پورشه 911 کابریوله 964 اولین 911 کروک تمام برقی معرفی شد

پنج‌شنبه 14 مهر 1401 - 10:30
مطالعه 5 دقیقه
everrati-porsche-911-964-wide-body-cabriolet-ev
در اقدامی جالب توجه، یک شرکت مهندسی و تیونینگ مستقل از پورشه، 964 کلاسیک کروک را به پیشرانه‌ی تمام الکتریکی مجهز کرده است. این مدل، دو برابر...

در اقدامی جالب توجه، یک شرکت مهندسی و تیونینگ مستقل از پورشه، 964 کلاسیک کروک را به پیشرانه‌ی تمام الکتریکی مجهز کرده است. این مدل، دو برابر نسخه‌ی بنزینی 964-911 قدرت دارد و توانایی‌های فنی مشابه 911 مدرن ارائه می‌کند.

تجهیز خودروهای کلاسیک به ادوات مدرن و قوای محرک جدید، اقدامی معمول در کشورهای مختلف دنیا است. طی سال‌های اخیر، بازتولید (رستومود Restomod)  انواع جگوار و بی‌ام‌و با موتور برقی در بریتانیا انجام شد و توسط خریداران، مورد توجه قرار گرفت. این فرایند، تا امروز برای خودروهای کلاسیک پورشه سابقه نداشت اما به‌تازگی روی 964 کابریوله به نتیجه رسید.

بین سال‌های 1989 تا 1993 تعداد 63762 دستگاه پورشه 911 تیپ 964 تولید شد. این مدل، با استقبال بازار اروپا و امریکا، به موفقیت تجاری رسید و محبوبیت زیادی پیدا کرد. پورشه 911 مدل 964، با پیشرانه‌های متنوع تولید شد؛ اما در نسخه‌ی  مجهز به موتور 3/6 لیتر با قدرت 250 اسب بخار و گشتاور 310 نیوتن‌متر، فروش بیشتری داشت. این نمونه، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 5/5 ثانیه ارائه می‌کرد و نهایت سرعت 260 کیلومتر برساعت با میانگین مصرف سوخت 10 لیتر در صد کیلومتر داشت. همچنین مدل توربو با قدرت 380 اسب بخار، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 4 ثانیه و نهایت سرعت 290 کیلومتر برساعت نیز تولید شد.

شرکت اوِراتی (Everrati specializes) در آکسفوردشایر انگلیس، میان راه لندن تا بیرمنگام واقع است. این مجموعه‌ی فنی و مهندسی بازسازی خودروهای کلاسیک، حدود یک سال پیش خبر از تولید 911 تیپ 964 برقی داده بود. شرکت اوِراتی تاکنون، فورد GT کلاسیک، مرسدس بنز 280SL پاگودا، لندرور نسل اول و بسیاری دیگر خودروهای قدیمی را با پیشرانه‌ی الکتریکی عرضه کرده است. فورد GT40 برقی اوراتی، 800 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور دارد؛ درحالی‌که فقط 1320 کیلوگرم است.

پورشه 911 کابریوله 964 برقی، براساس نسخه‌ی تارگا عرضه شده است. یک موتور برقی در عقب، 500 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور به این خودرو می‌دهد تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 4 ثانیه فراهم شود. این خودرو مجهز به 62 کیلووات ساعت باتری برای رانندگی تا شعاع 322 کیلومتر است.

پورشه برقی اوراتی، در کابین و سیستم تعلیق هم تفاوت‌هایی با مدل بنزینی ساخت قرن بیستم دارد. فنربندی از برند TracTive روی خودرو استفاده شده و پنل دیجیتال برای نمایش عملکرد باتری نزدیک دسته‌دنده، نصب شده است. شرکت سازنده ادعا می‌کند؛ امکان ارائه‌ی خودرو با تجهیزات اصلی ساخت پورشه، کاملا مشابه نسخه‌ی اصلی را دارد.

پورشه 911 تیپ 964 الکتریکی، به‌زودی در اروپا فروخته می‌شود. یک شرکت مونتاژکننده در کالیفرنیا امریکا نیز وجود دارد که می‌تواند تجهیزات برقی اوراتی را برای نسخه‌ی کلاسیک بنزینی، نصب کند. قیمت این خودروی کروک، هنوز اعلام نشده است اما سال قبل، نسخه‌ی کوپه (سقف فلزی) با قیمتی 280 هزار دلار فروخته شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.