پورشه

سینگر از پورشه بازسازی‌شده 911 توربو study رونمایی کرد

شرکت سینگر که از فعالان حوزه بازسازی و بهبود خودروهای قدیمی پورشه است، در آخرین تلاش خود از یک دستگاه ۹۱۱ جدید با نام توربو اِستادی (Turbo Study) رونمایی کرد. از لحاظ ظاهری، سینگر ۹۱۱ توربو اِستادی ترکیبی از مدل اورجینال ۹۶۰ و ۹۶۴ توربو است و به‌خوبی می‌تواند حس گذشته این خودرو را به بینند خود القا کند.

Singer Porsche 911 Turbo Study

سینگر روی پروژه ۹۱۱ توربو کار می‌کند

سازنده این مدل تنها به تغییرات ظاهری بسنده نکرده و همان‌گونه که از نامش پیداست، سیستم توربو و موتور تخت ۶ سیلندر هواخنک آن را هم توسعه و بهبود داده است. این موتور که به‌صورت اختصاصی برای شعبه آمریکای شمالی پورشه موتوراسپرت ساخته شده، به توربوشارژ دوگانه و تلف‌گاه (wastegate) الکترونیکی مجهز گشته است. اینترکولرهای آب به هوای این خودرو کاملا مخصوص سینگر هستند. ورودی‌های آبششی کنار اسپلیتر هم وظیفه انتقال هوای خنک به درون موتور را برعهده دارند.

قدرت خروجی این موتور ۴۵۰ اسب بخار انگلیسی (bhp) اعلام شده است. سینگر وعده داده که در آینده مدل‌های قوی‌تر هم توسعه داده خواهند شد. جعبه‌دنده این خودرو یک واحد ۶ سرعتی دستی است که قدرت را به چرخ‌های عقب می‌فرستد؛ درعین‌حال، سینگر اعلام کرده که نسخه چهارچرخ محرک این خودرو نیز براساس پروژه بازسازی ۹۱۱ کلاسیک AWD اِستادی که در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت، انجام خواهد شد. برای تحمل بهتر انتقال وزن ناشی از محل قرارگیری توربو، فنربندی اینبار نرم‌تر خواهد بود اما سینگر اعلام کرده که طبق رسم همیشگی خود، این ویژگی هم طبق میل مالکان قابل تغییر خواهد بود.

 

دقت و ظرافت در ساخت ۹۱۱ توربو اِستادی

ریشه اصلی مدل توربو اِستادی به نسل ۹۶۴ پورشه ۹۱۱ بازمی‌گردد؛ اما سینگر برای ساخت بدنه این خودرو از فیبرکربن استفاده کرده است و تنها درها را از جنس اصلی‌شان می‌سازد. ازنظر ظاهری نیز این مدل بیشتر از دیگر پروژه‌های سینگر یادآور ۹۱۱ توربو ۹۳۰ است؛ چراکه بیشتر بخش‌های بدنه بدون تغییر باقی مانده‌اند.

 

سازنده برای حفظ هرچه بیشتر اصالت طراحی، المان‌های جدید را با ظرافت و هماهنگی به آن اضافه کرده است تا این خودرو مانند نسخه‌های DLS و ACS هویتی جدید به خود نگیرد. برای نمونه، داخل چراغ‌های اصلی و راهنمای جلو به لطف فناوری LED کوچک‌تر شده است اما این تغییر به‌گونه‌ای صورت گرفته که خیلی محسوس نباشد و بینند را از هویت اصلی خودرو دور نکند. نمونه دیگر هم چاک آبششی گوشه اسپلیتر هستند.

بخش درونی توربو اِستادی هم باطرافت تمام کار شده است تا به‌خوبی حس دهه هشتاد میلادی ۹۱۱ ۹۳۰ را بدهد. همانطور که در تصاویر مشخص است، سینگر اولین نسخه تولیدی این خودرو را به چرم به رنگ «ماسه مالیبو»، قطعات خشک چوبی و فرمان همیشگی ۹۱۱ توربو مزین کرده است. پشت فرمان هم همان چینش آشنای ۵ دایره دیده می‌شود که به چراغ‌های پس‌زمینه سبزرنگ (که آن‌ها هم الهام گرفته از نسخه اصلی هستند) مجهز شده‌اند.

قیمت و عرضه

سینگر هنوز اطلاعات رسمی درباره قیمت این مدل رائه نکرده است؛ اما احتمال می‌رود این رقم از چیزی حدود ۷۵۰ هزار دلار آمریکا (بدون درنظر گرفتن مالیات) شروع شود. تولید نسخه بازسازی‌شده توربو هم مانند نسخه بازسازی‌شده ۹۱۱ کلاسیک پیش خواهد رفت و برخلاف مدل DLS، به‌شکل تولید محدود عرضه نخواهد شد. مانند سایر خودروهای سینگر، توربو اِستادی هم تا زمان رونمایی رسمی در فستیوال سرعت گودوود که در ماه ژولای سال جاری میلادی برگزار می‌شود، تحت بررسی و توسعه هرچه بیشتر قرار خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
Evo

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    اینایی که زدن تو فاز بازسازی خدمات و گارانتی هم دارن یا فقط میفروشن به مصرف کننده؟

    ولی این فرق داره با نسخه فابریک از آیینه تا ارتفاع و سپر و یک سری نقاط دیگه گویا یه چیزایی از 930 رو برداشته آورده رو 911

    سپرها و آیینه ها . کابین و … فابریک خودش رو بیشتر دوست دارم تا این نمونه . قیمت ش هم خییلی زیاده

    https://germancarsforsaleblog.com/wp-content/uploads/2016/06/c1046-leftfront.jpg

    https://germancarsforsaleblog.com/wp-content/uploads/2016/06/c1046-rear.jpg

    https://germancarsforsaleblog.com/wp-content/uploads/2016/06/c1046-leftside.jpg

    https://germancarsforsaleblog.com/wp-content/uploads/2016/06/c1046-dash.jpg

    موافقم 2
    مخالفم 1
  2. کافر مقدس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    انصافا من با کابین خودش و کلی نشانگر و کیلومتر بیشتر حال میکنم. اینجوری بیشتر بوی دهه 80 میده

    https://www.gallery-aaldering.com/wp-content/uploads/gallery/27966661/27966661-17.jpg

    https://www.gallery-aaldering.com/wp-content/uploads/gallery/27966661/27966661-4.jpg

    موافقم 3
    مخالفم 4
  3. RKH7787

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (541 ديدگاه)

    خیلی خفنه
    ولی بازسازی های گانتر یه چیز دیگن!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. زیزیگولو

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4883 ديدگاه)

    لامصب بعد از گذشت حدود ۲۵ تا ۳۰ سال هنوزم جذابه و بوی تازگیو هیجان میده

    موافقم 11
    مخالفم 0
  5. سلمان

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (161 ديدگاه)

    جالب هست که بدونید در ایران مخصوصا در شهرهای بزرگی مثل شیراز و تهران و اصفهان و مشهد مردم بین ماشینهای خارجی  برای خریدن پورشه نسبت به دیگر برندهای حاضر در بازار مشتاق تر هستن !! ((البته اونهایی که پولش را دارن بخرند)) و یکی از موجه ترین دلیلهاشون هم این هست که راحتتر لوازم یدکی این خودرو در بازار پیدا میشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. کافر مقدس

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      مرد حساب یدونه تویوتا قطعات نداره 45 میلیون هزینه سرویس ش هست . پورشه کجا قطعه داره ! ماکه تو تهران کرج یم هیچکی نمیره دنبال خرید این ماشین ها نه خدمات هست نه قطعات یدونه آیینه ش هم پیدا نمیشه

      پورشه های تو ایران حداقل 5سال سن دارن . استهلاک شون هم بالاست . بی ام و هم که اصولا سلطان هزینه ست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. mrspeedy

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    به قول جیمز می این یه نامه عاشقانه ست به یه ماشین!

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا