مسابقات

چرا خودروهای IMSA از پیست حلقوی استفاده نمی‌کنند؟ شبیه‌ساز توضیح می‌دهد

شبیه‌سازی با iRacing نشان می‌دهد که پیست‌های حلقوی برای خودروهای IMSA فاجعه‌آفرین محسوب می‌شوند.

پیست حلقوی نیم مایلی در مجموعه «بریستول موتور اسپیدوِی» برای کمتر گروهی از خودروهای مسابقه‌ای مناسب است. در پاسخ به سوالی که ممکن است کسی تاکنون نپرسیده باشد، مدیر بازاریابی و تولید محتوای «iRacing»، یکی از مشهورترین سرویس‌های بازی و شبیه‌ساز اتوموبیلرانی، با تکیه بر تنوع بالای خودروها و پیست‌های این شبیه‌ساز کلیپی را تهیه کرده است تا نشان دهد عملکرد خودروها IMSA که شامل چند کلاس خودرویی می‌شود، در پیست حلقوی بریستول چگونه است؟

اگر چندان طرفداران قهرمانی استقامت جهان یعنی WEC و IMSA (آن را نسخه آمریکایی WEC در نظر بگیرید) نباشید، احتمالا هدف اجرای این شبیه‌سازی را کمی نامفهوم تلقی کنید اما برای مسابقه‌دوستان، هرگز خالی از لطف نیست. پلتفرم iRacing به‌واسطه تنوع بالای خودروهایش که شامل مسابقه‌دهندگان فرمول ۱ تا هاچبک‌های TCR می‌شود و پیست‌های تاییدشده گوناگون محیط مناسبی برای انجام این آزمایش به شمار می‌رود.

در این کلیپ، خودروهای کلاس GTP و GT به‌صورت همزمان و مانند مسابقه واقعی در پیست حلقوی شروع به حرکت می‌کنند؛ اما تنها ۵ ثانیه از این مسابقه می‌گذرد که خودروهای GTP وارد پیچ نخست می‌شوند و هرج و مرج به پا می‌شود. «الکس هورن»، سازنده این کلیپ، ویدئوی درون کابین این خودروها را نیز ضبط کرده است و باور دارد که می‌توانند برای تمرین واکنش راننده‌ها مفید باشد. در لحظه تصادف، یک دستگاه کادیلاک کلاس از GTP از میان خودروهای تصادف‌کرده عبور می‌کند و برای یک دقیقه کامل خود را سالم نگه می‌دارد اما سرانجام به سرنوشت بقیه خودروهای تصادف‌کرده دچار می‌شود.

همین آزمایش ساده برای عدم برگذاری مسابقات IMSA و WEC در پیست‌های با مسیر حلقوی کوتاه کافی به نظر می‌رسد. بنابراین اگر از iRacing استفاده می‌کنید می‌توانید سراغ ترکیب‌های دیگر خودرویی برای این پیست باشید یا از پیست متفاوتی برای خودروهای IMSA استفاده کنید؛ چراکه خودروهای سری فرمول انتخاب بهتری برای پیست‌های حلقوی هستند. نظر شما درباره این آزمایش عجیب چیست؟ آیا نیازی به برگذاری این مسابقات در پیست‌های حلقوی وجود دارد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سبحان

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    یه چیز جالب امسال توی لمانز اتفاق افتاد که خبری ازش ترجمه نشده
    شورولت کامارو هنریک موتور اسپورت که از ناسکار با تغییراتی برای لمانز آورده بودن
    بهترین تایمی که ثبت کرده بود ۴ ثانیه از بهترین لپ تایم کلاس GTE سریع تر بود
    به عبارتی ماشین ناسکار از تمام ماشین هایی مثل پورشه . فراری . کوروت سریع تر لپ تایم زده بود
    که همه رو متعجب کرد

    موافقم 13
    مخالفم 2
  2. محمدهادی

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2236 ديدگاه)

    خب مشکل اینه که میخوان این مسابقه رو تو پیست های کوتاه برگزار کنن
    بنظرم اگه تو پیست هایی مثل ایندیانا پلیس و پیست های نسکار با طول بالای ۶ کیلومتر برکزار بشه هیچ مشکلی از بابت هرج و مرج و شلوغی پیش نمیاد،جذاب هم میشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Arash IV

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (111 ديدگاه)

    واقعا مسابقه جذابی نیست نسکار از این جالب تره

    موافقم 0
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا