کانسپت هیبریدی کم مصرف رنو در نمایشگاه خودروی ژنِو
کمپانی رنو قصد دارد تا در ماه مارچ امسال از کانسپت فوق العاده کم مصرف خود رونمایی کند. خودروی XL1 فولکس واگن نیز مشابه این کانسپت رنو میباشد، ولی قیمتی معادل 110,000 یورو دارد، بنابراین طبق گفتهی رِمی باستیِن، رئیس پژوهش، مطالعات پیشرفته و مواد رنو، شرکت در حال کار کردن بر روی یک کانسپت کوچک و کم خرج میباشد که میتواند منجر به تولید یک خودروی ارزان قیمت شود. در حالی که مصرف XL1 به صورتی شگفت انگیز معادل 1 لیتر در هر 100 کیلومتر میباشد، کانسپت رنو در هر صد کیلومتر معادل 2 لیتر بنزین مصرف خواهد کرد.
این کانسپت یک خودروی هیبریدی بنزینی-الکتریکی میباشد که همان فضا و اندازهی کلیو (Clio) را خواهد داشت. اگر این خودروی مفهومی بازخورد مثبتی دریافت کند، ممکن است خودرو وارد مرحلهی تولید شده و به قیمتی بسیار پایینتر از قیمت XL1 به بازار عرضه گردد.
در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای از جمله CO2، رنو میگوید در حالی که برای خودروهای معمولی کاهش وزن بیشترین اهمیت را دارد، در مورد خودروهای برقی باید تمرکز بیشتر روی طراحی آئرودینامیکی خودرو باشد. آنها می گویند که از وزن یک خودروی الکتریکی می توان برای کمک به سیستم ترمز مولد خودرو به منظور برداشت حداکثر میزان انرژی جنبشی هنگام ترمزگیری خودرو استفاده کرد.
در خودروهای آیندهی رنو ما اثری از فیبر کربن نمیبینیم، زیرا یکی از اهداف اصلی شرکت کاهش هزینههای مصرف کننده میباشد. اضافه کردن این مادهی سبک در تولید محصولات مطمئناً قیمت تمام شدهی آنها را افزایش خواهد داد، و این وضعیتی است که رنو میخواهد از آن اجتناب کند.