پورشه 911 رضوانی؛ سوپر اسپرت رترو با 750 اسب بخار قدرت

یک‌شنبه 28 بهمن 1403 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
1
رضوانی در جدیدترین پروژه خود اقدام به تولید نسخه رستوماد پورشه 911 با حداکثر قدرت 750 اسب بخار کرده است.
تبلیغات

پروژه جدید رضوانی قبل از عرضه به بازار کاملاً جلب‌توجه کرده است. سال قبل بود که این شرکت برنامه‌های خود برای تولید نسخه رستوماد از پورشه 911 نسل 992 را اعلام کرد. این خودرو را بخش جدید رضوانی با نام رترو می‌سازد و تاکنون نیز سه کانسپت از آن با پیشرانه‌های مختلف تولید شده است. از آن زمان تاکنون پورشه 911 رضوانی پیشرفت مداومی داشته و در جدیدترین به‌روزرسانی شاهد تغییرات ظاهری هستیم. خودروی موردبحث که با نام RR1 شناخته می‌شود در طراحی قبلی خود از چراغ‌های جلوی برگرفته از پورشه 718 استفاده می‌کرد درحالی‌که کلیت بدنه از خودروهای مسابقه‌ای پورشه در دهه 70 میلادی الهام گرفته بود. با اینکه هویت اصلی کانسپت قبلی و شکل آن حفظ شده اما در جدیدترین نسخه از 911 رضوانی شاهد بخش جلوی سنتی‌تری هستیم.

به لطف استفاده از چراغ‌های جلوی گرد، RR1 ظاهری کلاسیک‌تر داشته و به دلیل اینکه چراغ‌های جدید با پانل‌های بدنه متفاوت همراه شده‌اند بنابراین این خودرو ما را به یاد مدل‌های 930 و 964 می‌اندازد. نکته دیگر به تغییر شکل کاپوت مربوط می‌شود هرچند طراحی سپر و باقی بخش‌های بدنه تفاوتی با رندرهای اصلی ندارند. رضوانی می‌گوید این تصمیم به دلیل بازخورد مشتریان گرفته شده و به نظر ما نیز آن‌ها تصمیم درستی گرفته‌اند. با اینکه رضوانی به دنبال استفاده از چراغ‌های اصلی و مدرن شده 935 بوده اما چراغ‌ها و ظاهر جدید خودرو جذاب‌تر هستند. دیگر تغییر پروژه رضوانی به عدم عرضه کم‌توان‌ترین نسخه از RR1 مربوط می‌شود.

رضوانی قبلاً می‌خواست RR1 550 را با پیشرانه پورشه 911 کررا S مدل 2020 که 520 اسب بخار قدرت در تریم خیابانی و 550 اسب بخاری در تریم پیست داشت عرضه کند. نسخه بعدی با نام RR1 565 شناخته می‌شد که به پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتری تنفس طبیعی 911 GT3 و GT3 RS مجهز بود. این مدل در دو تریم یاد شده به ترتیب 535 و 565 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. نهایتاً به سومین مدل با نام RR1 750 می‌رسیدیم که از قوای محرکه 911 توربو S و سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد و قدرتش بین 715 تا 750 اسب بخار بود؛ اما هم‌اکنون تنها دو مدل در دسترس هستند که یکی RR1 600 با پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوی 600 اسب بخاری است. این خودرو با گیربکس دستی یا PDK قابل سفارش است.

ظاهراً مدل RR1 750 تغییری نداشته و نیروگاه 3.8 لیتری توئین توربوی آن همچنان 750 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس PDK سود می‌برد. هنوز رضوانی اشاره‌ای به قیمت محصول جدید خود نکرده اما قبلاً قرار بود بهای آن از 149 هزار دلار شروع شود. با توجه به تغییرات رخ داده قطعاً قیمت پورشه 911 رضوانی افزایش خواهد یافت و در صورت انتخاب آپشن ها قیمت بالاتر خواهد رفت. تنها 50 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و فرایند مونتاژ آن آغاز شده و قرار است اولین نمونه‌ها از تابستان سال جاری میلادی به دست مشتریان برسند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.