با پورشه 911 توربو رودرانر از کونیگ آشنا شوید

سه‌شنبه 14 اسفند 1403 - 10:30
مطالعه 6 دقیقه
Koenig-modified Porsche 930 Road Runner 1
این پورشه سفارشی از قدرت بیشتر و چهره‌ای تازه سود می‌برد.
تبلیغات

برند تیونینگ کونیگ اسپشلز در میانه دهه 80 تا 90 میلادی به اعتبار بسیار بالایی رسید و برخی از مشهورترین مدل‎‌‌های جهان از خودروسازان به‌نامی چون فراری را ارتقا داد این مجموعه یک نسخه به‌خصوص از پورشه 911 930 توربو را هم با نام «رودرانر» توسعه داده است که به‌تازگی در مجموعه «براد آرو» به قیمت 170 تا 190 هزار دلار به حراج گذاشته شده است.

مقالات مرتبط:

کونیگ در زمان توسعه این خودرو، به حفظ شمایل اصلی پورش علاقه نشان نداد و به این ترتیب، کیت مخصوص خود را برای آن توسعه داد. به این ترتیب بدنه این نسخه از 911 با فایبرگلاس بازسازی شد تا مهندسان کونیگ بتوانند تغییرات لازم را در آن ایجاد کنند. این کیت شامل سپر و دماغه جدید در جلو، پنل‌های سفارشی طاق چرخ و چراغ‌های برآمد مدل 928 هم می‌شد. نمای جانبی این خودرو میزبان خروجی هوا شده و مسیر خود را به سمت بخش عقب، جایی که طاق برآمده چرخ جا خوش کرده است، ادامه می‌دهد.

بخش عقب خودرو میزبان یک بالچه بزرگ شده که از آئودی 200 توربو به عاریه گرفته شده است. رنگ سرخ «گاردز»، رنگ اصلی شرکت پورشه نیست و کونیگ خود به رنگ‌آمیزی بدنه همت گماشته است. هر چند که این بدنه جالب به نظر می‌رسد اما لزوما بهترین انتخاب برای 911 نیست و شاید بهتر بود طراحان کونیگ حالت آب شدن را در آن ایجاد نمی‌کردند!

هرچند ظاهر خودرو جای بحث دارد اما تجهیزات فنی ارتقایافته پورشه کونیگ حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. پیشرانه 3.3 لیتری تویین توربو 6 سیلندر تخت این خودرو به‌لطف بهبودهای فنی تیونر یادشده توان تولید 542 اسب بخار قدرت را دارد؛ یعنی 69 اسب بخار قدرت بیشتر از نسخه اصلی 911 توربو. کونیگ برای مهار قدرت این سوپراسپرت کلاسیک هم از سیستم ترمز جدید استفاده کرده است. راندمان مجموعه هم از طریق ضربه‌گیرهای سفارشی برند «بیلشتاین» تامین می‌شود که درکنار میل‌های ضدلغزش به تعادل بهتر آن کمک می‌کند.

درون کابین کرم‌رنگ پورشه کونیگ شاهد داشبورد اصلی پورشه هستیم که به‌خوبی نگهداری شده و حال فضایی کلاسیک را برای سرنشینان ایجاد می‌کند. فهرست‌بندی حراج یادشده اعلام کرده که پورشه 911 کونیگ تاکنون 24,253 کیلومتر کارکرده و چند ماه پیش تعمیرات اساسی پیشرانه را به مبلغ 20 هزار دلار تجربه کرده است. نظر شما درباره پورشه 911 کونیگ چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.