پورشه 911 964 تئون دیزاین با 400 اسب بخار قدرت رونمایی شد

جمعه 11 آذر 1401 - 09:30
مطالعه 8 دقیقه
supercharged-porsche-911-964-by-theon-design (2)-1024
برندهای زیادی در حوزه بازسازی پورشه 911 فعالیت دارند اما آیا پورشه 464 هزار دلاری تئون دیزاین شانسی برای موفقیت در این عرصه دارد؟!زمانی که صحبت...
تبلیغات

برندهای زیادی در حوزه بازسازی پورشه 911 فعالیت دارند اما آیا پورشه 464 هزار دلاری تئون دیزاین شانسی برای موفقیت در این عرصه دارد؟!

زمانی که صحبت بهبود و تیونیگ پورشه‌های 911 به میان می‌آید، می‌توان به شرکت‌های بسیاری اشاره کرد که در این راه قدم برداشته و در راستای ساختن 911 موردعلاقه خریداران، حقیقتا کار خود را به‌خوبی انجام داده‌اند. ازجمله این شرکت‌های می‌توان به نام‌های مشهوری چون راف، سینگر، RWB، اموری یا گانترورکس اشاره کرد.

داستان به همین شرکت‌ها ختم نمی‌شود و برندهایی چون تئون دیزاین نیز هستند که در تلاش‌اند تا یک خودروی بی‌نظیر را از دل یک خودروی بی‌نظیر کلاسیک بیرون بکشند. این مجموعه که در سال 2016 و در آکسفوردشایر انگلستان بنیان نهاده شد، به تازگی از جدیدترین پروژه خود به نام «BELL001» رونمایی کرده است. این نام درحقیقت به نخستین پورشه 964 این شرکت و خریدار بلژیکی آن اشاره دارد.

این پورشه بازسازی‌شده نیرویش را از یک پایگاه 3.6 لیتری 6 سیلندر تخت می‌گیرد که به سوپرشارژر «روترکس» مجهز، در سمت راست موتور تعبیه و جایگزین سیستم تهویه‌مطبوع سابق خودرو شده است. اتصالات این سوپرشارژر با اتصالات قطعه قبلی فرقی ندارند؛ بنابراین مهندسان تئون دیزاین آن‌ها را مقاوم‌تر از قبل ساخته‌اند تا درصورت فشار بیشتر به موتور، مشکلی برایش ایجاد نشود.

خنک‌کن‌های دوشارژی نیز در سوی دیگر موتور و به‌صورت متصل به سوپرشارژر نصب شده‌اند تا از گرمایش بیش‌ازحد مجموعه موتور جلوگیری کنند. تئون دیزاین با استفاده از این آرایش، مجموعه موتور را به‌شکل متقارن مونتاژ کرده است.

موتور هواخنک این پورشه به لطف استفاده از سوپرشارژر یادشده، توان تولید 400 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را دارد که به‌واسطه یک جعبه‌دنده پنج سرعتی دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. جعبه‌دنده این خودرو تماما توسط تئون دیزاین بازطراحی شده است تا با سایر اجزای خودرو هماهنگی کامل داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های این پورشه می‌توان به سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ، فنربندی نیمه‌فعال و وزن ناخالص 1265 کیلوگرمی خودرو اشاره کرد. تئون دیزاین برای سبک‌کردن 911 964 به استفاده از فیبرکربن روی آورده و آن را از یکی از تامین‌کنندگان فرمول 1 می‌گیرد. سیستم تهویه‌مطبوع این خودرو با سیستمی جدیدتر، بهینه‌تر و سبک‌تر جایگزین شده است. تئون مدعی شده است که به لطف بهره‌گیری از سخت‌افزار جدید، موفق شده تا به نسبت وزنی 50:50 دست پیدا کند.

همان‌گونه هیچ چیز دست‌سازی در دنیای امروز ارزان نیست، تئون دیزاین نیز قیمت قابل‌توجهی را برای ساخته خود در نظر گرفته است. این مجموعه برای 18 ماه کار روی این خودرو و بازسازی 911 964 حداقل مبلغ 464 هزار دلار (380 هزار پوند) را درنظر گرفته است.

نظر شما درباره این خودروی هواخنک و ویژه چیست؟ آیا مشتریان این خودروها، پورشه تئون دیزاین را به نمونه‌های فوق‌العاده و اثبات‌شده برندهایی چون سینگر یا گانترورکس ترجیح می‌دهند؟!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.