پورشه 911 GT2 RS و مرسدس AMG بلک سریز جدید برای نبردی تازه آماده می‌شوند

پنج‌شنبه 23 مرداد 1404 - 10:00
مطالعه 5 دقیقه
پورشه 911 GT2 RS و مرسدس AMG بلک سریز جدید
پورشه و مرسدس با نسل جدید 911 GT2 RS و AMG GT بلک سریز برای رقابتی تازه بر سر پادشاهی نوربرگ‌رینگ آماده می‌شوند.
تبلیغات

پورشه و مرسدس AMG با دو سوپراسپرت جدید پیست محور برای رقابت بر سر تصاحب تاج پادشاهی نوربرگ‌رینگ آماده می‌شوند.

کپی لینک

نسل جدید پورشه 911 GT2 RS

از اشتوتگارت، سومین نسل از 911 GT2 RS می‌آید؛ مدلی که همیشه حداکثر توانایی‌های پرفورمنس ۹۱۱ را نشان داده است. به گفته اتوکار به نقل از منابع داخلی، این مدل جدید بار دیگر استاندارد را بالا خواهد برد. قرار است این افراطی‌ترین ۹۱۱ جاده‌ای تاریخ امسال رونمایی شود و از سال ۲۰۲۶ روی خط تولید برود. این سومین نسل از این نام پس از معرفی اولین GT2 RS در سال ۲۰۱۰ محسوب می‌شود. پروتوتایپ‌های این خودرو بدنه‌ای تهاجمی با بال عقب به‌شدت عریض را نشان می‌دهند که ظاهری شبیه خودروهای مسابقه‌ای به آن می‌دهد و از نسل‌های قبلی افراطی‌تر است. قدرت GT2 RS توسط قوای محرکه هیبریدی جدیدی تأمین می‌شود که از خودروهای لمان پورشه الهام گرفته است.

این قوای محرکه از پیشرانه ۳.۶ لیتری شش سیلندر تخت جدید 911 GTS هیبریدی استفاده می‌کند که تقویت خواهد شد. در GTS، پیشرانه بنزینی همراه با یک توربوی الکتریکی و موتور الکتریکی در گیربکس، ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در GT2 RS اما یک توربوی الکتریکی دوم و موتور الکتریکی قوی‌تر اضافه می‌شود تا خروجی ترکیبی حداقل ۷۵۰ اسب بخار را ارائه دهد. یکی از منابع به اتوکار گفته که بیش از ۸۰۰ اسب بخار نیز ممکن است. قدرت از طریق گیربکس هشت سرعته دوکلاچه اتوماتیک فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و انتظار می‌رود گشتاور به‌راحتی از ۸۰۰ نیوتن متر ۹۱۱ توربو S امروزی فراتر رود.

با توجه به معماری جدید، وزن از ۱۴۷۰ کیلوگرم مدل قبلی بیشتر خواهد بود و حتی با استفاده گسترده از فیبر کربن، کاهش عایق صوتی، استفاده از شیشه‌های پرسپکس و سایر عناصر سبک، منابع از افزایش حدود ۶۰ کیلوگرمی خبر می‌دهند. پکیج آیرودینامیکی حتی از 911 GT3 RS جدید هم افراطی‌تر خواهد بود. اصلی‌ترین ویژگی، بال عقب فعال تهاجمی‌تر است که بر داون‌فورس ۸۶۰ کیلوگرمی GT3 RS در سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌افزاید و قابلیت باز کردن بال به سبک DRS را هم دارد. برای افزایش بیشتر داون‌فورس، GT2 RS جدید به دیفیوزر جلوی پایین‌تر و کانال‌های هوایی متعدد برای پایداری بهتر در سرعت‌های بالا مجهز خواهد بود که از خودروهای مسابقه‌ای پورشه الهام گرفته است. همچنین انتظار می‌رود کالیبراسیون سیستم تعلیق بازنگری شود، فاصله عرضی چرخ‌ها افزایش یابد، آنتی‌رول بارها سفت‌تر شوند و سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب بازتنظیم شود. ترمزها هم به‌صورت استاندارد از دیسک‌های کربن سرامیکی استفاده می‌کنند.

همواره GT2 RS اوج پرفورمنس هر نسل از ۹۱۱ بوده و برای گرفتن تاج پادشاهی نوربرگ‌رینگ باید رکورد ۶ دقیقه و ۲۹.۰۹ ثانیه مرسدس AMG One را بشکند. این یعنی GT2 RS جدید باید یعنی حدود ۱۰ ثانیه از بهترین زمان نسل قبلی سریع‌تر شود. این جهشی عظیم در پرفورمنس است که نه‌تنها به افزایش قابل‌توجه قدرت و چسبندگی بلکه به بهبود آیرودینامیک و شاسی هم نیاز دارد. این نشان‌دهنده جدیت مهندسان پورشه در استخراج حداکثر پتانسیل از قدیمی‌ترین مدل تولیدی این شرکت است. قیمت این پرچم‌دار جدید هنوز مشخص نیست ولی میدانیم که تولید بسیار محدودی خواهد داشت. پیش از معرفی GT2 RS جدید اما پورشه قصد دارد نسخه‌های هیبریدی ۹۱۱ توربو و توربو S را معرفی کند که پیش‌زمینه فنی برای GT2 RS خواهند بود.

کپی لینک

بازگشت مرسدس AMG GT بلک سریز

در مقابل پورشه 911 911 GT2 RS جدید، مرسدس AMG با شکارچی نوربرگ‌رینگ خود وارد میدان می‌شود که از یک پیشرانه V8 توربوشارژ قدرتمند بهره می‌برد. این رقیب جدید با کانسپت مرسدس AMG GT ترک اسپرت معرفی خواهد شد که احتمالاً در نمایشگاه خودرویی مونیخ در سپتامبر (شهریور ۱۴۰۴) رونمایی می‌شود. این کانسپت بر پایه نسل دوم مرسدس AMG GT است که در سال ۲۰۲۳ عرضه شد. مرسدس AMG جزئیات فنی کانسپت موردبحث را مشخص نکرده اما تأیید کرد که این مدل پیش‌نمایشی از گسترش سری GT است و به موتور V8 مجهز خواهد بود.

نسخه تولیدی این کانسپت به‌عنوان پرچم‌دار جدید سری مرسدس AMG GT عمل خواهد کرد و احتمالاً جانشین AMG GT بلک سریز سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. مرسدس AMG اعلام کرده که این خودرو برای ثبت رکوردهای زمانی طراحی شده است. بلک سریز ۲۰۲۲ از نسخه‌ای بسیار اصلاح‌شده از پیشرانه V8 توئین توربوی ۴ لیتری مرسدس AMG استفاده می‌کرد که ۷۳۰ اسب بخار قدرت داشت. این موتور قوی‌ترین V8 تولیدی این مرسدس محسوب می‌شد اما نسخه تولیدی کانسپت جدید انتظار می‌رود با پیشرانه V8 خود از این رقم فراتر رود. قوی‌ترین نسخه کنونی سری AMG GT، مدل پرو با ۶۱۲ اسب بخار قدرت است که برای پیست طراحی شده است.

تصاویر پیش‌نمایش این کانسپت، تمرکز کامل روی پیست را نشان می‌دهند. این خودرو به بال عقب عظیم با الهام از GT3 مسابقه‌ای، دیفیوزر جلوی بزرگ و فاصله عرضی زیاد چرخ‌ها در جلو و عقب مجهز است. خبر استفاده از پیشرانه V8 همچنین تأیید می‌کند که مرسدس AMG هنوز با موتورهای بنزینی خداحافظی نکرده، با وجود اینکه توسعه اولین مرسدس AMG GT الکتریکی با قدرت ۱۳۶۰ اسب بخار در جریان است و برای عرضه در سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است.

 منبع: Autocar

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.