چرا خودروهای IMSA از پیست حلقوی استفاده نمیکنند؟ شبیهساز توضیح میدهد
پیست حلقوی نیم مایلی در مجموعه «بریستول موتور اسپیدوِی» برای کمتر گروهی از خودروهای مسابقهای مناسب است. در پاسخ به سوالی که ممکن است کسی تاکنون نپرسیده باشد، مدیر بازاریابی و تولید محتوای «iRacing»، یکی از مشهورترین سرویسهای بازی و شبیهساز اتوموبیلرانی، با تکیه بر تنوع بالای خودروها و پیستهای این شبیهساز کلیپی را تهیه کرده است تا نشان دهد عملکرد خودروها IMSA که شامل چند کلاس خودرویی میشود، در پیست حلقوی بریستول چگونه است؟
اگر چندان طرفداران قهرمانی استقامت جهان یعنی WEC و IMSA (آن را نسخه آمریکایی WEC در نظر بگیرید) نباشید، احتمالا هدف اجرای این شبیهسازی را کمی نامفهوم تلقی کنید اما برای مسابقهدوستان، هرگز خالی از لطف نیست. پلتفرم iRacing بهواسطه تنوع بالای خودروهایش که شامل مسابقهدهندگان فرمول 1 تا هاچبکهای TCR میشود و پیستهای تاییدشده گوناگون محیط مناسبی برای انجام این آزمایش به شمار میرود.
در این کلیپ، خودروهای کلاس GTP و GT بهصورت همزمان و مانند مسابقه واقعی در پیست حلقوی شروع به حرکت میکنند؛ اما تنها 5 ثانیه از این مسابقه میگذرد که خودروهای GTP وارد پیچ نخست میشوند و هرج و مرج به پا میشود. «الکس هورن»، سازنده این کلیپ، ویدئوی درون کابین این خودروها را نیز ضبط کرده است و باور دارد که میتوانند برای تمرین واکنش رانندهها مفید باشد. در لحظه تصادف، یک دستگاه کادیلاک کلاس از GTP از میان خودروهای تصادفکرده عبور میکند و برای یک دقیقه کامل خود را سالم نگه میدارد اما سرانجام به سرنوشت بقیه خودروهای تصادفکرده دچار میشود.
همین آزمایش ساده برای عدم برگذاری مسابقات IMSA و WEC در پیستهای با مسیر حلقوی کوتاه کافی به نظر میرسد. بنابراین اگر از iRacing استفاده میکنید میتوانید سراغ ترکیبهای دیگر خودرویی برای این پیست باشید یا از پیست متفاوتی برای خودروهای IMSA استفاده کنید؛ چراکه خودروهای سری فرمول انتخاب بهتری برای پیستهای حلقوی هستند. نظر شما درباره این آزمایش عجیب چیست؟ آیا نیازی به برگذاری این مسابقات در پیستهای حلقوی وجود دارد؟