تک نمونه از پورشه 911GT3 کلاب اسپرت کلاسیک معرفی شد
مدل 996 از پورشه 911، بین سالهای 1997 تا 2006 عر ضه شد. این خودرو به دلیل استفاده از چراغهای خاص در جلو، تفاوت واضحی نسبت به دیگر نسلهای پورشه 911 دارد. نسخهی 996، با مدلهای متنوع شامل کررا، توربو، GT2 و GT3 مجهز به پیشرانههای 3/4 لیتر و 3/6 لیتر با قدرت 320 تا 484 اسب بخار است. از این سری، 175 هزار دستگاه تولید شد.
کلاب رسمی پورشه امریکا (Porsche Club of America) و بنیاد خودروهای کلاسیک پورشه در آلمان، به تازگی یک دستگاه 911 ساخت 1999 را بازسازی کردهاند. این نمونه، سال 2018 توسط کلاب پورشه در امریکا خریداری شد و بعد به موسسهی پورشه کلاسیک آلمان رسید تا روند بازسازی خودرو با الهام از 911 اسپرت کلاسیک ساخت 2010، انجام شود. به همین دلیل، محصول نهایی با جدیت توسط مهندسان پورشه در پیست اختصاصی وایزاخ (Weissach)، ناردو بول ایتالیا و آیدیا اسپانیا مراحل تست و تنظیم را پشت سر گذاشت.
پیشرانهی 3/6 لیتر تنفس طبیعی، با نسخهی GT3 از همان نسل جایگزین شده است تا 381 اسب بخار قدرت و 385 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. ترمزهای این خودرو نیز، مشابه GT3 RS است. پورشه 911 GT3 RS نسل 996، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 4/4 ثانیه و نهایت سرعت 310 کیلومتر برساعت دارد.
گرانت لارسن، مدیر پروژههای خاص پورشه (Porsche Special Projects)، رنگآمیزی 911GT3 کلاب اسپرت کلاسیک را طراحی کرده است. این خودرو با بدنهی خاکستری متالیک، همراه با خطوط آبی و خاکستری روشن روی بدنه، مشابه مدلهای مسابقهای به نظر میرسد. کیت بدنه شامل سپر جلو و رکاب نیز، مشابه 911GT3 ساخته شده است؛ درحالیکه رینگهای اختصاصی با اندازهی 18 اینچ دارد. در عقب هم، بالچهی هماهنگ با بدنه اضافه شده که یادآور خودروهای کلاسیک پورشه، مثل 911 کاررا RS 2.7 ساخت 1973 است.
در نمای داخلی نیز، ترفندهای خاصی برای افزایش حس کلاسیک خودرو وجود دارد. چرم آلکانتارا همراه با پوشش پارچهای و طرح چهارخانه، روی صندلیها و تودریها دیده میشوند. ادوات مختلف کابین، ترکیب رنگ خاکستری تیره و آبی دارند. همچنین، نمایشگر لمسی با ناوبری ماهوارهای و انواع فناوریهای رابط گوشی همراه شامل اپل کارپلی و اندروید اتو در پورشه 911GT3 کلاب اسپرت کلاسیک نصب شده است.
به عقیدهی بسیاری از کارشناسان تاریخ خودرو، از جمله الکساندر فابیگ مدیر پروژههای کلاسیک پورشه، نسل 996 در میان مدلهای مختلف 911 از سال 1964 تا امروز، مورد بیمهری قرار گرفته است. البته این شرایط، احتمالا به دلیل حالت خاص چراغهای جلو و ایجاد تفاوت در سبک طراحی اتفاق افتاد؛ ضمن اینکه بحران اقتصادی اوایل قرن 21 نیز، فروش پورشه 911 و دیگر خودروهای اسپرت را کاهش داد.
در سال 2009، تعداد 250 دستگاه 911 اسپرت کلاسیک ساخته شد اما این خودروها رسما به بازار امریکا نرسید. حالا تکنمونهی بازسازی شده از 911GT3 کلاب اسپرت کلاسیک، نمونهای کلکسیونی برای ایالات متحده خواهد بود. قیمت نهایی یا هزینهی ساخت این مدل هنوز مشخص نیست؛ درحالیکه فرایند بازسازی طی 2/5 سال انجام شده است.