پورشه 911 با تیونینگ تاپ کار، غرق در فیبر کربن!
تیونر روسی مشهور یعنی تاپ کار به خاطر استفاده زیاد از فیبر کربن در خودروهای اسپورت شناخته شده است. جدیدترین پروژه این شرکت یعنی پورشه 992 استینگر GTR لیمیتد کربن ادیشن بر پایه مدل استاندارد 911 توربو S بنا شده و تنها 13 دستگاه از آن تولید خواهد شد.
معمولاً وقتی درباره کیتهای بدنه فیبر کربنی افتر مارکتی صحبت میکنیم به مواردی همچون سپرها، کاپوت، رکابها، بال عقب و... اشاره میشود اما این یکی فرق میکند زیرا تاپ کار یک مجموعه کامل شامل 84 قطعه را برای پورشه 911 نسل 992 طراحی و تولید کرده است. این قطعات دارای 4 لایه فیبر کربن هستند که یک لایه بیرونی، یک لایه داخلی و دو لایه ساختاری را تشکیل میدهد. به منظور درک میزان تغییرات رخ داده در این خودرو باید به تصاویر دقت کنید که نشان میدهد هر پانل بدنه از فیبر کربن ساخته شده است.
شاید در نگاه اول این پروژه یک تیونینگ ملایم برای 911 توربو S باشد اما با دقت بیشتر متوجه خواهید شد تمامی سطوح بیرونی بدنه از فیبر کربن پوشانده شده و عناصر زرد رنگ جذابی نیز به عنوان مکمل بکار رفته است. از آنجایی که تاپ کار بدنه جدیدی برای 911 تولید کرده بنابراین اندکی روی طراحی نسخه استاندارد نیز اصلاحاتی انجام داده تا خودرویی اسپورت تر تولید شود. این تیونر همچنین رینگهای RS ادیشن خود با ابعاد 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب را در نظر گرفته است. به این موارد باید سیستم اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ به همراه خروجیهای مشکی را نیز اضافه کرد.
از نظر فنی تغییری وجود ندارد بنابراین این خودرو همچنان از پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو با قدرت 641 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتون متر سود میبرد. نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس 8 سرعته به تمامی چرخ ها فرستاده شده و باعث ثبت شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 2.7 ثانیهای و حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت میشود.
همین تغییرات فیبر کربنی قیمت هنگفت 100 هزار یورویی دارد. به منظور دریافت پکیج کامل باید رینگهای یاد شده را با قیمت 8 هزار یورو و سیستم اگزوز را با قیمت 5 هزار یورو خریداری کنید. اگر هم خواهان فیبر کربن رنگ شده هستید باید 25 هزار یوروی دیگر را بپردازید.
جمع همه این موارد برابر با 138 هزار یورو است که به قیمت 203500 دلاری پورشه 911 توربو S جدید در بازار آمریکا اضافه میشود.