فراری با خودروی شماره ۸۳ تیم AF کورسه به رانندگی رابرت کوبیتسا، ییفئی یه و فیلیپ هانسون، برای سومین سال پیاپی مسابقه ۲۴ ساعته لمان ۲۰۲۵ را فتح کرد.
فراری برای سومین سال پیاپی مسابقه ۲۴ ساعته لمان را فتح کرد و با خودروی شماره ۸۳ تیم AF کورسه 499P به رانندگی رابرت کوبیتسا، ییفئی یه و فیلیپ هانسون که به پیروزی رسید. در جایگاه دوم، خودروی شماره ۶ پورشه موتوراسپرت پنسکه ۹۶۳ با رانندگی کوین استر، لورنس وانتور و متی کمبل قرار داشت که از رتبه ۲۱ در گرید شروع کرد و با تلاشی شجاعانه به مقام دوم دست یافت. کاملکننده جایگاههای سکو، خودروی شماره ۵۱ تیم AF کورسه فراری با رانندگی آلساندرو پیر گوییدی، جیمز کالادو و آنتونیو جیوویناتزی بود درحالیکه خودروی شماره ۵۰ همین تیم هم جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد.
کلاس هایپرکار
هرچند فراری چهارمین پیروزی خود را در قهرمانی استقامت جهان ۲۰۲۵ کسب کرد اما این بار نوبت تیم AF کورسه بود که به سلطه خودروهای کارخانهای پس از یک مسابقه درخشان پایان دهد. با وجود مشکلات خنککننده، خودروی شماره ۸۳ در طول مسابقه بدون نقص عمل کرد. خودروی شماره ۶ پورشه پنسکه با عملکرد شجاعانهای به مقام دوم رسید و جایگاه سوم و چهارم به دو خودروی کارخانهای شماره ۵۱ و ۵۰ اختصاص یافت که در چند ساعت پایانی مسابقه پیشتاز بودند اما به دلیل زمان از دست رفته ناشی از جریمههای قبلی، شانس پیروزی را از دست دادند. در جایگاه پنجم، خودروی شماره ۱۲ تیم جوتا کادیلاک با رانندگی نورمن ناتو، الکس لین و ویل استیونز که از پل پوزیشن شروع کرده بود قرار داشت، درحالیکه خودروی شماره ۷ تویوتا با رانندگی کاموئی کوبایاشی، نیک دیویرز و مایک کانوی در رتبه ششم به پایان رسید.
تویوتای شماره ۸ تا زمان از دست دادن چرخ توسط ریو هیراکاوا با بیش از چهار ساعت باقیمانده، شانس کسب حداقل جایگاه سکو را داشت که او را مجبور به بازگشت به پیت و از دست دادن زمان باارزش کرد. پس از تکمیل تعمیرات، این خودرو دیگر در جمع ۱۰ تیم برتر مزاحمت ایجاد نکرد و درنهایت در رتبه ۱۶ به پایان رسید. مسابقه قوی بامو با کمتر از دو ساعت باقیمانده به پایان فروپاشید زیرا هر دو خودروی شماره ۱۵ و ۲۰ با مشکلات فنی مواجه شدند که آنها را مجبور به توقفهای طولانی در گاراژ کرد. بااینحال، هر دو خودرو با شماره ۲۰ در رتبه ۱۸ و شماره ۱۵ در رتبه ۳۲، خط پایان را رد کردند.
کلاس LMP2
بدون شک، هیجانانگیزترین نبرد برای پیروزی در کلاس LMP2 بود با تیم شماره ۴۳ اینتر یوروپل که تحت شرایط فوقالعادهای به پیروزی رسید. در یک ساعت باقیمانده به پایان، خودروی اورکا شماره ۴۳ اینتر یوروپل به نظر میرسید که پیروزی را قطعی کرده است تا اینکه یللی به دلیل سرعت غیرمجاز در پیت جریمه عبور از پیت دریافت کرد. ناگهان، خودروی اورکا شماره ۴۸ تیم VDS Panis Racing با رانندگی استبان ماسون، فرانک پررا و اولیور گری در کمتر از یک ساعت باقیمانده به پایان مسابقه، به صدر رسید؛ اما یللی تسلیم نشد و تنها چند دقیقه پس از اعمال کردن جریمهاش، از ماسون که با یک مشکل فنی دستوپنجه نرم میکرد، پیشی گرفت تا رهبری را به دست آورد و پیروزی کلاس را کسب کند. کاملکننده سکو در این کلاس هم خودروی اورکا شماره ۱۹۹ تیم AO ریسینگ با رانندگی دین کمرون، لوئی دلهتراز و پیجی هایت بود.
کلاس GT3
درنهایت، در کلاس GT3، خودروی شماره ۹۲ منثی ریسینگ پورشه با رانندگی لیته، هاردویک و پرا بهراحتی به پیروزی رسید. خودروی شماره ۲۱ ویستا AF کورسه فراری با رانندگی سیمونمان، فرانسوا هریو و آلسسیو روورا دوم شد. خودروی شماره ۸۱ تیم TF اسپرت شورلت کوروت با رانندگی تام ون رومپوی، روی آندراده و چارلی ایستوود سوم شد و خودروی شماره ۲۷ تیم Heart of Racing آستونمارتین ونتیج که از پل پوزیشن شروع کرده بود و با رانندگیایان جیمز، زکری روبیچون و ماتیادرودی چهارم شد. کاملکننده پنج تیم برتر، خودروی شماره ۸۷ آککودس ASP لکسوس RC F با رانندگی خوسه ماریا لوپز، کلمنس اشمید و پترو اومبرائسکو بود.
آرش
۲۵ خرداد ۱۴۰۴آفرین به فراری و پورشه کمپانیهای درجه یک مسابقات سطح بالا کادیلاک هم فوق العاده بود و بالاتر از تویوتا قرار گرفت تویوتا و بی ام و هم گند زدن
Siyavash
۲۵ خرداد ۱۴۰۴میدونستم فراری اول میشه..شانس بد تویوتا..
mehran911
۲۵ خرداد ۱۴۰۴پورشه با توجه به شرایط BoP این فصل و این مسابقه شاهکار کرد اگه خودروی شماره ۶ پورشه به دلیل رعایت نکردن حداقل وزن از جایگاه ۲۱ ام مسابقه رو شروع نمیکرد میتونست به جای دومی به قهرمانی فکر کنه …
دو خودروی دیگه پورشه هم به دلیل دریافت پنالتی و مشکلات لاستیک جایگاه اولی رو از دست دادن به هر حال فراری عالی کار کرد بخصوص صبح که سطح پیست گرمتر بود جایگاه اولی رو تثبیت کردن
پورشه شاهکار کرد که دوم شد آبروی LMDH رو به تنهایی حفظ کرد… تویوتا به شکل عجیبی برخلاف انتظار ظاهر شد حتی تویوتایی که در مدیریت مسابقه و لاستیک همیشه عالی بود و قوانین BoP تغییرات خوبی نسبت به رقابت های قبلی براش داشت اما در حد انتظار نبود .
.
کلاس GT هم که سلطان 911 عشق من طبق معمول شاهکار کرد… Ever ahead
.
تو این وضعیت کشور اصلا جای خوشحالی نداره امیدوارم سالم و سلامت باشید
مازیار
۲۵ خرداد ۱۴۰۴مهران جان قضیه هایپرکار پورشه چیه؟
آیا به همون نمونه تک ساخت ختم میشه؟
mehran911
۲۵ خرداد ۱۴۰۴مازیار عزیز
ضمنی نگفتن که تولید نمیشه اما بسیار بعیده جز همون نسخه برای پنسکه تولیدش ادامه دار بشه… البته این احتمال هم هست که در آینده تحت پروژه های sonderwunsch بصورت نمونه های سفارشی تم ساخت تولید بشه
.
فعلا پورشه داره رو GT2 کار میکنه به دلایلی احتمال داره حتی هیبریدی هم نباشه احتمالا پیشرانه درونسوز با حجم کمی بیشتر و توربو جدید باشه
مازیار
۲۵ خرداد ۱۴۰۴ممنون
ظاهرا بهتر بود عرضه این دو مدل اختلاف زمانی بیشتری داشته باشه
Ahmad
۲۵ خرداد ۱۴۰۴آفرین به فراری
Cadillac-V
۲۵ خرداد ۱۴۰۴آبروی LMDH رو فقط پورشه حفظ نکرد
کادیلاکم حفظ کرد و تونست تویوتا رو شکست بده
R@min
۲۵ خرداد ۱۴۰۴همه چیز مطابق انتظار بود نه درامای خاصی نه شگفتی.
حمیدرضا
۲۵ خرداد ۱۴۰۴فراری و پورشه عالی عمل کردن بقول رامین همه چیز مطابق انتظار بود تبریک به تمامی خودرو دوستان👏👌
و در اخر
ماشالا استاندارد جهان موازی
ماشالا پشتوانه ۵ ساله
ماشالا کاربرات ۲۰ دهنه
ماشالا دلکو مگنت خودروی شرکت کننده
ماشالا زنبیل ته جدول
#توهم
Taha Ayoobi
۲۵ خرداد ۱۴۰۴بقیه کامنت های رامینو بخونی بد نیست
Cadillac-V
۲۵ خرداد ۱۴۰۴دوست عزیز ( آخرین باره اینجوری میگم)
شما حق داری درمورد شرکت مورد علاقت اینجوری صحبت کنی
ولی اصلا حق نداری شرکت مورد علاقه بقیه رو تو کامنتات مسخره کنی و من از پدال میخوام رسیدگی کنه
پدالم رسیدگی نکنه خودمون جوابت رو به شیوه ای که صحیح است میدیم
همین الانش کادیلاک تویوتا و بی ام و رو زده کنار پس خیلی خوشحال نباش
دانیال_Surrey،England
۲۵ خرداد ۱۴۰۴چند پست پایین تر وقتی پول پوزیشن زد کادیلاک بلبل زبون بودی و حرف از لوله کردن بقیه میزدی،حالا که ر**ی ناراحت شدی؟؟
یه عمره خودت و رفقات چپ و راست دارین هر خودروسازی که میتونین مسخره میکنین.
من والا اینجا طرفدار فراری ندیدم با 3 قهرمانی پشت هم جوگیر بشه و بقیه رو مسخره کنن.
یه ذره شخصیت داشتن چیزی بدی نیست.
خیلی خنده دارین به خدا شماها.
رضا
۲۵ خرداد ۱۴۰۴👍
cehx
۲۵ خرداد ۱۴۰۴دیگ به دیگ میگه روت سیاه
من الان بگم کادیلاک بدرد نمیخوره
چهل صفحه A4 برای من می نویسی که نظر منو تغییر بدی حالا یکی یه چیزی میگه ناراحت میشی
کار هر دو اشتباهه
هر دو متعصب هستید کادیلاک هم یه خودرو سازی و همه خودرو های یک خودرو ساز خوب یا همشون بد نیستند بلاخره خوب و بد کنار هم هستند و اثبات از روی جز برای کل غلطه
ولی خب بابا مرحبا 🧠