ضعف بزرگ دارد. قیمت تمام نسخه‌های این خودرو پس از فیس‌لیفت مدل ۲۰۲۴ افزایش پیدا کرده و حالا قیمت مدل پایه با رشد ۷ هزار دلاری به ۸۰,۸۵۰ دلار رسیده است. قیمت کاین S هم ۹۷,۳۵۰ دلار است که نسبت به قبل ۴,۲۰۰ دلار بیشتر شده است. همچنین نسخهٔ کوپه کاین نیز بین ۴,۰۰۰ تا ۶,۷۰۰ دلار از نسخهٔ معمولی خود گران‌تر است. البته حالا تجهیزات استاندارد کاین بیشتر شده و برخی ویژگی‌ها مثل کمک‌فنرهای تطبیقی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. به همین دلیل، به گفتهٔ پورشه، کاین جدید درواقع نسبت به نمونهٔ پیش از فیس‌لیفت با آپشن‌های مشابه ارزان‌تر شده است.

بااین‌حال، خودروی آزمایشی ما هنوز هم نزدیک ۵۰ هزار دلار آپشن داشت که قیمت کلی را به رقم چشمگیر ۱۵۳,۳۸۰ دلار رسانده بود. این رقم برای یک کاین ۴۷۵ اسب بخاری خیلی زیاد است اما می‌توان قید برخی آپشن‌ها مثل رینگ‌های ۲۲ اینچی، سیستم کنترل گشتاور بُرداری دیفرانسیل عقب و سیستم صوتی ۱۲۰۰ واتی Bose را زد و بجای کاین کوپه سراغ نسخهٔ کاربردی‌تر معمولی رفت. در این صورت، یک کراس‌اوور بسیار مطلوب با قیمت ۱۲۵ هزار دلار خواهید داشت که هنوز هم از تعلیق بادی، تودوزی تمام چرمی و هندلینگ عالی پورشه بهره می‌برد. البته با همین مبلغ ۱۲۵ هزار دلاری می‌توان ب‌ام‌و X5 M پایه با ۶۲۵ اسب بخار قدرت خرید ولی به لطف مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های جامع، کاین همچنان گزینه‌ای خاص و منحصربه‌فرد در بازار کراس‌اوورهای لوکس محسوب می‌شود.

مشخصات فنی پورشه کاین S کوپه ۲۰۲۴

Porsche Cayenne S Coupe 2024
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۴۷۵ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی
وزن ۲۲۴۱ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق بار ۵۹۰ لیتر
ظرفیت یدک کشی ۳۵۰۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۰۳,۷۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۵۳,۳۸۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۳ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. yaazid

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    با قیمت نسخه پایه کاین s میشه تو ایران یه لندکروز اتاق صد بیس سال پیش خرید !

    موافقم 87
    مخالفم 0
    1. Python

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      پورشه هم میشه ولی با پول نسخه تست شدش

      موافقم 24
      مخالفم 10
    2. ممد ژانگولر

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3588 ديدگاه)

      هنوزم رخشه . هر کی خریده ضرر نکرده

      موافقم 28
      مخالفم 12
  2. مرتضی علی وحیدی

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (117 ديدگاه)

    دوستان نظرسنجی…
    اگر بخواهید یک ماشین با رنج قیمت ۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان بخرید، این را میخرید یا دیگنیتی پرایم؟
    این لایک
    دیگنیتی دیسلایک
    اگر هم فرقی نمیکنه(به قول آقای میرسلیم با اون لحن گفتارش) پاسخ بدید

    موافقم 65
    مخالفم 17
    1. حسین

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (49 ديدگاه)

      از اونجا که فرق نمیکنه من دیگنیتی میخرم
      چیه بابا پول بنزین زیاد پول قطعات گرون 😂

      موافقم 31
      مخالفم 6
      1. .

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (24 ديدگاه)

        تازه چون چراقاش بزرگه مصرف باتریش زیاده اه اه

        موافقم 35
        مخالفم 4
        1. مرتضی علی وحیدی

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (117 ديدگاه)

          ایراد های لندکروز میرسلیمی

          موافقم 5
          مخالفم 0
  3. elonlion

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (102 ديدگاه)

    می‌خوام فاز هیتر های تسلا و ماشین های برقی رو بگیرم !
    این چیه زشت تخمه مرغی ۱۵۰ هزار دلار برای شتاب ۵ ثانیه ای اونم با کلی فشار و زور خوردن موتور ماشین
    دو تا دونه از این موتور ها دوباره روش نصب بکنن به گرد خاک ایکس پلد نمی‌رسه
    تازه کلی ادعای موتور اسپورت تجربه هم دارن

    موافقم 12
    مخالفم 71
    1. مازیار

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2549 ديدگاه)

      شتاب شتاب شتاب …
      یگانه فاکتور قابل عرض
      البته فقط تا آینده ای نزدیک، الان دیگه خیلی نزدیک
      میشن X پورشه که بسته شد سر و کله برقی مک لارن با اون سبک سازی زبانزدش هم بزودی پیدا میشه فراری هم ‌که دیگه نگم برات

      خودت شروع کردی تسلا!

      موافقم 40
      مخالفم 3
      1. elonlion

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (102 ديدگاه)

        میخوام با ضرب المثل جوابت بدم
        آواز دهل از دور خوش است !

        موافقم 5
        مخالفم 36
        1. مازیار

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2549 ديدگاه)

          زیاد طول نمی کشه

          موافقم 22
          مخالفم 1
        2. elonlion

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (102 ديدگاه)

          آهان لابد همه هنوز وارد بازی نشدن 😂
          ولی یادتون نره تسلا بازیکن نیست
          صاحب زمین هستش

          موافقم 3
          مخالفم 32
        3. مازیار

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2549 ديدگاه)

          بازیکن بودن و صاحب زمین بودن دخلی بهم ندارن استاد تو واضحات موندی

          موافقم 22
          مخالفم 1
    2. R/T

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      تسلا با اون کابین پلاستیکی شخمی که حال آدمو بهم میزنه

      موافقم 30
      مخالفم 5
    3. Sepehr

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      شما عشق تسلا ها چرا اینجورین فقط شتاب آخرشم همین مدل رو بندازی تو پیست یا جاده ک پیچ و خم داشته باشه ب گرد پای کیان هم نمیرسه

      موافقم 19
      مخالفم 1
    4. Sepehr

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      اول از همه تسلا ماشین هاش تخمه مرغی تره و کاملا این مورد مشخصه نیاز ب توضیح نیست
      اما بحث اینجا کاین کوپه هست ک تو سگمنت شاسی کوپه قرار میگیره یعنی ماشینی مثل x6, X4, gle coupe, در مودر قدرت هم ک باید تسلا فقط شتاب داره اما این ماشین با ب قول شما تسلا مدل x تو جاده یا پیست اصلا قابل قیاس نیستن حتی تسلا ب کربن دی اکسید خارج شده از اگزوز این ماشین نمیرسه

      موافقم 22
      مخالفم 0
    5. فرشاد

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      زیر دظلای اوراقی نبودی مستر شتاب
      وقتی پورشه تو موتور اسپرت تو نوربرگرینگ و پیست و درگ و لمان افتخار افرینی میکرد دظلا سیم شارژرم تولید نمیکرد الان باز خوبه میتونه مخلوط کن بزنه

      من اصالت 90ساله و پرفورمنس لذت و صدا که هیچ لوگوی پورش رو هم با دظلایی که شتاب صفرتاصدش یک صدم هس عوض نمیکنم تازه تو لح لح دو ثانیه بودن میزنی من 1.9اوردم پایین تا ببینی هیچی نیس
      تازه بعدشم نیازی به صله رحم با دیوار رو ندارم

      موافقم 18
      مخالفم 0
    6. ar-ma-n

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (174 ديدگاه)

      تسلا چند ساله تاسیس شده که ادعای موتور اسپرت داره چنتا افتخاره داره تو موتور اسپرت یا اصلا حرفی داره ؟؟

      بعدشم یادت نره هیچ وقت نمیشه محصول یک درون سوز با یک برقی مقایسه کرد مقایسه زمانی صورت میگیره که متریال یکی باشه اون موقع به چالش کشید میشه . مثل این میمونه بخوای پراید با بی ام دبلیو مقایسه کنی بگی خب جفتش لاستیک دارن جفتش حرکت میکنن

      موافقم 10
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    مایی که به ریال هم در میاریم میتونیم نسخه پایه این رو بخریم حداقل البته به شرطی که یه ملکی چیزی از قبل داشته باشیم حالا این خودرو برای خارجی ها گرونه ؟ الان یه کارمند متوسط رو به بالا تو امریکا مثلا ماهی 10 هزار دلار میگیره یعنی سالی 120 هزار دلار پس خرید این خودرو براش کاری نداره که

    موافقم 16
    مخالفم 11
    1. مردیم از خوشی

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1392 ديدگاه)

      کارگر ماهی ۲۵۰۰ تا ، کارمندش حدود ۵ هزار دلار در ماه
      مهندس ۱۰ هزار دلار هست
      دکتر حدود ۱۳ هزار دلار به هست

      یه کارمند نهایت می تونه بدون سختی یه خودرو ۴۰ هزار دلاری بخره شما باید هزینه های نگهداری یک خودرو لوکس را هم حساب کنی
      ۱۰۰ هزار واقعا برا کارمند زیاده
      کارگر هم همیشه زندگی سختی داره همه جا ولی مهم اینه که کیفیت زندگیشون بالاست مثلا همون فشار خرید پراید که کارگر ایرانی تحمل میکنه را کارگر امریکای تحمل میکنه ولی اون بجای پراید تویوتا راوفور میخره

      موافقم 24
      مخالفم 6
      1. محمد

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (344 ديدگاه)

        والا تا اونجایی که من میدونم یه پزشک عمومی اونجا سالانه بطور خالص بین 250 تا 350 هزار دلار میگیره و اگر شخص جراح باشه میتونه بطور میانگین حدود 600 هزار دلار درامد داشته باشه . مهندس هم باید بگم میتونه تو رنج 14 هزار دلار در بیاره ماهانه کارمند هم از نظر تحصیلاتی مثل مهندسه دوست عزیز وماهانه حدود 10 هزار دلار در میاره اون نرخی که شما میگید برای افراد تازه کار هست کارگر هم تو رنج 4 تا 6 هزار دلار درامد داره ماهانه .

        موافقم 13
        مخالفم 9
      2. AMD

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        اونجا اصلا ماشین یه کالای سرمایه ای نیس که کارگر برای خریدش سختی بکشه . با حقوق یه ماه (۲۵۰۰دلار) مدل های بسیار متنوعی تو بازار دسته دوم هست . حالا ممکنه بعضی ماشین ها بخاطر کارکرد زیاد و… فرسوده شده باشن ولی راحت میشه یه ماشین تمیز برای خودتون پیدا کنید . اینجاست که خرید یه پراید دسته دو برای مردم شده آرزو .

        موافقم 6
        مخالفم 0
  5. MILADZM

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (345 ديدگاه)

    من نمیدونم این فرمان پورشه لامصب چیه توی هر تست و بررسی بهش اشاره میشه و نگارنده ها دائما ذکر میکنن که حس فرمانش فوق العادس و جالب اینکه این موضوع فقط منحصر به یک مدل از پورشه نیست و توی تمام مدل هاش این موضوع صادقه .
    در کل بنظرم واقعا گرونه و با این قیمت انتخاب های خیلی بهتر حتی از هموطنانش وجود داره .
    البته که من زیاد با ظاهر تکراری و بدون تغییر پورشه ها هم نمیتونم کنار بیام .

    موافقم 9
    مخالفم 27
    1. مردیم از خوشی

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1392 ديدگاه)

      بی صبرانه منتظر ۹۱۱ نسل جدید 😋 احتمالا اخرین نسل درونسوز خواهد بود و امیدوارم پورشه سنگ تمام بزاره

      موافقم 14
      مخالفم 2
  6. امیرحسین

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (130 ديدگاه)

    اقای دهقان سلام چرا کمپانی های بزرگ مثل همین پورشه وارد نمیشه چرا اونا نمیان به دولت بگن ما میخواییم نمایندگی رسمی و قانونی داشته باشیم البته میدونم حتی خارج از ایران خیلی ها پول خریدن پورشه ندارن

    موافقم 3
    مخالفم 6
  7. BMW

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1240 ديدگاه)

    من هیچ مشکلی ندارم با نسل های جدید فقط چرا ورداشتید کیلومتر شمار رو برقی کردید

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. ^MSP^

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (85 ديدگاه)

      الان کیلومتر شمار ماشین شما بنزینیه ؟
      یا موتور بخار داره ؟
      البته جسارت نباشه ها !
      منظور شما دیجیتالیه

      موافقم 11
      مخالفم 0
  8. ehsan

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    با این پول تو سایت ebay لامبورگینی هوراکان ۲۰۱۸ اسپایدر با کارکرد ۴۰ هزارتا میشه خرید.تقریبا 145000

    موافقم 0
    مخالفم 16
  9. ماشین باز

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    اخه پورشه هم شد ماشین
    ماشین فقط پراید با عزراییل اختصاصی 😂😂😂😂
    منطق خودروسازای ایرانی 😂😂😂😂😂😂

    موافقم 19
    مخالفم 0
    1. ar-ma-n

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (174 ديدگاه)

      اونجاش جالب بود میگفتن این وارداتی ها جزو استاندارد های جهانی نیست یا میرسلیم میگفت 206 با لندکروز فرقی نداره خب راست میگه جفتشون چهارتا لاستیک دارن جفتشون حرکت میکنن اصلان فرقی نداره خدایی کیا مملکت میچرخاند آدم نمیدون بخنده حرص بخوره گریه کن ناراحت باشه.

      این یعنی چیه میشه ترجمه کنید خب اگه جزو استاندارد نیست چرا تولید شده چرا وارد کشور شده دقیقا رو کدوم استاندارد های جهانی باید ماشین ساخت ک خودرو سازان بدونن حداقل .😐😐

      موافقم 14
      مخالفم 0
  10. R/T

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی

    موافقم 8
    مخالفم 0
  11. زیزیگولو

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5064 ديدگاه)

    هیچ گرونی بی‌حکمت نیستش و هیچ ارزونی هم بی‌ علت نیستش

    موافقم 7
    مخالفم 4
  12. blackwing

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (913 ديدگاه)

    با دو چیز این ماشین حال نمیکنم :
    دستگیره‌های بی مصرف کنسول مرکزی که بجز اذیت کردن پای راننده و سرنشین ، هیچ خاصیتی ندارن
    و بیش از حد کوپه بودن عقب ماشین که شیب زیاد قسمت عقب و ستون C باعث میشه سرنشین‌های عقب با مشکل برخورد سر با سقف ماشین روبرو بشن !

    بقیه چیزاش خیلی جذاب و عالیه..

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. مازیار

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2549 ديدگاه)

      بلک وینگ از اونجایی که تو شاسی بلندها موقع سوار شدن معمولا با اولین حرکت نمیشه خوب روی صندلی جا گرفت، اون دستگیره های کنسول به همراه ستون A (یا دستگیره احتمالی روش) که با دست دیگه گرفته میشه کمک خوبی برای جابجا شدن هست
      البته به عادت شخصی هم بستگی داره

      موافقم 2
      مخالفم 0
  13. عارف رضاییان

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    لامبو اوروس رو ترجیح میدم

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا