پورشه 911 کابریو منصوری با 888 اسب بخار قدرت معرفی شد

پنج‌شنبه 23 فروردین 1403 - 09:30
مطالعه 7 دقیقه
carbon-and-horsepower-the-888-hp-cabrio-mansory-911-turbo-s-is-out-to-prey-on-hypercars_1
شرکت منصوری از جدیدترین پروژه خود که بر اساس پورشه 911 کابریو شکل گرفته رونمایی کرد. این هیولای روباز 888 اسب بخار قدرت دارد.
تبلیغات

شما چگونه یک سوپر اسپرت فوق‌العاده را ارتقا می‌دهید؟ برای ارتقای خودرویی همچون پورشه می‌توان به منصوری مراجعه کرد. این تیونر مشهور به تازگی از خودروی P9LM Evo 900 کابریو رونمایی کرده است. پس از تولید نسخه کوپه این خودرو در ماه‌های گذشته حالا نوبت به برادر روباز رسیده تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد.

پانل‌های بدنه کربنی فورج کاری شده برای کاهش وزن به کار گرفته شده‌اند و منصوری بخش قوای محرکه را نیز به شدت ارتقا داده است. برای ایجاد هیجان بیشتر نیز کابینی سفارشی در انتظار خریداران خواهد بود. بد نیست بدانید تنها 7 دستگاه از پورشه 911 کابریو منصوری تولید خواهد شد. در ابتدا بهتر است به قوای محرکه بپردازیم. نیروگاه 6 سیلندر 3.8 لیتری تخت پورشه هم‌اکنون 888 اسب بخار قدرت و 1050 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. منصوری می‌گوید هیولای یاد شده در حال حاضر صفر تا صد 2.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 340 کیلومتر در ساعتی دارد.

اگرچه چنین مشخصاتی برای هایپرکارهای مدرن امروزی خیلی چشمگیر نخواهد بود اما برای یک سوپر اسپرت روزمره قطعاً عملکردی فوق‌العاده است. همان‌طور که می‌دانید نسخه استاندارد پورشه 911 توربو S با قدرت و گشتاور 641 اسب بخار و 800 نیوتون متر ارائه می‌شود. برای کسب چنین قدرتی منصوری کمپرسورهای استاندارد را با توربوهای بزرگ‌تر VTG تعویض نموده و سیستم اگزوز نیز ارتقا یافته است. به این موارد باید اینترکولر جدید، فیلتر هوای کاراتر و ECU با تنظیمات کاملاً متفاوت را اضافه کرد.

پروژه تیونینگ منصوری در بخش آیرودینامیک نیز چشمگیر به نظر می‌رسد. ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، آپرون جلوی فیبر کربنی، دیلایت های متمایز و... همگی برای مقاومت کمتر خودرو در برابر باد مخالف طراحی شده‌اند. کاپوت نیز همانند رینگ‌ها و کیت بدنه پهن از کربن سبک‌وزن تولید شده است. از همین متریال در ورودی‌های هوای جانبی نیز سود برده شده و دیفیوزر عقب جدید و اسپویلر تاشو برای ایجاد داون فورس بیشتر نیز در پورشه 911 کابریو منصوری وجود دارند.

پیرلی به عنوان یکی از مشهورترین لاستیک سازان دنیا گفته است قدرت بدون کنترل فایده‌ای نخواهد داشت و کنترل در خودرو به معنی رینگ‌هاست. به همین خاطر منصوری رینگ‌های جدید 21 و 22 اینچی با لاستیک‌های پهن را در نظر گفته تا این هیولا حداکثر کنترل را در سر پیچ‌ها و سرعت‌های بالا داشته باشد. P9LM EVO 900 از نظر کابین نیز دستخوش تغییر شده و شاهد صندلی‌های اسپرت کربنی با وزن کمتر و پوشش چرمی هستیم. بالای فرمان نیز نشانگر دنده نورانی را پذیرا شده و نمایشگرهای دیجیتالی سرعت و دورشمار موتور هم وجود دارند. باقی کابین پر از چرم باکیفیت و نرم است. البته امکان سفارش تریم فیبر کربنی نیز وجود دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.