سینگر از پورشه بازسازی‌شده 911 توربو study رونمایی کرد

جمعه 22 بهمن 1400 - 04:30
مطالعه 6 دقیقه
Singer Porsche 911 Turbo-2-1024
شرکت سینگر که از فعالان حوزه بازسازی و بهبود خودروهای قدیمی پورشه است، در آخرین تلاش خود از یک دستگاه 911 جدید با نام توربو اِستادی (Turbo Study)...
تبلیغات

شرکت سینگر که از فعالان حوزه بازسازی و بهبود خودروهای قدیمی پورشه است، در آخرین تلاش خود از یک دستگاه 911 جدید با نام توربو اِستادی (Turbo Study) رونمایی کرد. از لحاظ ظاهری، سینگر 911 توربو اِستادی ترکیبی از مدل اورجینال 960 و 964 توربو است و به‌خوبی می‌تواند حس گذشته این خودرو را به بینند خود القا کند.

کپی لینک

سینگر روی پروژه 911 توربو کار می‌کند

سازنده این مدل تنها به تغییرات ظاهری بسنده نکرده و همان‌گونه که از نامش پیداست، سیستم توربو و موتور تخت 6 سیلندر هواخنک آن را هم توسعه و بهبود داده است. این موتور که به‌صورت اختصاصی برای شعبه آمریکای شمالی پورشه موتوراسپرت ساخته شده، به توربوشارژ دوگانه و تلف‌گاه (wastegate) الکترونیکی مجهز گشته است. اینترکولرهای آب به هوای این خودرو کاملا مخصوص سینگر هستند. ورودی‌های آبششی کنار اسپلیتر هم وظیفه انتقال هوای خنک به درون موتور را برعهده دارند.

قدرت خروجی این موتور 450 اسب بخار انگلیسی (bhp) اعلام شده است. سینگر وعده داده که در آینده مدل‌های قوی‌تر هم توسعه داده خواهند شد. جعبه‌دنده این خودرو یک واحد 6 سرعتی دستی است که قدرت را به چرخ‌های عقب می‌فرستد؛ درعین‌حال، سینگر اعلام کرده که نسخه چهارچرخ محرک این خودرو نیز براساس پروژه بازسازی 911 کلاسیک AWD اِستادی که در سال 2014 صورت گرفت، انجام خواهد شد. برای تحمل بهتر انتقال وزن ناشی از محل قرارگیری توربو، فنربندی اینبار نرم‌تر خواهد بود اما سینگر اعلام کرده که طبق رسم همیشگی خود، این ویژگی هم طبق میل مالکان قابل تغییر خواهد بود.

 

کپی لینک

دقت و ظرافت در ساخت 911 توربو اِستادی

ریشه اصلی مدل توربو اِستادی به نسل 964 پورشه 911 بازمی‌گردد؛ اما سینگر برای ساخت بدنه این خودرو از فیبرکربن استفاده کرده است و تنها درها را از جنس اصلی‌شان می‌سازد. ازنظر ظاهری نیز این مدل بیشتر از دیگر پروژه‌های سینگر یادآور 911 توربو 930 است؛ چراکه بیشتر بخش‌های بدنه بدون تغییر باقی مانده‌اند.

 

سازنده برای حفظ هرچه بیشتر اصالت طراحی، المان‌های جدید را با ظرافت و هماهنگی به آن اضافه کرده است تا این خودرو مانند نسخه‌های DLS و ACS هویتی جدید به خود نگیرد. برای نمونه، داخل چراغ‌های اصلی و راهنمای جلو به لطف فناوری LED کوچک‌تر شده است اما این تغییر به‌گونه‌ای صورت گرفته که خیلی محسوس نباشد و بینند را از هویت اصلی خودرو دور نکند. نمونه دیگر هم چاک آبششی گوشه اسپلیتر هستند.

بخش درونی توربو اِستادی هم باطرافت تمام کار شده است تا به‌خوبی حس دهه هشتاد میلادی 911 930 را بدهد. همانطور که در تصاویر مشخص است، سینگر اولین نسخه تولیدی این خودرو را به چرم به رنگ «ماسه مالیبو»، قطعات خشک چوبی و فرمان همیشگی 911 توربو مزین کرده است. پشت فرمان هم همان چینش آشنای 5 دایره دیده می‌شود که به چراغ‌های پس‌زمینه سبزرنگ (که آن‌ها هم الهام گرفته از نسخه اصلی هستند) مجهز شده‌اند.

کپی لینک

قیمت و عرضه

سینگر هنوز اطلاعات رسمی درباره قیمت این مدل رائه نکرده است؛ اما احتمال می‌رود این رقم از چیزی حدود 750 هزار دلار آمریکا (بدون درنظر گرفتن مالیات) شروع شود. تولید نسخه بازسازی‌شده توربو هم مانند نسخه بازسازی‌شده 911 کلاسیک پیش خواهد رفت و برخلاف مدل DLS، به‌شکل تولید محدود عرضه نخواهد شد. مانند سایر خودروهای سینگر، توربو اِستادی هم تا زمان رونمایی رسمی در فستیوال سرعت گودوود که در ماه ژولای سال جاری میلادی برگزار می‌شود، تحت بررسی و توسعه هرچه بیشتر قرار خواهد گرفت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.