فولکس واگن

فولکس واگن XL1 مدل ۲۰۱۳

سرانجام فولکس واگن مشخصات فنی نسخه نهایی XL1  را منتشر کرد؛ خودرویی که قرارست اولین رونمایی آن در اتوشوی ژنو ۲۰۱۳ محقق شود . . .

2013 Volkswagen XL1
۲۰۱۳ Volkswagen XL1

پیشرانه XL1 یک موتور دو سیلندر توربو دیزلی به حجم ۸۰۰ سی سی است که ۴۷ اسب بخار بیشتر قدرت ندارد. وظیفه پشتیبانی از این موتور برعهده یک موتور الکتریکی ۲۷ اسبی است که با باطری های لیتیوم/یون ۵.۵ کیلوات ساعتی تغذیه می شوند. فولکس واگن چنین ادعا کرده که مصرف ترکیبی XL1 معادل ۰.۹ لیتر و میزان تولید CO2 در آن نیز به ۲۱ گرم در هر کیلومتر می رسد.

طول و عرض و ارتفاع این خودروی دو نفره به ترتیب ۳,۸۸۸ و ۱,۶۶۵ و ۱,۱۵۳ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲,۲۲۴ میلیمتر است. همچنین باداشتن ضریب درگ ۰.۱۸۹ باعبور از مرسدس بنز CLA180 بصورت ناعادلانه ای آیرودینامیک ترین خودروی حال حاضر جهان لقب گرفته است! این هیبریدی به لطف گیربکس هفت سرعته دوکلاچه خود می تواند در ۱۲.۷ ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ و در ادامه به حداکثر سرعت محدود شده ۱۶۰ کیلومتر برساعتی دست یابد. البته با داشتن کیت ترمز سرامیکی و آنتی رول بارهایی از جنس کامپوزیت های کربن/پلاستیکی احتمالا جایی برای نگرانی پایداری این خودروی کوچک در سرعت های بالا نیست.

بدنه فیبرکربنی این خودرو تنها ۲۳۰ کیلوگرم وزن داشته که به همراه ۲۲۷ کیلوگرم وزن پیشرانه و گیربکس و پکیج باطری، ۱۵۳ کیلوگرم وزن شاسی و چرخ ها و سیستم تعلیق، ۱۰۵ کیلوگرم سیستم های الکترونیکی و ۸۰ کیلوگرم نیز برای تجهیزات دیگر، وزن خالص XL1 را به حدود ۷۹۵ کیلوگرم می رساند. پس با این اوصاف می توان چنین گفت که ۲۱.۳ درصد از وزن خودرو از کامپوزیت های کربن/پلاستیکی، ۲۳.۲ درصد از آهن و فولاد و ۲۲.۵ درصد آن هم از آلیاژهای فلزی سبک تشکیل شده است.

برای رینگ های ۱۵ اینچی جلو و ۱۶ اینچی عقب نیز به ترتیب تایرهای ۱۱۵/۸۰ و ۱۴۵/۵۵ انتخاب شده؛ XL1 درحالت تمام الکتریکی توانایی پیمودن مسافت متوسط ۵۰ کیلومتری را دارد ولی اگر باک سوخت ۱۰ لیتری آن پر باشد، می تواند در حالت ترکیبی مسافت متوسط ۵۰۰ کیلومتری را هم طی کند.

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه

  1. slr722

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1351 ديدگاه)

    عجیب غریبه…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. عشق ماشین

      ۴ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      انگار فضاییه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. اکبر

        ۶ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1488 ديدگاه)

        این دیگه چه مدلشه؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. احمد.ف

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (463 ديدگاه)

    Nice !!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. sajjad7

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    کلا فولکس واگن کارش درسته
    کمپانی بزرگیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. ابی

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    ۱۰ لیتر ۵۰۰ کیلومتر
    پرشیا سال ۱۰لیتر ۱۰۰ کیلومتر
    مسخرس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. ناصر

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (191 ديدگاه)

    از امکانات عالیش که بگذریم قیافش خیلللللللللللللللی مسخرس
    این دیگه چه پوشش عجیبیه که رو چرخای عقب کشیدن!!!!؟؟
    عین آدم چلاقی میمونه که رو دستاش راه میره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Aston

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    پوشش چرخ عقبش باعث ایرودینامیک بودنش میشه ~__

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. adel

      ۸ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      نمیدون که…..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. نیما

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    به دلم ننشست
    نه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. محمد

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    مگه دیزل نیست؟پس باک بنزین دیگه چیه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. masoud

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    مثل بچه غنداقی شده با این پوشش چرخ عقب

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Dinel

    ۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    xL1 راهی به سوی عرصه جدید خودرو سازی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. mohsen.d

    ۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1451 ديدگاه)

    همه ی شرکت های خودروسازی ازین تیپ خودروها دارن ولی هیچکدوم به تولید انبوه نمیرسن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا