هیولای کربنی: پورشه 911 توربو S روباز با تیونینگ جنجالی منصوری و قدرت 888 اسب!

چهارشنبه 20 فروردین 1404 - 05:30
مطالعه 7 دقیقه
Mansory-Porsche-911-Turbo-S-Cabriolet-16
اگر فکر می‌کردید پورشه 911 توربو S خودش به اندازه کافی خاص و سریع است، منصوری آمده تا نظرتان را عوض کند. با ترکیبی از فیبر کربن فورج، رنگ بنفش،...
تبلیغات

اگر فکر می‌کردید پورشه 911 توربو S خودش به اندازه کافی خاص و سریع است، منصوری آمده تا نظرتان را عوض کند. با ترکیبی از فیبر کربن فورج، رنگ بنفش، صندلی‌های سطلی، و موتوری که از انرژی خالص آدرنالین تغذیه می‌کند، این 911 روباز بیش از آنکه ماشین باشد، یک بیانیه است. بله، شاید پشیمان شوید که به آن نگاه کردید، اما نمی‌توانید مقاومت کنید...

منصوری نسخه‌ای دیوانه‌وار از پورشه 911 توربو S کابریولت معرفی کرده که با نام P9LM Evo 900 شناخته می‌شود؛ خودرویی که نه تنها ظاهری اغراق‌شده دارد، بلکه از نظر فنی هم یک هیولاست.

فیبر کربن فورج، از دماغه تا دیفیوزر

در ظاهر، هیچ چیز از نگاه تیز منصوری در امان نمانده است. دماغه خودرو حالا با اسپلیتر فیبر کربن، کاپوت جدید و دریچه‌های ورودی هوا به‌طور کامل بازطراحی شده. گلگیرهای جلویی با الهام از 911 GT3 RS دارای لوور (شکاف‌های تهویه) هستند و ستون‌های A و قاب شیشه جلو نیز با فیبر کربن تزئین شده‌اند.

در کنار بدنه، رکاب‌ها، گلگیرهای عریض‌شده، ورودی‌های هوا و قاب آینه‌ها همگی از جنس فیبر کربن فورج ساخته شده‌اند تا خودرو حالتی شبیه به یک جت جنگنده خیابانی پیدا کند.

عقب پرهیاهو

در بخش عقب، اسپویلر ثابت عظیم و دیفیوزر حجیم فوراً جلب توجه می‌کنند. اما چشمگیرترین بخش، رینگ‌های جدید 21 و 22 اینچی با قفل مرکزی هستند که در وسط آن‌ها تزئینات فیبر کربن و رنگ بنفش براق به‌کار رفته. بی‌راه نیست اگر بگوییم این ماشین بیشتر از یک خودرو، یک اثر هنری جنجالی است.

کابین: چرم سفید، کمربند بنفش!

درون کابین هم منصوری از تم سفید و بنفش استفاده کرده است. فرمان شاید شکل عجیبی داشته باشد، اما باقی بخش‌ها با چرم سفید لوکس و دوخت‌های بنفش تزئین شده‌اند. صندلی‌ها از نوع باکت اسپرت با قاب فیبر کربن هستند و کمربندهای ایمنی بنفش‌رنگ هم تضاد جذابی ایجاد کرده‌اند.

قلب خودرو: 888 اسب بخار، 1050 نیوتن‌متر

منصوری فقط به زیبایی ظاهری بسنده نکرده. موتور شش سیلندر تخت 3.8 لیتری این پورشه حالا به دو توربوشارژر جدید، نرم‌افزار ECU تیون‌شده، داون‌پایپ‌های غول‌پیکر 98 میلی‌متری و اینترکولر خنک‌شونده با آب مجهز شده است.

نتیجه؟ قدرت 888 اسب بخار و گشتاور خیره‌کننده 1050 نیوتن‌متر (معادل 774 پوند فوت). اعداد و ارقامی که بیشتر به خودروهای درگ یا هایپرکارها شباهت دارند.

کپی لینک

جمع‌بندی

این ماشین برای عاشقان سبک‌های مینیمال و کلاسیک اصلاً مناسب نیست. اما اگر طرفدار جلب توجه، صدای غرش خشن، و طراحی‌های خاص اینستاگرامی هستید، این نسخه‌ی 911 می‌تواند نماد جسارت شما باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.